Hyvätuloisten verotus kevenee

Anonyymi-ap

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011188626.html
"Hallitus perusteli suurituloisten marginaaliverotuksen keventämistä tutkimuksilla, joiden mukaan nimenomaan hyvätuloisten verotuksen keventäminen voi kannustaa työntekoon ja talouskasvuun."

Mikä logiikka tuossa muka on...?
Ei se kannusta yhtään enempään työntekoon tai talouskasvuun, kun hyvätuloiset eivät tee yhtään sen enempää töitä veronkevennyksen jälkeen.
Eihän hallitus itsekään tee enempää töitä, vaikka saavat laittaa itselleen veronkevennykset ja palkankorotukset, ennemminkin sen jälkeen vähentävät työntekoa.
Eikä se myöskään lisää talouskasvua, koska ne veronkevennykset suuritulosilta menevät pankkitilille, eivät kulutukseen toisin, kuin pienituloisella, jonka kaikki tulot menevät kulutukseen ja myös ne tulot, jotka jäisivät veronkevennysken jälkeen.
Pienituloisille annetut veronkevennykset vaikuttavat huomattavasti enemmän talouskasvuun, kpska pienituloisia on enemmistö suomalaisista.

14

234

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Höpö. Suurituloisten lisätulot menee nimenomaan palveluiden kulutukseen mikä lisää työllisyyttä koska yrityksen menestyy.

Pienituloisten lisätulot menee henkilöstä riippuen viinaan/tupakkaan tai hiukan parempaan ruokaan. palveluiden käyttöä se ei lisää.

Suuromistajien tulot taas menee uusien yritysten olemassa olevien kasvattamiseen mikä tarkoittaa lisää työpaikkoja. Ei se raha tileille mene koska tileillä sen arvo vain putoaa.

• Anonyymi

Miaatko tosiaan, että menisi kotimaankulutukseen. Itse veikkaan menevän pörssiin osta ja pidä -tyyliin, ulkomaanmatkoihin eikä ns. valumaefektiäkään ole todettu kovin toimivaksi jne.

Suuromistajat on keskittyneet viime vuodet vain osinkojen kasvattamiseen ja valittaan miksei mikään kannata. Meillä on jo pidempään harjoitettu enemmän tai vähemmän uusliberaalia (itekin suosikin mutta keynesiläisin höystein, sekä monetarismia) talouspoliikkaa eikä mikään ole paremmaksi muuttunut, päinvastoin. Itse olen hyvin pettynyt ettei esim. cleantech-sektorista ja digipalveluista ole saatu vahvaa viennin ja Suomen kivijalkaa wolttien ja supercellien jatkoksi. Ei ole ylipäänsä osattu tarpeeksi hyödyntää digiä ja tuottavuus on jäänyt jälkeen. Julkinen sektori ja verot ei ole syy kaikkiin ongelmiin, ei likimainkaan

lajijasuris

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miaatko tosiaan, että menisi kotimaankulutukseen. Itse veikkaan menevän pörssiin osta ja pidä -tyyliin, ulkomaanmatkoihin eikä ns. valumaefektiäkään ole todettu kovin toimivaksi jne.

Suuromistajat on keskittyneet viime vuodet vain osinkojen kasvattamiseen ja valittaan miksei mikään kannata. Meillä on jo pidempään harjoitettu enemmän tai vähemmän uusliberaalia (itekin suosikin mutta keynesiläisin höystein, sekä monetarismia) talouspoliikkaa eikä mikään ole paremmaksi muuttunut, päinvastoin. Itse olen hyvin pettynyt ettei esim. cleantech-sektorista ja digipalveluista ole saatu vahvaa viennin ja Suomen kivijalkaa wolttien ja supercellien jatkoksi. Ei ole ylipäänsä osattu tarpeeksi hyödyntää digiä ja tuottavuus on jäänyt jälkeen. Julkinen sektori ja verot ei ole syy kaikkiin ongelmiin, ei likimainkaan

lajijasuris

... talouskasvuun tarvittas lisää ilkkapaanasia, on viimeisen päälle fiksu ja hyväkäytöksinen sekä lisää alkuvaiheen riskirahoitusta, innovointia ja myös enemmän halua kasvattaa&kehittää yritystoimintaa täällä sen sijaan, että myydään pois turhan varhain ym.
        ja lisäksi koulutustaso on saatava reippaaseen nousuun.
        Koviin lupaavat ei näkymät ole nyt mutta jospa se siitä vielä saadaan parempaan päin...

lajijasuris

• Anonyymi

Hyvätuloiset maksavat muutenkin veroja niin hemmetisti ei ole vääryys juuri muiden kuin vassareiden, kommareiden ja taivaanrannan maalareiden mielestä suurituloisten vero% laskee.

• Anonyymi

Sitä paitsi suurituloisia on tilastojen mukaankin lukumääräisesti hyvin vähän joten ei
        siitä isoa pottia kerry. Vasurit vaan toistaa sitä 100 vuotta vanhaa mantraansa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sitä paitsi suurituloisia on tilastojen mukaankin lukumääräisesti hyvin vähän joten ei
        siitä isoa pottia kerry. Vasurit vaan toistaa sitä 100 vuotta vanhaa mantraansa.

Edellisestäkin rikastuit 94.000€,verottomana,siis ilman lupaa otetuista!lukeeko kela näitä!

• Anonyymi

Ja vaikka suurituloisten rahat menisivät pankkitilille, niin luuletko että pankki säilyttää niitä holvissa omistajan nimilappu päällä? Kyllä nekin rahat kiertoon menee.

• Anonyymi

Joku nuokin rikkaiden vero alennukset maksaa , kuten vanhukset , vammaset , sairaat , työttömät , pientuloiset .reilu meininki .

• Anonyymi

Ei niitä ainakaan valittavat vasurit maksa, sillä ne ulisee vain lisää tukiaisia.

• Anonyymi

Eli heillä on mielestäsi rahaa. Hyvä juttu.

• Anonyymi

Jippii, vihdoinkin positiivisia uutisia.

• Anonyymi

Minimittakaavan esimerkki korkean veroasteen vaikutuksesta.
      70-luvun alussa maksoin pahimillaan palkkatulostani veroa 47,5%!
      Sittemmin lapsivähennykset ja asuntolainojen korot kevensivät tuota tilapäisesti kuten myös progression keveneminen mutta pottumoinen kokemus jäi.
      Tuon muinaisen ajan seurauksena olen sen jälkeen tehnyt kaiken mahdollisen "pimeänä" varautuen ennakkoon sen vaikutukseen tulevaan eläkkeeseeni.
      Olen maksanut kaikki mahdolliset hankinnat ja palvelut kuitittomina jos siitä on ollut molemmille osapuolille, tai ainakin toiselle, hyötyä.
      Esimerkkeinä vaikkapa muinaiset auton alustan ruostesuojaukset viime aikojen hankintoihin kohdistuen läppäriin ja telkkuun.
      Talomme rakentamisen ammattilaisten palkat maksoin kuiteitta ja suuren osan pontikalla jota myös myin tuttaville 1 - 4 litran erissä.
      En ole rikas enkä edes varakas mutta 57 ikävuoteen mennessä olin hankkinut taloudellisen pohjan jonka varassa olisimme voineet jatkaa totunnaista elämän tapaamme hamaan tulevaisuuteen.
      Tälläkään hetkellä, vaikka saisin eläkkeeni täysin verottomana, se ei vaikuttaisi kulutukseeni.
      Oikeasti varakkaat elävät elämäänsä kukin todellisten tarpeidensa mukaan johon ei vaikuta tavoitettavissa oleva palvelujen tai tavaroiden tarjonta.
      Meillä ei ole ollut tarvetta esittää mitään.
      Olemme käyttäneet yksityistä terveydenhuoltoa.
      Suurin menoerä on ollut matkustelu. 4 maanosaa, 52 valtiota, yhteensä noin 18 kuukautta. Omatoimimatkoja mutta viimeisten parinkymmenen vuoden aikana lämpimien merien täysihoitoristeilyjä ja kiertomatkoja Euroopassa, Väli-Amerikassa ja Kiinassa.
      Hukkaan heitettyä rahaako? Ei näy naapureille!
      Olen ollut vain palkkatyöläinen jonka ovat ohittaneet parinnöt ja lottovoitot. Puotipuksu vaimoni lottosi aikansa mutta viimein uskoi tilastomatematiikan todennäköisyyteen.

• Anonyymi

marginaalivero on kohtuuttoman korkea ja sitä pitää alentaa.
      Tämä koskeen myös ihan tavallista pulliaista.
      Eläkeläistäkin jo rangaistaan verottamalla 8000 € vuodessa.

• Anonyymi

Jokaiselle köyhälle vaan tuloiksi 10000e kk ei olis suomessa köyhii,,,tätä rataa kuin mennään aina hamaan saakka,,mikään ei muutu köyhällä koskaan,,JA NÄIN TULEE IKUISESTI JATKUMAAN

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      393
      2020
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      12
      1849
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      242
      1367
    4. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      77
      999
    5. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      52
      961
    6. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      402
      928
    7. Rakennetaanko yhdessä?

Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      33
      765
    8. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      56
      759
    9. Hyvää yötä mies

Nuku hyvin. Viikonloppuna on tulossa hellettä, se on mukavaa. Juhannuskin kohta. Mun tekis mieli huolehtia susta. Semmo
      Tunteet
      70
      714
    10. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      63
      713
    Aihe