https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011188626.html
"Hallitus perusteli suurituloisten marginaaliverotuksen keventämistä tutkimuksilla, joiden mukaan nimenomaan hyvätuloisten verotuksen keventäminen voi kannustaa työntekoon ja talouskasvuun."
Mikä logiikka tuossa muka on...?
Ei se kannusta yhtään enempään työntekoon tai talouskasvuun, kun hyvätuloiset eivät tee yhtään sen enempää töitä veronkevennyksen jälkeen.
Eihän hallitus itsekään tee enempää töitä, vaikka saavat laittaa itselleen veronkevennykset ja palkankorotukset, ennemminkin sen jälkeen vähentävät työntekoa.
Eikä se myöskään lisää talouskasvua, koska ne veronkevennykset suuritulosilta menevät pankkitilille, eivät kulutukseen toisin, kuin pienituloisella, jonka kaikki tulot menevät kulutukseen ja myös ne tulot, jotka jäisivät veronkevennysken jälkeen.
Pienituloisille annetut veronkevennykset vaikuttavat huomattavasti enemmän talouskasvuun, kpska pienituloisia on enemmistö suomalaisista.
Hyvätuloisten verotus kevenee
9
148
Vastaukset
- Anonyymi
Höpö. Suurituloisten lisätulot menee nimenomaan palveluiden kulutukseen mikä lisää työllisyyttä koska yrityksen menestyy.
Pienituloisten lisätulot menee henkilöstä riippuen viinaan/tupakkaan tai hiukan parempaan ruokaan. palveluiden käyttöä se ei lisää.
Suuromistajien tulot taas menee uusien yritysten olemassa olevien kasvattamiseen mikä tarkoittaa lisää työpaikkoja. Ei se raha tileille mene koska tileillä sen arvo vain putoaa.- Anonyymi
Miaatko tosiaan, että menisi kotimaankulutukseen. Itse veikkaan menevän pörssiin osta ja pidä -tyyliin, ulkomaanmatkoihin eikä ns. valumaefektiäkään ole todettu kovin toimivaksi jne.
Suuromistajat on keskittyneet viime vuodet vain osinkojen kasvattamiseen ja valittaan miksei mikään kannata. Meillä on jo pidempään harjoitettu enemmän tai vähemmän uusliberaalia (itekin suosikin mutta keynesiläisin höystein, sekä monetarismia) talouspoliikkaa eikä mikään ole paremmaksi muuttunut, päinvastoin. Itse olen hyvin pettynyt ettei esim. cleantech-sektorista ja digipalveluista ole saatu vahvaa viennin ja Suomen kivijalkaa wolttien ja supercellien jatkoksi. Ei ole ylipäänsä osattu tarpeeksi hyödyntää digiä ja tuottavuus on jäänyt jälkeen. Julkinen sektori ja verot ei ole syy kaikkiin ongelmiin, ei likimainkaan
lajijasuris - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miaatko tosiaan, että menisi kotimaankulutukseen. Itse veikkaan menevän pörssiin osta ja pidä -tyyliin, ulkomaanmatkoihin eikä ns. valumaefektiäkään ole todettu kovin toimivaksi jne.
Suuromistajat on keskittyneet viime vuodet vain osinkojen kasvattamiseen ja valittaan miksei mikään kannata. Meillä on jo pidempään harjoitettu enemmän tai vähemmän uusliberaalia (itekin suosikin mutta keynesiläisin höystein, sekä monetarismia) talouspoliikkaa eikä mikään ole paremmaksi muuttunut, päinvastoin. Itse olen hyvin pettynyt ettei esim. cleantech-sektorista ja digipalveluista ole saatu vahvaa viennin ja Suomen kivijalkaa wolttien ja supercellien jatkoksi. Ei ole ylipäänsä osattu tarpeeksi hyödyntää digiä ja tuottavuus on jäänyt jälkeen. Julkinen sektori ja verot ei ole syy kaikkiin ongelmiin, ei likimainkaan
lajijasuris... talouskasvuun tarvittas lisää ilkkapaanasia, on viimeisen päälle fiksu ja hyväkäytöksinen sekä lisää alkuvaiheen riskirahoitusta, innovointia ja myös enemmän halua kasvattaa&kehittää yritystoimintaa täällä sen sijaan, että myydään pois turhan varhain ym.
ja lisäksi koulutustaso on saatava reippaaseen nousuun.
Koviin lupaavat ei näkymät ole nyt mutta jospa se siitä vielä saadaan parempaan päin...
lajijasuris
- Anonyymi
Hyvätuloiset maksavat muutenkin veroja niin hemmetisti ei ole vääryys juuri muiden kuin vassareiden, kommareiden ja taivaanrannan maalareiden mielestä suurituloisten vero% laskee.
- Anonyymi
Sitä paitsi suurituloisia on tilastojen mukaankin lukumääräisesti hyvin vähän joten ei
siitä isoa pottia kerry. Vasurit vaan toistaa sitä 100 vuotta vanhaa mantraansa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitä paitsi suurituloisia on tilastojen mukaankin lukumääräisesti hyvin vähän joten ei
siitä isoa pottia kerry. Vasurit vaan toistaa sitä 100 vuotta vanhaa mantraansa.Edellisestäkin rikastuit 94.000€,verottomana,siis ilman lupaa otetuista!lukeeko kela näitä!
- Anonyymi
Ja vaikka suurituloisten rahat menisivät pankkitilille, niin luuletko että pankki säilyttää niitä holvissa omistajan nimilappu päällä? Kyllä nekin rahat kiertoon menee.
- Anonyymi
Joku nuokin rikkaiden vero alennukset maksaa , kuten vanhukset , vammaset , sairaat , työttömät , pientuloiset .reilu meininki .
- Anonyymi
Ei niitä ainakaan valittavat vasurit maksa, sillä ne ulisee vain lisää tukiaisia.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2251588- 371449
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊621288Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!731280- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?761189Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031173- 541008
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18992Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per179883