https://yle.fi/a/74-20157652
"Suomalaiset ovat pettyneet Yhdysvaltoihin. NATOpoll-tutkimushankkeen mielipidemittauksessa enää vain 16 prosenttia luotti, että Yhdysvallat auttaa, jos Eurooppa on pulassa.
Usko oli aiemminkin matala, mutta Donald Trumpin kolme kuukautta presidenttinä on syönyt siitä vielä puolet."
Myös luottamus päättäjien kykyyn hallita kriisiytynyttä toimintaympäristöä on heikentynyt. Mistä moinen?
Eniten on mielestäni vaikuttanut se, että USA on mannerlaattojen järkkymiseen verrattavissa olevaan tapaan kääntänyt kelkkaansa suhteissa venäjään ja Ukrainaan. USA:n presidentin lausunnot tukevat useissa kohdissa putinia ja väheksyvät Zelenskyitä suoranaisilla valheilla tämän toiminnasta ja yleisesti sodan aloittajasta.
USA:n on tällä hetkellä vaikeaa luottaa koskaTrumpin hallinto on ollut erittäin poukkoilevaa niin sisäpolitiikassaan kuin ulkopolitiikassa ja hallinto antaa itsestään sekavan ja hajanaisen vaikutelman.
Mitä tulee tapahtumaan vielä tämän vuoden aikana?
Sitä on erittäin vaikeaa ennustaa koska Trumpin ja hänen hallintonsa päätökset eivät vaikuta loppuun saakka harkituilta ja ne usein muuttuvat dramaattisestikin, kuten viime viikkojen tullisodassa olemme nähneet.
Mielenkiintoinen analyysi suomalaisten mielipiteestä USA:n ja Natoon
Anonyymi-ap
3
82
Vastaukset
Minähän tuon aloituksen kirjoitin.
- Anonyymi
Asia taitaa Kapi olla niin, että USA panostaa Tyynen Meren alueelle yhä voimakkaammin. Pitemmällä tähtäimellä Euroopan on vastattava itse asioistaan. Ihmettelen mistä täysin älyvapaa Venäjän pelko on syntynyt.
Ossi, oikea SOTILAS - Anonyymi
On se vain niin ikävää olla alle 6 miljoonainen kansa. Meidän mielipiteillä ei ole juuri merkitystä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1191732
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991558Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy441066Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29919Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?38881Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50836Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s43778Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37770Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56768Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37750