Humanisti-vapaa-ajattelijoille tiedoksi seminaari Tukholmassa 7.6.

Anonyymi-ap

Kansainvälisen humanistiliton pohjoismaisten jäsenliittojen seminaari ja yhteistyötapaaminen pidetään Tukholmassa 6.-8. kesäkuuta. Vapaa-ajattelijan liitto on tässä mukana.

Varsinainen seminaaripäivä on lauantaina 7. kesäkuuta. Paikka on lähellä keskusrautatieasemaa.

Seminaarissa puhutaan vapaudesta, demokratiasta ja humanismista alkaen klo 10.
Avauksen jälkeen alustaa klo 10.30 prof Mårten Schultz Tukholman yliopistosta
klo 11.30 on vuorossa prof Jakob V. Holter Kööpenhaminan yliopistosta
lounaan jälkeen on vuorossa Birte Nordell Norjasta ennen paneelikeskustelua.
klo 17 on tutustumiskäynti tai tauko ennen yhteistä illallista klo 19

Ilmoittautumismaksua ei ole, lounaan ja kahvin ruotsalaiset tarjoavat. Matkan, hotellin ja illallisen jokainen joutuu itse maksamaan.

Ruotsalaiset järjestäjät toivovat eri maista yhteisen ilmoittautumisen. Níinpä ilmoittautukaa va-liiton sähköpostiin [email protected] 5.5. mennessä, niin teemme yhteislistan. Ilmoitamme tarkemman paikan ja ohjelman ilmoittautuneille.

Nyt on hyvä mahdollisuus tietää, miten pohjoismaiset humanistijärjestöt toimivat. ROHKEASTI MUKAAN!

Sunnuntaina suunnitellaan pohjoismaisten järjestöjen yhteistyön tulevaisuutta. Vastaavat tapahtumat ovat vuonna 2026 Norjassa ja 2027 Suomessa.

Ps. 6.6. on Ruotsin kansallispäivä. Myös perjantaina on yhteinen illallinen heille, jotka ovat paikalla ja haluavat osallistua illalliselle.

27

211

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Selventävä teksti. Antivaparin väyläykset osoittautuvat joustaviksi.

• Anonyymi

Faktat tulevat tarpeeseen.

• Anonyymi

Ei hän välitä, ei ole koskaan piitannut.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei hän välitä, ei ole koskaan piitannut.

Peruslogiikka on aina sama: pyritään ohjaamaan keskustelu va-liikkeen tavoitteista va-liiton talouteen tms. enemmän sisäiseen asiaan. Syynä tietysti se, ettei niitä tavoitteita vastaan keksitä argumentteja.

• Anonyymi
        jori.mantysalo kirjoitti:

Peruslogiikka on aina sama: pyritään ohjaamaan keskustelu va-liikkeen tavoitteista va-liiton talouteen tms. enemmän sisäiseen asiaan. Syynä tietysti se, ettei niitä tavoitteita vastaan keksitä argumentteja.

”Matkan, hotellin ja illallisen jokainen joutuu itse maksamaan.”

Tarkoittaako tämä yksinkertaisesti, että VAL ei maksa? Tässähän avautuu silloin se mahdollisuus, että paikallisyhdistykset maksavat. Esimerkiksi Helsingin ja Tampereen yhdistykset ovat erittäin varakkaita, joten kysymys ei ole vain teoreettinen.

Voisiko näitä asioita joskus selvitellä ihan reilusti? Tulee vaikutelma salailusta, kun talousasioista ei koskaan haluta puhua.

• Anonyymi kirjoitti:

”Matkan, hotellin ja illallisen jokainen joutuu itse maksamaan.”

Tarkoittaako tämä yksinkertaisesti, että VAL ei maksa? Tässähän avautuu silloin se mahdollisuus, että paikallisyhdistykset maksavat. Esimerkiksi Helsingin ja Tampereen yhdistykset ovat erittäin varakkaita, joten kysymys ei ole vain teoreettinen.

Voisiko näitä asioita joskus selvitellä ihan reilusti? Tulee vaikutelma salailusta, kun talousasioista ei koskaan haluta puhua.

No olisitko menossa mutta on rahasta uupelo? Jos, niin laita viestiä.

Tuo on se olennainen asia, mikä on tilanne lukijan kannalta. Sinä haluat taas kääntää keskustelun epäolennaisuuksiin.

• Anonyymi

Tuo on se olennainen asia, mikä on tilanne lukijan kannalta. Sinä haluat taas kääntää keskustelun epäolennaisuuksiin.

En ole menossa. Kysyin vain, maksavatko paikallisyhdistykset osallistumismaksuja. Taaskaan ei mitään vastausta. Kyllä tämä herättää ajatuksen, että nyt on osuttu johonkin todella oleelliseen kohtaan. Miksi muuten vastaamista vältettäisiin kuin ruttoa.

• Anonyymi

Kyllä se on potentiaalisen osallistujan kannalta aika olennainen asia, voiko kustannuksiin saada tukea. Voiko?

• Anonyymi kirjoitti:

En ole menossa. Kysyin vain, maksavatko paikallisyhdistykset osallistumismaksuja. Taaskaan ei mitään vastausta. Kyllä tämä herättää ajatuksen, että nyt on osuttu johonkin todella oleelliseen kohtaan. Miksi muuten vastaamista vältettäisiin kuin ruttoa.

Kysytäänpä kääntäen: Pitäisikö maksaa? Molemmissa tapauksissahan pääset haukkumaan:

Kyllä harrastukset kuuluu kunkin maksaa itse ja mitä liitto jotain ökymatkailua maksaa ja kauhee törsäystä ja...

TAI

No justiinsa, mene vaan jos on rahaa! Jäsenmaksuja kyllä peritään, mutta mitään ei anneta takaisipäin. Ei tullut mieleen että vähävaraisempienkin ääni kuuluisi ja...

• Anonyymi

Kysytäänpä kääntäen: Pitäisikö maksaa? Molemmissa tapauksissahan pääset haukkumaan:

Kyllä harrastukset kuuluu kunkin maksaa itse ja mitä liitto jotain ökymatkailua maksaa ja kauhee törsäystä ja...

TAI

No justiinsa, mene vaan jos on rahaa! Jäsenmaksuja kyllä peritään, mutta mitään ei anneta takaisipäin. Ei tullut mieleen että vähävaraisempienkin ääni kuuluisi ja...

Ilmeisesti teet mitä tahansa päästäksesi vastaamasta. Tämähän alkaa vaikuttaa TODELLA kiinnostavalta kielletyltä hedelmältä. Ilmeisesti jotkut saavat rahaa, mutta mielenkiintoisempi asia on se, miksi et halua kertoa siitä. Epäoikeudenmukaista kohtelua eri jäseniä kohtaan? Toisille ei makseta, mutta toisille (hys hys) maksetaan?

• Anonyymi kirjoitti:

Ilmeisesti teet mitä tahansa päästäksesi vastaamasta. Tämähän alkaa vaikuttaa TODELLA kiinnostavalta kielletyltä hedelmältä. Ilmeisesti jotkut saavat rahaa, mutta mielenkiintoisempi asia on se, miksi et halua kertoa siitä. Epäoikeudenmukaista kohtelua eri jäseniä kohtaan? Toisille ei makseta, mutta toisille (hys hys) maksetaan?

Eli mikä se oikea tapa nyt olisi? Maksetaan kaikille jäsenille jotka tuonne haluavat?

• Anonyymi

Eli mikä se oikea tapa nyt olisi? Maksetaan kaikille jäsenille jotka tuonne haluavat?

Koita nyt vain vastata: maksetaanko joillekin matkoja tuohon tapahtumaan? No?

• Anonyymi kirjoitti:

Koita nyt vain vastata: maksetaanko joillekin matkoja tuohon tapahtumaan? No?

Ei, vaan kerrankin haluan tietää voiko va-liitto sinun mielestäsi tehdä mitään oikein. Mikä olisi sellainen tapa, josta et valittaisi?

• Anonyymi
        UUSI

Ei, vaan kerrankin haluan tietää voiko va-liitto sinun mielestäsi tehdä mitään oikein. Mikä olisi sellainen tapa, josta et valittaisi?

Olen minä kehunutkin vapareita. Nyt en kehu enkä moiti ennen kuin tiedän, miten homma hoidetaan. Sitten voi katsoa, onko se hyvä ja jos on, miltä osin hyvä. Tämän rationaalinen ja faktoihin perustuva lähestymistapa tuon whataboutismisi sijaan. No niin, vielä kerran: maksetaanko joillekin matkoja tuohon tapahtumaan?

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Olen minä kehunutkin vapareita. Nyt en kehu enkä moiti ennen kuin tiedän, miten homma hoidetaan. Sitten voi katsoa, onko se hyvä ja jos on, miltä osin hyvä. Tämän rationaalinen ja faktoihin perustuva lähestymistapa tuon whataboutismisi sijaan. No niin, vielä kerran: maksetaanko joillekin matkoja tuohon tapahtumaan?

Mistä asiasta olet kehunut?

• Anonyymi
        UUSI

Mistä asiasta olet kehunut?

Sinua olen kehunut, kun olet joskus harvoin kakistelematta kertonut pyydetyn asian. Etkö muista?

Nyt ei ole se harva kerta. Taas lypsetään: maksetaanko joillekin matkoja tuohon tapahtumaan?

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Sinua olen kehunut, kun olet joskus harvoin kakistelematta kertonut pyydetyn asian. Etkö muista?

Nyt ei ole se harva kerta. Taas lypsetään: maksetaanko joillekin matkoja tuohon tapahtumaan?

Oletko kehunut mistään liiton toiminnasta? Siis "Kiva juttu Vapaa Ajattelijassa.", "Tässä olen lausunnosta samaa mieltä.", "Vaalikone oli hyvin laadittu." tms?

• Anonyymi
        UUSI

Oletko kehunut mistään liiton toiminnasta? Siis "Kiva juttu Vapaa Ajattelijassa.", "Tässä olen lausunnosta samaa mieltä.", "Vaalikone oli hyvin laadittu." tms?

Olen kehunut Janne Vainion juttuja. Te pilkkasitte Jannea. Vielä kuolemankin jälkeen.

Voisitko ystävällisesti vastata: maksetaanko joillekin Tukholman reissu vaparien varoista?

• Anonyymi

Kansainvälisyys on yksi peruste liittyä.

• Anonyymi

Tarvitaan lisää maksajia liiton pamppujen matkailulle. Tuo roposi paikallisyhdistykseen, niin johto pääsee hintahuojennetuille risteilyille.

• Anonyymi

Mäntysalo "Peruslogiikka on aina sama: pyritään ohjaamaan keskustelu va-liikkeen tavoitteista va-liiton talouteen tms. enemmän sisäiseen asiaan. Syynä tietysti se, ettei niitä tavoitteita vastaan keksitä argumentteja"

Peruslogiikka on ainasama, että leninismin vastustamisessa pyritään ohjamaan keskustelu Venäjän surkeaa talouteen, rasismiin, valtion murhiin, vankileirien saaristoon, diktatuuriin ... eikä Venäjän ja pKorean PoKo perustuslakien takaamaan täydelliseen harmoniseen yhteiskunnaliiseen onneen ja tasa-arvoon, joita vastaan ei keksitä argumentteja

• Anonyymi

Hyvä panostus ruotsalaisilta.

• Anonyymi

Rohkeasti mukaan.

• Anonyymi
      UUSI

Tänään tarjolla. Yhdistä lomaseen.

• Anonyymi
        UUSI

Lähteekö Humanisti-vapari matkaan? Näyttääkö lapsille aikuisviihdettä?

• Anonyymi
      UUSI

Suosittelen oheisohjelmaksi visiittiä Tukholman kaupungintaloon. Sekulaari manifestaatio.

• Anonyymi
        UUSI

Mutta kuninkaan linnaan… ei, voi törmätä uskonnollisiin juttuihin. Pitäis vaatia Kallekustaalta yhden kruunun korvausta, mutta onnistuisiko ruotsiksi?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      86
      1570
    2. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      71
      1200
    3. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      174
      1095
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      52
      892
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      871
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      858
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      858
    8. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      792
    9. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      773
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      769
    Aihe