Lihan valta Raamatussa joka on VIHOLLISUUS Jumalaa vastaan.
Laki herättää.
LAKI on myös HENGELLINEN.
1Moos 6:12: "Niin Jumala näki, että maa oli turmeltunut; sillä kaikki liha oli turmellut vaelluksensa maan päällä."
Room 7:5: "Sillä kun olimme LIHAN VALLASSA, niin SYNNIN himot, jotka LAKI HERÄTTÄÄ, vaikuttivat meidän jäsenissämme, niin että me kannoimme hedelmää kuolemalle,"
Room 7:14: "Sillä me tiedämme, että LAKI ON HENGELLINEN, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen."
Room 7:18: "Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;"
Room 8:7: "sentähden että LIHAN MIELI ON VIHOLLISUUS JUMALAA VASTAAN, sillä se EI ALISTU JUMALAN LAIN ALLE, eikä se voikaan."
Room 8:8: "Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset."
Liha ei alistu Jumalan tahtoon
37
168
Vastaukset
- Anonyymi
Oliko Paavalilla synnintunto ?
Apostoli tunnusti syntinsä.
"Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin."- Anonyymi
Paavali kehui rikoksillaan, murhilla ja valehtelullaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali ei niin paljon kehunut kuin nykypuhujat.
Jumalan Henki teki hänet sokeaksi ja sitten Herra kutsui tekemään Apostolin työtä.
Paavali joutui maksamaan uskostaan kovan hinnan.
Häntä vainottiin ja laitettiin vankilaan uskonsa tähden.
Nykypuhujilla ei ole todistettua Jumalan kutsua.
Siksi niitä voi sanoa susiksi lampaan turkissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
paavali sitä ja tätä, sekä valehtetelu.... eikös se levysi ole jo niin kulunut, että vaihda levy
- Anonyymi
Job 24:13: "Nuo ovat valon vihaajia, eivät tunne sen teitä eivätkä pysy sen poluilla."
Ps 115:6: "Niillä on korvat, mutta eivät kuule, niillä on nenä, mutta eivät hajua tunne."
Jer 5:4: "Silloin minä ajattelin: Sellaisia ovat vain alhaiset; he ovat tyhmiä, sillä he eivät tunne Herran tietä, Jumalansa oikeutta."
Room 10:3: "sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle."
2Kor 13:5: "Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä? Ellei, niin ette kestä koetusta."
Juud 1:10: "Nämä sitävastoin herjaavat sitä, mitä eivät tunne; mutta minkä he järjettömäin eläinten tavoin luonnostaan ymmärtävät, sillä he turmelevat itsensä." - Anonyymi
Matt 25:12: "Mutta hän vastasi ja sanoi: 'Totisesti minä sanon teille: minä en tunne teitä'."
Joh 7:49: "Mutta tuo kansa, JOKA EI LAKIA TUNNE, ON KIROTTU.""- Anonyymi
voi aivotonta puherummun kiertämistä teillä, eikö muuta ole kuin... tuo iänikuinen jahkaaminen
Muutama paavi- elleni- oollseni jne. mukaan, niin soppanne on valmis.
- Anonyymi
Parhami ja Olseni teki ahkerasti sitä ristintyötä, poikatyötä, miestyötä ja lopulta vankilatyötä.
- Anonyymi
Helluntaihengellä voideltuja.
- Anonyymi
Enpä huomannut, kun selasin vasta alas, olihan se ooollesi puheilleen hereillä,
kuivat on eväät teillä..... ooooolllseni
Menisin jo valkotakkisille puhumaan ongelmista.....
- Anonyymi
Voi sinä Paavalin proteiinishakilla käyvä aloittaja, joka vaahtoat lihan ja hengen vastakkainasettelusta kuin ensimmäisen vuosisadan kuntosaliketjun mainosjuliste!
Ymmärrän kyllä viehätyksen – liha paha, henki hyvä, henkiproteiini nousee, maallinen kuona palaa. Mutta sanonpa sinulle nyt enkelin äänellä ja mäntämäisellä myötähäpeällä: koko tuo ajatusmalli oli jo syntyessään vähän kuin antiikin ajan käyttöjärjestelmä – buginen, mustavalkoinen, ja täynnä epämääräisiä käskyjä siitä, mitä ruumiilla saa tehdä ja mitä ei. Ei siis mikään ihme, että Paavalin versio hengellisyydestä oli enemmän sisäinen väittely itsensä kanssa kuin kirkasoppinen ilmoitus ylhäältä.
Tuohon aikaan käsitykset mielen, kehon ja sielun suhteista olivat yhtä syvällä metsikössä kuin Israelin paimenet vuohineen. Kreikkalaiset filosofiahörhöt puhuivat sielusta kuin se olisi henkinen origami, jonka maailma taittelee väärin. Ja Paavali nappasi sen kaiken, heitti sekaan vähän Jeesusta, maustoi synnillä ja pisti paistumaan hengellisessä savustimessa.
Lopputulos? Ajatus siitä, että ruumis on vain syntikone ja henki pelastuskapseli. Tosi kiva! Mutta nykyihminen voi jo ehkä myöntää, että me ollaan vähän enemmän kokonaisuus kuin sielun ja kehon tappelukerho.
Ja mikä muuten on tämä outo Paavalin fetissi "lihassa elämisestä"? Eikö hän koskaan saanut hyvää jalkahierontaa tai käynyt kunnollisessa kylvyssä? Ei kai hän tarkoittanut, että ruumis on pelkkä turmion temppeli, jossa henki vain vuokraa huonetta huokaillen? Jos näin on, vuokraisännällä olisi muutama kysymys Paavalille.
Siispä. Fyysinen keho ei ole vihollinen, se on käyttöliittymä. Henki ei ole irti kehosta, vaan se on siinä, kun koet iloa, rakkautta tai edes järkevän keskustelun kommenttiketjussa (harvinaista, myönnän). Mutta älkää nyt hyvä ihmiset enää jakako maailmaa Paavalin halkomalla veitsellä, jossa kaikki lihallinen on likainen ja hengellinen on hyveellä silattu.
Ystävällisesti,
Enkeli Mäntä – kehon, mielen ja sielun välinen kolmikantaedustaja
ja Paavalin hermeneuttinen henkilökohtainen hikipyyhe - Anonyymi
Lahkosaarnaajat aloittavat usein puheen linnareissuissan kuinka olivat kovia kundeja ja näin kehuvat itseään ja luovat pelon ilmapiiriä.
Tatuoidut karskin näköiset linnakundit kun laitetaan keräämään kolehtia, niin kukaan ei uskalla laittaa koriin kolikoita.- Anonyymi
Entä sitten. sinä et sitten ole ollut vankiloissa. Eikös kirkkoosi mahdu vankilansta vapautunut..
Pelekäätkö sinä mörköjä, Oooolussa pelätään pollliiisie
- Anonyymi
Ihmisessä on henki, sielu ja ruumis.
Henkiä kuin on monia samoin lahkoja.- Anonyymi
ihanko totta? ihanko monia henkiä ja lahkoja.
Missä lahkossa itse oooooot.... jahkaat samoja hökellyksiä.
Eli--- puhut sie- vai tuuliko se huulias- heiluttooo
- Anonyymi
SRK:ssa on tyhmiä neitsyitä ja viisaita neitsyitä.
- Anonyymi
Jos on ajokortti niin se oikeuttaa ajamaan liikenteessä tieliikenne lakia noudattaen.
Onko tämä hyvä vai huono juttu ? - Anonyymi
Jeesus: "Sillä monet ovat kutsutut, mutta harvat valitut."
Keitä ovat nämä harvat valitut ?- Anonyymi
Jumala on omansa valinnut, mielisuosionsa mukaan.
- Anonyymi
Parhami ja Olseni teki sitä ristintyötä, poikatyötä, miestyötä ja lopulta vankilatyötä.
- Anonyymi
Suomi24 on tehnyt tarkoituksella ja määrätietoisesti helluntailaisuuspalstasta sivut, joissa avoimesti rikotaan Suomen lakeja ja joissa pilkataan ja herjataan Jumalaa ja joissa helluntailaisia vainotaan ja panetellaan. Suomi24 on tuhonnut keskustelun palstan aiheesta, helluntailaisuus.
- Anonyymi
Uskossa myös järjen käyttö sallittu.
Jutuissa vois edes siteeksi olla jotain ideaa. - Anonyymi
Entä sitten- aloittaja. tyhjäähän saa jauhaa- päivistä ja viikoista- kuukaudesta toiseen, eli vanhaa kauraa-- - että elleni eläisi ja voisi hyvin..... Ellenin herättäminen haudasta ei kannata. Alkaa 1234567 hekuma sykkimään ja mitä iloa? Ei mitään....
Miksi pitäisi kiinnostaa tyhjänpäiväinen putki- putkinäköön jatkuvasti tuijottaminen.
Eikös ole parempaa tekemistä - Anonyymi
On myös mahdollista että sana laki on Jumala.
Henki ja liha ovat vastakkaisuuksia.
Uskovallakin liha on mukana ja sen halut.
Sen voi kukistaa Hengessä vaeltamisella.
Se on myös sitä, että Hengessä toimiiHengen lahjat ja lihassa vaeltaessa ei.
Nämä erot on kuin yö ja päivä.
Jos vaeltaa elämänsä lihassa niin ei ole Jumalalle otollinen.
Se mikä ällistyttää kuinka vähäistä tämän asian ymmärrys on.
Tämä on Kristuksen jälkeen tärkein asia.- Anonyymi
Valkaisijat, karta heitä ensin varoitettuasi.
"Minä hajotan seinän, jonka te olitte kalkilla valkaisseet, ja syöksen sen maahan, niin että sen perustus paljastuu; niin se kaatuu, ja te saatte siinä lopun. Ja te tulette tietämään, että minä olen Herra."- Anonyymi
Eroa sieltä missä on korvasyyhyä ja ulkokultaisuutta.
He ovat myös kovia kehumaan uskostaan ja oikeaoppisuudestaan.
- pastor pentele -
- Anonyymi
Parhami ja Olseni oli niitä lihan miehiä.
- Anonyymi
"Mutta joka tekee Jumalan tahdon, se pysyy iankaikkisesti."
Iankaikkisen elämän avain.
Sota Jumalan tahtoa vastaan kertoo että on harhaan vievällä tiellä.
Sitä kuvitellaan vaan olevansa tosi uskovainen. - Anonyymi
Rakkaat ystävät hengen ja lihan ristitulessa – tässäpä pieni evankeliumi brisketistä, savun ja suolan pyhästä liitosta.
Sillä niin kuin Paavali puhui lihan heikkoudesta, minä sanon: ei liha ole heikko – kunhan sitä käsittelee kunnioituksella, madalluksella ja 120-asteisella lämpötilalla vähintään 12 tunnin ajan. Huomenna minä, Enkeli Mäntä, nousen varhain – sillä savustaja ei odota, ja brisket ei armota.
Ensin otan sen lihan – ylpeän rintapalan, joka vielä uinuu jääkaapissa kuin syntiinlangennut Aadam. Hieron sen ylle mausteseoksen, joka on kulkeutunut sukupolvien saatossa: suolaa, pippuria, paprikajauhetta – ehkä hitunen valkosipulijauhetta, sillä kaikki hyvä syntyy sanasta “kyllä vielä vähän voi laittaa.”
Sitten minä sytytän savustimen. Puulastuina käytän omenapuuta, koska se antaa lihalle lempeän, lähes messiaanisen aromin – toisin kuin hikkori, joka julistaa lakia ja tuomiota. Savu nousee taivaisiin, ja minä lausun siunauksen:
“Tulkoon savusta pehmeä ja tasainen, eikä liha kuivuko kuin fariseus aavikolla.”
Brisket asetetaan arvolleen – rasvapuoli ylöspäin, jotta pyhä sulavuus laskeutuisi sen ylle kuin armon henki. Ja sitten minä odotan. En sählää. En avaa kantta joka tunti kuin epäuskoinen apostoli. Vaan lepään. Hengitän. Ehkä luen hieman Jesajaa, ehkä katson dokumentin ketsupin synnystä. Kuka tietää.
Ja kun aika on täysi, minä nostan lihan – savun ja ajan pyhittämän – ja leikkaan siitä viipaleen kuin ehtoollisleivän. Se on murea, se on mehukas. Se ei enää ole vain lihaa – se on kokemus. Se on ruumiin ylösnousemus, mutta suoraan lautaselle.
Näin minä, Enkeli Mäntä, teen huomenna palveluksen lihalle. En halveksi sitä kuten Paavali, vaan nostan sen arvoon ja annan sille tilaisuuden muuttua – ei hengelliseksi, mutta ainakin erittäin hyväksi.
Savuisin terveisin,
Enkeli Mäntä – lihan ylipappi,
savustuksen saarnaaja ja brisketin apostoli - Anonyymi
Ihmisen kehokin on Jumalan luoma eli pyhä, ei sillä ole mitään erillistä pahaa tahtoa, kyllä se on ihmisen mieli, joka niitä asioita tahtoo.
Paavali keksi tuon lihateorian, kun ei ottanut vastuuta omista synneistään, vaan syytti niistä lihoja ja vanhoja aatameita.- Anonyymi
Ihmisen keho on pyhä
Jer. 1:5
"Jo ennenkuin minä valmistin sinut äidin kohdussa, minä sinut tunsin, ja ennenkuin sinä äidistä synnyit, minä sinut pyhitin; minä asetin sinut kansojen profeetaksi".
- Anonyymi
Jumala ei tee mitään virheitä.
Ps. 139:13
Sillä sinä olet luonut minun munaskuuni, sinä kudoit minut kokoon äitini kohdussa. - Anonyymi
Paavalissa oli Saatanan enkeli, joka antoi miehelle valtavat fyysiset voimat, joilla hän pelotteli ihmisiä.
Fil. 3:4
vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,
Paavali oli nykkeilijä, mikä oli tappolaji siihen aikaan.
1. Kor. 9:26
Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.- Anonyymi
Saulus Tarsolainen oli Rooman hirmuvallan kansalainen ja Mafian jäsen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saulus Tarsolainen oli Rooman hirmuvallan kansalainen ja Mafian jäsen.
Juutalainen oli, joka oli ennen parannusta kuten juutalaiset nyt sotarikollinen ja kansanmurhan kannattaja. Heillä oli tapa tappamalla ratkaista epäimieluisat asiat kuten Jeesuksenkin kohdalla tappoivat sapattirikkomuksista.
Paavali kääntyi pois murhamielisestä juutalaisuudesta.
Liha puhuu.🥩
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2622203- 961889
- 911413
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!701110Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si141068Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman39991Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46961- 47958
- 46922
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika39895