My litle story

Julia 11.wee

5 luokka on takana, mutta on tulossa 6 luokka vastaa, josta tulee samalain ku 5:nestä luokasta. Kaikki oli koko ajan haukkumassa ja ivaamassa. Muut ei yksinkertaisesti hyväksynyt minua sellaisena kuin olen. Kaikki keksivät minusta perättömiä juoruja, joten kukaan ei haluu olla mu ihQu raxu frendi. ;( Oon puhunu vanhemmille ja opettajille, mutta he eivät reagoi mitenkäää! Sanoo vaa: "Jaa" Ei enempää, joten saan olla yksin, aina vain yksin.

15

1667

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saman kokenut

      rohkeutta sinulle kestää vielä vuosi, toivon mukaan pääset eri yläasteelle kuin kiusaajasi. minulla se helpotti ja sain ystäviä.nyt olen aikuinen ja pärjännyt paremmin elämässä kuin nämä entiset kiusaajat jotka kovista leikkiessään pilasivat elämänsä ja ovat tällä hetkellä juoppoja, narkkareita, työttömiä tai yh äitejä.

      voimia sinulle!!

      • Perhonen72

        Haluaisin kysyy sulta, että mitä pahaa sä muka näet yksinhuoltajaäideissä?


      • elä välitä

        elä välitä tai soita minut ni teen selväks mikä on oikein,jos vastaat ni ilmotan itest ja elä välitä ajattele et saat tehdä sitä mitä haluat..


      • mie33

        Mua kiusattiin vielä lukiossakin ja sen jälkeen, vaikka muutin paikkakuntaa ja meidän olisi pitänyt olla jo aikuisia. Nyt olen kuntoutustuella vaikeiden elämänkokemusten jälkeen, eli kyllä kiusatuissakin löytyy ns.luusereita.


      • tgfbv
        Perhonen72 kirjoitti:

        Haluaisin kysyy sulta, että mitä pahaa sä muka näet yksinhuoltajaäideissä?

        Mä arvasin,että joku kysyy tota.Ei toi tyyppi sitä tarkottanu,että yh-äipissä olisi sinänsä mitään vikaa,mutta jos hänellä on koulutus ja hyvä työpaikka ja kiusaajalla vain esim.yo-tutkinto ja muksu niin onhan se nyt herranjumala voitto kiusatun puolelta,kun on pärjännyt paremmin,kuin se kiusaaja ja voi vihdoinkin näyttää persettä kaiken jälkeen.


      • Perhonen72
        tgfbv kirjoitti:

        Mä arvasin,että joku kysyy tota.Ei toi tyyppi sitä tarkottanu,että yh-äipissä olisi sinänsä mitään vikaa,mutta jos hänellä on koulutus ja hyvä työpaikka ja kiusaajalla vain esim.yo-tutkinto ja muksu niin onhan se nyt herranjumala voitto kiusatun puolelta,kun on pärjännyt paremmin,kuin se kiusaaja ja voi vihdoinkin näyttää persettä kaiken jälkeen.

        "pilasivat elämänsä ja ovat tällä hetkellä juoppoja, narkkareita, työttömiä tai yh äitejä."
        Tuo lause vaan yh-äitien puolesta kuulostaa aikas pahalta.
        Ja miksi sitä aikuisena enää kilpailla? Eikö voi antaa vaan menneiden olla. On muakin kiusattu koulussa, mut en kanna kenellekkään kaunaa enkä tosiaankaan ajattele asiasta,että pilasivat elämänsä...jne.

        Ehkä jotkun vaan on niin pikävihaisia.


      • tgfbv
        Perhonen72 kirjoitti:

        "pilasivat elämänsä ja ovat tällä hetkellä juoppoja, narkkareita, työttömiä tai yh äitejä."
        Tuo lause vaan yh-äitien puolesta kuulostaa aikas pahalta.
        Ja miksi sitä aikuisena enää kilpailla? Eikö voi antaa vaan menneiden olla. On muakin kiusattu koulussa, mut en kanna kenellekkään kaunaa enkä tosiaankaan ajattele asiasta,että pilasivat elämänsä...jne.

        Ehkä jotkun vaan on niin pikävihaisia.

        Mä olen kuitenkin sitä mieltä,että kostaa pitää.Sen takia vaan,että oma mielenterveys säilyy,kun ei haudo asioita.Ei niiden muiden tarvitse tietää,että on kostonsa saanut.Riystäittää,että itse tuntee niin.


      • Perhonen72
        tgfbv kirjoitti:

        Mä olen kuitenkin sitä mieltä,että kostaa pitää.Sen takia vaan,että oma mielenterveys säilyy,kun ei haudo asioita.Ei niiden muiden tarvitse tietää,että on kostonsa saanut.Riystäittää,että itse tuntee niin.

        ajattelemme eritavalla.


      • Perhonen72
        tgfbv kirjoitti:

        Mä olen kuitenkin sitä mieltä,että kostaa pitää.Sen takia vaan,että oma mielenterveys säilyy,kun ei haudo asioita.Ei niiden muiden tarvitse tietää,että on kostonsa saanut.Riystäittää,että itse tuntee niin.

        " Mä olen kuitenkin sitä mieltä,että kostaa pitää.Sen takia vaan,että oma mielenterveys säilyy,kun ei haudo asioita."

        - Asioita ei tarvitse hautoa yksinään. On siihen muukin keino, kuin kostaminen! Esimerkiksi keskustelu ystävien/ vanhempien kanssa ja jopa ammattiauttajat ovat olemassa.

        Mun elämä on ainakin helpompaa, kun olen asioistani, mitä ne sitten ovatkin, niin keskustellut. Ei mun ole tarvinnut niitä yksinään hautoa ja vielä suuremmiksi ongelmiksi ne asiat oisivat tulleet, jos ottaisin kannan, että joka asiassa lähden kostamaan. Mun mielestäni naurettava ajatus, mutta kukin tyylillään. Elämässä vaan on niin paljon asioita, joita pitää selvitellä, että jos ne kaikki lähtee kostamaan, ni huh huh...


    • helmi24

      Moi Julia. Muakin kiusattiin kun olin ala-asteella, ja kukaan ei halunut ottaa porukkaan mukaan, joten tiedän miltä susta tuntuu. Mutta mieti, että haluisitko sinä luokaltasi ketään sinun ystäväksi, jos ne ei hyväksy sinua ja haukkuvat? Älä ota kuuleviin korviin luokkatoveriesi haukkumista, parempi on olla välittämättä. Puhu vanhemmillesi vaikka josta harrastuksesta mikä kiinostaisi, sieltä saatat löytää hyvän ystävän joka ei hauku tai levitä juoruja. Taitaa olla niinpäin että ne jotka sinua kiusaa, ei uskalla olla omia itsejään vaan heidän pitää esittää. Ole sinä rohkeasti oma itsesi äläkä muuksi muutu. Kiusaajasi ovat ääliöitä. Rohkeutta ja voimia sinulle Julia!

      • äiti vm.-1970

        hei! ikävä kuulla että koulunkäynti on sinulle luokkatovereidesi vuoksi vaikeaa, jopa ahdistavaa. jos tilanne tosiaan on sinusta mahdoton eivätkä vanhempasi ja opettajasi ymmärrä tuskaasi, suosittelisin sinua puhumaan vaikka koulusi terveydenhoitajalle tilanteestasi.hän varmasti osaa neuvoa sinut eteen päin. jos hän kehottaa sinua puhumaan asiasta esim. koulupsykologin kanssa niin älä ihmeessä kieltäydy.kun joku vain kuuntelee sinua ja ymmärtää sinua löytyy tilanteeseesi jokin ratkaisu.onhan mahdollista vaihtaa vaikka koulua jos muu ei auta. paras ehkä kuitenkin on tuo yläasteelle siirtyminen.silloin ala-asteen luokat hajoavat ja samaan kouluun tulee useista kouluista oppilaita.yleensä myös kaveripiirit menevät uusiksi.uskoisin että viimeistään silloin tilanne paranee.toivotaan nyt vaikka sitä että tänä syksynä tilanne muuttuu, ehkä...luokallesi on tullut vaikka kesän aikana uusi oppilas.joka tapauksessa RAKASTA ITSEÄSI OLET SEN ARVOINEN.


    • ...

      Avaappa silmasi Julia niin saat huomata etta kiusaajasi ovat hiukan yksinkertaisia. Nyt sinun taytyy todella keskittya vain kouluun, sehan onkin helppoa kun muut luokkalaisesi ovat noin tyhmia, sinun ei edes tarvitse viettaa aikaa eika energiaa heidan kanssaan.
      Ole varma etta teet parhasi laksyjen kanssa, googeloi lisatietoa kouluaineista internetista. Voit aivan omaksi iloksesi oppia niin paljon lisaa ja olla alyllisesti luokkasi huippu!

    • >>>>>

      outoa, elleivät reagoi mitenkään. kyllä minä ainakin lapsestani välittäisin (jos sellaisen saisin/tekisin) niin paljon, etten antaisi kenenkään vahingoittaa häntä.

      sinä lähestyt vieläpä tämän kaltaisille asioille sitä kaikkein hankalinta ikää, jossa tällaiset asiat alkavat tuntua vieläkin raskaimmilta. ja ties minkälaisia ajatuksia päähäsi saat... älä anna näille ajatuksille kuitenkaan sijaa(!), vaan taistele ja yritä säilyttää positiivisuus kaikesta huolimatta sisälläsi.

      sinun kannattaisi aloittaa jokin harrastus. sieltä ne parhaat frendit yleensä löytyvät ihan luonnollisesti. taatusti löydät sinäkin.

      nyt kun koulut tosiaan taas alkavat, yritä olla välittämättä, jos sama meininki jatkuu. mutta jos käy ihan sietämättömäksi jää vain tylysti pois koulusta vaikkapa viikoksi - tämä on minun neuvoni tässä tapauksessa, kun vanhemmat ja koulu eivät välitä. taatusti alkavat ihmetellä poissaolojasi ja välittää! sitten kerrot syyn: kiusaaminen, johon kukaan ei välitä puuttua!

      on se ihme, että koululaitoksella on ihan perustuslaillinen velvollisuus järjestää jokaiselle lapselle turvallinen (niin fyysisesti kuin henkisestikin) oppiympäristö, ja kuitenkin asiat suomen kouluissa ovat miten ovat. ymmärrän, ettei opettajat isossa koulussa alituiseen jaksa puuttua jokaiseen kiusaamistapaukseen, eikä se minun mielestäni täysin heidän työnkuvaansa edes kuulu. minun mielestäni kouluihin tulisi palkata yksi ihminen juuri näitä tilanteita varten, ellei rehtori tai kuraattori voi näitä hoitaa muun toimensa ohella.

      Mutta toivottavasti sinä, Julia, löydät kavereita ja toivottavasti nämä kusipäiset kakarat jättävät sinut rauhaan. tiedän millaista helvettiä sellainen jo pelkkä haukkuminen ja juoruilu voi olla puhumattakaan fyysisestä kiusaamisesta.

    • mä vaan

      Julia!

      se on väärin! et ansaitse moista kohtelua! se tekee varmasti kipeää, kun läheiset ihmiset eivät ole kiinnostuneet siitä mitä sinulla on heille kerrottavaa. varsinkin kun omat vanhemmat eivät kuuntele se tuntuu pahalta. tuntuu kuin kukaan ei tässä maaimassa sinusta välittäisi. se ei kuitenkaan ole niin, usko pois! täälläkin olet saanut vastauksia kirjoitukseesi.

      ansaitset ympärillesi ihmisiä jotka sinua kuuntelevat ja kunnioittavat sinua! etsi sellaisia. se on epäreilua kyllä etteivät vanhempasi ole sellaisia. yritä hyväksyä se, joskus se vaan on niin. etsi ihmisiä joiden seurassa sinulla on hyvä olla jotka kohtelevat sinua hyvin, eivätkä pakota sinua tekemään mitään mitä et halua. aikuisista ja lapsista löytyy varmastikin joku ihminen joka kuuntelee. eikö koulussasi ole muita lapsia/nuoria joita kiusataan? miltä se tuntuisi jos tutustuisit "kohtalotovereihisi"?

      ja kiusaajista sen verran. toiset ihmiset ragoivat ulospäin ja toiset sisäänpäin. tarkoitan että kun ihmisellä on paha olla niin joskus se purkautuu ulospiän juurikin muita kiusaamalla. ja joskus se pahaolo taas sulkeutuu ihmiseen sisään ja ihminen voi olla enää välittämättä itsestään.

      voit myös kokeilla sitä että puhut kahden, kun tilaisuus tulee, jonkun kiusaajasi kanssa, mieluiten kaikkein pahimman joukon "pomon" kanssa. kun kiusaajat ovat laumassa he saavat voimaa. kun kiusaaja on yksin huomaat ettei hän ole kovin vahva enää. silloin sinä voisit kysyä, onko hänellä paha olo kun hän sitä sinuun purkaa. ehkä saat näin kiusan loppumaan. ehkä saat hänet kertomaan omasta pahasta olosta ja teistä tulee kavereita.

      muista kun lapsi kiusaa, varastaa, häiriköi, sulkeutuu itseensä, juopottelee ym. se on lapsen avunhuuto; huomatkaa minut, minulla on paha olla!

      ehkäpä se kun tiedät, että lapsen/ nuoren kiusaajan kiusanteko on oikeastaan avunpyyntö häneen omaan pahaan oloon, auttaa sinua näkemään asian toiselta kantilta. tiedät, ettei syy ole sinussa!

      etsi sinnikkäästi niitä jotka kohtelevat sinua hyvin!

    • neiti_nallekarhu

      Kun menet yläasteelle vuoden päästä, älä valitse lähikoulua!
      Uusissa ympyröissä on mahdollisuus aloittaa kaikki uusiksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      30
      2069
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      6
      1832
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      15
      1311
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1204
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1175
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      11
      1107
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1051
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1015
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1014
    10. 12
      997
    Aihe