Ostos pitää maksaa, ennen kuin se lähetetään paikkakunnalle. Ne, joilla on pankkitunnukset, voivat valita useasta maksutavasta. NE, JOILLA EI OLE PANKKITUNNUKSIA, MAKSAVAT KORTILLA. Ja näitähän ovat köyhät, vanhat ja haavoittuvassa tilanteessa olevat, jotka käyttävät myös sitä tilisiirtolomake maksupalvelukuoreen ja se valtion postin hoidettavaksi.
Saatan olla pulassa. Kerron esimerkin.
NETTIOSTOKSEN TILAAMINEN PAIKALLISEEN LIIKKEESEEN JA MAKSAMINEN PANKKIKORTILLA
26
237
Vastaukset
- Anonyymi
Halusin ostaa digipokkari kameran. Valitsin. Ilmoitin Kodin elektroniikka firman, jonne sen saisi toimittaa. Rupesin tietokoneella etenemään maksun hoitamisessa. Tarkat osoitetiedot, sähköposti, puh.numero. (No joo tietenkin). Ja muutakin.
Miten maksan mobile/pankkikortti minulla.
Kortista piti ilmoittaa kaikki näkyvät numerot:pankkikortin numero, turvanumerot, korton kesto. Sitten vaadittiin pankin tiedot. MILLÄ TUNNUKSELLA PANKKIA KÄYTÄN. Siihen tyssäsi, hälytyskello soi. - Tarjottiin näille tiedoille tallennusta Googleen. Olisi helppoa ostaminen tämän jälkeen.
Kun valitin pankkitunnusten puuttumista ja sen takia maksukuoren käyttämistä. minua lohduteltiin. Jos olisi ne tunnukset ja kotisivuja, sieltää hakkerit usein ne tunnukset hankkivat. - Eikös kortilla maksaminen ja kaikkien näiden tietojen antaminen ole vaarallista? - Kun varashakkeri hankkii pinkoodin, on ostaminen helppoa.
Netistä tutkin, mitä tietoa nuo pankkikortin numerot sisältävät . No huh, en olisi etukäteen arvannut.- Anonyymi
Täydennystä edelliseen:
-netistä oli tarkoitus ostaa kamera
- tietoja piti kirjoitella enemmän kuin edellä kerroin - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täydennystä edelliseen:
-netistä oli tarkoitus ostaa kamera
- tietoja piti kirjoitella enemmän kuin edellä kerroinSIIS ENSIMMÄINEN TÄRKEÄ KYSYMYS, ONKO VIISASTA/TURVALLISTA KIRJOITTAA NETTIIN NOIN PALJON HENKILÖKOHTAISIA TIETOJA? METAN, FACEBOOKIN IHMISET OVAT JO SANONEET, ETTÄ EI.
EI KYLLÄ KANNATTAISI ANTAA PANKKIKORTTI TIETOJA.
SAATI SITTEN PANKKITUNNUKSIA !!!!
Ajattelin käydä siellä kamerantoimitusliikkeessä kysymässä, onko edellä oleva totta vai jouduinko saalistajan kynsiin. Mutta en mene. En yritä enää ostaa netistä mitään.
- Anonyymi
Pelkään, että minulla saattaa olla tilanne, että joku rupeaa helposti ostamaan kortillani, vaikka fyysisesti kortti onkin minulla. (PINkoodi kaapattiin heti, kun ensimmäisen kerran sitä käytin.)
Joudunkin sitten siirtymään ONKO SINUA HUIJATTU -ketjuun.
Poliisihan kuulemma vain levittelee käsiään näiden huijausten kanssa.- Anonyymi
Vaikka en tallentanut noita tietoja Googleen. Kuinka jotkut uskaltavat niin tehdä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka en tallentanut noita tietoja Googleen. Kuinka jotkut uskaltavat niin tehdä?
Lueskelin netistä jälkikäteen ohjeita, mitä tietoja ei saisi (koskaan) netissä ilmoittaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lueskelin netistä jälkikäteen ohjeita, mitä tietoja ei saisi (koskaan) netissä ilmoittaa.
SIIS KUN EI OLE PANKKITUNNUKSIA, EI VOI MAKSAA KORTILLA NETISSÄ.
- Anonyymi
Eli on huoli, voiko joku ostaa pankkikortillani, vaikka ei olekaan sitä muoviläpyskää konkreettisesti käsissään. Että netistä voisi sillä ostella, kun sattuu olemaan kaikki muutkin tuolloin kirjoittamani tiedot käytössä. (Hakkerit näkevät kaiken, mitä näppäimistöllä teen, mahdollisesti muutakin.)
Täytyisi pitää kursseja/valistusta siitä, mitä nettiin koskaan EI KOSKAAN saa kirjoittaa.
Ketä ovat ne, joiden nimissä jatkuvasti ostetaan ja maksatetaan kalliitakin ostoksia. Kuinka eivät pääse eroon siitä tilanteestaan. - Anonyymi
googlaa: pankkikortilla/luottokortilla netissä maksaminen
- Anonyymi
Kannattaa olla ilman kameraa. On hankalaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaa olla ilman kameraa. On hankalaa.
On minulla yksi taskuun mahtuva, mutta liian paljon jo käytetty ja kolhittu. On isompikin, mutta en jaksa pitää sitä kädessä, joka on kolarivauroitunut. - Minulla on useita syitä ottaa kuvia. Olen 80 vee, pienet ympyrät, mutta vuodenajat sentään vaihtuu, ja säätilat ja vuorokauden aika. Luovuus on vielä riittämään saamaan aikaan erilaisia kuvia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On minulla yksi taskuun mahtuva, mutta liian paljon jo käytetty ja kolhittu. On isompikin, mutta en jaksa pitää sitä kädessä, joka on kolarivauroitunut. - Minulla on useita syitä ottaa kuvia. Olen 80 vee, pienet ympyrät, mutta vuodenajat sentään vaihtuu, ja säätilat ja vuorokauden aika. Luovuus on vielä riittämään saamaan aikaan erilaisia kuvia.
Vaikka minua ei olisi kiinnostanut kameran ostaminen, kaikki edellä kuvatut uhat nettiin tietojensa kirjoittamisessa ovat.
- Anonyymi
Minä en pelkästään narise omista esteistä, vaan yritän tuoda esiin esim. vanhusten tilannetta laajemminkin.
- Anonyymi
Kyllä äärettömän tarkkana saa olla mitä nettiin kirjoittaa, huijarit ovat ovelia. Toivotaan että sinun asiasi päättyy onnellisesti eikä huijarit iske..
- Anonyymi
OTSIKKOON KORJAUS:
pankkitunnukset = sähköinen henkilöllisyystodistus
ILMAN PANKKITUNNUKSIA EI VOI NETISSÄ MAKSAA KORTILLA.
Enpä tiennyt. Yleissivistys koheni. - Anonyymi
Taas tämä sama "pankkisiirtouikuttaja" purkaa suruaan koko päivän ajan. Jo vastaava ketju ennestään palstalla. No, omapa on asiansa.
- Anonyymi
No älä nyt viitsi..kai täällä saa kysyä neuvoa sen takiahan nämä keskustelupalstat ovat olemassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No älä nyt viitsi..kai täällä saa kysyä neuvoa sen takiahan nämä keskustelupalstat ovat olemassa.
Minä en kysy neuvoja, vaan tuon esille , mitä kaikkea voi tapahtua. Vanhukset tuskin lukee näitä ketjuja, mutta jos heidän lapsensa tarkistelisi tilanteita.
- Anonyymi
Minä en uikuta. Olen niin diskriminoitu yhteiskunnasta, että olen monessa asiassa ehtinyt pudota kärryiltä. Sitten kun yht¨äkkiä saan huomatuksen, etten ole maksanut laskua ja kohta netti katkaistaan ja menee perintään, olin ihan ulalla. Kesti kauan ennen kuin tarvitsemiani tietoja. -MUTTA tajusin, etten ollut ainoa "maksukuori-ihminen". Siksi toin asiaa esille.
Minä en narissut vain itseni takia nettimaksamisessa. Ihmettelin ja ällistyin sitä, mitä kaikkea asioistaan joutuu nettiin kirjoittamaan, että saisi ostoksen maksettua. Ja jouduin huomaamaan, että TAAS OLI PANKKITUNNUSTEN PUUTTUMISESTA.
Kyllä olen huomannut, että jotkut yrittävät tuoda vanhusten tilannetta esille. Ovat yksin kotona tai kalliissa puutteellisessa hoitopaikassa. -Nykyään kuolleet joutuvat säkkiin ja varastoon odottamaan uuniin pääsyä,. Jos ovat kuolleena liian kauan, pitää tuveta maksamaan yliajasta. - Srk:t aikovat sanoutua irti hautaustoimesta.
Jos tietäisit, kuka olen, että syyttäisi uikuttamisesta.- Anonyymi
Jätä netti ja lähde lenkille useaksi tunniksi. Tee sama joka päivä ja huomaat ettei nettiä tarvitse tuijottaa. Muutama päivä ja huomaat että ilmankin pärjää ja asiat hoituu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jätä netti ja lähde lenkille useaksi tunniksi. Tee sama joka päivä ja huomaat ettei nettiä tarvitse tuijottaa. Muutama päivä ja huomaat että ilmankin pärjää ja asiat hoituu.
Olen tänään käynyt lenkillä ensimmäisen kerran aamulla vähän viiden jälkeen. Autolla suolle auringonnousukuvia ottamaan. Kävelin siellä luontopolun. Sitten lintulätäköiden kautta kotiin. Kauppaan. Nokoset. Parin kilometrin lenkille metsään. Kamera mukana. Ja sitten vielä kaupunginosakävely eräälle mäelle. Joka päivä lenkkeilen. -Ei ole juttukaveria. Halusin selvittää ajatuksiani tämän netissä kortilla maksun suhteen. - Piti miettiä, pitääkö sulkea pankkikortti ja pyytää uusi. -En ole vielä päättänyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen tänään käynyt lenkillä ensimmäisen kerran aamulla vähän viiden jälkeen. Autolla suolle auringonnousukuvia ottamaan. Kävelin siellä luontopolun. Sitten lintulätäköiden kautta kotiin. Kauppaan. Nokoset. Parin kilometrin lenkille metsään. Kamera mukana. Ja sitten vielä kaupunginosakävely eräälle mäelle. Joka päivä lenkkeilen. -Ei ole juttukaveria. Halusin selvittää ajatuksiani tämän netissä kortilla maksun suhteen. - Piti miettiä, pitääkö sulkea pankkikortti ja pyytää uusi. -En ole vielä päättänyt.
Joko huomasit että suoramaksu ja maksukuori ovat vaihtoehdot nettimaksulle, eikä huijarit pääse väliin. Nopea päätös ja kaikilla helpottaa. Pankkikin hyväksyy vaihtoehtona, eikä tarvitse koko päivää kännykkää tuijottaa. Ne joilla on asiaa osaavat ottaa yhteyttä. Sitten vaan asioita hoitamaan ilman uikutusta. Hyvää kesää kaikille.
- Anonyymi
VAROITUS, maailma on täynnä huijareita ja rikollisia. Esim. minulla on ollut vuosia tietokoneessani sellainen laite, jonka avulla hakkerit/stalkkerit pystyvät seuraamaan, mitä näppäimistölläni teen .Eli tietävät, mitä kirjoitan. (Nykyään on varmaan jo kehittyneempää teknologiaa.)
Eli kun netistä tein tilauksen ja kirjoittelin niitä kaikkia niitä tietoja, stalkkerit ovat ne nähneet. Minulta vei aikaa selvittää, mitä ne numerosarjat ovat ja mitä niillä vieraisiin käsiin joutuneena voi tehdä. -Soitin äsken sulkupalveluun ja kysyin, pitäisikö kortti kortti sulkea.( Koko puhelun ajan vähän väliä kuului sellaista metallin kilinää, että oli vaikea puhua ja kuulla. Sulkupalvelun mies ei kuullut mitään ylimääräistä.) KYLLÄ, KORTTI PITI EHDOTTOMASTI SULKEA.
OLETTEKO VARMOJA, ETTEI TEIDÄN LÄPPÄRIÄ SEURATA.- Anonyymi
Kävin pankkiautomaatilla. Yritin nostaa rahaa. Rahaa ei tullut, vaan ilmoitus, että toiminta on estetty. Ilmoitus: kortti on suljettu, olisi ollut parempi. - Puheluni kaapataan, niin tämäkin. Minä en voi niin vaan puhelimella hoitaa asioita. -Olkaa te tyytyväisiä. joilla vielä on tallella normaalit kansalaisoikeudet, vai luulettoko vaan, että on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kävin pankkiautomaatilla. Yritin nostaa rahaa. Rahaa ei tullut, vaan ilmoitus, että toiminta on estetty. Ilmoitus: kortti on suljettu, olisi ollut parempi. - Puheluni kaapataan, niin tämäkin. Minä en voi niin vaan puhelimella hoitaa asioita. -Olkaa te tyytyväisiä. joilla vielä on tallella normaalit kansalaisoikeudet, vai luulettoko vaan, että on.
Arvatkaa , miksi minulta otettiin pankkitunnukset pois jo vuosia sitten? Arvatkaa, miksi rupesin tuntemaan epäluottamusta maksukuoripalvelua kohtaan? - En tässä suhteessa harvinaisuus. -Kauheat ja kasvavat määrät rahoja huijataan vuosittain. Varsinkin vanhuksilta rahojen huijaamiset ovat lisääntyneet. -Toivottavasti ei ole ehditty tehdä mitään.
- Anonyymi
Ei ole vielä kulunut pitkää aikaa, kun pienempiä nettiostoja saattoi vastaanottaa postissa. Tiskillä maksettuaan sai lähetyksen mukaansa.
PITÄISIKÖ AVATA KETJU SIITÄ. MITEN ILMAN PANKKITUNNUKSIA VOISI HOITAA ASIOITA, JOTKA NYT OVAT SAAVUTTAMATTOMISSA. Esim.kaikenlaiset kotisivut eri firmoissa tai yhteiskunnan organisaatioissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6517383Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?435221HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa3032856- 1592239
Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki362155- 241774
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1401688Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon4091616mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k111527Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t41467