Siis voiko oikeesti yks kirja pelastaa mun vuosien ahistuksen ja stressin. Voisko joku kertoo, onko tää jotain lumevaikutusta tms..? palaako mun ahdistus ja itseinho viikon päästä.. APUA? Ostin siis jonkun 7dollarii maksavan itsehoitokirjan amazonista, aattelin et ihan sama kokeillaan ku jengi oli antanu hyvää palautetta niin paljon. Onks kukaan lukenu tätä, laitan linkin toho. Näin mainoksen TikTokissa, ja sen perusteella ostin.
https://amzn.to/3EGnLuq
ahdistus ja höpöhöpö kirjat
5
134
Vastaukset
- Anonyymi
Hei mä oon lukenut ton, en sanoisi että pelasti minua, tai mitään sellaista. mutta oli mielestäni oikein oivallinen kirjoitus oman itsensä ymmärtämisestä. :)
- Anonyymi
HARMI KUN EI ENGLANTI OIKEIN TAITU>!!!!
- Anonyymi
Pitäiskö ostaa ja koklata toimiiko D:
- Anonyymi
joo osta! Tuu sitten kertomaan kaikille, oliko hypen arvoinen
- Anonyymi
Älä osta.
Tuossa on sellaisia harjoituksia, kuten esimerkiksi se että "jos löydät taikalampun niin jadajadajadajaa...."
Sinä voit kirjoittaa siihen vastauksen, mutta mitä sitten sen jälkeen?
Ei se vastaus sinun ahdistusta helpota, eikä opeta sinua tuntemaan itseäsi. Se opettaa vain sinua kirjoittamaan.
Sinä tarvitset oikean ammattilaisen jonka kanssa voit käydä ahdistusta läpi ja kuinka selvitä siitä.
Tässä on yksi harjoitus, ja tällaisia harjoituksia on ammattilaisilla paljon erilaisia jotka sopivat sinulle paremmin koska he oppivat terapian kautta tuntemaan sinut.
-Istu alas paikassa jossa voit rentoutua hyvin ja josta näet esimerkiksi huoneesi. Jos nukahdat, nukahda, se ei haittaa.
-Kuuntele omaa hengitystä, mutta älä laske sitä tai yritä hallita sitä.
Noin minuutin jälkeen.
-Avaa silmäsi ja kuvittele näkökenttääsi joko keltainen, vihreä, punainen, tai sininen pallo. Älä käännä päätäsi. Käytä pelkästään silmiäsi ja kuvittele että tuo pallo pyörii ensin lattialla. Aina kun silmäsi liikkuvat, se pallo pyörii ja törmäilee esimerkiksi pöydän tai tuolin jalkaan. Älä mieti mitään muuta kuin että miten se pallo vastaisi kun se liikkuu ja kohtaa jonkun pöydän jalan. Jos se pallo menee mielessäsi esimerkiksi sängyn alle piiloon, anna sen mielessäsi ponkaista sieltä pois ja näkyville.
Tee tuota harjoitusta parin minuutin ajan. Aika ei ole tärkeä, noin pari minuuttia riittää.
Sen jälkeen kuvittele pallo, joka on pöydällä tai hyllyllä. Aina kun pallo meinaa tipahtaa pöydältä tai hyllyltä, se putoaa lattialle, josta se ponkaisee takaisin hyllylle tai pöydälle. Pallo reagoi myös hyllyllä ja pöydällä oleviin esineisiin.
Tee tuota harjoitusta myös parin minuutin ajan.
Nyt sulje silmäsi taas ja kuuntele omaa hengitystäsi. Älä laske, älä tarraudu mihinkään ajatukseen, vaan pelkästään anna ajatusten soljua ja rentoudu noin minuutin ajan.
Tuo harjoitus kestää siis noin viisi minuuttia. Älä katso kelloa kuin vasta harjoituksen jälkeen. Yleensä alkuun harjoitus on paljon lyhyempi kuin viisi minuuttia, mutta kun totut tuohon harjoitukseen, pääset lähelle viittä minuuttia. Se kertoo siitä että sinun ahdistuksesi alkaa antamaan tilaa muillekin ajatuksille.
Tuo harjoitus auttaa sekä vähentämään stressiä, ohjaa sinua keskittymään palloon joka seuraa omia "fysiikan lakejaan", ja auttaa aivojasi päästämään irti ahdistuksesta, samalla kun se ohjaa aivojasi myös rentoutumaan.
Tee tuota harjoitusta viikon ajan joka päivä, ja seuraavalla viikolla lisää siihen palloon ääni aina kun se koskee johonkin esineeseen tai tuolin jalkaan jne. Voit itse päästää äänen jos haluat.
Kolmannella viikolla, kun pallolla on ääni, lisää siihen välähdys tai vastaava efekti aina kun pallo osuu johonkin.
Nuo jälkimmäiset lisäykset auttavat aivojasi sekä rentoutumaan, mutta myös päästämään irti ahdistuneesta osasta, ja käyttämään sitä kuvitteluun joka ei aiheuta mitään ahdistusta.
Neljännellä viikolla, muuta pallon muotoa esimerkiksi kahdeksankulmioksi, joka liikkuessaan poukkoilee enemmän eri suuntiin.
Sen viikon jälkeen voit pitää taukoa ja kuulostella että onko tuo auttanut sinua päästämään irti ahdistuneisuudesta ja keskittymään ja onko esimerkiksi harjoitukseen käyttämäsi aika pidentynyt.
Yleensä ahdistuneisuudessa me keskitymme johonkin sellaiseen joka on osa meidän mielikuvitusta. Esimerkiksi, jos kävelen sillan yli, ahdistun ajatuksesta että hyppäisin kaiteen yli, tai että silta ei kestä. Nuo kaikki ovat "tosia" ajatuksia ahdistuneelle ja koska ne ovat "tosia", ne täyttävät aivokapasiteettimme täysin, mutta ne ajatukset ovat myös ainoastaan meidän aivojemme luomia, eivätkä perustu ympäröivään maailmaan. Esimerkiksi silta ei huoju tai narise uhkaavasti.
Tuo palloharjoitus, joka on täysin mielikuvitukseen perustuva, ottaa tilaa aivokapasiteetista niin että mieli ajattelee muutakin kuin jotain ahdistavaa, aivan samoin kuin ahdistuneisuus yrittää ottaa tilaa aivokapasiteetilta.
Minä en tietenkään tiedä että mitä kaikkea sinulla on mielessä, mutta sen voin sanoa että jos mietit että mitä toivoisit taikalampulta, ilman että käyt läpi sitä mitä se sinun vastaus oikeasti merkitsee, niin sinä et opi siinä kuin vastaamaan kysymyksiin. Siksi suosittelen, ellet ole jo, että hakeutuisit terapiaan tai vastaavaan.
Siitä syystä tuo palloharjoitus on turvallisempi, eikä siinä ole tarkoituksena käsitellä tai ajatella mitään, vaan ottaa tilaa aivokapasiteetilta jonka ahdistuneet ajatukset ovat vallanneet. Se ei ole mitään "aktiivista meditaatiota", eikä sillä pyritä mihinkään valaistuneeseen olotilaan, vaan siihen että aivosi saavat vähän aikaa rentoutua ja raivattua tilaa myös muulle ajatukselle.
Ja minä tiedän mistä puhun, yli 25 vuoden kokemuksella ahdistuneisuudesta ja masennuksesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6517083Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?414844HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa3002748- 1472041
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1321607Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3981534- 171527
Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki231418Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101303mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k111233