Koska palkansaajiltakin poistettiin vähennysoikeudet.
ALV-vähennysoikeus poistettava yrittäjiltä
10
104
Vastaukset
- Anonyymi
No ensitöikseen hallitus poisti alle 30000 euroa tienaavilta
yrittäjiltä alv verohuojennuksen . Muista rikkaimmista yrittäjistä en tiedä ! - Anonyymi
Täh?! On sulla ideat. Olet ilmiselvästi vassari.
- Anonyymi
Kommunistina pidän itseäni.
Tuolla ehdotuksella olisikin mielenkiintoinen vaikutus lopputuotteen hintaan...
Ei paljoa taas päätä pakoita tuollaisen ehdottajalla.- Anonyymi
Tehokkuus paranee, kun välikädet jätetään pois.
On ihan oikein, että verot kertaantuvat.
- Anonyymi
Hallitus ei sitä salli.
- Anonyymi
Perustuslain mukaan samat oikeudet joko ovat tai eivät ole kaikilla.
- Anonyymi
Suuryritysten valtion avustukset lopetettava heti.
- Anonyymi
Kaikki tuet pl. Kelan avustukset lopetettava per heti.
- Anonyymi
Pitää varoa mitä toivoo.
Jos alv vähennys poistettaisiin niin alv kertautuisi sitten lopputuotteen hintaan.
Esim. rakennusalalla tilaat timpurin töihin rakentamaan aidan.
Aidan hinta on nääräytynyt nykyään verottomista hinnoitsta (ilman alvia ) ja loppusumman lisätään alvi.
Jos poistoa ei olisi niin kaikki materiaalit olisivat alvin verran kalliimmat ja lopputulokseen lisätään silti alvit.
Jos aidan materiaalit maksaa nyt 100€ ja matkat 10€ ja työ 200€ on aidan hinta 310€+ alv = 389,05€
Ilman alvipoisto-oikeutta olisi loppusumma 424,25€.
Kaupassa se vasta tuntuisikin kun kauppias ostaa leivän 10€ jonka päälle poistamaton alv 1,4€ ja kauppias kertoo tuon summan 2 eli myyntihinta on 22,80€ johon lisätään alv 14% = 25,08€.
Eli olisit valmis maksamaan leivästä 2,28€ enemmän ja vain ettei yrittäjä saisi vähentää alvia.
No suomalainen kateellinen on valmis maksamaan 100€ jotta kateuden kohde menettää 10€
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1848485
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264588- 504158
- 543632
- 513156
- 502910
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262616- 382394
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382083- 292056