Seuraava paavi on kahdeksas paavi, jos lasketaan Israelin perustamisesta lähtien?

Anonyymi-ap

2000 vuoden aikajaksolle, ilmestyskirjan kirjoittamisesta tähän päivään asti ei 7 kuningasta riittäisi, mikäli välissä ei ole ollut pitkiä aikoja ilman kuningasta. Näitä miettiessäni sain ajatuksen, että jos lasketaan Israelin perustamisesta alkaen niin silloin luku täsmäisi paaveihin.

"Ja peto, joka on ollut ja jota ei enää ole, on itse kahdeksas, ja on yksi noista seitsemästä, ja menee kadotukseen." Ilm. 17:11

1 Pius XII 1939 – 1958
2 Pyhä Johannes XXIII 1958 – 1963
3 Pyhä Paavali VI 1963 – 1978
4 Johannes Paavali I 1978 - 1978
5 Pyhä Johannes Paavali II 1978 – 2005
6 Benedictus XVI 2005 – 2013
7 Franciscus 2013 – 2025
8 ??

Luettelo paaveista:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_paaveista

Ei tarvitse ottaa totuutena. Tämä on vain asioiden pohdintaa..

4

82

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Israelin kansa on perustettu paljon aikaisemmin.

Joel 2:16

Kootkaa kansa, pitäkää pyhä seurakuntakokous, kerätkää vanhukset, kootkaa lapset ja rintoja imeväiset; lähteköön ylkä huoneestansa ja morsian kammiostansa.

• Anonyymi

Nämä 2 milj. kansa ovat niitä oikeita Kristittyjä, koska he kaikki saivat kasteessa Kristuksen Hengen.

1.Kor.10
        1 Sillä minä en tahdo, veljet, pitää teitä tietämättöminä siitä, että isämme olivat kaikki pilven alla ja kulkivat kaikki meren läpi
        2 ja saivat kaikki kasteen Moosekseen pilvessä ja meressä
        3 ja söivät kaikki samaa hengellistä ruokaa
        4 ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus.

• Anonyymi

Historian tutkimus osoittaa, että vanhemmasta asiasta, kuten kirkkokunnasta on kyse, sen lähempänä se on oikeata ja alkuperäistä.

• Anonyymi

Sekin tiedetään, että nuoresta Timoteuksesta tuli Katolisen kirkon pappi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      483
      1791
    2. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      378
      1537
    3. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      64
      1358
    4. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1335
    5. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      100
      925
    6. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      51
      889
    7. JM lukkoliike

Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran
      Jämsä
      19
      876
    8. Miten kesäsi meni?

Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?
      Ikävä
      65
      746
    9. Pankin avajaiset

Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti
      Kuhmo
      15
      741
    10. Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."

Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka
      Eläke
      7
      732
    Aihe