Hyökkääjä pyrkii minimoimaan tappioita ja paikkaamaan kaluston menetyksiä.
Venäjä näyttää valmistautuvan ottamaan moottoripyörät systemaattisesti käyttöön hyökkäysoperaatioissaan Ukrainassa tulevana kesänä ja syksynä. Tavoitteena on sopeutua Ukrainan kehittyneisiin lennokki-iskuihin, arvioi ISW:n (Institute for the Study of War) tuore raportti.
https://www.understandingwar.org/backgrounder/russian-offensive-campaign-assessment-april-26-2025
Venäjän puolustusministeriö julkaisi 26. huhtikuuta videomateriaalia, jossa joukot harjoittelevat hyökkäys- ja puolustustaktiikoita moottoripyörillä kahden tai kolmen hengen ryhmissä venäläisellä harjoitusalueella.
– Video osoittaa, että Venäjän armeija todennäköisesti kehittää taktista doktriinia järjestelmälliselle hyökkäysmoottoripyörien käytölle ja saattaa valmistautua myöntämään lisää moottoripyöriä venäläiselle henkilöstölle Ukrainassa, raportissa todetaan.
Saa nähdä, alkaako Ukraina käyttämään puolustuslinjojen edessä 15 km "tappovyöhykkeellään" vaijerilankoja miinoitusten, FPV-rynnäkködroonien, robottiaseiden ja tykistön ohella.
Venäjä perustaa moottoripyöräjoukkoja, syynä lennokit
12
153
Vastaukset
- Anonyymi
Insta Steel Eagle ER lentävä viuhkamiina, jota Suomi ja Ukraina valmistavat yhteistyössä, tehoaa myös näihin.
Tätä asetta käytettäessä tyypillisen räjäytyskorkeuden ollessa 20 metrin luokkaa, osuma-alue on noin 50 metriä halkaisijaltaan oleva ympyräalue, jossa sirpaletiheys on 1-2 sirpaletta neliömetrillä. Toisella tavalla ilmaisten 3000 sirpaletta, joiden vaikutusalue on noin 2 000 neliömetriä. Kartion aukeamiskulma on 90-astetta, jolloin räjäytyskorkeudella voidaan säätää vaikutusalueen kokoa. Panos koostuu teräs- tai volframikuulista. - Anonyymi
Panssariajoneuvot kulutettu loppuun ja nyt menee moottoripyörät.
- Anonyymi
Pienempään on vaikeampi osua. Samasta syystä korealaisten tapattaminen on putinin suosiossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pienempään on vaikeampi osua. Samasta syystä korealaisten tapattaminen on putinin suosiossa.
Fiksuilla ukroilla on jo vastatoimet valmiina moottoripyöräjoukkoja varten. Moottoripyörätuotanto tai tuonti ei pysy perässä.
Ural on kova mobeti.🏍️🇷🇺🎖️👍
- Anonyymi
Ukrainalainen konekivääri kun avaa tulen, siinä tulee mopedistille kotipihaan jäänyt Uralin pihlaja mieleen.
- Anonyymi
Pari kuukautta niin miljoonan raja menee rikki Venäjän soltuista.
- Anonyymi
Entä ne aasit?
- Anonyymi
Huvitoimikunnan hommissa.
Eikös sitä Venäjän pitäs perustaa niitä lennokkijoukkoja?🤔🇷🇺
- Anonyymi
Jahah. No sitten vaan rypäleammuksia hyökkääjän niskaan seuraavaksi.
Niitäkin kai voisi toimittaa liitopommeilla. - Anonyymi
se on siinä kun pansarivaunussa menee liika romurautaa ukrainalaisten sulatoihi
jotta keveämillä nyt hyökkäävät ja pian pyörillä ja pustyssä vielä suoraan asemiin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1191702
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991538Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy37993Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29899Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?38861Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50826Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s43768Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37760Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56758Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37730