Apuja jos ois

Anonyymi-ap

Oisko jotain jeesiä. Oon siis täysin juoppo mt paska. Koitin eilen itsarii. Ei onnistunut. Ehkä tänään.

10

188

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

jeesiä sun itsemurhaan. mulla ei ole

• Hei ja hyvä, että kirjoitit tänne,

Itsetuhoisista ajatuksista kannattaisi keskustella ammattilaisen kanssa. On olemassa monia auttavia tahoja, joihin voi olla yhteydessä anonyymisti ja matalalla kynnyksellä. Ao. palveluista voi halutessaan saada tukea ja vinkkejä myös muuhun avun hakemiseen.

- Tukinet.net - Tukipisteesi netissä https://tukinet.net/

Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukihenkilö löytyy mm. MIELI Tukisuhteesta. https://tukinet.net/teemat/mieli-tukisuhde/tukisuhteet/

Tukinetissä on myös monenlaisia keskusteluryhmiä ja chattejä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja.

Joka viikko ma ja to klo 15-21 sekä ti ja ke klo 15-19 on MIELI Kriisichat päivystys, jossa voi jutella kahden kesken päivystäjän kanssa. Tukinet on avoinna kellon ympäri vuoden jokaisena päivänä.

- MIELI Kriisipuhelin

Jos soittaminen tuntuu omimmalta vaihtoehdolta, niin Kriisipuhelin päivystää 24/7 numerossa 09 2525 0111.

- Kriisikeskukset

Ympäri Suomea toimii myös kriisikeskuksia, joihin voi mennä keskustelemaan paikan päälle. Osassa yksiköistä myös etävastaanotto on mahdollinen. Yhteystiedot löytyvät mm. MIELI Suomen Mielenterveys ry:n nettisivuilta: https://mieli.fi/tukea-ja-apua/keskusteluapua-kriisivastaanotoilla/

Akuutissa tilanteessa ota yhteyttä oman alueesi psykiatriseen päivystykseen tai soita 112.

Ystävällisin terveisin
      MIELI Kriisikeskus Helsinki/Kata

• Anonyymi

Älä tee itsellesi pahaa rakas ihminen. Sinulla on vielä paljon annettavaa elämälle, itsellesi ja muille. Toivottavasti otit yhteyttä johonkin tuonne numeroon.
      Olet tärkeä ja ihana ihminen. Muista tämä.
      Avaa sydämesi elämälle ja paranemiselle.

• Anonyymi

Jos itsarin kanssa touhuttua ottaisit ohjat omasta terveydestäsi omalle vastuulle, ja hakisit hoitoa siihen , sillä apua tarvitset. Ja nuo lapsellisuudet voisi jotenkin jättää pois aikuisen ihmisen elämästä ja ymmärtää ettei alkoholi ole mikään parannus mihinkään ja kun alat ajoittamaan mielen terveyttäsi niin pikku hiljaa alkaa terveuåys tulla elämääsi.
      Minua aina ällöttää nuo itsari jutut koska niistä paljastuu ihmisen vajaavaisuus jotenkin, että ” minä tässä, teen itsarin niin näkevät ”: tyypillistä suomalaiselle, ja sitä sanaa käytetään monen ihmisen suussa.
      Ihmisen tulee kehittyä, iän mukana eikä,olla niiin itsekäs että katsoo juomisen jonain ns lääkkeenä, pahaan oloon koska se ei ole sitä
      En kykene edes aäälimäänkään ihmisiä jotka odottavasta myötötuntuntoa itsaei jutuillaan, vaan kehoitan jokaista hakeutumaan apuu ja yrittää aloittaa sen sen normaalin elämän . Johon ei päihteet kuulu . Niin että hae apua ja ja kerro sitten miten sait sitä se jos jokin kiinnostaa meitä kaikkia kun saa lukea että joku on päässyt vaivoistaan ihan vaan luottamalla omaan itseensä,

• Anonyymi

Ei juoppous tai mielenterveys ongelmat ole hyvä aihe itsarille. Molempiin on apua kuitenkin olemassa. Kun sitä viitsii hakea. Voisit saada elämäsi kohenemaan. Ja pystyisit nauttimaan elämästä vielä.

• Anonyymi

On mielenterveydelle suuri apu, jos onnistuu pääsemään alkoholista eroon.

• Anonyymi

Mulle ainaki alkoholi oli apu mielenterveyteen.
        Mutta fysiikka rupes kärsiin niin piti lopettaa melkein kokonaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mulle ainaki alkoholi oli apu mielenterveyteen.
        Mutta fysiikka rupes kärsiin niin piti lopettaa melkein kokonaan.

Millä tavalla koit alkoholin avuksi mt-ongelmiin ?
        Olisi mielenkiintoista lukea kokemuksia ( vaikka muiltakin ), koska taustalla on vain oma kokemukseni.
        Aloin turhan nuorena " hoitamaan " paniikkihäiriötä ja sosiaalisten tilanteiden pelkoani alkoholilla, ja siitähän ei mitään hyvää seurannut.
        Toki alkuun vaikutti oikein hyvältä, sain rohkeutta, alkoholi laittoi ikävät ajatukset sivuun ( siis alussa ), mutta pikkuhiljaa ajan myötä ongelmat ainoastaan kasvoivat.
        Kun oli kulunut lähemmäs viisitoista vuotta tuota " itsehoitoa ", toki psykiatrian tukemana, lääkkeiden vahvistamassa humalatilassa, meinasi käydä aika huonosti. Ei itselleni, vaan toiselle ihmiselle minusta johtuen.
        Se oli päätepiste, joka sai aikaan sen, että oli enää tasan kaksi vaihtoehtoa edessä, oli ryhdistäydyttävä ja yrittää alkaa saamaan elämääni paremmaksi, tai toinen vaihtoehto olisi ollut se, etten enää olisi tässä maailmassa lainkaan.
        Onnekseni valitsin tuon ensimmäisen.
        Mutta joo, alkoholi ei auta yhteenkään ongelmaan. Sen kokeneena voin sanoa, että olisi voinut jäädä kokemattakin, mutta silloin nuorena en uskonut vanhempien ihmisten neuvoja.

• Anonyymi

Kyllä kait se alkoholi auttaa kun turruttaa olon eikä tartte miettiä mitään.

• Anonyymi

Mainitsinkin tuossa aiemmin, että alkuun toki tuntuu helpottavalta, kun saa turrutettua kaiken mielestään.
        Ajan myötä kaikki kuitenkin muuttuu, entistä vaikeammaksi.
        En suosittele kokeilemaan, jos ei halua heittää elämästään monia vuosia hukkaan.
        Jotkut siitä selviävät, jotkut valitettavasti eivät.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      153
      5976
    2. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      75
      5329
    3. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      99
      4355
    4. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3730
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3388
    6. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      44
      2990
    7. Kerro kolme huonoa ja

kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2347
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      58
      2089
    9. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      46
      2005
    10. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      38
      1773
    Aihe