Oisko jotain jeesiä. Oon siis täysin juoppo mt paska. Koitin eilen itsarii. Ei onnistunut. Ehkä tänään.
Apuja jos ois
10
188
Vastaukset
- Anonyymi
jeesiä sun itsemurhaan. mulla ei ole
Hei ja hyvä, että kirjoitit tänne,
Itsetuhoisista ajatuksista kannattaisi keskustella ammattilaisen kanssa. On olemassa monia auttavia tahoja, joihin voi olla yhteydessä anonyymisti ja matalalla kynnyksellä. Ao. palveluista voi halutessaan saada tukea ja vinkkejä myös muuhun avun hakemiseen.
- Tukinet.net - Tukipisteesi netissä https://tukinet.net/
Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukihenkilö löytyy mm. MIELI Tukisuhteesta. https://tukinet.net/teemat/mieli-tukisuhde/tukisuhteet/
Tukinetissä on myös monenlaisia keskusteluryhmiä ja chattejä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja.
Joka viikko ma ja to klo 15-21 sekä ti ja ke klo 15-19 on MIELI Kriisichat päivystys, jossa voi jutella kahden kesken päivystäjän kanssa. Tukinet on avoinna kellon ympäri vuoden jokaisena päivänä.
- MIELI Kriisipuhelin
Jos soittaminen tuntuu omimmalta vaihtoehdolta, niin Kriisipuhelin päivystää 24/7 numerossa 09 2525 0111.
- Kriisikeskukset
Ympäri Suomea toimii myös kriisikeskuksia, joihin voi mennä keskustelemaan paikan päälle. Osassa yksiköistä myös etävastaanotto on mahdollinen. Yhteystiedot löytyvät mm. MIELI Suomen Mielenterveys ry:n nettisivuilta: https://mieli.fi/tukea-ja-apua/keskusteluapua-kriisivastaanotoilla/
Akuutissa tilanteessa ota yhteyttä oman alueesi psykiatriseen päivystykseen tai soita 112.
Ystävällisin terveisin
MIELI Kriisikeskus Helsinki/Kata- Anonyymi
Älä tee itsellesi pahaa rakas ihminen. Sinulla on vielä paljon annettavaa elämälle, itsellesi ja muille. Toivottavasti otit yhteyttä johonkin tuonne numeroon.
Olet tärkeä ja ihana ihminen. Muista tämä.
Avaa sydämesi elämälle ja paranemiselle. - Anonyymi
Jos itsarin kanssa touhuttua ottaisit ohjat omasta terveydestäsi omalle vastuulle, ja hakisit hoitoa siihen , sillä apua tarvitset. Ja nuo lapsellisuudet voisi jotenkin jättää pois aikuisen ihmisen elämästä ja ymmärtää ettei alkoholi ole mikään parannus mihinkään ja kun alat ajoittamaan mielen terveyttäsi niin pikku hiljaa alkaa terveuåys tulla elämääsi.
Minua aina ällöttää nuo itsari jutut koska niistä paljastuu ihmisen vajaavaisuus jotenkin, että ” minä tässä, teen itsarin niin näkevät ”: tyypillistä suomalaiselle, ja sitä sanaa käytetään monen ihmisen suussa.
Ihmisen tulee kehittyä, iän mukana eikä,olla niiin itsekäs että katsoo juomisen jonain ns lääkkeenä, pahaan oloon koska se ei ole sitä
En kykene edes aäälimäänkään ihmisiä jotka odottavasta myötötuntuntoa itsaei jutuillaan, vaan kehoitan jokaista hakeutumaan apuu ja yrittää aloittaa sen sen normaalin elämän . Johon ei päihteet kuulu . Niin että hae apua ja ja kerro sitten miten sait sitä se jos jokin kiinnostaa meitä kaikkia kun saa lukea että joku on päässyt vaivoistaan ihan vaan luottamalla omaan itseensä, - Anonyymi
Ei juoppous tai mielenterveys ongelmat ole hyvä aihe itsarille. Molempiin on apua kuitenkin olemassa. Kun sitä viitsii hakea. Voisit saada elämäsi kohenemaan. Ja pystyisit nauttimaan elämästä vielä.
- Anonyymi
On mielenterveydelle suuri apu, jos onnistuu pääsemään alkoholista eroon.
- Anonyymi
Mulle ainaki alkoholi oli apu mielenterveyteen.
Mutta fysiikka rupes kärsiin niin piti lopettaa melkein kokonaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulle ainaki alkoholi oli apu mielenterveyteen.
Mutta fysiikka rupes kärsiin niin piti lopettaa melkein kokonaan.Millä tavalla koit alkoholin avuksi mt-ongelmiin ?
Olisi mielenkiintoista lukea kokemuksia ( vaikka muiltakin ), koska taustalla on vain oma kokemukseni.
Aloin turhan nuorena " hoitamaan " paniikkihäiriötä ja sosiaalisten tilanteiden pelkoani alkoholilla, ja siitähän ei mitään hyvää seurannut.
Toki alkuun vaikutti oikein hyvältä, sain rohkeutta, alkoholi laittoi ikävät ajatukset sivuun ( siis alussa ), mutta pikkuhiljaa ajan myötä ongelmat ainoastaan kasvoivat.
Kun oli kulunut lähemmäs viisitoista vuotta tuota " itsehoitoa ", toki psykiatrian tukemana, lääkkeiden vahvistamassa humalatilassa, meinasi käydä aika huonosti. Ei itselleni, vaan toiselle ihmiselle minusta johtuen.
Se oli päätepiste, joka sai aikaan sen, että oli enää tasan kaksi vaihtoehtoa edessä, oli ryhdistäydyttävä ja yrittää alkaa saamaan elämääni paremmaksi, tai toinen vaihtoehto olisi ollut se, etten enää olisi tässä maailmassa lainkaan.
Onnekseni valitsin tuon ensimmäisen.
Mutta joo, alkoholi ei auta yhteenkään ongelmaan. Sen kokeneena voin sanoa, että olisi voinut jäädä kokemattakin, mutta silloin nuorena en uskonut vanhempien ihmisten neuvoja.
- Anonyymi
Kyllä kait se alkoholi auttaa kun turruttaa olon eikä tartte miettiä mitään.
- Anonyymi
Mainitsinkin tuossa aiemmin, että alkuun toki tuntuu helpottavalta, kun saa turrutettua kaiken mielestään.
Ajan myötä kaikki kuitenkin muuttuu, entistä vaikeammaksi.
En suosittele kokeilemaan, jos ei halua heittää elämästään monia vuosia hukkaan.
Jotkut siitä selviävät, jotkut valitettavasti eivät.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1535976
- 755329
- 994355
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753730Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603388- 442990
- 152347
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️582089- 462005
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381773