Grilliä vailla

Anonyymi-ap

Minulla tuli muuto ja annoin Murikan kesäkeittiön lahjaksi appiukolle, kun auttoi muutossa. Nyt ajattelin hommata Weber sähkögrillin.

https://www.gigantti.fi/product/kodin-pienkoneet/grillit/sahkogrillit/weber-q1400-sahkogrilli-52020053/WEB52020053?msclkid=bc377f8664711bc61f5e1796dcc9532c&utm_source=bing&utm_medium=cpc&utm_campaign=FI%20-%20Shopping%20-%20AO%20-%20OTHER%20-%20Generic&utm_term=4585307092859613&utm_content=All%20products%20-%20Generic

Väliaikana on ollut Muurikan nokkela grilli. Ihan toimiva peli mutta grillin tunne puuttuu, joka oli kesäkeittiössä.

Itse säästän ja ostan sitten näitä unelmia. Ensin säästetään ja sitten vasta ostetaan.

Mb_76

21

656

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Varmaan kätevä kapistus eikä eroa kaasukäyttöisestä mutta itseäni noissa grilleissä mietityttää puhdistaminen.

      • Anonyymi

        Paljon pystyy vaikuttamaan aineksilla mitä grillaa. Itse grillaan kasviksia ja vihanneksia. Myös grillimakkaraa grillaan. Oma suosikki on kurkku, paprika, tomaattiseos ja kesäkurpitsa, josta tulee mainio seos ruuan jatkeeksi. Tietenkin kunnon grillimakkaraa kunnon sinaapilla tulee laitettua.

        Näin ei tule hajuhaittoja naapurille. Ja kuitenkin hyvä lisä ruokahuoltoon.

        Mb_76


      • Anonyymi00017

        Plate grilliä kannattaa silloin silmäillä. On helpompi pitää puhtaana. Liekit eivät tosin pääse ruokaan asti, mutta elämä on valintoja täynnä.


    • Anonyymi

      Ei puhdistaminen ole vaikeaa. Yleensä pohjalla on joku vesiastia johon rasvat tippuu, joten se ei ole hankala pestä. Ritilä on ainoa hankausta kaipaava, mutta sekin onnistuu kun hoitaa sen mahdollisimman pian. Itse olen liottanut ritilää jonkin aikaa ja sitten teräsvillalla putsannut. Toimii.

      • Anonyymi00018

        Se on vaivalloista, vaikka ei vaikeaa olisikaan. Itse en jaksanut enää sellaista, vaan ostin Plate grillin.


    • Anonyymi

      Hyvähän se on, kun on mistä säästää. Kaikilla ei ole asiat noin hyvin. Kuitenkin on järkevämpää säästää Grilliin, kuin esim. käyttää rahat päihteisiin ja baari-iltoihin.

      • Anonyymi

        Itse en ole pelkkä säästäjä, vaan osaan myös kuluttaa. Pääasia on, että sen 10 000€ on säästötilillä. Nyt siellä on 12 000€, joten 2000€ voi laittaa kulutukseen. Juhlapyhät vie sen 1500€ joten pikkuisen jää tuhlattavaa. Juhlapyhistäkin jää pikkuisen kulutettavaa.

        Ensin säästetään ja sitten vasta ostetaan.

        Mb_76


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse en ole pelkkä säästäjä, vaan osaan myös kuluttaa. Pääasia on, että sen 10 000€ on säästötilillä. Nyt siellä on 12 000€, joten 2000€ voi laittaa kulutukseen. Juhlapyhät vie sen 1500€ joten pikkuisen jää tuhlattavaa. Juhlapyhistäkin jää pikkuisen kulutettavaa.

        Ensin säästetään ja sitten vasta ostetaan.

        Mb_76

        Perjantaina tulee uusi keittiönpöytä Iskulta, Tämä on pitkäaikainen haave ja sain toteutettua sen nyt. Seuraava ostos on Kartell Componibili yöpöytä, jonka maksan maanantaina. Olen pystynyt säästämään tämän Kartellin käyttövaroista. Keittiönpöytään joutui käyttämään säästöjä.

        Kulutusjuhlaa!

        Mb_76


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perjantaina tulee uusi keittiönpöytä Iskulta, Tämä on pitkäaikainen haave ja sain toteutettua sen nyt. Seuraava ostos on Kartell Componibili yöpöytä, jonka maksan maanantaina. Olen pystynyt säästämään tämän Kartellin käyttövaroista. Keittiönpöytään joutui käyttämään säästöjä.

        Kulutusjuhlaa!

        Mb_76

        Syksyllä kannattaa hommata grilli, kun ne tulee alennukseen. Ympäri vuodenhan voi parvekegrillailla, mutta sesonki näille tuotteille on kevät ja kesä.


    • Anonyymi

      Pitää laittaa popgrilli makkaraa grilliin, kun iski hiukea. Väkevää sinappiakin on tarjolla. Parvekkeella ajatelin käristää nämä makkarat.

      • Anonyymi

        Oletko koettanut grillata niitä esikeitettyjä maissintähkiä ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko koettanut grillata niitä esikeitettyjä maissintähkiä ?

        Maissin tähkät on kyllä hyviä grillattuna. Keittiönpöytä tuolineen on jo hommattu ja yöpöydänkin rahat on tilillä. Seuraava säästökohde on tosiaankin Weberin grilli. Asunto alkaa vihdoin näyttää asuttavalta!

        Mb_76


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maissin tähkät on kyllä hyviä grillattuna. Keittiönpöytä tuolineen on jo hommattu ja yöpöydänkin rahat on tilillä. Seuraava säästökohde on tosiaankin Weberin grilli. Asunto alkaa vihdoin näyttää asuttavalta!

        Mb_76

        Syksylle menee grillin osto. Voin nipistää poikien synttärirahoista 300€ ja antaa pojille sen vakion 200€ kahdelle pojalle.eli 100€ per lätty. Tämä on säästöjen syömistä. Myöskin pystyn säästämään käyttörahoista vähän. Tämä on mukavaa, että on tavoitteita, joita varten säästää. Minulla on kyllä tämä väliaikais-grili Muurikan nokkela. Kyllä silläkin makkarat lämmittää.

        Mb_76


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syksylle menee grillin osto. Voin nipistää poikien synttärirahoista 300€ ja antaa pojille sen vakion 200€ kahdelle pojalle.eli 100€ per lätty. Tämä on säästöjen syömistä. Myöskin pystyn säästämään käyttörahoista vähän. Tämä on mukavaa, että on tavoitteita, joita varten säästää. Minulla on kyllä tämä väliaikais-grili Muurikan nokkela. Kyllä silläkin makkarat lämmittää.

        Mb_76

        Monelle voi tulla yllätyksenä, että varat voi allokoida ja budjektoida. Näin on eroteltu säästöt ja käyttörahat. Pitää vain olla säntillinen, ettei syö säästöja, kuin ihan välttämättömän. Itsellä menee säästöjen syömiseen 1500€/vuosi. Tälläkin summalla päästään toimeentulotuen ylärajoille, eli 605€/kuukausi, 480€/kk elämisestä ja säästöjen syömisessä 125€/kk Tekee 605€/kk joka ihan järkevä summa elämiseen. Vähän niukasti on käyttövaroja, mutta näillä pärjää ja olusiakin mahtuu tähän budjektiin!

        Mb_76


      • Anonyymi00014
        Anonyymi kirjoitti:

        Monelle voi tulla yllätyksenä, että varat voi allokoida ja budjektoida. Näin on eroteltu säästöt ja käyttörahat. Pitää vain olla säntillinen, ettei syö säästöja, kuin ihan välttämättömän. Itsellä menee säästöjen syömiseen 1500€/vuosi. Tälläkin summalla päästään toimeentulotuen ylärajoille, eli 605€/kuukausi, 480€/kk elämisestä ja säästöjen syömisessä 125€/kk Tekee 605€/kk joka ihan järkevä summa elämiseen. Vähän niukasti on käyttövaroja, mutta näillä pärjää ja olusiakin mahtuu tähän budjektiin!

        Mb_76

        Nyt säästän Weberin sähkögrilliin. 500€ pystyn nostamaan säästötililtä ja grilli maksaa 380€ loput jää esim vaate ostoihin. Toden-näköisesti hommaan jotain varustelekalta.

        Vielä on rästissä Certina kello ja Lundian kirjoitus pöydän kansi, näitäkin myydään varaosina. Sitten jotain pienempää esim. eteisen matto.

        Mb_76


      • Anonyymi00015
        Anonyymi00014 kirjoitti:

        Nyt säästän Weberin sähkögrilliin. 500€ pystyn nostamaan säästötililtä ja grilli maksaa 380€ loput jää esim vaate ostoihin. Toden-näköisesti hommaan jotain varustelekalta.

        Vielä on rästissä Certina kello ja Lundian kirjoitus pöydän kansi, näitäkin myydään varaosina. Sitten jotain pienempää esim. eteisen matto.

        Mb_76

        Nythän alkaa grilli kausi. Minkälaisia grillejä teillä muilla on? Onko kertakäyttö grilli vai aaltopellin palanen, vai luksusta.


      • Anonyymi00016
        Anonyymi00015 kirjoitti:

        Nythän alkaa grilli kausi. Minkälaisia grillejä teillä muilla on? Onko kertakäyttö grilli vai aaltopellin palanen, vai luksusta.

        Kyllä kannattaa satsata laatuun siinä grilliasiassa, sillä halpa sähkögrilli
        on vähän hempula laite. Sellainen 2000 W piti olla koko ajan täysillä, että
        sillä sai jotakin tehtyä. Muutaman kerran tuli käytettyä, mutta sitten se
        kiinnostus loppuikin yllättävän lyhyeen. Jäi yhden kesän hupailuksi ennen
        joutumista metallikeräykseen. Mutta jotain oppi jäi siitäkin kuten se, että
        voi sinne alas taitella jonkin folion, niin on helpompi pitää puhtaana kun
        voi sen jäähdyttyä laittaa roskiin ja grilli jää muuten puhtaammaksi.
        Ritilät puhdistuu kätevästi siellä astiksessa kiiltäviksi.
        No, nyt tämä meni melkein marttojen niksi-pirkaksi.


    • Anonyymi00019

      Minä grillaan klapeja polttamalla. Pihalla on tiilistä tehty grilli ja ritilä siinä niin kyllä siinä makkaraa ja jotain pihvejä paistaa. Ei tarvii grillin olla mikään weber luksus gilli. tiiliä sain joskus yhdestä purettavasta talosta jossa oli iso savupiippu niin otin siitä tiiliä.

    • Anonyymi00020

      Ajan kanssa näitä saa totutettua. Nyt on grilli kotona . Jämäkältä ja hyvältä näyttää. Huomenna pitää laittaa ensitulille ja grillata nakkeja.

      Kustanti tämä Weberi 300€ K raudassa. Tämä on pienin
      Weber malli, joka kyllä käy sinkku yksiöön.

      Ensin säästetään ja sitten vasta ostetaan, vaikka tämä vie aikaa.

      Mb_76

      • Anonyymi00021

        Vuodenhan sinä olet höpissyt tuosta Grillistä. Kun ei ole varoja, niin pitää tehdä normi ostoksista isoa numeroa.


      • Anonyymi00022
        Anonyymi00021 kirjoitti:

        Vuodenhan sinä olet höpissyt tuosta Grillistä. Kun ei ole varoja, niin pitää tehdä normi ostoksista isoa numeroa.

        Fiksusti on kyllä hoitanut hankinnan, ei kerralla vaan säästäen. Samalla eläen muutakin kuin pelkkää pihistystä.
        Iso numero se onkin, kun tavallinen ihminen tekee järkihankinnan. Taidan itsekin tuota weberiä alkaa katella, makkaranpaistot kohta alkaa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      16
      572
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      40
      428
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe