Ateismi ratkaisi arvoituksen

Anonyymi-ap

Miten Jeesus voi olla yhtä aikaa ihminen ja Jumala olematta kaksi eri olentoa?

Ei mitenkään! Se on mahdotonta!

Näin ateismi ratkaisi mysteerin mukanaan tuoman arvoituksen. Tähän ei hihhuli pysty.

28

174

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tyhmälle tolvanalle on monikin asia mahdotonta mutta viisaalle Jumalalle ei mikään ole mahdotonta.

• Anonyymi

Jumala voi siis olla virus ja tehdä neliön muotoisen ympyrän?!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumala voi siis olla virus ja tehdä neliön muotoisen ympyrän?!

Teetkö sinä kaiken mahdollisen jos voisit ne tehdä vai pelkästään kysellä typeryyksiä lopun ikääsi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Teetkö sinä kaiken mahdollisen jos voisit ne tehdä vai pelkästään kysellä typeryyksiä lopun ikääsi?

Nelikulmainen ympyrä on mahdoton tehdä eikä ihminen voi olla Jumala- vielä vähemmän voi Jumala olla virus.

Järjettömyys on mahdoton - ja sellainen on kolmiyhteys.

• Anonyymi

Oikea uudestisyntynyt "hihhuli", siis uskova, ei pysty selittämään,
      miksi Jeesus ei voi olla Jumala koska hän tietää, että Jeesus on
      Herra Jumala, Kaikkivaltias, ilmestynyt ja ilmoitettu lihasssa.

Uskovassa vaikuttaa Pyhä Henki. Pyhä Henki kirkastaa ja korottaa
      sekä selittää Herraa Jeesusta Kristusta. Mikäli joku uskovana esiintyvä
      ihminen halventaa Jeesusta Kristusta Jumalaa alemmaksi, hänessä ei
      voi olla Pyhää Henkeä koska Pyhä Henki ei alenna Jeesusta.
      Pyhä Henki on Totuuden Henki, joka opettaa totuuden mukaisesti.

Seuraavassa minä kerron mysteerin , miten ja miksi, Jeesus on Jumala
      ja miten Isä ja Poika ovat yksi Jumala, ei kaksi eri olentoa.
      Tähän ei todennäköisesti kukaan ateisti pysty.

https://jumala-kanssamme.se/439641483/439654587
      https://jumala-kanssamme.se/439641483/440034901/

Mvh J - K

• Anonyymi

Voi hyvä fundamentalistien Pyhä Yksikkö!

Ateistin päätelmähän vaikuttaa kerrankin selväpäiseltä: jos joku väittää, että joku on yhtä aikaa sekä äärellinen että ääretön, niin kyllä se vähän kiristää logiikan kuminauhaa. Mutta teilläpä ratkaisu onkin elegantti: "mysteeriksi" kutsuminen! Kun selitys ei enää selitä, julistetaan sen olevan "mysteeri" ja kehitetään samalla teflonpintainen doktriini, jossa kysyminenkin voidaan julistaa Pyhän Hengen puuttumiseksi.

Ja se "Pyhä Henki kirkastaa ja selittää" kuulostaa lähinnä siltä, että sisäinen ääni pyytää lopettamaan ajattelun. Todella vakuuttavaa!

Mutta kiitos linkeistä – en ole hetkeen lukenut näin reipasta fanifiktiota.

– Enkeli Mäntä, mysteerien ystävä, ei kuitenkaan mysteeriteologian

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ateistin päätelmähän vaikuttaa kerrankin selväpäiseltä: jos joku väittää, että joku on yhtä aikaa sekä äärellinen että ääretön, niin kyllä se vähän kiristää logiikan kuminauhaa. Mutta teilläpä ratkaisu onkin elegantti: "mysteeriksi" kutsuminen! Kun selitys ei enää selitä, julistetaan sen olevan "mysteeri" ja kehitetään samalla teflonpintainen doktriini, jossa kysyminenkin voidaan julistaa Pyhän Hengen puuttumiseksi.

Ja se "Pyhä Henki kirkastaa ja selittää" kuulostaa lähinnä siltä, että sisäinen ääni pyytää lopettamaan ajattelun. Todella vakuuttavaa!

>>>Mutta kiitos linkeistä <<<

Ole hyvä, ja mielenkiintoisia lukuhetkiä ja monia "ahaa" kokemuksia.
        Jos ei näitä "ahaa" tuntemuksia tule, vois johtua siitä, ettei Jumala
        puhu sinulle, kun sana ei avaudu. Silloin sinulla on vakava tilanne
        koska oma älykkyytesi ei riitä tuntemaan Jumalaa ja Hänen Tietään.
        Sinä tarvitset Jumalaa opettamaan sinua ja puhumaan sinulle,
        aivan niin kuin minäkin tarvitsen Häntä näissä asioissa.

Mutta voit tietysti kääntyä Hänen puoleensa ja pyytää armoa.
        Ehkä Hän vielä armahtaa sinuakin, Minuakin Hän on armahtanut
        ja armahtaa.

https://www.youtube.com/watch?v=Uvkyklcgfq8

• Anonyymi kirjoitti:

ja armahtaa.

"Mutta voit tietysti kääntyä Hänen puoleensa ja pyytää armoa."

Mutta eikös tuossa ole sellainen juju, että pitää jo valmiiksi uskoa sokeasti Jumalan olemassaoloon ennen kuin häneltä voi pyytää mitään? Olen monta kertaa noudattanut uskovien kehoitusta pyytää milloin mitäkin Jumalalta ja sitten todennut että mitään ei tapahtunut. Vastauksena on ollut, että se johtuu siitä etten rukoillut vilpittömästi. En tietenkään: en voi rukoilla vilpittömästi tahoa, jota en usko olevan olemassa.

• Anonyymi
        siare kirjoitti:

Mutta eikös tuossa ole sellainen juju, että pitää jo valmiiksi uskoa sokeasti Jumalan olemassaoloon ennen kuin häneltä voi pyytää mitään? Olen monta kertaa noudattanut uskovien kehoitusta pyytää milloin mitäkin Jumalalta ja sitten todennut että mitään ei tapahtunut. Vastauksena on ollut, että se johtuu siitä etten rukoillut vilpittömästi. En tietenkään: en voi rukoilla vilpittömästi tahoa, jota en usko olevan olemassa.

tietenkään et saa kun et edes pyydä totuudessa vaan epäluulossa kuin kyttääjä.

• Anonyymi kirjoitti:

tietenkään et saa kun et edes pyydä totuudessa vaan epäluulossa kuin kyttääjä.

"et edes pyydä totuudessa vaan epäluulossa kuin kyttääjä."

Mitä totuudessa pyytäminen tarkoittaa konkreettisesti? Sitäkö että uskoo sokeasti ja kritiikittä Jumalan olemassaoloon? Nimittäin aika usein tällaisissa keskusteluissa päätyy siihen, että käytännössä pitäisi jo valmiiksi uskoa Jumalaan että voi alkaa uskoa Jumalaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ja armahtaa.

Ahaa, eli jos ei tule "ahaa"-elämyksiä juuri TÄSSÄ uskonnossa, se johtuu siitä, että Jumala ei puhu? Jännä juttu, kun jokaisella uskonnolla tuntuu olevan oma ääni siellä uskovan pään sisällä, joka juuri heidän oppiaan vahvistaa. Toiselle puhuu Allah, toiselle Krishna, kolmannelle isoäidin henki – ja kaikille juuri se, mitä sattuvat olemaan valmiita kuulemaan.

Kutsuisin tätä vahvistusvinoumaksi, ei armoksi. Mutta varmasti armollista sekin, että saa uskomusjärjestelmästään tarvitsemaansa turvaa.

Jatketaan tarkkailua – sisäisiä ja ulkoisia ilmiöitä.

– Enkeli Mäntä, Kognitiivisen mystiikan erikoistutkija

• Anonyymi
        siare kirjoitti:

>>>Mutta eikös tuossa ole sellainen juju, että pitää jo valmiiksi
        uskoa sokeasti Jumalan olemassaoloon ennen kuin häneltä voi
        pyytää mitään?<<<

Kaikki ihmiset tietävät, että Jumala on olemassa. Myös ateisti
        tietää sen mutta kieltää Jumalan olemassaolon, jotta välttyisi
        tulemasta uskoon. Usko kun tuo mukanaan myös häpeän.

Muistan omasta uskoontulosta, että ennen uskoontuloa minä
        harmittelin ajatustakin siitä, että minun pitäisi tunnustaa Jeesus
        ihmisten edessä. Ja että minusta tulisi uskova ja, ... mitä ihmiset sitten
        sanovat, Se oli vaikea paikka. Jeesuksen nimeä monet ihmiset
        häpeävät eivätkö mielellään ota sitä nimeä huulilleen paitsi
        pilkkamielessä. Silloin pilkkaajaa ei kiusata eikä tarvitse hävetä
        Jeesusta.

Mutta muista, ettei Jeesus hävennyt sinua kun riippui ristillä
        alastomana ilman rihman kiertämää juuri sinun syntiesi tähden
        ja sinun pelastuksesi ja ikuisen hyvän tähden. Hän ei hävennyt
        meitä. Hän tuli pelastamaan meitä kadonneita ja karanneita
        lampaita.

https://www.jumala-kanssamme.se/439625207/439657387

Mvh J - K

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

pyytää mitään?<<<

Jeesusta.

lampaita.

Mvh J - K

Tuosta Jumalan olemassaolosta ja uskosta siihen tosiasiaan, että Jumala ON.

Joku sanoi joku aika sitten, että elämää ei voi syntyä kuolleesta materiasta.
        Elämää syntyy ainoastaan elämästä, elävästä olennosta. Kuinka joku voi
        uskoa, että elämä syntyy kuolleesta materiasta, sitä minä en voi käsittää.
        Se vaatii paljon enemmän uskoa kuin uskoa, että kaikki elämä on elävästä
        olennosta syntynyt.

Jeesus sanoi: "Minä olen ylösnousemus ja elämä."
        Johannes todistaa, että he apostolit olivat nähneet ikuisen elämän,
        joka oli tullut Isän luota taivaasta, ja käsin kosketelleet ikuista elämää.
        Paavali todistaa: "Hänestä ja Hänen kauttaan ja Häneen on kaikki.

Kaikki elämä, mitä on, on siis Jumalasta, Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta
        koska Hän on elämä ja kaiken elämän alku ja Lähde. Hän on myös pelastuksemme
        lähde. https://www.jumala-kanssamme.se/439641483/439645147

Mvh J - K

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

pyytää mitään?<<<

Jeesusta.

lampaita.

Mvh J - K

"Kaikki ihmiset tietävät, että Jumala on olemassa."

Eivätkä tiedä. Miksi valehtelet? Tuo ei ole todellakaan oikea tapa argumentoida väittää toisesta sellaista mitä hän tietää ettei ole.

"Myös ateisti tietää sen mutta kieltää Jumalan olemassaolon, jotta välttyisi tulemasta uskoon."

Tuo oli ristiriitainen. Eli ateisti uskoo Jumalaan, mutta kieltää sen ettei tule uskoon? Oletko itse pohtinut ikinä näitä levittämiäsi väitteitä?

Voihan toisen uskonnon edustaja väittää sinusta samaa. Vaikka että tiedät Krishnan olevan totta, mutta kiellät sen ettei sinun tarvitse uskoa hindulaisuuteen. Tietäisit tämän olevan valhe itse. Niin mitä järkeä tuollaisessa edes on? Se vain antaa valehtelijan kuvan väitteen esittäjästä.

"Usko kun tuo mukanaan myös häpeän."

Tämäkään ei pidä paikkansa. Ne, jotka joutuvat elämään uskontojen keskellä usein pakotetaan siihen sosiaalisella paineella.

Taitaa tuoda häpeää sinulle, koska tiedät sen olevan täyttä roskaa. Olet jo tässä keskustelussa ollut ristiriitainen itsesi kanssa, joka varmasti tuottaa häpeää uskonnollesi.

"Muistan omasta uskoontulosta, että ennen uskoontuloa minä harmittelin ajatustakin siitä, että minun pitäisi tunnustaa Jeesus ihmisten edessä."

Siis missä sinun pitää niin tehdä? Jossain rinkirunkkaus piirissä, jossa kaikki uskoo samaan.

Itse muistan kuinka minulla karisi usko, koska Jeesuksesta tai Jumalasta ei näy eikä kuulunut mitään. Vaikka kuinka rukoilin uskoni säilymisen puolesta. Tuossa aikaisemmin väitettiin sen rukoilun toimivan, mutta voin todistaa ettei se toimi.

Pikkuhiljaa opin hyväksymään sen, ettei mitään jumalia ole. Ja tiedon kasvaessa ne jumalat ovat vain menneet kauemmaksi.

"Ja että minusta tulisi uskova ja, ... mitä ihmiset sitten sanovat, Se oli vaikea paikka."

Kuulostaa siltä, että olit jo uskova.

"Jeesuksen nimeä monet ihmiset
        häpeävät eivätkö mielellään ota sitä nimeä huulilleen paitsi pilkkamielessä. Silloin pilkkaajaa ei kiusata eikä tarvitse hävetä
        Jeesusta."

En saa yhtään kiinni mistä puhut. Siis vaatiiko sinun kultti sinun juoksevan jossakin kylän keskustassa huutaen Jeesusta, vai mistä ihmeestä puhut?

Vai pitääkö sinun jollakin touretten oireryhmän voimin hokea Jeesusta, ettet menetä uskoasi?

Kun olin uskossa itse, niin minulla ei ollut mitään tälläisiä ongelmia. Ehkä osasin puhua Jeesuksesta asianmukaisissa paikoissa.

Minusta nämä sinun juttusi lähinnä peilaavat sinua. Itselläni ei usko ollut tuollaista pakkopullaa, vaan vilpitöntä uskoa. Se salli minun myös tutkia maailmaa ja oppia ihmeellisiä asioita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eivätkä tiedä. Miksi valehtelet? Tuo ei ole todellakaan oikea tapa argumentoida väittää toisesta sellaista mitä hän tietää ettei ole.

"Myös ateisti tietää sen mutta kieltää Jumalan olemassaolon, jotta välttyisi tulemasta uskoon."

Tuo oli ristiriitainen. Eli ateisti uskoo Jumalaan, mutta kieltää sen ettei tule uskoon? Oletko itse pohtinut ikinä näitä levittämiäsi väitteitä?

Voihan toisen uskonnon edustaja väittää sinusta samaa. Vaikka että tiedät Krishnan olevan totta, mutta kiellät sen ettei sinun tarvitse uskoa hindulaisuuteen. Tietäisit tämän olevan valhe itse. Niin mitä järkeä tuollaisessa edes on? Se vain antaa valehtelijan kuvan väitteen esittäjästä.

Tämäkään ei pidä paikkansa. Ne, jotka joutuvat elämään uskontojen keskellä usein pakotetaan siihen sosiaalisella paineella.

Taitaa tuoda häpeää sinulle, koska tiedät sen olevan täyttä roskaa. Olet jo tässä keskustelussa ollut ristiriitainen itsesi kanssa, joka varmasti tuottaa häpeää uskonnollesi.

"Muistan omasta uskoontulosta, että ennen uskoontuloa minä harmittelin ajatustakin siitä, että minun pitäisi tunnustaa Jeesus ihmisten edessä."

Siis missä sinun pitää niin tehdä? Jossain rinkirunkkaus piirissä, jossa kaikki uskoo samaan.

Itse muistan kuinka minulla karisi usko, koska Jeesuksesta tai Jumalasta ei näy eikä kuulunut mitään. Vaikka kuinka rukoilin uskoni säilymisen puolesta. Tuossa aikaisemmin väitettiin sen rukoilun toimivan, mutta voin todistaa ettei se toimi.

Pikkuhiljaa opin hyväksymään sen, ettei mitään jumalia ole. Ja tiedon kasvaessa ne jumalat ovat vain menneet kauemmaksi.

"Ja että minusta tulisi uskova ja, ... mitä ihmiset sitten sanovat, Se oli vaikea paikka."

häpeävät eivätkö mielellään ota sitä nimeä huulilleen paitsi pilkkamielessä. Silloin pilkkaajaa ei kiusata eikä tarvitse hävetä
        Jeesusta."

En saa yhtään kiinni mistä puhut. Siis vaatiiko sinun kultti sinun juoksevan jossakin kylän keskustassa huutaen Jeesusta, vai mistä ihmeestä puhut?

Vai pitääkö sinun jollakin touretten oireryhmän voimin hokea Jeesusta, ettet menetä uskoasi?

Kun olin uskossa itse, niin minulla ei ollut mitään tälläisiä ongelmia. Ehkä osasin puhua Jeesuksesta asianmukaisissa paikoissa.

Minusta nämä sinun juttusi lähinnä peilaavat sinua. Itselläni ei usko ollut tuollaista pakkopullaa, vaan vilpitöntä uskoa. Se salli minun myös tutkia maailmaa ja oppia ihmeellisiä asioita.

<<<"Muistan omasta uskoontulosta, että ennen uskoontuloa
        minä harmittelin ajatustakin siitä, että minun pitäisi tunnustaa
        Jeesus ihmisten edessä."

Siis missä sinun pitää niin tehdä?<<<

Kristuksessa Jeesuksessa. Matt 10:32, Room 8:1, 1 Kor 1:30,
        Gal 3:26, Ef 2:13, 2 Tess 1:1.

Mvh J - K

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesusta."

>>>En saa yhtään kiinni mistä puhut. Siis vaatiiko sinun kultti
        sinun juoksevan jossakin kylän keskustassa huutaen Jeesusta,
        vai mistä ihmeestä puhut?<<<

Ei kukaan eikä mikään ole koskaan vaatinut minulta mitään
        sellaista. Mutta ---

Monin paikoin yhteiskunnassa, jopa luterilaisessa kirkossa,
        ei enää saa Jeesus nimeä mainita, Joku kun voi loukkaantua.
        Tästähän on tuore tapaus kun eräs mainitsi Jeesuksen nimen
        jossakin tilaisuudessa missä oli lapsia. Siitä syntyi kova kohu.

Ihmiset häpeävät tunnustaa Jeesusta ja pelkäävät jopa kuulla
        Hänestä. Lapsiin varsinkaan ei saa sillä tavalla vaikuttaa, että
        heille puhutaan Jeesuksesta Kristuksesta . Mutta peikoista,
        kummituksista ja Harry Potterista, jopa seksistä, saa tietysti
        puhua lapsille ja nuorille ja viedä lapset jopa kummituspolulle.
        Sehän ei ole sillä lailla lapsiin vaikuttamista. Kukaan ei joud
        sellaisesta oikeuteen. Lainsäätäjät jopa vaativat sellaista.

Mvh J - K

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ahaa, eli jos ei tule "ahaa"-elämyksiä juuri TÄSSÄ uskonnossa, se johtuu siitä, että Jumala ei puhu? Jännä juttu, kun jokaisella uskonnolla tuntuu olevan oma ääni siellä uskovan pään sisällä, joka juuri heidän oppiaan vahvistaa. Toiselle puhuu Allah, toiselle Krishna, kolmannelle isoäidin henki – ja kaikille juuri se, mitä sattuvat olemaan valmiita kuulemaan.

Kutsuisin tätä vahvistusvinoumaksi, ei armoksi. Mutta varmasti armollista sekin, että saa uskomusjärjestelmästään tarvitsemaansa turvaa.

Jatketaan tarkkailua – sisäisiä ja ulkoisia ilmiöitä.

– Enkeli Mäntä, Kognitiivisen mystiikan erikoistutkija

>>> Enkeli Mäntä, Kognitiivisen mystiikan erikoistutkija<<<

Pelkään, että joudut vielä tutkimaan paikkaa, mitä et millään tahtoisi tutkia etkä tuntea.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>> Enkeli Mäntä, Kognitiivisen mystiikan erikoistutkija<<<

Pelkään, että joudut vielä tutkimaan paikkaa, mitä et millään tahtoisi tutkia etkä tuntea.

Pelkään, että olet aivan oikeassa – vielä joudun tutkimaan sitä paikkaa, missä kristityt paiskovat kaikki väärin uskovat helvettiin, muslimit huikkaavat perässä että "tulkaa tekin kristityt tänne", ja hindut pyörittelevät tuhansia jumalia, jotka kaikki ovat kiinnostuneita siitä mitä söit aamupalaksi.

Buddhalaiset sentään tarjoavat uudelleensyntymää – vaikka katkarapuna, jos karmapisteet jäävät vajaiksi. Ja scientologit? No, heillä on avaruusolentoja ja maksuluokkia.

Lopulta jokaisella on oma eksklusiivinen VIP-kerho taivaassa, ja kaikkien muiden osoite on sama tuttu lämpökäsittelyosasto.

Hyvä uutinen psykiatrian näkökulmasta on, että nämä kaikki mielikuvat näyttävät syntyvän samasta aivolohkosta – joka vastaa tarinankerronnasta, merkityksenhausta ja pelosta. Huono uutinen taas on, että sama lohko ei valitettavasti ole kiinnostunut todisteista.

– Enkeli Mäntä, Helvetin esikartano-osaston ulkopuolinen tarkkailija

• Anonyymi
        siare kirjoitti:

Tiedätkö, että ihmisen tulee olla Jumalan yhteydessä Hänessä,
        jotta Jumala kuulee (lue: kuuntelee) ihmisen rukouksia.
        Jos et elä Jumalan yhteydessä, sinun tulee ensin etsiä Jumalaa ja
        yhteyttä Hänen kanssaan. Uskovat, jotka ovat neuvoneet sinua
        pyytää asioita Jumalalta, elävät Jumalan yhteydessä Hänessä.
        He ovat saaneet rukousvastauksia koska elävät Jumalan kanssa.
        Jos he eivät ole neuvoneet sinua etsimään ensin yhteyttä Jumalan
        kanssa, he ovat ehkä olettaneet sinun olevan uskossa, siis Jumalassa.

Jos vilpittömästi kokosydämestäsi etsit Jumalaa, et rukousvastausten
        tähden vaan oman pelastuksesi ja Jumalan itsensä tähden, sinä
        tulet löytämään Jumalan. Mutta muista, ettet sinä, eikä kukaan
        muukaan, voi petkuttaa Jumalaa. Et siis voi esittää Jumalalle
        sellaista, mitä et ole. Ole siis rehellinen ja kerro kuka ja mikä sinä
        olet. Kerro syntisi, älä kehu itseäsi.

Sivustoltani voit lukea miten löydät Jumalan.
        Olen itse löytänyt Hänet ja siksi voin kertoa toisille.

Mvh J - K

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taivaassa ollessaan Jumalan Poika, on luomiskykyinen Jumala, osa kolmiyhteistä Jumalaa. Ihmiseksi syntyessään hän oli ihminen, koska hän tuli sovittamaan ihmisen synnit ihmisenä. Täysin puhtaana viimeisenä veriuhrina hän kuoli, jolloin Pyhä rangaistus tuli suoritettua, Ihmiset tulivat taas kelvollisiksi Jumalalle, kuten aikoinaan Eedenin puutarhassa. Työnsä tehtyään, Jeesus nousi ylös isänsä luo, jossa Hän sai palkaksi hyväksytystä työstään kaikkivaltiaan aseman ihmiskuntaan. Kun Hän tulee takaisin, on Hän soturi, kuningasten Kuningas ja herrojen Herra ja lopuksi tuomarimme. Hän on Hyvä hyville ja paha pahoille. Mutta kuitenkin armollinen, potentiaalisille kehityskelpoisille kadotuksen lapsille.? Mutta tätä ei ole kerrottu Raamatussa.

• Anonyymi kirjoitti:

pyytää mitään?<<<

Jeesusta.

lampaita.

Mvh J - K

"Kaikki ihmiset tietävät, että Jumala on olemassa. Myös ateisti
        tietää sen"

En tiedä. Onko uskosi niin heikolla pohjalla, että joudut pitämään sitä pystyssä härskillä valejähtelulla?

"mutta kieltää Jumalan olemassaolon, jotta välttyisi
        tulemasta uskoon."

Eli uskoo Jumalaan, mutta pitäisi vielä tulla uskoon, että uskoisi Jumalaan? Eihän tässä oleitään järkeä.

En ole ikinä nähnyt kenenkään ateistin perustelevan ateismiaan millään muulla kuin sillä, että jumalista ei ole näyttöä.

Minulle oli nimenomaan kova paikka myöntää etten enää usko Jumalaan. Kun vielä uskoin, mutta aloin epäillä, rukoilin pitkään usko vahvistusta. Jos usko olisi valinta, olisin vielä uskossa. Olen monelta entiseltä uskovalta kuullut vastaavaa. Sitten kaltaiseksi uskovat tulevat vailla mitään häpeää valehtelemaan siitä, miten ihmiset eivät halua tulla uskoon. Jälkiviisaasti sanottuna on onni, että uskoni loppui, sillä muutoinhan minä saattaisi olla nyt yhtä paatunut valehtelija kuin sinä.

Tätä en ole havainnut. Esim. täälläkin jotkut uskovat suorastaan ylpeilevät sillä etteivät tiedä jotain tieteellisiä selityksiä, eivätkä suinkaan häpeä sitä.

"Hän tuli pelastamaan meitä kadonneita ja karanneita
        lampaita."

Jos Jumala on kaikkivaltias, koko ristiinnaulitseminen oli turhaa näytelmää: kaikkivaltias Jumala olisi voinut vain päättää jo ennen aikojen alkua että syyntakeettomien ihmisten hedelmänsyönnin voi vaan antaa anteeksi ilman että hän uhraa itsensä itselleen. Kaikkivaltiasta sitovat vain hänen itsensä keksimät säännöt. Eikä mitään uhrausta edes loppujen lopuksi tapahtunut, koska Jeesus ei pysynyt kuolleena.

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

olennosta syntynyt.

Mvh J - K

"Joku sanoi joku aika sitten, että elämää ei voi syntyä kuolleesta materiasta.
        uskoa, että elämä syntyy kuolleesta materiasta, sitä minä en voi käsittää."

Miten tämä liittyy aiheeseen? Se, ettei elämän syntyä tiedetä, toisistaan vain ettei elämän syntyä tiedetä. Vai yritätkö vihjata että tietämättömyys todistaisi jostain aukkojen jumalasta?

"Se vaatii paljon enemmän uskoa kuin uskoa, että kaikki elämä on elävästä
        olennosta syntynyt."

Eli sinä uskot että Jumala on syntynyt elävästä olennoista, joka syntynyt elävästä olennoista jne? Jumalahan on väitetysti "elävä Jumala".

"Jeesus sanoi: "Minä olen ylösnousemus ja elämä."
        Paavali todistaa: "Hänestä ja Hänen kauttaan ja Häneen on kaikki."

Ja nuo ovat vain perusteettomia väitteitä, joiden paikkansapitävyyttä ei voi mitenkään tarkistaa, vaan jotka pitäisi uskoa sokeasti.

"Hän on myös pelastuksemme
        lähde."

Kristinuskon mukaan hän pelastaa meidät siltä mitä itse tekee meille, jos emme ota pelastusta vastaan. Ja pelastusta tarvitaan, koska Jumala ei halunnut ihmisen tietävän hyvästä ja pahasta ja elävän ikuisesti. Paratiisista tarkoituksen syy ei ollut itse kiellon rikkominen, vaan se, että Jumala pelkäsi Aatamin ja Eevan syövän elämän puusta. Eli hän karkotti ihmiset paratiisista, koska ei halunnut heidän elävän ikuisesti ja nyt sitten haluaakin, että kaikki eläisivät ikuisesti.

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tiedätkö, että ihmisen tulee olla Jumalan yhteydessä Hänessä,
        jotta Jumala kuulee (lue: kuuntelee) ihmisen rukouksia.
        Jos et elä Jumalan yhteydessä, sinun tulee ensin etsiä Jumalaa ja
        yhteyttä Hänen kanssaan. Uskovat, jotka ovat neuvoneet sinua
        pyytää asioita Jumalalta, elävät Jumalan yhteydessä Hänessä.
        He ovat saaneet rukousvastauksia koska elävät Jumalan kanssa.
        Jos he eivät ole neuvoneet sinua etsimään ensin yhteyttä Jumalan
        kanssa, he ovat ehkä olettaneet sinun olevan uskossa, siis Jumalassa.

Jos vilpittömästi kokosydämestäsi etsit Jumalaa, et rukousvastausten
        tähden vaan oman pelastuksesi ja Jumalan itsensä tähden, sinä
        tulet löytämään Jumalan. Mutta muista, ettet sinä, eikä kukaan
        muukaan, voi petkuttaa Jumalaa. Et siis voi esittää Jumalalle
        sellaista, mitä et ole. Ole siis rehellinen ja kerro kuka ja mikä sinä
        olet. Kerro syntisi, älä kehu itseäsi.

Sivustoltani voit lukea miten löydät Jumalan.
        Olen itse löytänyt Hänet ja siksi voin kertoa toisille.

Mvh J - K

"Sivustoltani voit lukea miten löydät Jumalan."

Sivustosi sanoman voi tiivistää yhteen lauseeseen:
        Kun valmiiksi uskoo sokeasti, että Jumala on olemassa, uskoo sokeasti, että Jumala on olemassa.

• Anonyymi
        UUSI
        siare kirjoitti:

"Sivustoltani voit lukea miten löydät Jumalan."

Sivustosi sanoman voi tiivistää yhteen lauseeseen:
        Kun valmiiksi uskoo sokeasti, että Jumala on olemassa, uskoo sokeasti, että Jumala on olemassa.

Jumalan olemassaolosta ei tarvita todisteita. Pelkurit joutavat helvettiin. Rohkeat uskovat. Meitä on jo yli 4 miljardia!

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

>>>En saa yhtään kiinni mistä puhut. Siis vaatiiko sinun kultti
        sinun juoksevan jossakin kylän keskustassa huutaen Jeesusta,
        vai mistä ihmeestä puhut?<<<

Ei kukaan eikä mikään ole koskaan vaatinut minulta mitään
        sellaista. Mutta ---

Monin paikoin yhteiskunnassa, jopa luterilaisessa kirkossa,
        ei enää saa Jeesus nimeä mainita, Joku kun voi loukkaantua.
        Tästähän on tuore tapaus kun eräs mainitsi Jeesuksen nimen
        jossakin tilaisuudessa missä oli lapsia. Siitä syntyi kova kohu.

Ihmiset häpeävät tunnustaa Jeesusta ja pelkäävät jopa kuulla
        Hänestä. Lapsiin varsinkaan ei saa sillä tavalla vaikuttaa, että
        puhua lapsille ja nuorille ja viedä lapset jopa kummituspolulle.
        Sehän ei ole sillä lailla lapsiin vaikuttamista. Kukaan ei joud
        sellaisesta oikeuteen. Lainsäätäjät jopa vaativat sellaista.

Mvh J - K

"Monin paikoin yhteiskunnassa, jopa luterilaisessa kirkossa,
        ei enää saa Jeesus nimeä mainita, Joku kun voi loukkaantua."

Missä näin on tapahtunut? Torni huhut voi ohittaa ilman todisteita. Helluntailaiset tuntuvat olevan muutenkin tälläisien todistamattomien väitteiden varassa. Ateismin etuna on nimen omaan skeptisyys.

"Tästähän on tuore tapaus kun eräs mainitsi Jeesuksen nimen
        jossakin tilaisuudessa missä oli lapsia. Siitä syntyi kova kohu.""

Ei muuta kuin todisteet kehiin. Vähän alkaa tuntumaan kuinka tämä on otettu pois asian sisällöstä ja muutettu tälläiseksi valheversioksi.

"Lapsiin varsinkaan ei saa sillä tavalla vaikuttaa, että
        puhua lapsille ja nuorille ja viedä lapset jopa kummituspolulle."

Tässäpä se tulikin esille. Eli haluat vain pakottaa lapsien kurkusta väkisin alas omaa uskontoasi. Et ymmärrä, että sama oikeus olisi muillakin uskonnoilla. Mitä jos koulussa opeteltaisiin kuinka Islami on totta, ja kuinka Koraani kertoo Allahin sanaa?

Tietysti uskonnoista puhutaan uskonnon tunnilla. Noihin muihin ei edes ole omaa tuntia.

Ei noista kuulukaan puhuta sopimattomissa paikoissa. En ole ikinä nähnyt koulussa kerrottavan kuinka peikot, kummitukset ja Harry Potter olisi oikeasti totta. Tämä on sinun olkiukko.

Seksivalistus on kuulunut koulutukseen jo pitkään, ja hyvä niin. Sen ansiosta nuoret ymmärtävät mm. ehkäisyn merkityksen.

Ehkä sinun kuuluukin hävetä Jeesuksesta puhumista, jos et ymmärrä oikeita paikkoja sitä tehdä.
        Kyseessä taitaa olla yhtä rasittava ilmiö sinun kanssasi kuin salaliittoteoreetikoiden tapauksessa, jossa joku rupeaa vauhkaamaan kuinka maa on litteä ilman syytä henkilölle, jota ei kiinnosta kyseinen aihe.
        Ja niitäkin joita aihe kiinnostaa, niin se on lähinnä rasittavaa kun toinen on niin syvällä harhoissaan, ettei mikään valo sinne paista vaikka rautalangasta vääntäisi.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

olennosta syntynyt.

Mvh J - K

Meinasin missata tämän aivopierun.

"Kuinka joku voi uskoa, että elämä syntyy kuolleesta materiasta, sitä minä en voi käsittää."

Kukaan ei usko näin. Tuo on oksymoroni.

Elämä perustuu alkuaineisiin, jotka eivät ole eläviä. Se ei ole sama asia kuin kuollut. Näin rautalanka mallina sinulle, meissä on suurin osa vettä.

Nykyinen monimutkainen elämä tosin tarvitsee kuolemaa elääkseen. Vai väitätkö sinä ettet syö mitään?

Sinulla on varmasti myös ongelma hahmottaa mitä sana elävä tarkoittaa.
        Onko virus elävä?

Yleensä henkilöt jotka tekevät näitä heittoja, ovat todella heikolla yleissivistyksellä kemiasta ja biologiasta.

Saire toikin esille sinun ongelman erikoiskriteeri argumenttivirheestä.
        Epäilen sinun olevan rehellinen ja pohtivan sitä.

• Anonyymi
        UUSI
        siare kirjoitti:

"Kaikki ihmiset tietävät, että Jumala on olemassa. Myös ateisti
        tietää sen"

En tiedä. Onko uskosi niin heikolla pohjalla, että joudut pitämään sitä pystyssä härskillä valejähtelulla?

"mutta kieltää Jumalan olemassaolon, jotta välttyisi
        tulemasta uskoon."

Eli uskoo Jumalaan, mutta pitäisi vielä tulla uskoon, että uskoisi Jumalaan? Eihän tässä oleitään järkeä.

En ole ikinä nähnyt kenenkään ateistin perustelevan ateismiaan millään muulla kuin sillä, että jumalista ei ole näyttöä.

Minulle oli nimenomaan kova paikka myöntää etten enää usko Jumalaan. Kun vielä uskoin, mutta aloin epäillä, rukoilin pitkään usko vahvistusta. Jos usko olisi valinta, olisin vielä uskossa. Olen monelta entiseltä uskovalta kuullut vastaavaa. Sitten kaltaiseksi uskovat tulevat vailla mitään häpeää valehtelemaan siitä, miten ihmiset eivät halua tulla uskoon. Jälkiviisaasti sanottuna on onni, että uskoni loppui, sillä muutoinhan minä saattaisi olla nyt yhtä paatunut valehtelija kuin sinä.

Tätä en ole havainnut. Esim. täälläkin jotkut uskovat suorastaan ylpeilevät sillä etteivät tiedä jotain tieteellisiä selityksiä, eivätkä suinkaan häpeä sitä.

"Hän tuli pelastamaan meitä kadonneita ja karanneita
        lampaita."

Jos Jumala on kaikkivaltias, koko ristiinnaulitseminen oli turhaa näytelmää: kaikkivaltias Jumala olisi voinut vain päättää jo ennen aikojen alkua että syyntakeettomien ihmisten hedelmänsyönnin voi vaan antaa anteeksi ilman että hän uhraa itsensä itselleen. Kaikkivaltiasta sitovat vain hänen itsensä keksimät säännöt. Eikä mitään uhrausta edes loppujen lopuksi tapahtunut, koska Jeesus ei pysynyt kuolleena.

"Sitten kaltaiseksi uskovat tulevat vailla mitään häpeää valehtelemaan siitä, miten ihmiset eivät halua tulla uskoon. Jälkiviisaasti sanottuna on onni, että uskoni loppui, sillä muutoinhan minä saattaisi olla nyt yhtä paatunut valehtelija kuin sinä."

Itsellänikin on suorastaan helpottunut tunne siitä, että menetin uskoni kun lukee näitä uskovien tekstejä. Olisin varmaan itsekin ollut kahlittuna kristinuskon vaatimaan valheiden verkkoon.
        Olen oikein tyytyväinen siitä, että olen saanut tutkia maailmaa vapaasti, ja oppia kuinka mikäkin asia toimii ihan tieteellisesti.

Näillä on juuri päinvastainen vaikutus siihen mihin he pyrkivät näillä suorastaan räikeillä valheilla. Outo lisäpuoli on se, ettei toinen kristinuskoinen tunnu uskaltavan korjata vääriä väitteitä. Itse kun olin kristinuskoinen, niin minulla ei ollut vaikeutta käsittää miksi muut eivät uskoneet.

Yleensä kristinuskosta pois kääntyminen pitää sisällään sen, että tutkii omaa uskontoaan ja haluaa osata argumentoida sen puolesta. Siitä haluisi saada sen järkkymättömän uskon. Se vaatii muiden ymmärtämistä, joka auttaa menemään syvemmälle omaan uskontoonsa. Se taas aiheuttaa pitkälle ymmärryksen kuinka heikolla pohjalla uskonto on loppupeleissä.

• Anonyymi
      UUSI

Matt: 9:26 Niin Jeesus katsoi heihin ja sanoi heille: "Ihmisille se on mahdotonta, mutta Jumalalle on kaikki mahdollista".
      Tässä täydellinen ratkaisu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      25
      4799
    2. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      88
      3734
    3. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      48
      3165
    4. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      54
      2677
    5. Mitä haluaisit sanoa

Nyt kaivatullesi?
      Ikävä
      207
      2655
    6. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      52
      2625
    7. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      32
      2420
    8. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      153
      2350
    9. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1955
    10. Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa

Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok
      Maailman menoa
      109
      1565
    Aihe