SAMA Moroni vai eri Moroni

Anonyymi-ap

Vuonna 1829 kaksi miestä, jotka elivät aikaisemmin 385 jKr kahtena nefiläisenä sotapäällikkönä seitsemästä nefiläisestä sotapäälliköstä 130000:n joukkoineen, eksyttivät Joseph Smithiä kovin sanoin uskomaan että hänelle ilmestynyt Moroni oli Mormonin poika Moroni kun tosiasiassa tuo Moroni, joka ilmestyi Joseph Smithille 1823-1827, oli Nefin kansan johtajana noin 70 eKr elänyt Moroni.

28

191

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Se siitä Mormonikirjan virheettömyydestä.

• Anonyymi

Miksi MAP-kirkon jäsenet eivät pyri selvittämään näiden kahden nefiläisen sotapäällikön, jotka eksyttivät Joseph Smithin uskomaan heidän valheeseensa, henkilöllisyyttä.

• Anonyymi

Lässynlässyn!

• Anonyymi

Jos MAP-kirkon johtajat eksyttävät ja hämmentävät Jumalan kansaa niin vielä enemmän sinun laisesi eksyttävät ja hämmentävät ihmislapsia.

2 Nefi 13 luku jae 12. Ja lapset ovat minun kansani sortajia ja naiset hallitsevat heitä. Oi kansani, sinun johtajasi johdattavat sinut harhaan ja hämmentävät sinun polkujesi suunnan.

• Anonyymi

Nuo seitsemän nefiläistä sotapäällikköä 130000:n joukkoineen eksyttivät muut nefiläiset (490000) sotaan lamanilaisia (noin 2 miljoonaa) vastaan Kumoran kukkulalla 385 jKr.

• Anonyymi

Tuo on Raamatun ulkopuolista harhaoppia. Tässä ääntteessä raitista opetusta Raamatun mukaan ja siinä vaikuttaa raitis Pyhän Hengen vaikutus ja sairaita paranee yms. https://www.youtube.com/@pentoikk/videos

• Anonyymi

Ilmestys 14 luku jae 6, keskitaivaalla lentävä eräs toinen enkeli, jolla oli iankaikkinen evankeliumi (Mormonin kirja) on enkeli Zotiel eli Nefin kansan johtajana noin 70 eKr elänyt Moroni.

• Anonyymi kirjoitti:

Ilmestys 14 luku jae 6, keskitaivaalla lentävä eräs toinen enkeli, jolla oli iankaikkinen evankeliumi (Mormonin kirja) on enkeli Zotiel eli Nefin kansan johtajana noin 70 eKr elänyt Moroni.

Mormonin kirja ei ole iankaikkinen evankeliumi...

• Tällä ei ole mitään tekemistä Kirkon opin kanssa, sekavaa.

• Anonyymi

MAP-kirkon opit ovat sekavia. Enver Hoxha on murhannut kaksi miestä edellisessä/edellisissä elämässään/elämissään.

• Anonyymi

Enver Hoxha oli yksi langenneista enkeleistä joka on murhannut kaksi miestä edellisessä/edellisissä elämässään/elämissään. Raamatussa Jeesus sanoi ett' te ette voi syödä samassa pöydässä demonien ettekä Jumalan kanssa.

• Anonyymi kirjoitti:

Enver Hoxha oli yksi langenneista enkeleistä joka on murhannut kaksi miestä edellisessä/edellisissä elämässään/elämissään. Raamatussa Jeesus sanoi ett' te ette voi syödä samassa pöydässä demonien ettekä Jumalan kanssa.

Joku on taas saanut ilmoitusta, jota ei muualla ole.

• santtunen2 kirjoitti:

Joku on taas saanut ilmoitusta, jota ei muualla ole.

Tuon anonyymisekopään asiattomat viestit saavat olla täällä, mutta kun minä huomautan hänestä, viestini poistetaan.

• Höpölöps kirjoitti:

Tuon anonyymisekopään asiattomat viestit saavat olla täällä, mutta kun minä huomautan hänestä, viestini poistetaan.

Se on kyllä väärin.

• Anonyymi
        UUSI
        santtunen2 kirjoitti:

Se on kyllä väärin.

Te (Höpölöps ja Santtunen) eksytätte, en minä.

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Te (Höpölöps ja Santtunen) eksytätte, en minä.

Sinä sekoilet. Siitä olemme Höpön kanssa samaa mieltä. Minä yritän olla eksyttämättä. Olen löytänyt oikean uskon ja kirkon. Se on tämä Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen kirkko.

• UUSI
        santtunen2 kirjoitti:

Sinä sekoilet. Siitä olemme Höpön kanssa samaa mieltä. Minä yritän olla eksyttämättä. Olen löytänyt oikean uskon ja kirkon. Se on tämä Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen kirkko.

No, eksyttäjä sinäkin Olli olet. Yrität käännyttää ihmisiä epäinhimilliseen smithin uskoon.

• UUSI
        Höpölöps kirjoitti:

No, eksyttäjä sinäkin Olli olet. Yrität käännyttää ihmisiä epäinhimilliseen smithin uskoon.

Tämä on evankeliumin palautus ja täyteys. Se on jo Mormonin Kirjassa. Niin on Jumala itse tehnyt, perustanut kirkkonsa jälleen maan päälle. Tämä on Uskonpuhdistuksen jatko ja täyteys.

Tietysti viholliset ja vastustajat, saatanan johdolla, vastustavat, panettelevat ja vääristelevät kirkon toimintaa, historiaa ja oppia. Niin tehtiin Jeesuksellekin ja alkuseurakunnalle ja kirkolle. Kuten sinäkin vääristelet ja olet tehnyt sitä työksesi vuosikausia. Taidat olla anti mormonien työryhmä, kun olette noin sinnikkäitä vuodesta toiseen. Ja tyhmäähän tuo alkaa olla, pyörittää samoja väitteitä. Teidän pitäisi keksiä jotain uutta.

• Anonyymi
        UUSI
        santtunen2 kirjoitti:

Miksi Olli taistelet Pyhää Henkeä (Gabriel) vastaan, luuletko että Pyhä Henki (Gabriel) ei tiedä kaikkea?

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi Olli taistelet Pyhää Henkeä (Gabriel) vastaan, luuletko että Pyhä Henki (Gabriel) ei tiedä kaikkea?

Tämä on se uusi profeetta. Väärä profeetta. Oikea on Russell Nelson ja apostolit.

• Anonyymi
        UUSI
        santtunen2 kirjoitti:

Tämä on se uusi profeetta. Väärä profeetta. Oikea on Russell Nelson ja apostolit.

Jeesus sanoi että hän lähettää toisen Puolustajan, Pyhän Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan koska se ei tunne häntä. Tuo Puolustja tietää kaiken.

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus sanoi että hän lähettää toisen Puolustajan, Pyhän Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan koska se ei tunne häntä. Tuo Puolustja tietää kaiken.

Pyhä Henki on Jumala, ei ihminen, kuten profeetat.

• Anonyymi
        UUSI
        santtunen2 kirjoitti:

Pyhä Henki on Jumala, ei ihminen, kuten profeetat.

6 2/3 vuorokautta mittaisen ajanjakson jälkeen materian luomisen alkamisesta sikisi (syntyi) Jumalan pyhästä hengestä olemassaoloon Sana.

4:n vuorokauden mittaisen ajanjakson jälkeen Sanan sikämisestä sikisi (syntyi) Jumalan pyhästä hengestä (yleisnimi) olemassoloon Pyhä Henki (erisnimi). Pyhää Henkeä (erisnimi) ei luotu Sanan kautta vaan hän sai alkunsa pyhän hengen (yleisnimi) voimasta jolla Jumala hänet loi. Jumala Jehova siis antoi elämän kummallekin, sekä Sanalle että Pyhälle Hengelle. Sekä Sana että Pyhä Henki luotiin jumaliksi, ei Jumaliksi.

Toisen (272) ja kolmannen (272 vrk:tta) luomispäivän aikana Pyhä Henki siirsi uutta mannerta noin 2000 kilometriä länteen vanhasta mantereesta Jumalan voimalla (pyhän hengen) joka oli hänessä, niin että uusi ja vanha manner erkanivat kauemmas toisistaan. Hän ohjasi luomisvoimia 10-30 kilometrin korkeudesta (maanpiiri) tuolloin nykyisen Scandinavian yläpuolelta, lähinnä lounais-Suomen-kaakkois-Ruotsin yläpuolelta. Tuolloin hän sai toiseksi nimekseen Gabriel (Jumala on voimani tai Jumala on väkevyyteni).

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

6 2/3 vuorokautta mittaisen ajanjakson jälkeen materian luomisen alkamisesta sikisi (syntyi) Jumalan pyhästä hengestä olemassaoloon Sana.

4:n vuorokauden mittaisen ajanjakson jälkeen Sanan sikämisestä sikisi (syntyi) Jumalan pyhästä hengestä (yleisnimi) olemassoloon Pyhä Henki (erisnimi). Pyhää Henkeä (erisnimi) ei luotu Sanan kautta vaan hän sai alkunsa pyhän hengen (yleisnimi) voimasta jolla Jumala hänet loi. Jumala Jehova siis antoi elämän kummallekin, sekä Sanalle että Pyhälle Hengelle. Sekä Sana että Pyhä Henki luotiin jumaliksi, ei Jumaliksi.

Toisen (272) ja kolmannen (272 vrk:tta) luomispäivän aikana Pyhä Henki siirsi uutta mannerta noin 2000 kilometriä länteen vanhasta mantereesta Jumalan voimalla (pyhän hengen) joka oli hänessä, niin että uusi ja vanha manner erkanivat kauemmas toisistaan. Hän ohjasi luomisvoimia 10-30 kilometrin korkeudesta (maanpiiri) tuolloin nykyisen Scandinavian yläpuolelta, lähinnä lounais-Suomen-kaakkois-Ruotsin yläpuolelta. Tuolloin hän sai toiseksi nimekseen Gabriel (Jumala on voimani tai Jumala on väkevyyteni).

Ihme sekoilua. Pitäs kertoa kans, mistä tuollaiset väitteet tulevat. Ilmeisesti henkimaailmasta, ja tuskin sen valoisalta puolelta.

• UUSI

Moroni on Tanpereella. 🏭🏭🏭🏢Varma tiato.👷‍♂️

• UUSI

Hihii!😹👍❤️

• Anonyymi
      UUSI

MAP-kirkon oppi on, että maksa, tottele, ja ole hiljaa. Siksi sillä ei ole väliä onko Mormonin kirjassa mitään totuutta. Tärkeintä on, että ne jotka suostuvat uskomaan maksavat ja tottelevat.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      129
      2311
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      187
      1099
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      101
      978
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      385
      898
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      290
      815
    6. Kyllä me vaan

Tykätään toisistamme ❤️ siinä ei ole mitään väärää kenellekään
      Ikävä
      53
      811
    7. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      62