Tiedän, mutta en kerro! Tiedätkö sinä?
Miten voit tietää, mitä mieltä Jeesus on?
Mitä tarkoittaa elämän antaminen Jeesukselle?
58
226
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Jeesus ei koskaan sanonut kenellekään:" Annapa elämäsi minulle?".
Mutta mitä Jeesus sanoi?- AnonyymiUUSI
Tule ja seuraa minua! Joka ei joka päivä kiellä itseään ja seuraa minua, se ei ole otollinen.
Joka kadottaa elämänsä minun ja evankeliumin tähden, löytää sen; mutta joka ei usko minua, joutuu kadotukseen. Anonyymi kirjoitti:
Tule ja seuraa minua! Joka ei joka päivä kiellä itseään ja seuraa minua, se ei ole otollinen.
Joka kadottaa elämänsä minun ja evankeliumin tähden, löytää sen; mutta joka ei usko minua, joutuu kadotukseen.Nopea tie jeesuksen luo on 9 mm lyijyburana, kaulakiikku tai muu vastaava. Toteuttamisen myötä voit sanoa jeesukselle henkilökohtaisesti antaneesi elämäsi hänelle.
Tosin jos oikea jumala on olemassa, voi hän hyvinkin antaa rangaistuksen epäjumala jeesuksen seuraamisesta, mutta suurimmalla todennäköisyydellä vain valot sammuvat.
- AnonyymiUUSI
Lahkolaiset huokuttelee ihmistä psykologisin keinoin ottamaan vastaan villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.
- AnonyymiUUSI
Lutherin palvojat eivät edes houkuttele, eikä kysy omaa tahtoa, vaan ymmärtämättömälle vauvalle tehdään ulkoisia temppuja.
Vanhempana voivat lukea "kastetodistuksesta" että onko hänellte tehty rituaali, johonka olisi tarvittu vapaaehtoinen oma pyyntö. - AnonyymiUUSI
ihanko totta.
- AnonyymiUUSI
Ei elämän antaminen Jeesukselle ole ainakaan muiden. herjaamista.
Joskin termi on väärä eikä kuvaa mitään. Voi vain saada armosta Pyhän Hengen eikä sen eteen voi tehdä mitään muuta kuin uskoa että niin on ja siten voi elää elämää joka on Jumalan edessä kelvollista eikä elämää täytä vain muiden herjaaminen.- AnonyymiUUSI
Raamattu on siis harhaoppia, kun kehottaa antaa elämän Herran haltuun?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Näin sanoo Raamattu.
Psalmit:
22:9 "Jätä asiasi Herran haltuun. Hän vapahtakoon hänet, hän pelastakoon hänet, koska on häneen mielistynyt."
37:5 Anna tiesi Herran haltuun ja turvaa häneen, kyllä hän sen tekee.
Sananlaskut:
16:3 Heitä työsi Herran haltuun, niin sinun hankkeesi menestyvät. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
VT kehoittaa sekä tappamaan ihmisen sapattirikkomuksista.
Joten kannattaa jättää VT huomiotta. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
VT kehoittaa sekä tappamaan ihmisen sapattirikkomuksista.
Joten kannattaa jättää VT huomiotta.Room 12:1 mm.
- AnonyymiUUSI
Ylpeät ihmiset antavat elämänsä Jeesukselle. Sillä tavalla Jumala jää heille jotain velkaa, kun he ovat ensin antaneet Jeesukselle elämänsä.
- AnonyymiUUSI
Et saa enää itse päättää mistään.
- AnonyymiUUSI
Matteuksen evankeliumi:
10:39 Joka löytää elämänsä, kadottaa sen; ja joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen.
16:25 Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen.
Markuksen evankeliumi:
8:35 Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun ja evankeliumin tähden, hän pelastaa sen.
Luukkaan evankeliumi:
9:24 Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän pelastaa sen.
17:33 Joka tahtoo tallettaa elämänsä itselleen, hän kadottaa sen; mutta joka sen kadottaa, pelastaa sen. - AnonyymiUUSI
Jeesuksen sanojen lisäksi myös Paavalin kirjeessä roomalaisille, sen luvuissa 12 - 15, on lueteltu aika paljon asioita, joita tulee ja on hyvä tarkata liittyen ap:n kysymykseen: "Mitä tarkoittaa elämän antaminen Jeesukselle?"
Room. 12
Uusi elämä
"Jumalan armahtavaan laupeuteen vedoten kehotan teitä, veljet: Antakaa koko elämänne pyhäksi ja eläväksi, Jumalalle mieluisaksi uhriksi. Näin te palvelette Jumalaa järjellisellä tavalla. Älkää mukautuko tämän maailman menoon, vaan muuttukaa, uudistukaa mieleltänne, niin että osaatte arvioida, mikä on Jumalan tahto, mikä on hyvää, hänen mielensä mukaista ja täydellistä.
Sen armon perusteella, joka minulle on annettu, sanon teille jokaiselle: älkää ajatelko itsestänne liikoja, enempää kuin on aihetta ajatella, vaan pitäkää ajatuksenne kohtuuden rajoissa, kukin sen uskon määrän mukaan, jonka Jumala on hänelle antanut.
Niin kuin meillä jokaisella on yksi ruumis ja siinä monta jäsentä, joilla on eri tehtävänsä, samoin me kaikki olemme Kristuksessa yksi ruumis mutta olemme kukin toistemme jäseniä. Meillä on saamamme armon mukaan erilaisia armolahjoja.
Se, jolla on profetoimisen lahja, käyttäköön sitä sen mukaan kuin hänellä on uskoa. Palvelutehtävän saanut palvelkoon, opetustehtävän saanut opettakoon, rohkaisemisen lahjan saanut rohkaiskoon. Joka antaa omastaan, antakoon pyyteettömästi; joka johtaa, johtakoon tarmokkaasti; joka auttaa köyhiä, auttakoon iloisin mielin.
Olkoon rakkautenne vilpitöntä. Vihatkaa pahaa, pysykää kiinni hyvässä. Osoittakaa toisillenne lämmintä veljesrakkautta, kunnioittakaa kilvan toinen toistanne. Älkää olko velttoja, olkaa innokkaita, palakoon teissä Hengen tuli, palvelkaa Herraa.
Toivokaa ja iloitkaa, ahdingossa olkaa kestäviä, rukoilkaa hellittämättä. Auttakaa puutteessa olevia pyhiä, osoittakaa vieraanvaraisuutta. Siunatkaa niitä, jotka teitä vainoavat, siunatkaa älkääkä kirotko. Iloitkaa iloitsevien kanssa, itkekää itkevien kanssa.
Olkaa keskenänne yksimielisiä. Älkää pitäkö itseänne muita parempina, vaan asettukaa vähäosaisten rinnalle. Älkää olko omasta mielestänne viisaita. Älkää maksako kenellekään pahaa pahalla, vaan pyrkikää siihen, mikä on hyvää kaikkien silmissä.
Jos on mahdollista ja jos teistä riippuu, eläkää rauhassa kaikkien kanssa. Älkää ottako oikeutta omiin käsiinne, rakkaat ystävät, vaan antakaa Jumalan osoittaa vihansa. Onhan kirjoitettu: »Minun on tuomio, minä maksan tekojen mukaan» – näin sanoo Herra.
Edelleen sanotaan: »Jos vihamiehelläsi on nälkä, anna hänelle ruokaa, jos hänellä on jano, anna juotavaa. Näin keräät tulisia hiiliä hänen päänsä päälle.» Älä anna pahan voittaa itseäsi, vaan voita sinä paha hyvällä..."- AnonyymiUUSI
Room. 13
Kuuliaisuus esivaltaa kohtaan
"Jokaisen on suostuttava esivaltansa alaisuuteen. Eihän ole esivaltaa, joka ei olisi Jumalalta peräisin, häneltä ovat vallankäyttäjät saaneet valtuutensa. Joka vastustaa esivaltaa, nousee siis Jumalan säädöstä vastaan, ja ne, jotka näin tekevät, saavat rangaistuksensa. Ei sen, joka tekee oikein, tarvitse pelätä viranomaisia, vaan sen, joka tekee väärin. Jos siis tahdot elää pelkäämättä esivaltaa, tee oikein! Silloin saat siltä kiitosta. Se on Jumalan palvelija ja toimii sinun parhaaksesi. Mutta jos teet väärin, pelkää! Esivalta ei kanna miekkaa turhaan. Se on Jumalan palvelija ja panee täytäntöön väärintekijälle kuuluvan rangaistuksen.
Siksi on suostuttava esivallan alaisuuteen, ei vain rangaistuksen pelosta vaan myös omantunnon vaatimuksesta. Sen vuoksi te verojakin maksatte, sillä viranomaiset ovat Jumalan palveluksessa, kun he hoitavat tehtäviään. Antakaa jokaiselle se, mikä hänelle kuuluu: kenelle vero, sille vero, kenelle tulli, sille tulli, kenelle pelko, sille pelko, kenelle kunnia, sille kunnia.
Älkää olko kenellekään mitään velkaa, paitsi että rakastatte toisianne. Joka rakastaa toista, on täyttänyt lain vaatimukset. Käskyt »Älä tee aviorikosta», »Älä tapa», »Älä varasta», »Älä himoitse», samoin kaikki muutkin, voidaan koota tähän sanaan: »Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.» Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Näin rakkaus toteuttaa koko lain.
Päivä sarastaa
Tehän tiedätte, mikä hetki on käsillä. Teidän on aika herätä unesta, sillä pelastus on nyt meitä lähempänä kuin silloin, kun meistä tuli uskovia. Yö on kulunut pitkälle, päivä jo sarastaa. Hylätkäämme siis pimeyden teot ja varustautukaamme valon asein. Meidän on elettävä nuhteettomasti niin kuin päivällä eletään, ei remuten ja juopotellen, siveettömästi ja irstaillen, riidellen ja kiihkoillen.
Pukekaa yllenne Herra Jeesus Kristus älkääkä hemmotelko ruumistanne, niin että annatte sen haluille vallan..." - AnonyymiUUSI
Room. 14
Älkää tuomitko toisianne
"Hyväksykää joukkoonne myös sellainen, joka on uskossaan heikko, älkääkä ruvetko kiistelemään mielipiteistä. Joku katsoo voivansa syödä kaikkea, mutta heikkouskoinen syö vain kasviksia. Joka syö kaikkea, älköön halveksiko sitä joka ei syö, ja joka taas ei syö kaikkea, älköön tuomitko sitä joka syö. Onhan Jumala ottanut omakseen hänetkin. Mikä oikeus sinulla on tuomita toisen palvelijaa? Oman isäntänsä edessä hän seisoo tai kaatuu – vaikka kyllä hän seisoo, sillä Herra kykenee pitämään hänet pystyssä.
Joku pitää yhtä päivää toista parempana, toiselle kaikki päivät ovat samanarvoisia. Kukin olkoon omassa vakaumuksessaan varma. Joka kiinnittää huomionsa päiviin, tekee niin Herran kunniaksi, ja joka syö, syö Herran kunniaksi, sillä hän kiittää Jumalaa. Joka taas ei syö, on Herran kunniaksi syömättä, ja hänkin kiittää Jumalaa.
Kukaan meistä ei elä itseään varten eikä kukaan kuole itseään varten. Jos elämme, elämme Herran omina, ja jos kuolemme, kuolemme Herran omina. Elämmepä siis tai kuolemme, me kuulumme Herralle. Juuri sitä vartenhan Kristus kuoli ja heräsi elämään, että hän olisi niin kuolleiden kuin elävienkin Herra. Kuinka sinä voit tuomita veljesi? Tai sinä toinen, kuinka voit halveksia veljeäsi? Kaikki me joudumme Jumalan tuomioistuimen eteen.
Onhan kirjoitettu:
– Niin totta kuin elän, sanoo Herra,
jokainen polvi on notkistuva minun edessäni
ja jokainen kieli on ylistävä Jumalaa.
Jokainen meistä joutuu tekemään Jumalalle tilin itsestään.
Heikon veljen tukeminen
Älkäämme siis enää tuomitko toisiamme. Katsokaa sen sijaan, ettette saata veljeänne kompastumaan ja kaatumaan. Herraan Jeesukseen luottaen tiedän varmasti, ettei mikään ole sinänsä epäpuhdasta. Mutta jos joku pitää jotakin epäpuhtaana, hänelle se on epäpuhdasta. Jos veljesi pahastuu ruoastasi, et enää ole noudattanut rakkauden vaatimuksia. Älä saata ruoallasi perikatoon sitä, jonka vuoksi Kristus on kuollut. Älkää antako aihetta pilkata sitä hyvää, minkä olette saaneet. Jumalan valtakunta ei ole syömistä eikä juomista, vaan vanhurskautta, rauhaa ja iloa, jotka Pyhä Henki antaa.
Joka tällä tavoin palvelee Kristusta, on Jumalalle mieleen ja saa ihmistenkin arvonannon.
Pyrkikäämme siis rakentamaan rauhaa ja vahvistamaan toisiamme. Älä ruoan vuoksi hajota Jumalan työtä. Kaikki tosin on puhdasta, mutta ihmiselle on pahaksi, jos hän syö jotakin, mikä loukkaa omaatuntoa. Sinun on hyvä olla syömättä lihaa ja juomatta viiniä ja välttää muutakin, mikä loukkaa veljeäsi.
Säilytä sinä oma uskosi Jumalan edessä. Onnellinen se, joka ei tuomitse itseään siitä minkä uskoo oikeaksi. Mutta se, joka epäröi ja silti syö, on tuomittu, koska hän ei toimi uskon perusteella. Kaikki, mikä ei perustu uskoon, on syntiä..." - AnonyymiUUSI
Room. 15:1-7
Yksimielinen ylistys
" Meidän, jotka olemme vahvoja, on kestettävä heikkojen vajavuuksia. Emme saa ajatella vain sitä, mikä on itsellemme mieluista. Meidän on jokaisen otettava huomioon lähimmäisemme, ajateltava, mikä on hänelle hyväksi ja vahvistaa häntä. Ei Kristuskaan ajatellut itseään. Onhan kirjoitettu: »Sinun herjaajiesi herjaukset ovat osuneet minuun.»
Kaikki, mitä pyhät kirjoitukset sisältävät, on kirjoitettu meille opiksi, jotta saisimme siitä kestävyyttä, lohtua ja toivoa. Jumala, jolta kestävyys ja rohkaisu tulevat, antakoon teidän olla keskenänne yksimielisiä Kristuksen Jeesuksen tahdon mukaisesti, niin että te yksimielisesti, yhdestä suusta ylistäisitte Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumalaa ja Isää.
Hyväksykää siis toinen toisenne, niin kuin Kristuskin on hyväksynyt omikseen teidät, Jumalan kunniaksi..."
- AnonyymiUUSI
Ei ihminen ole Jumalan eikä Jeesuksen suhteen antamispuolella, vaan saamapuolella.
Ihminen voi vain uskoa ja ottaa vastaan armon, siinä että saa Pyhän Hengen ja sitä kautta pelastuksen sinetin.
Ihminen itse ei kykyne mihinkään ihmiseellisiin kuvioihin uskossaan.
Omilla teoilla on vain herjata amerikan homoja ja siihen se sitten jääkin.- AnonyymiUUSI
Niin mitä höriset? Ihminen voi antaa itsensä Jeesukselle: niinkuin me olimme toivoneet, vaan antoivat itsensäkin, ennen kaikkea Herralle ja sitten meille, Jumalan tahdosta,
Herran silmät tarkkaavat kaikkea maata, että hän voimakkaasti auttaisi niitä, jotka ovat ehyellä sydämellä antautuneet hänelle. - AnonyymiUUSI
Venäjän trolli.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Niin mitä höriset? Ihminen voi antaa itsensä Jeesukselle: niinkuin me olimme toivoneet, vaan antoivat itsensäkin, ennen kaikkea Herralle ja sitten meille, Jumalan tahdosta,
Herran silmät tarkkaavat kaikkea maata, että hän voimakkaasti auttaisi niitä, jotka ovat ehyellä sydämellä antautuneet hänelle.Mitä Ihminen voi antaa Jeesukselle tai Jumalalle?
Ei mitään.
Ihminen voi vain uskoa mitä UT:ssa on kirjoitettu ja saada siten armon Jeesuksen kautta ja päästä osalliseksi Pyhästä Hengestä.
Ihmisen osa on vain olla kiitollinen jos saa armosta Pyhän Hengen.
Jos ei saa, niin ihmeitä ei ole tehtävissä.
- AnonyymiUUSI
Heluntailiikkeen perustajat Parhami ja Olseni antoi elämänsä Jeesukselle, mutta ne taisi erehtyä miehessä?
- AnonyymiUUSI
Venäjän trolli.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Venäjän trolli.
Ei Venäjän trolli mistään amerikan homoista herjaa.
Muita hölmöjä ovat.
- AnonyymiUUSI
Ylläpito sabotoi palstaa postaamalla työkseen solvauksia ja hullutuksiaan ja valheitaan palstalle. Ylläpidon tarkoitus on estää kaikki rauhallinen ja oikeamielinen keskustelu helluntailaisuudesta ja tuoda tilalle luterilaisuuden pakanalliset opit ja saatanan synagoogan valheet.
- AnonyymiUUSI
Keskinäinen yhteys, rauha
Mark.11:
25. Kun seisotte rukoilemassa, antakaa anteeksi, jos teillä on jotakin jotakuta vastaan, niin että myös teidän Isänne, joka on taivaissa, antaisi teille anteeksi teidän rikkomuksenne.
26. Mutta jos te ette anna anteeksi, ei myöskään teidän Isänne, joka on taivaissa, anna anteeksi teidän rikkomuksianne.
Älä loukkaa veljeäsi
Room.14:
13. Älkäämme sen tähden enää tuomitko toisiamme. Päättäkää pikemminkin olla panematta veljenne eteen loukkauksen aihetta tai viettelystä. Annoin sydämeni Jeesukselle. Ruostuneen peltipurkin paskatunkiolla.💩
(Ks. Bo Giertz: Kalliopohja.📖)- AnonyymiUUSI
2.Korinttolaiskirje:
5:20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa. - AnonyymiUUSI
Jos antaa elämänsä jollekin, niin silloinhan kuolee.
- AnonyymiUUSI
Kyllä, mutta sen jälkeen herää ja nousee ylös uusi ihminen.
- AnonyymiUUSI
Syntien sovittaminen liittyy kristilliseen kasteeseen, mitä hellarit ei tunne ollenkaan.
Hellarikaste on käännynnäiskaste , pelkkä vesikaste eli proselyyttikaste. Ihmisteko.
Ap. t. 22:16
Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois.' [- AnonyymiUUSI
Tässä keskiössä ei ole kaste, vaan kääntyminen uskossa Herran puoleen, "Huuda avuksi Hänen nimeään".
Kuten kuolleista ylösnoussut Herra Jeesus Kristus todistaa sille miehelle, jolle nuo sanat kohdistuvat tuossa Apt 22:16 jakeessakin.
16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.' ( Apt 26)
Jeesuksen todistuksen mukaan:
- kääntyminen pimeydestä valkeuteen
- paholaisen vallasta Jumalan tykö
- uskomalla Jeesukseen synnit anteeksi
- uskomalla Jeesukseen perintöosa pyhitettyjen joukossa, Pyhä Henki.
Jos aloitat esilleottamasi jakeen lukemisen kasteesta, niin teet vääryyttä Raamatun ilmoitukselle.
Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tässä keskiössä ei ole kaste, vaan kääntyminen uskossa Herran puoleen, "Huuda avuksi Hänen nimeään".
Kuten kuolleista ylösnoussut Herra Jeesus Kristus todistaa sille miehelle, jolle nuo sanat kohdistuvat tuossa Apt 22:16 jakeessakin.
16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.' ( Apt 26)
Jeesuksen todistuksen mukaan:
- kääntyminen pimeydestä valkeuteen
- paholaisen vallasta Jumalan tykö
- uskomalla Jeesukseen synnit anteeksi
- uskomalla Jeesukseen perintöosa pyhitettyjen joukossa, Pyhä Henki.
Jos aloitat esilleottamasi jakeen lukemisen kasteesta, niin teet vääryyttä Raamatun ilmoitukselle.
Usko ToivonenPelkkä huutaminen pessyt Tarsolaisen syntejä pois.
Kyllä se syntien pesu on Jumalan teko kasteessa, missä ne synnit pestiin pois.
Kasteesta alkaa uusi liitto Kristuksessa Jeesuksessa.
1. Piet. 3:21
Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus. - AnonyymiUUSI
Annoitko vauvana sovittaa itsesi???
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Annoitko vauvana sovittaa itsesi???
Joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa, niinkuin sen tekee lapsi kasteessa, ei pääse sinne sisälle ollenkaan.
Monet koittavat, mutta eivät voi. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Pelkkä huutaminen pessyt Tarsolaisen syntejä pois.
Kyllä se syntien pesu on Jumalan teko kasteessa, missä ne synnit pestiin pois.
Kasteesta alkaa uusi liitto Kristuksessa Jeesuksessa.
Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.>> Pelkkä huutaminen pessyt Tarsolaisen syntejä pois. >>
Onko joku niin väittänyt?
Voimme lukea asian Raamatun ilmoituksesta, niin asia käy selväksi.
Ensinnäkin, mitä mieltä ole kuolleista ylösnousseen , kirkastetun, Herran Jeesuksen todistuksesta?
Kumoaako esille ottamasi jakeet Apt 22:16 ja 1Piet 3:21 Herran Jeesuksen antaman todistuksen?
Ja toiseksi, mitä Raamatun ilmoitus todistaa Herran Nimen avukseen huutamisesta?
"Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".
12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
.
14 Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet?
.
17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.
( Room 10)
Sama kysymys :
Kumoavako esille ottamasi jakeet Apt 22:16 ja 1Piet 3:21 em. tekstikohdan ilmoituksen?
Usko Toivonen
- AnonyymiUUSI
On eri asia, kun ihminen ei vielä ole uskossa ja siinä tilanteessa sitten antaa jotain Jumalalle, vaikka se on mahdotonta. Uskossa oleva ihminen voi kyllä antaa aikansa ja energiansa Jumalan käyttöön ja palvella niiden armolahjojen ja voimiensa mukaan, joita hän on Jumalalta saanut.
- AnonyymiUUSI
Lopulta se on aivan sama mitä ihminen tahtoo ja tekee. Ilman Pyhää Henkeä se on vain likainen vaate Jumalan silmissä. Eikä Jumala tarvitse palvella, vaan Jumala palvelee Pyhän Hengen kautta ihmistä sekä muita ihmisiä, jotka kokevat sen vaikutuksen ihmisessä. Pelkät ihmisen pyrkimykset ovat vain tyhmiä ilman Pyhää Henkeä vaikka niissä olisi miten hyvä pyrkimys. Vasta Pyhässä Hengessä Jumalan kautta ihminen voi kirkastaa Jeesusta.
- AnonyymiUUSI
Parhami lähti seuraamaan nuorta Juutalaispoikaa J.J.Jourdania.
- AnonyymiUUSI
Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYTKASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.- AnonyymiUUSI
Kaste pelastaa uskovaiset. Vauvoista tuossa ei puhuta mitään, eikä alkuperäisessä käännöksessä puhuta liitostakaan. Nooan aikana kaikki vauvat hukkuivat jumalattomien vanhempiensa kanssa.
- AnonyymiUUSI
Sana sanoo näin. Joka huutaa Herraa avukseen se pelastuu . Hädän hetkeä kuvaa.
Sydämmen uskolla (usko Jeesukseen) ja suun tunnustamisella,niin pelastut.
Eli yksinkertainen asia,minkä hullukin ymmärtää Sanan mukaan.
Uskota Jeesukseen ja jos mahdollista,niin tunnustat Herrasi. Olet uudestisyntynyt ja pelastettu.
Kasvaminen on juttu,mitä nykyään vapaat ei juuri tarjoa. Mm Kemijärvellä helluntaiseurakunnassa on otettu villitseviä oppeja jo -90 luvulla ja torontolaisuuden hengessä rypeneet johtaa. Pekka Ruotsalo. Teuvo Hietajärvi,joka erittäin eksyi torontolaisuuteen. Aatos Tuovinen ...joo joo mies mikä ollut-70 luvun alusta ja kaiken hyväksyneenä.. ja eipä unohdeta Dimitri Flink. Mies vanhemmistoa ja galluppia voisi kysyä kaduilta,onko puhtaat jauhot pussissa??
Eli emme sekoita mitään uskonnollista liikettä tuohon tärkeään kysymykseen,mikä alussa oli ja miten Raamatun Sana siihen vastaa.
Lisänä sekin,että helluntailiikkeessä on paljon sellaista,mikä ei lainvaloa kestäisi. Kysykää aikaisemmilta ken vielä elävät,jotka voi valaista asiaa? Mm aikoinaan ollut opettaja koulumaailmasta...
Uskokaa yksinkertaiseen Jumalan Sanaan,niin hyvin käy. Mutta varokaa valheenopettajia.
Lainaan Jeesuksen sanoja evankeliumista,kun opetuslapset kysyivät lopunajan merkeistä.
Jeesua sanoi,katsokaa,ettei kukaan teitä eksytä.....siinäpä se tähän päivään. - AnonyymiUUSI
Ei Jeesuksen seuraaminen tai Pyhä Henki ole mitenkään riippuvainen siitä mitä hyvää tai pahaa ihmiset tekee. Ei Jumalan asioita voi perustella joidenkin ihmisten tekemisellä tai tekemättä jättämisellä. Niitä voi vain perustella sillä mikä on UT:n ilmoitus pelastuksesta ja ihmisen osa siinä. Eikä UT anna mitään muuta osaa siinä ihmiselle kuin uskoa siihen, että Jeesus on poistanut vanhan liiton lakeineen ja mahdollistanut ihmiselle uuden liiton Pyhässä Hengessä.
Olisi aika hullu pastori, jos opettaisi jotain Raamatusta ja alkaisi kertoa mitä kaikkea kahjoa ihmiset tekevät aivan kuin todistuksena siinä että olisi oikeassa siinä mitä kertoo sanasta.- AnonyymiUUSI
Jaak. 2:20
Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?
- AnonyymiUUSI
Tietenkin jos ihmisen kahjous kiinnostaa, niin siitä voi aivan erikseen keskustella ilman Jumalan sanaa tai uskoa vaikka siitä miten Israel tappaa nyt siellä sekä tällä, mutta ei se liity mitenkään kenenkään pelastukseen tai uskoon.
- AnonyymiUUSI
Olseni taisi antaa elämänsä täysin väärälle Jeesukselle, kun nuoret pojat alkoivat kiinnostaa niin mahdottomasti, että tuli linnareissukin siitä syystä.
- AnonyymiUUSI
Sanassa pelastuminen tarkoittaa muutakin kuin vain ja ainoastaan pelastumista Taivaaseen. Paavali kirjoitti: että me pelastuisimme nurjista ja häijyistä ihmisistä; sillä usko ei ole joka miehen.
Nooasta on todistettu: Uskon kautta rakensi Nooa, saatuaan ilmoituksen siitä, mikä ei vielä näkynyt, pyhässä pelossa arkin perhekuntansa pelastukseksi; Nooa uskoi Jumalan ilmoituksen vedenpaisumuksessa. Muut eivät uskoneet ja Sana todistaa: Eikä hän säästänyt muinaista maailmaa, vaikka varjelikin Nooan, vanhurskauden saarnaajan, ynnä seitsemän muuta, vaan antoi vedenpaisumuksen tulla jumalattomain maailman päälle.
Nooa saarnasi kääntymystä Jumalan puoleen ja vedenpaisumusta. Hän joutui mitä ilmeisemmin pilkattavaksi. Kuukaan ei ollut edes nähnyt sadetta.
Vesi pelasti Nooan jumalattomilta ihmisiltä: aivan kuten Paavalikin kirjoitti ja pyysi rukousta: että me pelastuisimme nurjista ja häijyistä ihmisistä; sillä usko ei ole joka
miehen.
Samoin Loot pelastui Sodomasta: pelasti hurskaan Lootin, jota rietasten vaellus irstaudessa vaivasi; sillä asuessaan heidän keskuudessansa tuo hurskas mies kiusaantui hurskaassa sielussaan joka päivä heidän pahain tekojensa tähden, joita hänen täytyi nähdä ja kuulla. Loot pelastui Sodoman pahoilta ihmistä ja heidän tekojensa näkemisestä.
Esikuva uskoon tulosta on israelilaisen lähtö Egyptistä Karitsan veren suojissa ja pelastuminen tuhoojalta. Israelilaisten piti kulkea poikki Punaisen Meren kohti luvattua maata. Uskon kautta he kulkivat poikki Punaisen meren ikäänkuin kuivalla maalla; jota yrittäessään egyptiläiset hukkuivat.
Kaste upottamalla vedessä on uskon ja valitsemisen vahvistus. Erottautumista tästä maailmansa. Pietari kehotti: Pyrkikää sentähden, veljet, sitä enemmän tekemään kutsumisenne ja valitsemisenne lujaksi; sillä jos sen teette, ette koskaan lankea;
Kaste vahvistaa uskoon tulon, vanhan elämän taakse jättämisen ja lujittaa Kristukseen.
Yksi kaste, josta Sana puhuu, on kaste Jeesuksen kuolemaan eli uudesti syntyminen uskoon tulo: ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista.
Kaste vedessä on tämän kasteen kuva ja vahvistus.
Jeesus kysyi: "Voitteko juoda sen maljan, jonka minä juon, tahi tulla kastetuiksi sillä kasteella, jolla minut kastetaan?" - AnonyymiUUSI
Käännyttämällä ihminen helluntailaisten harhaoppiseen uskoon, ihminen joutuu erilleen oikeasta Jeesuksesta.
- AnonyymiUUSI
Mitäs muitakaan nämä Jeesuksen seuraajat ovat kuin helluntalaisia?
Matt.7
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
- AnonyymiUUSI
Käytännössä elämää ei voi antaa Jeesukselle millään tavalla.
Voi vain uskoa siihen mitä UT:ssa on kirjoitettu kuin uusi liitto solmitaan Hengessä ihmisen ja Jumalan välillä, kuinka siten ihmisiä yhdistää Hengen yhdysside, kun heillä on sama mieli kun Kristuksella oli.
Uusi liitto tullee siitä millainen ihminen on Hengessä. Miten Jumala on armon kautta uudestisynnyttänyt ihmisen. Siitä tulee ihmisen usko sekä elämä.
Pelkillä selityksillä ei usko tule eikä ole olemassa. Se on oleva todellisuus ihmisessä. - AnonyymiUUSI
Hyvin menee joltain huijarilta kysymään tulkinnallisesti jeesus ei mitään sen ihmeempää ollu ja miksi opetti ihmisille jotain mitä herrat ei eivät suvainneet ja mitä se mahtoi olla jos joku ny on viittyny oikeasti sitä raamattua ajatuksella lukia ni muiden huomioon ottamista mistä taas nykyhuijarit ei välitä vähääkään
- AnonyymiUUSI
Olen itsekin rukoillut antavani elämäni Jeesukselle. Aikanaan Hän antoi minulle ihanan työn Isänsä ja itsensä kirkastajana. Käsittääkseni elämänsä antaja on aluksi opetus lapsi, joka varustetaan yksilöllisellä tavalla Jumalan palvelijaksi. Hänestä tulee kasvunsa aikana apostoli, jonka henki on Pyhän Hengen kanssa yhteydessä. Jumala ei kysy Äo :tä , eikä katso rujoutta, koska Hänen varustamansa lapsi toimii kuuluaisesti. omistautuen Herralleen. Kristitty voi testata uskoaan lukemalla psalmi 23, n . Jos hän toteaa, "ihan kiva ja vaikuttaa todelta", ei hän vielä ole uskossa. Mutta jos hän liikuttuu kyyneliin, kun Pyhä Henki avaa psalmin sisällöstä, henkilökohtaisia omakohtaisisesti koettuja tapahtumia ja tuntemuksia ja kirkastaa viisaat opetukset kristallin kirkkaasti, niin silloin hän on Jeesuksen oma.
- AnonyymiUUSI
Kasteessa lapsi ottaa vastaan Pyhän Hengen. Se tarkoittaa Jeesuksen vastaanottamista ja pelastusta, ja uskon Henkeä.
- AnonyymiUUSI
Kastettu lapsi on kristitty lapsi. Ei mikään Ambomaan pakanalapsi, kuten kastamattomat lahkolapset ovat.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kastettu lapsi on kristitty lapsi. Ei mikään Ambomaan pakanalapsi, kuten kastamattomat lahkolapset ovat.
Antiokiassa evankeliumin julistamisen kuulemisen kautta uskoon tulleita opetuslapsia alettiin kutsumaan kristityiksi. Uskohan tulee kuulemisesta ja kuuleminen Kristuksen sanan kautta.
20 Heidän joukossaan oli kuitenkin muutamia kyprolaisia ja kyreneläisiä miehiä, jotka, tultuaan Antiokiaan, puhuivat kreikkalaisillekin ja julistivat evankeliumia Herrasta Jeesuksesta.
21 Ja Herran käsi oli heidän kanssansa, ja suuri oli se joukko, joka uskoi ja kääntyi Herran puoleen.
22 Ja sanoma heistä tuli Jerusalemin seurakunnan korviin, ja he lähettivät Barnabaan Antiokiaan.
23 Ja kun hän saapui sinne ja näki Jumalan armon, niin hän iloitsi ja kehoitti kaikkia vakaalla sydämellä pysymään Herrassa.
24 Sillä hän oli hyvä mies ja täynnä Pyhää Henkeä ja uskoa. Ja Herralle lisääntyi paljon kansaa.
25 Niin hän lähti Tarsoon etsimään Saulusta, ja kun hän oli hänet löytänyt, toi hän hänet Antiokiaan.
26 Ja he vaikuttivat yhdessä kokonaisen vuoden seurakunnassa, ja niitä oli paljon, jotka saivat heiltä opetusta; ja Antiokiassa ruvettiin opetuslapsia ensiksi nimittämään kristityiksi. ( Apt 11)
Siis evankeliumin kuulemisen vaikuttaman uskon kautta Herran puoleen kääntyneitä.
" julistivat evankeliumia Herrasta Jeesuksesta. Ja Herran käsi oli heidän kanssansa, ja suuri oli se joukko, joka uskoi ja kääntyi Herran puoleen."
Niin se on yhä, uskon kautta Jumalan lapseksi.
" Herralle lisääntyi paljon kansaa."
Usko Toivonen
- AnonyymiUUSI
Tietenkin Pyhä Henki on ihmiselle käytännöllinen asia, vaikka onkin Henki. Se muuttaa ihmisen sisäisesti, antaa hänelle voiman, uskon, rauhan ja rakkauden. Ei se voi olla vain joku selitettävä asia, että näin Raamatussa lukee tai jotain epämääräisiä asioita, vaan se on elämää tässä ja nyt. Jokaisessa hetkessä aikaisesta aamusta iltamyöhään.
- AnonyymiUUSI
Antaako vauva elämänsä Jeesukselle. Ei ainakaan siltä näytä, kun tarkkailee näitä luterilaisia.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244736- 883734
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313483135- 542677
- 2062621
- 512609
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322410- 1522338
- 311955
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1081549