Mitä Raamattu puhuu miesten välisestä rakkaudesta?

Anonyymi-ap

Johanneksen evankeliumi:
13:23 Ja eräs hänen opetuslapsistaan, se, jota Jeesus rakasti, lepäsi aterioitaessa Jeesuksen syliä vasten.

Johanneksen evankeliumi:
20:2 Niin hän riensi pois ja tuli Simon Pietarin luo ja sen toisen opetuslapsen luo, joka oli Jeesukselle rakas, ja sanoi heille: "Ovat ottaneet Herran pois haudasta, emmekä tiedä, mihin ovat hänet panneet".

Johanneksen evankeliumi:
21:7 Silloin se opetuslapsi, jota Jeesus rakasti, sanoi Pietarille: "Se on Herra". Kun Simon Pietari kuuli, että se oli Herra, vyötti hän vaippansa ympärilleen, sillä hän oli ilman vaatteita, ja heittäytyi järveen.

Johanneksen evankeliumi:
19:26 Kun Jeesus näki äitinsä ja sen opetuslapsen, jota hän rakasti, seisovan siinä vieressä, sanoi hän äidillensä: "Vaimo, katso, poikasi!"

Johanneksen evankeliumi:
21:20 Niin Pietari kääntyi ja näki sen opetuslapsen seuraavan, jota Jeesus rakasti ja joka myös oli aterioitaessa nojannut hänen rintaansa vasten ja sanonut: "Herra, kuka on sinun kavaltajasi?"

Tuo Jeesuksen rakastama mies tässä oli Johannes.

16

157

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

2000 vuotta sitten eivät miehet voineet mennä keskenään naimisiin.

• Anonyymi

He eivät pääse Jumalan silmissä naimisiin tänäkään vuonna. Eikä naiset keskenään. Eihän siinä mitään järkeä olisikaan.

• Anonyymi

Ei Jeesuskaan vaatinut päästä rakastamansa miehen kanssa naimisiin,
      joten miksi ihmeessä luterilainen kirkko alkoi vihkimään homopareja?

• Koska maailma ei ole Raamatun ajassa.

• Anonyymi

Jeesuksen rakastama ihminen seisoi surevien naisten joukossa ristin juurella.
      Jos hän olisi ollut nainen,
      olisi Jeesus sanonut äidilleen,  
      "Vaimo, katso, tyttäresi!"
      Mutta koska hän oli mies, sanoikin hän,
       "Vaimo, katso, poikasi!"

• Anonyymi

Jeesuksen rakastama mies oli lähtenyt soutelemaan Pietarin kanssa kahdestaan järvelle, vaikka myrsky oli tulossa.
      Kun Jeesus sai tietää siitä, lähti hän juoksemaan veden päällä näiden veneelle, jossa he kahdestaan olivat.
      Jeesuksen rakastama mies näki häntä rakastavan miehen Jeesuksen olevan tulossa.
      Alaston Pietari vetäisi säikähtäneenä vaipan päälleen ja hyppäsi järveen.

• Anonyymi

Jostain syystä Jeesus oli jälkeenpäin pikkuisen vihainen Pietarille.

Matteuksen evankeliumi:
        16:23 Mutta hän kääntyi ja sanoi Pietarille: "Mene pois minun edestäni, saatana; sinä olet minulle pahennukseksi, sillä sinä et ajattele sitä, mikä on Jumalan, vaan sitä, mikä on ihmisten".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jostain syystä Jeesus oli jälkeenpäin pikkuisen vihainen Pietarille.

Matteuksen evankeliumi:
        16:23 Mutta hän kääntyi ja sanoi Pietarille: "Mene pois minun edestäni, saatana; sinä olet minulle pahennukseksi, sillä sinä et ajattele sitä, mikä on Jumalan, vaan sitä, mikä on ihmisten".

Syy Jeesuksen vihastumiselle kerrotaan samassa Matteuksen luvun edeltävissä jakeissa. Pietari nuhteli Jeesusta, kun Jeesus kertoi tulevasta kuolemastaan ristillä.

16:21 Tästä lähtien Jeesus alkoi puhua opetuslapsilleen, että hänen oli mentävä Jerusalemiin ja kärsittävä paljon kansan vanhimpien, ylipappien ja lainopettajien käsissä. Hänet surmattaisiin, mutta kolmantena päivänä hän nousisi kuolleista.
        16:22 Pietari veti hänet erilleen ja alkoi nuhdella häntä: »Jumala varjelkoon! Sitä ei saa tapahtua sinulle, Herra!»
        16:23 Mutta hän kääntyi ja sanoi Pietarille: "Mene pois minun edestäni, saatana; sinä olet minulle pahennukseksi, sillä sinä et ajattele sitä, mikä on Jumalan, vaan sitä, mikä on ihmisten".

• Anonyymi

Uskosta vain on tullut sellaista että amerikam homoherja kuuluvat siihen ja ovat uskon ydintä.

Toisaalta ovathan homot inhottavia olioita, ihmiskunnan sairaus ja mätäpäise, joten kyllä he homoherjansa ansaitsevat.

• Anonyymi

Kirjoittaja on itse se mätäpaise joka ei ymmärrä mistä puhuu

• Anonyymi

Mitä Jeesus itse sanoo homoista?

Ei mitään!

• Anonyymi

1. Samuelin kirja 20
      [30] Silloin Saul raivostui Jonatanille ja huusi hänelle: »Sinä petollisen nartun pentu! Tiedän kyllä, että sinä pidät yhtä tuon Iisain pojan kanssa häpeäksi itsellesi ja kirotulle äidillesi!
      ...
      1. Samuelin kirja 20
      [41] Palvelijan mentyä Daavid nousi kivikasan takaa ja kumarsi kolmesti maahan asti. Sitten he suutelivat toisiaan ja itkivät yhdessä, Daavid vielä Jonataniakin enemmän. [42] Jonatan sanoi Daavidille: »Mene rauhassa! Me olemme vannoneet toisillemme ystävyyttä Herran nimessä. Niin kuin silloin lausuimme, Herra on oleva liiton ikuisena todistajana sekä meidän että meidän jälkeläistemme välillä.»
      ...
      2. Samuelin kirja 1
      [26] Raskas on suruni sinun tähtesi, veljeni Jonatan.
      Sinä olit minulle rakas.
      Minulle oli sinun ystävyytesi
      naisen rakkautta ihanampi.

• Anonyymi

"Minulle oli sinun ystävyytesi
        naisen rakkautta ihanampi."

Kyse oli näemmä ystävyydestä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Minulle oli sinun ystävyytesi
        naisen rakkautta ihanampi."

Kyse oli näemmä ystävyydestä.

Tämän ajatuksen innoittamana katolinen kirkko siunasi (enimmäkseen) miespareja rakkaudelliseen liittoon, joka suomeksi kutsutaan Ystävyysliitto, 1500-luvulle asti läntisessä katolisessa kirkossa ja ainakin 1800-luvulle asti itäisessä kirkossa.

Liiton nimi adelphopoiesis tarkoittaa veljeksi ottamista, missä veljeksistä tulee virallisesti sukulaisia ja he saavat perustaa yhteisen talouden. Sitä voi kukin pohtia, kuinka läheisiä näistä siunatuista ystävistä saattoi tulla pimeinä, kylminä talviöinä, ja miksi vastauskonpuhdistuksen osana tästä käytännöstä luovuttiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämän ajatuksen innoittamana katolinen kirkko siunasi (enimmäkseen) miespareja rakkaudelliseen liittoon, joka suomeksi kutsutaan Ystävyysliitto, 1500-luvulle asti läntisessä katolisessa kirkossa ja ainakin 1800-luvulle asti itäisessä kirkossa.

Liiton nimi adelphopoiesis tarkoittaa veljeksi ottamista, missä veljeksistä tulee virallisesti sukulaisia ja he saavat perustaa yhteisen talouden. Sitä voi kukin pohtia, kuinka läheisiä näistä siunatuista ystävistä saattoi tulla pimeinä, kylminä talviöinä, ja miksi vastauskonpuhdistuksen osana tästä käytännöstä luovuttiin.

Viime aikoina on esitetty ajatus, että adelphopoiesis seremonioineen itse asiassa oli katolisen kirkon toimittama samasukupuoliseen avioliittoon vihkiminen ja että tämän perinteen voisi elvyttää uudelleen käytettäväksi. Joka tapauksessa tällainen käytäntö on ollut olemassa.

• Anonyymi

Jos ei muutoin, niin kaiken varalta voi amerikan homoja herjata. Niin inhottavaa homous kuitenkin on kun naisen sulot hyljätään.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5364
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      26
      4557
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      28
      2641
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2304
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2058
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1988
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1627
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1571
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1327
    10. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      15
      1226
    Aihe