Pyöräliitto on jokaisen pyörällä liikkuvan asialla

Anonyymi-ap

24

312

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Pyöräliiton jäseneksi pääset nyt kätevästi.

      Maksa vain netissä oleva 35 euron hintainen liittymismaksu. Sillä pikkurahalla olet kokonaisen kalenterivuoden Pyörälliiton täysjäsenenä.

      • Anonyymi

        Olen pyöräillyt koko elämäni olematta jäsen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen pyöräillyt koko elämäni olematta jäsen.

        Siis olet järjestäytymätön, liittoon kuulumaton, vastuuton pyöräilijä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis olet järjestäytymätön, liittoon kuulumaton, vastuuton pyöräilijä.

        Noudatan liikennesääntöjä ja liikun vastuullisesti. Siihen en tarvitse mitään liittoa.


    • Anonyymi

      Minä kuulun autoliittoon. Meidän kannalta pyöräilijät ovat ylisuureksi paisuteltu kuluerä. Niille annetaan väylärakentamisessa suhteettoman paljon tilaa, verrattuna sen henkilöliikenteen kuljetusmääriin, mitä pyörän päällä päivän aikana kulkee.

      Esimerkiksi tällainen Rantaradan Baana, joka rakennetaan Leppävaaran ja Espoon keskuksen välille.
      https://www.espoo.fi/fi/rantaradanbaana

      Tämän Baanan tavoiteleveys on noin 6,8 metriä, josta 2,5 metriä on varattu jalankululle ja 4 metriä pyörätielle.

      Rantaradan Baanan kustannusarvio on 120 miljoonaa euroa. Tämä kevyenliikenteen 15 km pätkä tulee siis maksamaan 14 miljoonaa euroa jokaista kilometriä kohden.

      Tällaisessa taloustilanteessa aivan järjetöntä espoolaisten rahan haaskaamista pyörätiehen.

      • Anonyymi

        "Ratarakentamisen yhteydessä toteutetaan Espoon ja Kauniaisten kaupunkien erilliskohteita eli silta- ja tiehankkeita sekä pyöräilyn laatukäytävä Rantaradanbaana noin 120 miljoonan euron arvosta. "

        120 miljoonaa ei suinkaan kokonaan mene pyörätiehen vaan siitä haaskautuu autoiluunkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ratarakentamisen yhteydessä toteutetaan Espoon ja Kauniaisten kaupunkien erilliskohteita eli silta- ja tiehankkeita sekä pyöräilyn laatukäytävä Rantaradanbaana noin 120 miljoonan euron arvosta. "

        120 miljoonaa ei suinkaan kokonaan mene pyörätiehen vaan siitä haaskautuu autoiluunkin.

        Kaikki veronmaksajat osallistuvat kustannuksiin, vaikka ei omista minkäänlaista ajoneuvoa.


      • Anonyymi

        > 120 miljoonaa ei suinkaan kokonaan mene pyörätiehen
        > vaan siitä haaskautuu autoiluunkin.

        Tuon Rantaradan Baanan kuvauksissa missään kohtaa ei kerrota, että siinä samalla rakennettaisiin tai korjataan autoiliikenteen väyliä myös.
        Jos jostakin löydät tekstiä siitä miten 120 miljoonasta eurosta osa menee sanomallasi tavalla "autoiluun ", niin luen tuon kuvauksen mielelläni.

        Pelkän 15 km mittaisen pyörä/kävelytien hintana tuo 120 miljoonaa on aivan posketon summa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > 120 miljoonaa ei suinkaan kokonaan mene pyörätiehen
        > vaan siitä haaskautuu autoiluunkin.

        Tuon Rantaradan Baanan kuvauksissa missään kohtaa ei kerrota, että siinä samalla rakennettaisiin tai korjataan autoiliikenteen väyliä myös.
        Jos jostakin löydät tekstiä siitä miten 120 miljoonasta eurosta osa menee sanomallasi tavalla "autoiluun ", niin luen tuon kuvauksen mielelläni.

        Pelkän 15 km mittaisen pyörä/kävelytien hintana tuo 120 miljoonaa on aivan posketon summa.

        Rantaradan Baana on pyörätie, miksihän sen kuvauksessa ei puhuta autotien rakentamisesta?

        120 milj. ei mene pyörätiehen vaan muuhunkin kuten Postitorin kiertotliittymään.


    • Anonyymi

      >>120 milj. ei mene pyörätiehen vaan muuhunkin
      kuten Postitorin kiertotliittymään.>>

      Minun löytämissäni papereissa mainitaan Rantaradan Baana-hankkeen olevan pelkästään pyörä/kävelytie -projekti, ja sen hintalappu on 120 miljoonaa euroa. Rantaradan Baanalla on ihan oma budjettinsa, ja käsitykseni mukaan sen kustantaa kokonaisuudessaan Espoon kaupunki.
      Miksi Espoo rahoittaisi Kauniaisissa tehtävä Postitorin kiertoliittymää?

      Uutta junaliikenteen raideparia koskeva Kaupunkiratahanke taas pyörii omalla budjetillaan. Tämän mukaan vaikuttaisi siltä, että Postitorin liittymän kustannukset maksettaisiin tältä momentilta.
      https://www.kauniainen.fi/uutiset/kaupunkiratahanke-postitorin-kiertoliittyman-rakentaminen-ja-tyomaakameran-julkaisu/

      "Kaupunkiratahankkeeseen kuuluu Postitorin
      kiertoliittymän rakentaminen osana urakkaa."

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      > Kauniainen maksaa oman osansa (arv 4-5 miilj.).

      Kyllä, ja tuolla mainitulla rahalla Kauniainen saa alueellaan olevan 1,6 km osuuden Rantaradan baanasta.
      ●● Kilometriä kohden laskettu kustannus Kauniaisille on 2,9 milj.€/km.

      Rantaradan Baanan kokonaiskustanus on 120 miljoonaa, ja kun siitä vähennetään tuo Kauniaisten osuus, niin Espoon maksettavaksi jää 115 miljoonaa euroa. Tuolla rahalla rakennetaan loppuosa Rantaradan Baanan kevyen liikenteen väylästä, eli noin 13,4 km matka.
      ●● Kilometriä kohden laskettu kustannus Espoolle on 8,6 milj.€/km.

      Miksi siis Espoo maksaa 3-kertaista kilometrikohtaista hintaa Kauniaisten km-hintaan verrattuna?

      > Näytäpä osoite niihin salaisiin papareihin.

      No enpä tosiaan ole sanallakaan mihinkään salaisiin papereihin viitannut. Nämä ovat kaikki urakoitsija GRK:n tai Espoon Kaupungin sivuillaan julkaisemia rahasummia.

      • Anonyymi

        Itse sanoit löytäneesi jotain papereita, joita et vieläkään saanut näkyville.


      • Anonyymi

        "Ratarakentamisen yhteydessä toteutetaan Espoon ja Kauniaisten kaupunkien erilliskohteita eli silta- ja tiehankkeita sekä pyöräilyn laatukäytävä Rantaradanbaana noin 120 miljoonan euron arvosta. Rantaradanbaana toteutetaan hankkeen yhteydessä kaupunkien suunnittelemalle osuudelle Leppävaarasta Espoon keskukseen."

        Pitäisi tuo teksti ja 120 millin hinta aika pienillä googletteluilla kyllä löytyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ratarakentamisen yhteydessä toteutetaan Espoon ja Kauniaisten kaupunkien erilliskohteita eli silta- ja tiehankkeita sekä pyöräilyn laatukäytävä Rantaradanbaana noin 120 miljoonan euron arvosta. Rantaradanbaana toteutetaan hankkeen yhteydessä kaupunkien suunnittelemalle osuudelle Leppävaarasta Espoon keskukseen."

        Pitäisi tuo teksti ja 120 millin hinta aika pienillä googletteluilla kyllä löytyä.

        Mairella oli kissa. Häneltä meni kissan ruokaan, eläinlääkäriin ja kissanhiekkaan 5000 euroa.

        Olipas kallista hiekkaa, peräti viisi tuhatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mairella oli kissa. Häneltä meni kissan ruokaan, eläinlääkäriin ja kissanhiekkaan 5000 euroa.

        Olipas kallista hiekkaa, peräti viisi tuhatta.

        Suosittelen Mairen kissalle eutanasiaa. Kaikenlaiseen hulluuteen ei tarvii taipua sen paremmin järjettömissä tiehankkeissa kuin eläimenpidossakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suosittelen Mairen kissalle eutanasiaa. Kaikenlaiseen hulluuteen ei tarvii taipua sen paremmin järjettömissä tiehankkeissa kuin eläimenpidossakaan.

        On järjetöntä rakentaa n+1 kaistaa, jotta minä pääsee omalla autolla "nopeammin" kulkemaaan.
        Kehä3:n parantaminen vaihe 55, lisätään kuudennet kaista välille x-y.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ratarakentamisen yhteydessä toteutetaan Espoon ja Kauniaisten kaupunkien erilliskohteita eli silta- ja tiehankkeita sekä pyöräilyn laatukäytävä Rantaradanbaana noin 120 miljoonan euron arvosta. Rantaradanbaana toteutetaan hankkeen yhteydessä kaupunkien suunnittelemalle osuudelle Leppävaarasta Espoon keskukseen."

        Pitäisi tuo teksti ja 120 millin hinta aika pienillä googletteluilla kyllä löytyä.

        Edelleenkin Rantaradanbaana ei maksa 120 miljoonaa vaan tuohon summaan sisältyy erilliskohteet.


    • Anonyymi

      Rantaradan baanan idea on, että Espoon Keskuksesta alkaa useampi tuhat espoolaista suorittamaan päivittäiset työmatkansa polkupyörällä ja jalkaisin. Nyt tällaisia pyöräkulkijoita ei ole juuri lainkaan.

      Ilmavan tilavaksi tehdyllä 6,5 m leveällä Rantaradan Baanalla voi viilettää nopeasti Espoon Keskuksesta, Tuomarilasta ja Kauniaisista radanvartta pitkin Leppävaaraan.

      Lebuskissa voi parkkeerata pyöränsä pyöräparkkiin ja siirtyä sähköjunan kyydillä työpaikalleen Helsinkiin. Illalla pääsee kätevästi junalla + pyörällä samaa reittiä takaisin kotiin.

    • Anonyymi

      > Edelleenkin Rantaradanbaana ei maksa 120 miljoonaa vaan
      > tuohon summaan sisältyy erilliskohteet.

      Tuo hankkeen rahasumma lienee Espoon kaupunginvaltuustossa aikanaan käsitelty ja hyväksytty. Silloin siinä on (kai?) ollut pakko eritellä tarkemmin, että mitä kohteita tuolla 120M rahalla toteutetaan.

      Tällaista listausta ei tunnu löytyvän mistään. Ainoastaan löytyy tuo könttäsumma Rantaradan Baana, 120 miljoonaa. Sillä kerrotaan rakennettavan kevyen liikenteen baana Leppävaarasta Espoon keskukseen.

    • Anonyymi

      Hallitus ei ole poistamassa pyäetua, pelkästään pyöräedun verovapauden noin 1200 euroon asti. Ei autoetukaan ole verovapaa!

    • Anonyymi

      >> Menojen poistoehdotus Espoo:
      Rantaradanbaana (2024: 2 milj., 2025: 3 milj., 2026: 4 milj., 2027: 5 milj. ja 2028: 2 milj.)>>

      Tuon arvion mukaan Baana-kevyenliikenteen väylä Leppävaara - Espoon keskus noin 13,4 km matkallaan tulisi maksamaan 16 miljoonaa euroa. Kilometrikohtaiseksi hinnaksi tulisikin enää vain 1,2 milj. €/km.

      Kauniainen on budjetoinut 4,6 miljoonaa euroa, jolla saataisiin 1,6 km pätkä samaa Baana-pyörätietä aikaiseksi. Kauniaisten kilometrikohtaiseksi hinnaksi tulee 2,9 milj. €/km.

      Kyllä Espoon Baana-pyörätie tulee maksamaan samaa km-hintaluokkaa kuin Kauniaisillakin, eli kustannus tulee olemaan kaikkiaan 39 miljoonaa euroa Espoolle.

      Espoon Baana-osuudella on radan alituksen tunnelikin rakennettavana Kilon kohdalla. Ne eivät ole mitään kovin halpoja hommia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?

      Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta  – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,
      Maailman menoa
      128
      4639
    2. Olit ihan

      Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu
      Ikävä
      29
      3377
    3. Kaipaamasi miehen nimi?

      Ja maakunta tai kaupunki?
      Ikävä
      20
      3315
    4. Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?

      Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt
      Maailman menoa
      47
      2979
    5. Oletko keskustellut kaivatustasi muiden

      Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka
      Ikävä
      51
      2965
    6. Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?

      "Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu
      Maailman menoa
      122
      2839
    7. Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue

      se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod
      Maailman menoa
      18
      2590
    8. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

      Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      113
      2315
    9. Vornanen ja oulainen

      Voi voi Ville mihin sekaannuit🥶
      Oulainen
      9
      2199
    10. MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa

      TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,
      Suomalaiset julkkikset
      14
      2135
    Aihe