Tasapuolistako?
IS:
Suurituloisimmat eläkeläiset saavat tuntuvan veronkevennyksen – Tästä se johtuu
Hallituksen toimet|Tuntuva veronkevennys tulee suurituloisten palkansaajien veronkevennyksen ”sivutuotteena” ja koskee hyvin pientä eläkeläisten joukkoa.
Hallitus keventää kaikkein suurituloisimpien eläkeläisten verotusta tuntuvasti ensi vuonna. Muilla tulotasoilla eläkkeiden verotus muuttuu vain vähän.
Veronmaksajain keskusliiton laskelmien mukaan 15 000 euron kuukausieläkkeellä veroaste kevenee 3,2 prosenttiyksikköä eli lähes 5 800 euroa vuodessa. Sen sijaan 2 100 euron keskieläkkeellä veroaste kevenee 0,1 prosenttiyksikköä eli 30 euroa vuodessa.
Suurituloisilla eläkeläisillä verotus kevenee
7
109
Vastaukset
- Anonyymi
Täytyy meidän saada rahaa . Elämä Espanjassa ja täällä etelässä on kallistunut huimasti .
- Anonyymi
Ai mun tulot on kylläkin vaan 26000 euroa brutto vuodessa .
- Anonyymi
Näin eläkkeiden verotus muuttuu ensi vuonna
Eläke, e/kk
Veroaste, %-yks.
Muutos, e/vuosi
1 300
0,0 %
0
1 500
-0,1 %
−20
1 700
0,0 %
0
2 100
-0,1 %
−30
2 500
-0,3 %
−90
3 000
-0,3 %
−110
4 000
0,2 %
140
7 000
0,4 %
340
10 000
-1,2 %
−1 440
15 000
-3,2 %
−5 670
Koonnut: Teemu Muhonen / HS
Lähde: Veronmaksajain keskusliitto - Anonyymi
On se hyvä että näillä, EK:n suojaamalla väestönosalla, on persut huolehtimassa, että hyvinvointi jatkuu myös eläkkeellä.
- Anonyymi
mitä suuremmat tulot sen enempi kaikki maksaa , siksi ei voi olla liian köyhiä ja rikkaita paljon
- Anonyymi
Riikka: Kun Petteri ei muuta keksinyt.
- Anonyymi
Persun ei tarvitse olla hullu, mutta se tekee puoluetoiminan mielekkäämmäksi.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1191692
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991508Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy37973Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29889Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?38851Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50806Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s43758Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37750Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56748Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37730