Keskustelua aiheesta.

Anonyymi-ap

Kirjoitan tällä viikolla itse aiheesta, sillä luin Kotimaa lehden artikkelin tämän viikon piispainkokouksesta, ties monennestako asiaintiimoilla. Kielenkäyttöni ei välttämättä ole kaunista. Johtuen tavallisen rahvaan asemastani. Siispä asiaan.
Piispankokouksessa käsitellään kahden erilaisen sukupuolinäkemyksen asemasta Suomen evankelisluterilaisen kirkon näkökulmasta käsin. Herää siis aidosti kysymys MIKSI? Sillä samaa sukupuolta olevat ovat jo vuodesta 2007 vuodesta saakka saaneet rekisteröityä suomenlakien mukaan pariskunniksi. En kysele.
Mikä siis on ihminen, joka syntyy elimillään mieheksi tai naiseksi, ja lisääntymiskelpoiseksi. Eli toisin sanoen mieheksi ja naiseksi. Sillä kaksi miestä ei voi, niinkuin silleen lisääntyä. Eikä kaksi naista voi, niinkuin silleen lisääntyä sauvojensa avulla. Tai kynttilöiden ja tappien. Suomen evankelisluterilainen kirkko ei juurikaan enää vaihtoehtoja jätä TALOUDESSAMME. Eikä kyse olekaan pelkästään meidän taloudestamme, sillä Te maailmaa mielistelevät arkkipiispat ja piispat paskannatte ihan omaan pesäänne. Se on totuus. Asiakkaat ymmärtävät kyllä äänestää jaloillaan.
Ja miksi minä tämän ylikaikkensa kirjoitan on se, että te uskotte kaikenkattavan ARMOON. Kuitenkin unohdatte sen asiainhaaran, että sitäkään EI SAA vesittää, jeesustelemalla. Sillä Teidän kauluksistanne tulee häviämään kultaiset tai messinkiset ristit ja liperit, sekä kaulusnauhat. Ja sen saatte aikaan ihan ITSE.
Tämä tästä. loppu. Suomessa on muitakin toimivia kirkkokuntia, jopa kaksi tai lukuisia. Tämän kirjoitin siksi, sillä on aamu jo. Peskää silmänne hanan alla kylmällä vedellä!

20

101

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

Ja vaikka olisimme kuinka "samassa veneessä" kaikki, olemmeko sittenkään?? Mikä on maailma, jossa synti ei olekaan syntiä, ja jossa kaikki sallitaan? Se on TUHON maailma.
      Ihan omille kengillenne paskotte ja kusette, piispat ja arkkipiispat. Miksi? Sanokaa vastaus. Te jeesustelette. Ja vetoatte ylimaallisen kaikenkattavaan armoon. Kyllä mä on kappalaistenkin kanssa jutellut ja kirkkoherrankin ja kenties jonkin yliluonnollisen tahonkin. Joka ei olekaan yliluonnollinen taho.
      Siinä on lusikka. Ei muuta, kuin lusikoimaan.

• UUSI

>Mikä on maailma, jossa synti ei olekaan syntiä, ja jossa kaikki sallitaan?

Se on satumaailma, jossa kaikki sallitaan. Todellisessa maailmassa on aikamoinen joukko tekoja, jotka on laissa rikoksina kielletty rangaistuksen uhalla.

• Anonyymi
        UUSI
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

>Mikä on maailma, jossa synti ei olekaan syntiä, ja jossa kaikki sallitaan?

Se on satumaailma, jossa kaikki sallitaan. Todellisessa maailmassa on aikamoinen joukko tekoja, jotka on laissa rikoksina kielletty rangaistuksen uhalla.

Onko sinulla mennyt ohi, että kristinuskon perusta on juuri pelastua palvelemaan lihalla synnin lakia?

• Anonyymi
      UUSI

AY-liike on tuhonnut itsensä myymällä periaatteensa.

Proletariaatin etujen puolustaminen vaihdettiin feminismiin ja alikehittyneiden maiden mamujen hyysäämisen kannattamiseen.

Jäsenmäärä on laskenut sak:ssa jo niin paljon, että lakkoaseesta on terä tylsynyt.

Samaa tuhon tietä kulkee muutkin organisaatiot, jotka luopuu periaatteistaan. Niin myös Suomen ev.lut. kirkko.

• Anonyymi
        UUSI

Kuka on sallinut "polkupalkat"? Kaiketi liksallaan pitäisi elääkin. Näinkin tälläisessa pienoisessa valtiossa? Saman 8,5 euroa saa tänäpäivänäkin, jonka sain vuonna 2006. Herääkin kysymys? Onko siis noussut ansiot vai pudonneet? Mikä mättää? Ei nää nyt ihan omiakaan juttuja ole.

• UUSI

>Sillä samaa sukupuolta olevat ovat jo vuodesta 2007 vuodesta saakka saaneet rekisteröityä suomenlakien mukaan pariskunniksi.

Höh? He ovat saaneet _mennä naimisiin_ jotain vuodesta 2017. Rekattuja parisuhteita tuskin enää solmitaankaan.

• Anonyymi
        UUSI

Kirkkoon ei homoliitot kuulu.

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kirkkoon ei homoliitot kuulu.

En ottanut kantaa siihen, kuuluuko vai ei, kun en kirkon jäsen ole.

• Anonyymi
        UUSI

No mitäpä yksi 10 vuotta on tässä pääasiassa? En edes kehtaisi pyytää kirkon pastoria vihkimään itseäni, jos miehen ja silleen kiinnostaisi liikaa. Tai naisena jokin "ihmesauva".

• Anonyymi
      UUSI

Ei ARMO luterilaisuudessa ole mikään kaiken kattava asia - oikeastaan se on aika heikoissa kantimissa jopa.

ARMO tarkoittaa armoa päästä pois helvetistä mihin kirkon opetuksella, perustuen Paavalin syntioppiin joutuu, kun palvoo Jeesusta kiroukseksi kirottuna ja teurastettuna uhrilampaana tosi Jumalana, jos se uhrinasi palvoma tosib Jumala tulee pelastamaan sinut helvetistä YKSIN ARMOSTA.

• Anonyymi
        UUSI

Luther näki tähän prosentuaalisesti pienen mahdollisuuden salaisen Jumalan salaisena päätöksenä, minä en minkäänlaista. Miksi ihmeessä tulisi pelastamaan?!

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Luther näki tähän prosentuaalisesti pienen mahdollisuuden salaisen Jumalan salaisena päätöksenä, minä en minkäänlaista. Miksi ihmeessä tulisi pelastamaan?!

No, kirkko on nyt vain tällainen Luojan työluuta kokoamaan rikkaviljan pois, mutta haluaa sitten jättää kuitenkin sen viimmeisen sanan Jumalalle. Minä ajattelen vain loogisesti.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Voiko siis Suomen Tasavallan talouden "pelastaa"? On monenlaisia pieniä, ja keskisuuria yrityksiä. Toiset halajavat kasvua ja toiset tyytyvät hommaamaan nykyisille työntekijöille töitä. Tuleeko siis sen yrittämisriskin kantajan saada siitä taloudellista hyötyä hieman enempi, kuin sen, joka leimaa korttinsa aamulla klo 6 sisään ja iltapäivällä klo 14 ulos?
        Ja murheet jää siihen. Suomessa on yksinkertaisesti työllistäminen tehty liian kalliiksi. Mutta ei silloin, kun menekkiä on, ja lopputuotteelle on saatavilla käypä hinta. Toki kallistahan se on silti. Sivukuluineen. Kysymys nyt herääkin, kuka ottaa nykypäivänä hyvää hyvyyttään töihin? Harva. Vaikka, kuinka kaikki taloudelliset elementit edesauttavaisivatkin sitä.
        Siihen saattaa löytyä vastaus lähivuosikymmeniltä, taaksepäin.
        Ei ole mitään tolkkua kunta ja valtiontaloudessa ottaa vasemmasta taskusta ja laittaa oikeaan taskuun, kun lopputulos on sama. Oli sitten kyse vaikka kuinka hyvinvointialueista hyvänsä. Ja tuskin edes kukaan sairaissa fantasioinneissaan edes ajattelee niin.
        Eli nyt varmasti joku valopää ajattelee, että tehdään hyvinvointialueitten työntekijöistä kaikista "yrittäjiä"? Arvonlisäveroineen. Sanon-joo-o. Niin varmaan. Tälläistäkin saanut lukea, ja huolta kuulla. Fantasioita ja visioita. Tämä on pieni maa, tämä Suomi. Jossa on mahdollisuuksia. Kun ne tahtoo nähdä.

• Anonyymi
      UUSI

Kaksi täysin vastakkaista käsitystä avioliitosta ei voi olla samaan aikaan voimassa.
      Täysin älytön yritys.

• Anonyymi
        UUSI

Voisiko tehdä sellaisen esityksen, että miespapit pitäytyvät vanhassa , raamatullisessa käsityksessä ja naiset saisivat vihkiä homopareja?

• Anonyymi
        UUSI

Niin, naisillahan on sellainen!

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Voisiko tehdä sellaisen esityksen, että miespapit pitäytyvät vanhassa , raamatullisessa käsityksessä ja naiset saisivat vihkiä homopareja?

Ei kai kaikkia voi naistenkaan syyksi laittaa, kun arkkipiispa sattumoisin näyttää mieheltä.
        Ja sen minkä on tarkoitettu hajoavan, se hajoaa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Seuraus siitä olisi sama kuin papittarien hyväksymisestä aikoinaan.

Ne, joilla on kristillinen näkemys, ei enää pääsisi avoinna oleviin kirkon virkoihin.

Milloin traditionalistit lopultakin oppii, että nk. ”suvaitsevaiset” on epärehellisiä ja valehtelijoita.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kai kaikkia voi naistenkaan syyksi laittaa, kun arkkipiispa sattumoisin näyttää mieheltä.
        Ja sen minkä on tarkoitettu hajoavan, se hajoaa.

Mutta arkkipiispa on naisten ohjattavissa!

Onko hän monisukupuolinen?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta arkkipiispa on naisten ohjattavissa!

Onko hän monisukupuolinen?

Kirkko ehkä hajoaa ennenpitkää, kuin mantanpaska. Itsehän se se sitä halajaa. Sielä on ihan turhaa jeesustella, missään kokoontumisissa. Kun ne on niissä jaaritellut piispainkokouksissa vuosikaudet. Ne saa johtajan liksaa ja ne ei edes osaa johtaa. Se on kyllä epäoikeudenmukaista ja väärin niitä kohtaan, jotka ymmärtävät perinteiset arvot. Mikä hyöty? Kysykää messinkiristin kantajalta.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      20
      4244
    2. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      238
      3580
    3. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      488
      1867
    4. Mitä haluaisit kysyä

Kaivatultasi?
      Ikävä
      140
      1638
    5. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      152
      1571
    6. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      579
      1481
    7. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      217
      1427
    8. Miksi kaivata miestä

jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      113
      1385
    9. Oot nainen kaunis

muista hymyillä jatkossakin.
      Ikävä
      49