Orpon hallituksen kaksi ensimmäistä vuotta ovat olleet karmeita Suomelle

ja persuille. Kaikkein pahimmalta katastrofilta PS ja Riikka Purra voivat silti
vielä pelastua. Pelastajana on yllättävä taho. Se taho on ay-liike - juuri se, jota persut hallituksessa EK:n toimeksiannosta ovat olleet ajamassa alas. Työrauha saattaa olla palaamassa ja työnantajat on saatu suostumaan kohtuu hyviin palkankorotuksiin. Palkat siis nousevat ja niin nousevat myös palkansaajien maksamat verot, mikä ainakin vähän paikkaa veronalennusten aiheuttamaa lovea valtion tuloihin. Muutenkin palkkojen nousu voi olla jonkinlainen piristysruiske Suomen kovin mollivoittoiselle taloudelle. Jos nyt hallitus vielä luopuu kaikkein pienituloisimpiin kohdistuvista lisäleikkauksista tai ehkä jopa peruu niitä niin meikänoomi ja moni muukin voi pyyhkäistä tuskanhien otsaltaan ja huokaista helpotuksesta. Persujen kannatus putoaa seuraavissa eduskuntavaaleissa - sille ei enää voi mitään, mutta täydellista romahdusta ei ehkä tule. Hallituksen kahtena eka vuotenaan aikaansaamat vahingot ovat kuitenkin peruuttamattomia.

6

122

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kyllähän Purra ja hillotolppaeliittinsä on niin merkittävällä tavalla lyönyt duunarille puukkoa selkään, etten kyllä ainakaan itse odottaisi ay-liikkeen ryntäävän pelastamaan Perussuomalaisia. Paljon pitäisi tapahtua itse Perussuomalaisissa, jotta duunarit uskaltaisivat luottaa puolueeseen. Aiheutettu vahinko on niin suuri, ettei luottamuksen palautumista tarvitse edes odottaa hyvään toviin.

• Anonyymi

Purra ja Orpo - hyvinvointivaltion murskaajat.

• Anonyymi

Uli uli uli

• Anonyymi

Demarien vaino ja viha on PS:n energianlähde, mutta demarien kannalta
      persujen vaino ja viha on purrut hyvin.
      SDP:n kannatus senkun nousee ja PS itse romahti pienpuolueeksi,
      koska duunarit hylkäsivät "Suomen suurimmaksi työnväenpuolueeksi"
      itseään mainostaneen PS:n, koska se alkoikin ajaa EK:n etuja pettäen
      samalla duunarit.

• Anonyymi

Hei oikeesti käsi sydämelle: odotitko oikeasti jotain muuta?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      77
      4442
    2. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      11
      2363
    3. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      169
      1544
    4. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      243
      1466
    5. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      121
      1321
    6. Pitikö mennä rakastumaan

Oi kyllä, kyllä piti. Kiitos vaan sulle mies! Todella kiitän..
      Ikävä
      115
      1237
    7. Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...

Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil
      Maailman menoa
      72
      1159
    8. Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!

No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik
      Viihde ja kulttuuri
      8
      1136
    9. Mitä tai ketä kaivattusi

muistuttaa?
      Ikävä
      64
      1072
    10. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35