https://www.is.fi/digitoday/art-2000011215597.html
Mitä ajatuksia tulee mieleen? Kiina valloittaa Suomen vai Kouvostoliitto voitti? Sähköä kuluu?
Tiktokin datakeskus Kouvolaan
7
139
Vastaukset
- Anonyymi
Sähkön hinta nousee .
- Anonyymi
Kouvostoliitossa on ryssitty nää kaikki Kiinaan liityvät tapaukset. Tässä käy samoin.
- Anonyymi
Suomessa ei ol Kouvostoliitto, nimistä kaupunkia, vai mitä vajat?
- Anonyymi
Kun datakeskus on valmis, niin sitten hyödyntävät vaan halpaa sähköä. Kouvola saa vähän rahaa kiinteistöveron myötä, mutta muu hyöty? Mikä se lopullinen hyöty sitten muka on, kun toiminta pyörii?
Suomi ei valmista tietokoneisiin liittyviä tuotteita, ei kovalevyjä, ei muistikampoja, ei palvelimia tai muutakaan, joita sinne sitten hankkivat varaosina tai infraa uusittaessa.- Anonyymi
Rakentajat tulee pääasiassa Puolasta, muutama urakoitsija käy lykkimässä lumet jatkossa, hanketta vietiin salaa eteenpäin, Rydman pohtii liikaa.
- Anonyymi
Kannattaa hakea: "The Big Hack: How China Used a Tiny Chip to Infiltrate U.S. Companies"
- Anonyymi
Kummastelijoille, miksi Suomeen tai pohjoismaihin viritellään datakeskuksia, tiedoksi syynä on ilmasto ja vesi.
Moderni datakeskus tarvitsee muutakin kuin vain sähköä; tarvitsevat VETTÄ jäähdytykseen. Juuri luin fyysisesta lehdestä (APC, huhtikuun numero) artikkelin aiheesta.
Ja suuren osan vuotta Suomessa lauhdutus on muutenkin kätevää kun ulkona on kylmä; lämmön voi vielä myydä pelkästään hukkaamisen sijaan palelijoille.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1908637
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264808- 504268
- 623837
- 513236
- 503020
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262696- 432501
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.452419Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382233