Meneekö työvuorot kuinka putkeen?
Hoitajat kertovat Ylelle työvuorosuunnittelusta, joka on romuttanut elämänhallinnan
Yle sai yli 300 vastausta, kun se pyysi kokemuksia Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialueella käyttöönotetusta Tytti-työvuorosuunnittelusta. Vastauksissa korostuu huoli jaksamisesta.
Sairaanhoitaja Elina Asamäki kertoo, millaisia tunteita työvuorosuunnittelun muuttaminen on nostanut esiin. Pohteen uusi työvuorosuunnitteluohjelma vaikuttaa kolmilapsisen perheen arkeen merkittävästi
Sairaanhoitaja Salla Henriksson toteaa kokemuksesta:
”Tytti suunnitteli kolmen viikon työt kahteen viikkoon. Erittäin raskas työputki, jonka jälkeen vapaat, jotka menevät lähinnä toipumiseen. Oman elämän hallinta hävinnyt tyystin. Jos olet toivonut ”ei aamuja”, on Tytti suunnitellut 3–4 aamuvuoroa putkeen.”
https://yle.fi/a/74-20158567
Tytti suunnittelee suunnilleen nyt työvuorot
7
306
Vastaukset
- Anonyymi
Kun tekoäly Tytti suunnittelee Hoitajat ovat suunniltaanko?
- Anonyymi
No ilmankos hoitoon pääseminen kesti Pohjois-Pohjanmaalla viime vuonna laittoman kauan
Sairaanhoitopiiri hyvinvointialue Pohtien sanoo että puutteet hoitoon pääsyssä ovat johtuneet työvoiman puutteesta. - Anonyymi
Sitä jäin ihmettelemään jutussa eikö älyä purnaaja että jos ei halua esim aamuvuoroja niin tottakai se vaikuttaa sitten kaikkien vuoroihin ja tämän takia kusee vuorokierto kaikilla
- Anonyymi
Stop stoi! Ennen porukka sai itse suunnitella vuorosa ja se toimi. Nyt mentiin ajassa taaksepäin ja huonoon suuntaan. Se on pakkopullaa ja sanelua! Ps. Luepas ensin artikkeli, kommentoi sitten..
- Anonyymi
No miksei Lissu suunnittele? Tai vaikka Tero?
- Anonyymi
Onko kyseinen tytti käytössä muualla kuin pohjanmaalla? Itse olen ollut tyytyväinen nykyiseen autonomiseen työvuorosuuunnitteluun joka toimii hyvin. Raamit ja mitoitukset annettu ja niiden mukaan suunnitellaan. Eikä ole ongelmia ollut. Nyt työyhteisössämme iski kauhuskenaario että kyseinen tytti otettaisiin käyttöön. Sitten ei ole mitään mahdollisuuksia olla omaa elämää!! Kuka näitä kuningasideoita kehittelee?? Taas luodaan systeemi joka karkoittaa hoitajia alalta pois!!!
- AnonyymiUUSI
Hallinto työllistää!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?486248Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki694145- 393266
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t203171- 1942928
- 402582
mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k132479törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/192440- 1501489
Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3251488