jw.orgin mukaan 666 viittaisi poliittiseen järjestelmään, mutta voisiko ilmestyskirjan tarinoissa olla vanhempaa zarathustralaista tarinaa pohjalla?
Pedon luku
19
274
Vastaukset
- Anonyymi
666 on ihmisen luku täydellisessä määrin.
Se hyvä mitä ihmiset ovat keksineet on vain ripaus siihen pahuuteen verrattuna mitä ovat saaneet aikaan.
666 voitaisiin sanoa: tyhmyys kolmanteen.- Anonyymi
Ihmisen viisaus on sairasta, koska sillä pyritään aina toisen voittamiseen ja motittamiseen
PAHUUTTAMME ME MAALISEN MATKAMME TEEMME
- Anonyymi
Arameasta käännetyssä Raamatussa peto kuvataan miespuolisena. Suomessahan ei ole erikseen hän-sanaa miehelle ja naiselle. Mutta engalnninkielinen teksti kertoo asian.
https://www.studylight.org/bible/eng/glt/revelation/13.html Voin näin demonina kertoa, että tuo 666 on oikeasti Tuonelan virran lautturin, Tuonelan Tytin, puhelinnumero. Häneltä voi tiedustella Joukahaisen vetämiä kiertoretkiä Tuonelaan tai risteilyjä Tuonen joella. Omat eväät syytä ottaa mukaan.
- Anonyymi
Saattaisi viitata keisari Neroon, sanovat oppineet. Ilmestyskirjassahan on muutenkin viittauksia Roomaan. Kirja sijoittuu aikaan, jolloin kristityt olivat Rooman vainoamia ja Ilmestyskirjan tehtävä oli nostattaa henkeä ja antaa (turhaksi osoittautunutta) toivoa siitä, että Jeesuksen paluu olisi lähellä. Nimien koodaaminen numeroiksi puolestaan lienee hyvinkin vanhaa perua.
- Anonyymi
Vai olisiko tuo 666 jokin kirjaimenmerkki ja se tarkoittaa petoa ei numeroita esim seemiläistä kirjaimistoa?
- Anonyymi
kolme kutosen oppilasta joille opettaja antoi ysin
- Anonyymi
jw.orgin pauloihin ei pidä itseään ikään antaa sortua
- Anonyymi
666 viittaa naishallitsijaan joka hallitsee koko maailmaa lahkoopillaan!
Se aika on lähellä!- Anonyymi
ilm. 13:18 Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi.
-Pedosta taas ilmoitetaan edellä:
ilm. 13:1 Ja minä näin pedon nousevan merestä; sillä oli kymmenen sarvea ja seitsemän päätä, ja sarvissansa kymmenen kruunua, ja sen päihin oli kirjoitettu pilkkaavia nimiä.
13:2 Ja peto, jonka minä näin, oli leopardin näköinen, ja sen jalat ikäänkuin karhun, ja sen kita niinkuin leijonan kita
-Mitä sitten ymmärtävä ihminen tekee pedon luvulla ?
Sellaista ei ihmistä ei liene kuitenkaan vartiotorniseurassa.
Muistuu mieleen sen opetukset vuosiluvuista, niiden laskennasta korjauksineen.
Kansakoulupohjaiset. jt:t punastelivat lukiessaan esim. selitystä että ajanlaskussa ei ole nollavuotta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ilm. 13:18 Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi.
-Pedosta taas ilmoitetaan edellä:
ilm. 13:1 Ja minä näin pedon nousevan merestä; sillä oli kymmenen sarvea ja seitsemän päätä, ja sarvissansa kymmenen kruunua, ja sen päihin oli kirjoitettu pilkkaavia nimiä.
13:2 Ja peto, jonka minä näin, oli leopardin näköinen, ja sen jalat ikäänkuin karhun, ja sen kita niinkuin leijonan kita
-Mitä sitten ymmärtävä ihminen tekee pedon luvulla ?
Sellaista ei ihmistä ei liene kuitenkaan vartiotorniseurassa.
Muistuu mieleen sen opetukset vuosiluvuista, niiden laskennasta korjauksineen.
Kansakoulupohjaiset. jt:t punastelivat lukiessaan esim. selitystä että ajanlaskussa ei ole nollavuotta.Rulettipöydän luvut yhteenlaskettuna, 666. Kauheeta, voiko rulettia enää ikinä pelata
- Anonyymi
ilm. 13:18 Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon
" vartiotorniseurassa. Muistuu mieleen sen opetukset vuosiluvuista, niiden laskennasta korjauksineen.
Kansakoulupohjaiset.
jt:t punastelivat lukiessaan esim. selitystä että ajanlaskussa ei ole nollavuotta. "
-Näinö on ?- Anonyymi
Niin se on. Kehotus laskea 666 ei voi koskea vartiotorniseuraa, koska ymmärrys puuttuu.
Siinä seura on ollut nöyrä.
Kun seura hääti jehovansa Alcyon -tähdeltä, se kirjoitti, että olisi epäviisasta sijoittaa jehova johonkin kohtaan avaruudessa.
Mutta koska se itse oli sijoittanut jehovansa (sinne Alcyon -tähdelle) oli se siis ollut epäviisas, elikkä tyhmä. Siinä se.
343 taas on John Holmesin luku. Meisselinsä oli 343 mm mittainen.
- Anonyymi
"Kun seura hääti jehovansa Alcyon -tähdeltä, se kirjoitti, että olisi epäviisasta sijoittaa jehova johonkin kohtaan avaruudessa.
Mutta koska se itse oli sijoittanut jehovansa (sinne Alcyon -tähdelle) oli se siis ollut epäviisas, elikkä tyhmä. Siinä se. " (edeltä)
-Miksei jt ota mallia, ja rupea nöyräksi, "olemme kansakoulupohjalta ja tyhmiä" - Anonyymi
666 tuskin viittaa numeroihin ollenkaan, vaan ilmiöön. Luonnolliseen ilmiöön, joka tapahtuu tietyissä olosuhteissa.
- Anonyymi
Ei.
Ei Raamattu ole harhaanjohtava.
Ja kun puhutaan laskemisesta, on luvusta kysymys.
ilm. 13:18 Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon
- Anonyymi
Anonyymi 2025-06-20 20:55:20
-Miksei jt ota mallia, ja rupea nöyräksi, "olemme kansakoulupohjalta ja tyhmiä"
------------------------
Tuollaisesta huumorista ei jt pidä.
Oikeasti jt hurahtaa kavalasti vieteltynä lahkoonsa.
Sehän alkaa ns. rakkauspommituksella.
Oven avaajan asunto kehutaan, avaaja itse imarrellaan, puhutaan muuten mukavia ja jos tämän antaa kutitella itseään saa kohta kutsun jt-kotiin kahvillekin. Ja siellä toisen kahvia hörppiessä odotetaan kysyvän vähemmän kiusallisia kysymyksiä.
Ja tämä johtaa sitten lopulta kuitenkin mielenhallintaan
Mielenhallinta on toimintaa, jolla sen kohde saadaan käyttäytymään, tuntemaan ja ajattelemaan toivotulla tavalla. Mielenhallinta voi sisältää muun muassa tunteiden hallintaa, ajatusten hallintaa, käyttäytymisen hallintaa ja tiedonsaannin hallintaa
Uhri pitää manipuloijia ystävinään, joten hän ei osaa varautua. Manipuloijat ohjaavat uhrin valintoja haluamaansa suuntaan, mutta uhri on tietämätön prosessista
https://fi.wikipedia.org/wiki/Mielenhallinta
Niin, jt:t eivät käy tällä foorumilla. Se on kiellettyä, ja jt haluaa totella.
Jos jt tulee tänne, hänellä on jo toinen jalka ulkona lahkosta.
Lahkon paatuneet mainosvaltuutetut ovat erikseen.- Anonyymi
Niin, imartelevat ne vartiotorniensa kanssa.
Mikä lie kun ei pitkään aikaan ole näkynyt ?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️851768Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu
Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia1201174YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä621050- 62936
Hyvin. Ikävää nainen,
Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan74846Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta
Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli79798Linnasuolla poliisi operaatio
Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/864606029796- 57790
Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin
Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.43766Missä kaikessa olet erilainen
Kuin kaivattusi? Voin itse aloittaa: en ole vegaani kuten hän. Enkä harrasta tietokonepelejä lainkaan.39757