Se ei ole oikein Apt. 10:48 mukaan.
Kastaako elämänsana seurakunta edelleen isänpojanjapyhänhengen nimeen?
15
126
Vastaukset
- Anonyymi
Oletko kuunnellut?
- Anonyymi
Apostolien teot on jälkikäteen kirjoitettua muistinvaraista puhekielen ilmaisuja, joissa lauseet eivät ole täydellisiä, sanoja puuttu, ilmaisut voivat olla pelkkiä huudahduksia, sanajärjestykset eivät ole kieliopin mukaista jne.
Alkuperäinen Jeesuksen itse sanoma kastekäsky on talletettu kun kaikki Jeesuksen seurassa ollet oikeat apostolit olivat paikalla. Se on kirjattu Matteuksen evankeliumin loppuun.
Matt.28
16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän mennä.
17 Ja kun he näkivät hänet, niin he kumartaen rukoilivat häntä, mutta muutamat epäilivät.
18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."Hyvää stooriahan toi Apostolliin teot onpi.📖 Lukkoop kun parasta jännäriä paikon. 🕵️ 👍
Luukas ol hyvä kynästään!📝😇👍❤️
- Anonyymi
Jeesus tiesi, että hänen jälkeensä tulee Saatana, joka julistaa itsensä Jumalaksi ja kaikeksi Jumalana pidetyn yläpuolelle ja käyttää Jeesuksen nimeä eksytystarkoituksessa.
2. Tess. 2:4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.- Anonyymi
Matt.7
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
- Anonyymi
Voi tyhmäpoikaa...
- Anonyymi
helluntailaiset on väärämielisiä
- Anonyymi
Eivät ne opetuslapset silti ymmärtäneet Jeesuksen kastekäskyä. Paljon, paljon myöhemmin piti Pietarille antaa näky siitä että myös pakanoille kuului evankeliumi ja usko Jeesukseen sekä he saattoivat myös saada Pyhän Hengen.
Jos he noin huonosti muistivat siinä kohtaa, että kastakaa kaikki kansat, niin voi vain miettiä mitä kaikkea muuta ovat muistaneet pieleen.- Anonyymi
Kyllä Jeesus opetti eläissään oikeille Karitsan apostoleille kaiken mahdollisen.
Joh. 15:15
En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni.
Mitä siihen jälkikäteen on lisätty on pahasta.
Pienikin hapate kun hapattaa koko taikinan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä Jeesus opetti eläissään oikeille Karitsan apostoleille kaiken mahdollisen.
Joh. 15:15
En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni.
Mitä siihen jälkikäteen on lisätty on pahasta.
Pienikin hapate kun hapattaa koko taikinan.Ei siellä pyhässä kaupungissa ole mitään Tarsolaisten murhamiesten perustuksia, pilareita eikä portteja.
Ilm. 21:12
siinä oli suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia ja porteilla kaksitoista enkeliä, ja niihin oli kirjoitettu nimiä, ja ne ovat Israelin lasten kahdentoista sukukunnan nimet;
Ilm. 21:14
Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.
- Anonyymi
Korneliuksien varaan ei kannata autuuttaan rakentaa.
Jeesusta meidän uskominen ja totteleminen.
Matt. 5:18
Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
Luuk. 16:17
Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää. - Anonyymi
MITÄ Raamatussa selvästi sanotaan tästä asiasta:
– ”Kaikki, mitä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen Nimessä kiittäen Isää Jumalaa Hänen kauttansa.” Kol.3:17.
Voisiko tuon tulkita toisin? 2 Kor. 1:13.
Raamatussa ei ole esimerkkitapausta, että joku olisi kastettu jotakin muuta nimeä käyttäen, esim. että jonkun kasteessa olisi lausuttu sanat isänpojanjapyhänhengenimeen. – , Ei, vaan kasteessa kuuluu lausua sanat:
”..Jeesuksen Kristuksen Nimeen.” Apt.2:38.
”..Herran Jeesuksen Nimeen.” Apt.8:16.
”..Jeesuksen Kristuksen Nimeen .” Apt.10:48.
”..Herran Jeesuksen Nimeen.” Apt. 19:5.
Oli silloin ja on edelleen tärkeää lausua kasteessa Jeesuksen Nimi.
Muussa tapauksessa kaste ei ole raamatullinen. - Anonyymi
Sanan mukaan jokainen asia on vahvistettava kahden tai kolmen todistajan sanalla. Yhden todistajan todistus ei ole pätevä. Matteus 28:19 "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen". löytyy Raamatusta vain yhden ainoan kerran. Näin ollen Sanan pohjalta Matteus 28:19 ei ole pätevä, vaan arvoton, jota ei pidä huomioida ja jonka varaan ei pidä kirkkoaan perustaa. "Kahden tai kolmen todistajan sanalla on jokainen asia vahvistettava". Ilmaisuun "Jokainen sana" sisältyy myös Raamatun ilmoitus.
Hebrealaiskirje todistaa: jos emme välitä tuosta niin suuresta pelastuksesta, jonka Herra alkuaan julisti ja joka niiden vahvistamana, jotka olivat sen kuulleet, saatettiin meille,
Jokainen apostoli ja Herran opetuslapsi käytti vain ja ainoastaan Jeesuksen nimeä. Isän ja pojan ja pyhän hengen nimeä ei yksikään apostoli vahvistanut eikä käyttänyt.- Anonyymi
Vääristelet tahallasi Raamatun sanaa. Edellisessä viestissä sinulle on laitettu Raamatun kohdat, miten kaikki apostolien aikaiset kasteet suoritettiin ainoastaan Jeesuksen nimessä.
Ehkä et tunne Raamatun opetusta jumaluudesta. Siitä on tässä videossa:
https://youtu.be/6eeerCpUvsI
- Anonyymi
Siellä oli siis vahvistettu monen todistajan nojalla oikea käytäntö. Kaste Jeesuksen nimeen on siis tuo vahvistettu käytäntö.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1017513
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?965379- 834997
- 1364374
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan113120- 462752
- 522749
- 612357
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102314Suudeltiin unessa viime yönä
Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit211900