Kuinka moni helluntailainen katui viime kokouksessa syntiään ?
Juudas katui syntiään
Anonyymi-ap
20211
0Äänestä
Muut lukivat myös
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastainen viesti.
Luetuimmat keskustelut
- Kyllä mulla oli tunteita sua kohtaan,mutta voit syyttää ainoastaan itseäsi, että en tehnyt mitään asian eteen. Se on ihan turhaa sinun miettiä, että miksi.
- Millaisen suhteenOlisit halunnut kaivattusi kanssa
- Moikka!!!!!!!!!Miten sun päivä on mennyt? Mä olen miettinyt sua paljon❤️
- Tikusta asiaaMistä ihmeestä minä keksin sulle edes jotensakin järkevää asiaa parn lauseen verran... anna joku idea että kehtaan lähestyä. -töistä tuttu mies
- Suomi24:n uudistuksia 2026Tervehdys ja hyvää syksyä keskustelijat! 🍂 Suomi24:ää on uudistettu vaiheittain viime kuukausien aikana. Sivuston ulkoasua on selkeytetty ja yhdenmukaistettu. Samalla on tehty kaivattuja korjauksia erityisesti rekister…
- Nico Lingman on nousemassa suomalaisjulkkisten kaartiinNico Lingman, 34, on podcastaaja, somevaikuttaja ja entinen Puolustusvoimien upseeri. Lingman on astunut isojen suomalaisten julkkisten joukkoon, sillä hän on mukana uudella Tanssii Tähtien Kanssa -kaudella. Sekä tänään…
- Mies, sulla on paljon ihailijoitaTuntuu, että täälläkin iso liuta sinua kaipaamassa.
- Vasemmistoliiton kannatus kertoo kuinka osa naisista on tyhmiäeli heikkoälyisiä. Vasliittohan on nykyään naisten puolue, suurin osa kannattajista on naisia. Vuoden 2023 eduskuntavaalien tuloksena naisten osuus oli kaikista puolueista suhteellisesti korkein juuri Vasemmistoliitolla…
- Anonyymipalstan ongelmaJoskus tämä palsta on kyllä melkoinen ihmiskoe. Yksi ihminen yrittää saada yhteyttä yhteen tiettyyn henkilöön ja antaa tunnisteitakin, mutta hetken päästä ketjussa on jo puoli Suomea vastaamassa kuin viesti olisi tarkoi…
- Muutoksen tuuletKoetko, että sinun olisi pitänyt/pitäisi muuttaa itseäsi/elämäntyyliäsi jotenkin, "kelvataksesi" kaivatullesi? Koetko itse, että haluaisit olla "parempi" ihminen kaivattuasi varten? Oletko mahdollisesti muuttunut/muutta…
- Halisin ja pusisinSinut puhki mies. Kaikki tiedostamattomat surut, vihat ja katkeruudet halisin pois. 🫂
- vilkaisin kuhmolaisen etusivuaKuhmoon on saatu taas katu päällystetyksi,mutta sitä ei saa ajaa? onko senkin kadunvarressa joku isopalkkainen joka saa oman rauhoitetun kadun,laittakaa ihmeessä ne puomit kumpaankin päähän niin katu kestää kauan,oisiha…
- Hyvää yötä MIkävä on vaikkei kai saisi olla😔❤️ -joku-
- Do diih.. palsta saanut roimasti uudistuksia .. mielipiteitä..?Eilen näin väläyksen tästä uudesta ulkoasusta ja nyt kummastelenkin toimintaa. Jotakin hyvää ja jotakin huonoa. Pistäkää tähän huomioita uudistuksesta. Sen huomasin että aloituksen otsikon kirjainmäärä on kasvanut huoma…
- Tekisin SINUT ONNELLISEKSI NAINENMutta EHKÄ onni EI OLE mitä HALUAT.
- Kaipaisin sinua lähelleni nyt niin paljonEnemmän kuin koskaan. 😞
- Ymmärrä jo seettä oon kiva :) m-n
- Persut nousi kakkospaikalle ohi kokoomuksen - SDP alle 23%Näin tosiaan näyttää, että persujen kannatus nousee hitaasti kohti vaaleja. Se on toki ollut heille tavallista aiemminkin.
- Otatko yhteyttäKaivattuusi tänä vuonna?
- Onki meilläMies kaikki hyvin?
Vastaukset 20
Vanhimmat
Juudas on tarinan sankari.
Rikollisen ilmianto on hyve.
Oliko Juudas tarinan roisto?
Olisiko Juudas voinut olla kavaltamatta ja silloin Jeesusta ei olisi naulittu ristille, ei olisi tarinaa vapahtajasta ja syntien sobittajasta.
Kuka on syyllinen ennalta päätettyyn kohtaloon?
Jumala. Ja Jumala on Jeesus. Jeesus kavalsi siis itsensä.
Lightning
Kuinka moni pappi ja luterilainen ovat katuneet kippokastetta ?
Ketä on Juudas?🤔
Ovatko helluntailaiset tosiaan synnittömiä ?
Judas oli rahanahne verrattavissa susiin lampaiden turkissa.
🤑🤑🤑
Iskariotin akan poijan perse ei vain enää kestänyt sitä menoa Jeesuksen jengissä. Ei, vaikka Jeesus käskikin varaamaan lamppuöljyä hänen varalta.
Jeesus; kutsumanimeltään Aimo Jortikka.
Oletko nähnyt kun helluntailainen tekee parannuksen kokouksessa ?
Kyllä olen nähyt ja minä itsekin olen tehnyt parannusta helluntailaisten kokouksen vaikutuksesta.
Minä olen saanut paljon Jumalan armoa rakkautta ja Helluntailaisten kokouksissa.
, "Sillä hän ei tahdo, että kukaan hukkuu, vaan että kaikki tulevat parannukseen."
Se on kaita tie.
Helluntaipastorit saisivat kokeilla polvirukousta.
Olen hyvin usein nähnyt helluntailaisten polvistuvan , myös pastoreiden.
Suuri on määrä, kun helluntaipastorit ovet hiljaisuudessa yksinäisyydessä sydämessään polvillaan Jumalan edessä.
Hellunailaisuuteen kuuluu eläminen Jumalan yhteydessä. Mutta kun ihminen on ihminen, niin hän tarvitsee Jumalan apua , kuin lapsi isän huolehtimista,
Jumalan lapset pitävätkin käytännön elämässä Jumalaa Isänä
Molemmin puolinen Rakkaus alkaa näkymään yhä syvemmin kaikissa elämän eri alueiilla.
Sillä lasten ja lastentasoisten on kuvitelma taivasten valtakunnasta.
Juudas tosiaan vain kertoi häntä sapattirikkomuksista jahtaville fariseuksille missä Jeesus on. Jeesus ei voinut enää mennä synagoogaan opettamaan, vaan joutui lymyilemään kun lakihenkisten fariseusten raivo yltyi niin voimakkaaksi. Ei Juudaksen synti niin tavaton ollut, Jeesus olisi ennen pitkää saatu kiinni ja viety ristille ilman Juudasta. Tietenkin Juudaksen ja Pietarin käytöksessä oli suuri ero, kun Pietari sivalsi miekalla ylipapin korvan pois, että nyt ette ole herrat oikealla asialla. Joskaan Jeesus ei pitänyt väkivaltaan turvautumisesta, vaan piti Pietari käytöstä sotarikoksena ja paransi korvan.
Tarina ei kerro katuiko Pietari väkivaltaisuuttaan, pyysikö anteeksi ylipapilta jonka korvan oli sivaltanut pois, että anteeksi, en tarkoittanut sitä mitä tein, ei miekkaan pidä tarttua eikä tehdä sotarikoksia.
Ja tietenkin ihmisen tulee katua tekojaan jos tekee pahaa toisille, käyttää väkivaltaa, joka fyysistä tai henkistä herjaavaa väkivaltaa.
Laskujeni mukaan 48 helluntailaista.
Syntien katumus ei auta, vaan aloittajan täytyy tehdä parannus, siis kääntyä saatanan vallasta Jumalan tykö.
Olen käynyt useissa helluntaikokouksissa ei siellä kukaan katunut syntejään eikä pastorikaan rukoillut seurakuntansa puolesta polvillaan.
Eikö sinulla ollut aihetta?
Voisit katua vaikka rienaamisen syntiä.
Juudas katui liian myöhään, ei ollut enää anteeksiantoa hänelle. Järkyttävä juttu.
Kyllä synnin saa aina anteeksi jos sitä eläessään katuu. Miks ei saisi.
Synnin seuraukset vain voivat jo näkyä kuten Juudaksen tapauksessa, oli tapahtunut jo vahinko kun hän alkoi katua. Jeesus oli otettu kiinni eikä Juudas ehkä ajatellut niin pitkälle, että Jeesukselle tapahtuisi jotain pahaa, vaan ehkä fariseukset vain nuhtelisivat Häntä sapattirikkomuksista ja siinä kaikki. Ja Juudas saattoi ajatella että niin pitkin tehdä, hänen tarkoituksensa saattoi olla jopa hyvä, että Jeesus alkaisi viettää sapattia kun fariseukset nuhtelivat Häntä siitä. Nyt kuitenkin ei ollut nuhtelusta kyse. Siitä Juudas järkytti kun tajusi virheensä.