Kolminaisuusoppi perustuu vain yhteen ainoaan epämääräiseen jakeeseen Raamatussa.

Anonyymi-ap

Opetuslapset eivät kastaneet Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, koska eivät olleet kuulleetkaan Jeesuksen sellaista käskyä heille antaneen, sillä olisivathan he muuten niin tehneet.
Jakeen Matt.28:19 täytyy olla jälkikäteen Raamattuun lisätyn/väärennetyn.

Matteuksen evankeliumi:
28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=28&kaannos=fi-38&kirjat=mat

Markuksen evankeliumi:
16:19 Kun nyt Herra Jeesus oli puhunut heille, otettiin hänet ylös taivaaseen, ja hän istui Jumalan oikealle puolelle. 

https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=16&kaannos=fi-38&kirjat=mar

Luukkaan evankeliumi:
24:51 Ja tapahtui, että hän siunatessaan heitä erkani heistä, ja hänet otettiin ylös taivaaseen.

https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=24&kaannos=fi-38&kirjat=luu

Apostolien teot:
1:9 Kun hän oli tämän sanonut, kohotettiin hänet ylös heidän nähtensä, ja pilvi vei hänet pois heidän näkyvistään. 

https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=1&kaannos=fi-38&kirjat=apt

Apostolien teot:
2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

Apostolien teot:
19:5 Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen.

15

111

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

1.Korinttolaiskirje:
      11:3 Mutta minä tahdon, että te tiedätte sen, että Kristus on jokaisen miehen pää ja että mies on vaimon pää ja että Jumala on Kristuksen pää.

1.Korinttolaiskirje:
      15:28 Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.

• Anonyymi

Johanneksen evankeliumi:
      17:3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

Uskon Jeesusta!

• Anonyymi

Galatalaiskirje:
      3:20 Välimies taas ei ole yhtä varten; mutta Jumala on yksi.

1.Timoteuksen kirje:
      2:5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,

Uskottavaa opetusta myös Paavalilta!

• Anonyymi

Mielestäni voidaan kastaa Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, se on apostolinen ohje esim. Didakhessa. Myös tapa kastaa voi olla vauvakaste tai aikuiskaste.

Luku 7.
      Mutta liittyen kasteeseen, kastakaa näin: selostettuanne ensin kaikki nämä säännöt, kastakaa Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen juoksevassa vedessä.
      Mutta jos ei ole juoksevaa vettä, kastakaa jossain muussa vedessä, ja jos et voi kastaa kylmässä niin lämpimässä vedessä.
      Mutta jos ei ole kumpaakaan, kaada vettä kolme kertaa päähän Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
      Mutta ennen kastetta, paastotkoon kastaja ja kastettava, ja muut, jotka kykenevät. Ja käskekää kastettavaa paastoamaan yksi tai kaksi päivää aikaisemmin.

http://www.apokryfikirjat.com/didakhe.htm

Juutalaisessa kulttuurissa oli Jeesuksen aikaan tapana kastaa sen ihmisen nimeen, ketä seurattiin. Siksi on kaste Jeesuksen nimeen ollut yleinen. Alkukristillisyydessä sekoittui vielä vahvasti vanha juutalainen tapa sekä uusi kristinuskon tapa. Mielestäni ei ole väärin kastaa myöskään Jeesuksen nimeen, mutta itse olisin enemmän Isän ja Pojan ja Pyhän hengen kannalla, ja sisältäähän sekin Pojan eli Jeesuksen.
      Väärin taas on se, että uskotaan että nämä kolme persoonaa ovat yksi ja sama jumala! Sitä ei Raamattu tue.
      Ne ovat erilliset; Isä Jumala, hänen esikoispoika vapahtajamme Jeesus sekä Pyhä Henki jonka Isä antaa sinettinä uskovaisille. Siksi nämä kaikki kolme ovat tärkeitä pelastuksen ja uskon kannalta. Vaikka eivät siis ole yksi ja sama olento.

• "Juutalaisessa kulttuurissa oli Jeesuksen aikaan tapana kastaa sen ihmisen nimeen, ketä seurattiin." Ei kastettu kyse oli rituaalisesta puhdistautumisesta.

• Anonyymi

Katoliselle kirkolle on ollut koko sen historian ajan tyypillistä mukauttaa pakanallisten uskontojen käytäntöjä ja "kristillistää" rituaalejaan. Kolmen persoonaa jumaluus on yksi paavin kirkon pakanuudesta ottama ja kristillisen opetukseen katolilaisen kirkon kautta tuotu pakanauskontojen oppi.
        Jeesus puhuu taivasten valtakunnan turmeltumisesta: Taas toisen vertauksen hän puhui heille: "Taivasten valtakunta on hapatuksen kaltainen, jonka nainen otti ja sekoitti kolmeen vakalliseen jauhoja, kunnes kaikki happani". Nainen on paavin porttokirkko, joka sekoittaa Kristuksen oppiin omaa hapatustaan, ja näin koko taikina eli Sanan leipä, Sanan opetus ja hengellinen ruoka, happanee.

• Anonyymi

Kolminaisuusoppi löytyy yltympäri pitkin Raamattua alkaen luomisesta. Aina siinä ei esiinny kaikkia kolmea persoonaa yhdessä vaan usein kaksi. Esim. VT:ssa samaistetaan Jumala ja Herran henki samaksi toimijaksi, kun kummankin selitetään tehneen samat jumalalliset teot. Samoin Herra ja hahmo nimeltä Herran enkeli (enkeli tarkoittaa sanansaattajaa) samaistetaan yhdeksi toimijaksi.

• Anonyymi

Ei löydy!

• Anonyymi

Sanan mukaan jokainen asia on vahvistettava kahden tai kolmen todistajan sanalla. Yhden todistajan todistus ei ole pätevä. Matteus 28:19 "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen". löytyy Raamatusta vain yhden ainoan kerran. Näin ollen Sanan pohjalta Matteus 28:19 ei ole pätevä, vaan arvoton, jota ei pidä huomioida ja jonka varaan ei pidä kirkkoaan perustaa. "Kahden tai kolmen todistajan sanalla on jokainen asia vahvistettava". Ilmaisuun "Jokainen sana" sisältyy myös Raamatun ilmoitus.
      Hebrealaiskirje todistaa: jos emme välitä tuosta niin suuresta pelastuksesta, jonka Herra alkuaan julisti ja joka niiden vahvistamana, jotka olivat sen kuulleet, saatettiin meille,
      Jokainen apostoli ja Herran opetuslapsi käytti vain ja ainoastaan Jeesuksen nimeä. Isän ja pojan ja pyhän hengen nimeä ei yksikään apostoli vahvistanut eikä käyttänyt.

• Anonyymi

Kyllä Raamattu puhuu selkeästi korminaisuudesta, eli Jeesus olil myös Jumala.

Joh. 14:9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'? > Siirry

Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
      Joh. 12:45 Ja joka näkee minut, näkee hänet, joka on minut lähettänyt.
      Kol. 1:15 ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.
      Hebr. 1:3 ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa,

• Anonyymi

Mutta Jeesus sanoo myös:
        Joh.5:37 Myös Isä itse, minun lähettäjäni, on antanut minusta todistuksen. Te ette ole koskaan kuulleet hänen ääntään ettekä nähneet hänen kasvojaan,

• Anonyymi

Jeesus opetti moneen kertaa seuraajiaan anomaan Hänen nimessään.
      Jos te anotte minulta jotakin minun nimessäni, niin minä sen teen.
      Isän nimi on Jeesus ja Jeesuksen nimi on Jeesus. Selitä luterilainen, koska ja milloin kumottiin Jeesuksen opetus?
      Jos te anotte minulta jotakin minun nimessäni, niin minä sen teen.
      Jeesus teki tunnetuksi vain ja ainoastaan oman nimensä ja Isän nimen, joka on Jeesus.
      Katolisen kirkon Sanaan lisäämä Matt. 28:19 on ainoa kohta, jossa käytetään isä ja poika ja pyhä henki nimeä.
      Yksikään opetuslapsi ei koskaan käyttänyt isä ja poika ja pyhä henki nimeä. Toisin sanoen he eivät olleet kuulleetkaan ns. lähetyskäskyä. Näin ollen Matt. 28:19 on lisätty Raamattuun apostolien jälkeen.

Herra Jeesus sanoo: "Ja minä olen tehnyt sinun nimesi heille tunnetuksi ja teen vastakin" Matt. 28:19 ei ole Hyvän Paimenen ääni, vaan vieras ääni.
      Mutta vierasta ne eivät seuraa, vaan pakenevat häntä, koska eivät tunne vierasten ääntä."

• Anonyymi

Siis kaksi Jeesusta?? Kaksi persoonaa vai kaksi Jumalaa?

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      66
      2358
    2. Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...

Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.
      Maailman menoa
      179
      1996
    3. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      43
      1962
    4. Viulu vaiennut

Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣
      Suomussalmi
      30
      1688
    5. Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.

Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      1578
    6. Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.

Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä
      Maailman menoa
      147
      1317
    7. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      185
      1273
    8. Kyllä tekee kipeää

Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬
      Ikävä
      25
      1176
    9. En mä tiedä mitä tapahtuu

siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.
      Ikävä
      9
      982
    10. Luotatko kaivattuusi?

Jos et, mistä kiikastaa?
      Ikävä
      77
      969
    Aihe