Hirvittämä määrä onnettomuuksia sähköpotkulaudoilla

Anonyymi-ap

Näin kertoo sairaaloissa työtä tekevät.

Kokoajan,

Vaarallisia laitteita koska vauhtia paljon seistään laidan päällä jossa pienet renkaat.

Pää osuu maahan helposti kaatuessa.

Näitp käyttävät on erittäin huolimattomia ja ajavat toisten päälle, iso määrä ulkopuolisia loukkaantunut.

Näille pitää saada min 16v käyttöikä ja kypäräpakko sekä tarkastus että lauta kulkee 10kmh max. Liikennevakuutus koska onnettomuuksia kokoajan niin paljon.

25

280

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aloitus on täyttä totta. Jotakin pitää tehdä ennen kuin tilanne menee aivan villiksi. Toinen ongelmaryhmä on kurittomat pyöräilijät, joista osa ei kunnioita edes punaista liikennevaloa. Jonkinlainen ryhtiliike pitää sada aikaiseksi näiden liikenteen huligaanien kuriin saattamiseksi. Valitettavasti vallalla on sellainen harhakuva, että jos liikennerike tehdään muulla välineellä kuin autolla, se ei oikeastaan olekaan rike. Muutos lähtee siis asenteiden muutoksesta.

      • Anonyymi

        Monesti on epäilty, että pyöräliitto ei tosissaan ole kiinnostunut liikenneturvallisuudesta ja turvallisuuden parantamisesta, vaan sen pyrkimykset ovat muualla. Pyöräliitto periaatteessa on sitä mieltä, että lait eivät koske pyöräilijöitä. Pyöräliiton mielestä pyöräilijöillä on vain oikeuksia, ei mitään velvollisuuksia. Lisää oikeuksia vingutaan jatkuvasti, mutta kaikkeen turvallisuutta lisäävään suhtaudutaan vihamielisesti. Hieno asenne!

        Pyöräliitto on yleisellä tasolla Suomen naurettavin etujärjestö, ja sen on todistettu olevan terroristijärjestö. Miltään muulta etujärjestöltä ei ole tullut niin paljon päättömiä ehdotuksia kuin pyöräliitolta on vuosien varrelta ilmoille leijaillut. Todellisia aivopieruja suuri osa niistä. Vaikka tuolle terroristijärjestölle ei järki ihmiset mitään painoarvoa anna, niin silti moni nuori saattaa oikean tiedon puuttuessa, tuon mainitun liiton propagandan julistamisen seurauksena jopa henkensä menettää. Pyöräliitto myös pakottaa jäseniään aiheuttamaan onnettomuuksia että pyöräilijät saisivat entistä enemmän erivapauksia.

        Pyöräilijät ovat täysin omalla typerällä käytöksellään ja asenteellaan tehneet itsensä yleisen halveksunnan ja vihan kohteiksi. Jos pyöräilijät haluaisivat jonkinlaista kunnioitusta, pitäisi aloittaa voimakas liikennetapojen ja -asenteiden muutos.

        Ja tässä annetaan vain siloiteltu kuva pyöräliiton ja pyöräilijöiden toiminnasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monesti on epäilty, että pyöräliitto ei tosissaan ole kiinnostunut liikenneturvallisuudesta ja turvallisuuden parantamisesta, vaan sen pyrkimykset ovat muualla. Pyöräliitto periaatteessa on sitä mieltä, että lait eivät koske pyöräilijöitä. Pyöräliiton mielestä pyöräilijöillä on vain oikeuksia, ei mitään velvollisuuksia. Lisää oikeuksia vingutaan jatkuvasti, mutta kaikkeen turvallisuutta lisäävään suhtaudutaan vihamielisesti. Hieno asenne!

        Pyöräliitto on yleisellä tasolla Suomen naurettavin etujärjestö, ja sen on todistettu olevan terroristijärjestö. Miltään muulta etujärjestöltä ei ole tullut niin paljon päättömiä ehdotuksia kuin pyöräliitolta on vuosien varrelta ilmoille leijaillut. Todellisia aivopieruja suuri osa niistä. Vaikka tuolle terroristijärjestölle ei järki ihmiset mitään painoarvoa anna, niin silti moni nuori saattaa oikean tiedon puuttuessa, tuon mainitun liiton propagandan julistamisen seurauksena jopa henkensä menettää. Pyöräliitto myös pakottaa jäseniään aiheuttamaan onnettomuuksia että pyöräilijät saisivat entistä enemmän erivapauksia.

        Pyöräilijät ovat täysin omalla typerällä käytöksellään ja asenteellaan tehneet itsensä yleisen halveksunnan ja vihan kohteiksi. Jos pyöräilijät haluaisivat jonkinlaista kunnioitusta, pitäisi aloittaa voimakas liikennetapojen ja -asenteiden muutos.

        Ja tässä annetaan vain siloiteltu kuva pyöräliiton ja pyöräilijöiden toiminnasta.

        > Monesti on USKOTTU, että pyöräliitto ei tosissaan ole kiinnostunut liikenneturvallisuudesta ja turvallisuuden parantamisesta, vaan sen pyrkimykset ovat muualla. <


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > Monesti on USKOTTU, että pyöräliitto ei tosissaan ole kiinnostunut liikenneturvallisuudesta ja turvallisuuden parantamisesta, vaan sen pyrkimykset ovat muualla. <

        Eräille näyttää ottavan erittäin koville se tosiasia, että pyöräilijöillekin on säännöt ja laki myös velvoittaa niitä noudattamaan. Osa pyöräilijöistä elää kuin mullit pellossa, mutta vähitellen asiat muuttuvat. Nykyisin nämä liikenteen "vapaamatkustajat" joutuvat aina silloin tällöin vastuuseen tekosistaan. Liian harvoin, mutta kuitenkin joskus. Myös poliisi on jonkin verran terävöittänyt suhtautumistaan pyöräilijöiden rikkeisiin, mutta vasta promillen tuhannesosa joutuu vastuuseen rikoksistaan. Suunta on kuitenkin oikea. Voisikohan myös pyöräliitto vähitellen herätä ruususen unestaan ja alkaa oikeasti valistamaan pyöräilijöitä. Se propaganda ja päättäjien lobbaaminen kun ei estä yhtäkään turhaa sääntöjen noudattamattomuudesta aiheutuvaa kuolemaa tai housuun ulkoistamista tai loukkaantumista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monesti on epäilty, että pyöräliitto ei tosissaan ole kiinnostunut liikenneturvallisuudesta ja turvallisuuden parantamisesta, vaan sen pyrkimykset ovat muualla. Pyöräliitto periaatteessa on sitä mieltä, että lait eivät koske pyöräilijöitä. Pyöräliiton mielestä pyöräilijöillä on vain oikeuksia, ei mitään velvollisuuksia. Lisää oikeuksia vingutaan jatkuvasti, mutta kaikkeen turvallisuutta lisäävään suhtaudutaan vihamielisesti. Hieno asenne!

        Pyöräliitto on yleisellä tasolla Suomen naurettavin etujärjestö, ja sen on todistettu olevan terroristijärjestö. Miltään muulta etujärjestöltä ei ole tullut niin paljon päättömiä ehdotuksia kuin pyöräliitolta on vuosien varrelta ilmoille leijaillut. Todellisia aivopieruja suuri osa niistä. Vaikka tuolle terroristijärjestölle ei järki ihmiset mitään painoarvoa anna, niin silti moni nuori saattaa oikean tiedon puuttuessa, tuon mainitun liiton propagandan julistamisen seurauksena jopa henkensä menettää. Pyöräliitto myös pakottaa jäseniään aiheuttamaan onnettomuuksia että pyöräilijät saisivat entistä enemmän erivapauksia.

        Pyöräilijät ovat täysin omalla typerällä käytöksellään ja asenteellaan tehneet itsensä yleisen halveksunnan ja vihan kohteiksi. Jos pyöräilijät haluaisivat jonkinlaista kunnioitusta, pitäisi aloittaa voimakas liikennetapojen ja -asenteiden muutos.

        Ja tässä annetaan vain siloiteltu kuva pyöräliiton ja pyöräilijöiden toiminnasta.

        Pyöräliittoa kaikkialle mainostavan hörhön osalta ei tarvitse epäillä yhtään. Kaikki havaitsevat tässäkin, että pyöräilyä ei edes mainittu ennen hänen kirjoitustaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyöräliittoa kaikkialle mainostavan hörhön osalta ei tarvitse epäillä yhtään. Kaikki havaitsevat tässäkin, että pyöräilyä ei edes mainittu ennen hänen kirjoitustaan.

        Kun tuon pyöräliiton vedit esiin, niin tässähän olisi ko. järjestölle tuhannen taalan paikka kirkastaa erittäin huonoa julkikuvaansa. Ei muuta kuin jakamaan oikeaa tietoa jäsenilleen. Tässä taitaa kuitenkin olla pieni ongelma, koska pyöräliiton tavoitteet ovat hieman ristiriidassa lain kanssa. Sieltä ei siis ole odotettavissa parannusta asiaan , vaan lisää propagandaa ja asioiden sotkemista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun tuon pyöräliiton vedit esiin, niin tässähän olisi ko. järjestölle tuhannen taalan paikka kirkastaa erittäin huonoa julkikuvaansa. Ei muuta kuin jakamaan oikeaa tietoa jäsenilleen. Tässä taitaa kuitenkin olla pieni ongelma, koska pyöräliiton tavoitteet ovat hieman ristiriidassa lain kanssa. Sieltä ei siis ole odotettavissa parannusta asiaan , vaan lisää propagandaa ja asioiden sotkemista.

        Hörähtänyt se vain jaksaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monesti on epäilty, että pyöräliitto ei tosissaan ole kiinnostunut liikenneturvallisuudesta ja turvallisuuden parantamisesta, vaan sen pyrkimykset ovat muualla. Pyöräliitto periaatteessa on sitä mieltä, että lait eivät koske pyöräilijöitä. Pyöräliiton mielestä pyöräilijöillä on vain oikeuksia, ei mitään velvollisuuksia. Lisää oikeuksia vingutaan jatkuvasti, mutta kaikkeen turvallisuutta lisäävään suhtaudutaan vihamielisesti. Hieno asenne!

        Pyöräliitto on yleisellä tasolla Suomen naurettavin etujärjestö, ja sen on todistettu olevan terroristijärjestö. Miltään muulta etujärjestöltä ei ole tullut niin paljon päättömiä ehdotuksia kuin pyöräliitolta on vuosien varrelta ilmoille leijaillut. Todellisia aivopieruja suuri osa niistä. Vaikka tuolle terroristijärjestölle ei järki ihmiset mitään painoarvoa anna, niin silti moni nuori saattaa oikean tiedon puuttuessa, tuon mainitun liiton propagandan julistamisen seurauksena jopa henkensä menettää. Pyöräliitto myös pakottaa jäseniään aiheuttamaan onnettomuuksia että pyöräilijät saisivat entistä enemmän erivapauksia.

        Pyöräilijät ovat täysin omalla typerällä käytöksellään ja asenteellaan tehneet itsensä yleisen halveksunnan ja vihan kohteiksi. Jos pyöräilijät haluaisivat jonkinlaista kunnioitusta, pitäisi aloittaa voimakas liikennetapojen ja -asenteiden muutos.

        Ja tässä annetaan vain siloiteltu kuva pyöräliiton ja pyöräilijöiden toiminnasta.

        Aika kärjistetty kuva pyöräliitosta. Totta kuitenkin on, että pyöräliitto on yksi kovimmista lobbaajista kun suunnitellaan muutoksia tieliikenteen lainsäädäntöön. Monet suorastaan järjenvastaiset hullutukset, kuten pyörätien jatke, terrorismin edistäminen, vastavirtaan alasti pyöräily ja nyt kovan kritiikin kohteeksi joutunut etuajo-oikeuden osoittaminen ajoradan rakenteellisella korotuksella, ovat pyöräliiton lobbauksen seurauksia. Kun tutustuu ko. liiton tavoitteisiin, ovat ne aika puistattavia. Toivoa sopii, että lainsäätäjillä riittää järkeä ja he kestävät kovan painostuksen alla ja liikennesäännöt muotoillaan siten, että ne ovat tasapuolisia kaikille ja ne oikeasti lisäisivät liikenteen turvallisuutta. Pyöräliiton tavoitteissa huokuu enemmänkin ideologinen lähestymistapa kuin tavoitteet parantaa liikenneturvallisuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > Monesti on USKOTTU, että pyöräliitto ei tosissaan ole kiinnostunut liikenneturvallisuudesta ja turvallisuuden parantamisesta, vaan sen pyrkimykset ovat muualla. <

        "Viisaan" epäillään trollin mieli ilmaisu ei tähän kohtaan oikein sovi, sen paremmin kuin mihinkään muuhunkaan kohtaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Viisaan" epäillään trollin mieli ilmaisu ei tähän kohtaan oikein sovi, sen paremmin kuin mihinkään muuhunkaan kohtaan.

        Homo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Homo.

        Terävä ja ansiokas kommentti ei vaan liity aiheeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Terävä ja ansiokas kommentti ei vaan liity aiheeseen.

        Toiveesi on kuultu, pyöräliitto on herännyt talviunestaan ja ehdottelee aina vaan järjettömämpiä juttuja.

        https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/114626ad-23ac-4db7-a9e9-1fa457dd19ba

        Pyöräliitto näköjään ajattelee kuin poliitikko, eli kaikki julkisuus on hyödyksi, olkoon ehdotukset sitten miten järjettömiä tahansa. Perustelutkin ovat hyvin pyöräliittomaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toiveesi on kuultu, pyöräliitto on herännyt talviunestaan ja ehdottelee aina vaan järjettömämpiä juttuja.

        https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/114626ad-23ac-4db7-a9e9-1fa457dd19ba

        Pyöräliitto näköjään ajattelee kuin poliitikko, eli kaikki julkisuus on hyödyksi, olkoon ehdotukset sitten miten järjettömiä tahansa. Perustelutkin ovat hyvin pyöräliittomaisia.

        Uuuhhh... pyöräliitto

        https://pyoraliitto.fi/

        https://pyoraliitto.fi/

        https://pyoraliitto.fi/

        https://pyoraliitto.fi/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uuuhhh... pyöräliitto

        https://pyoraliitto.fi/

        https://pyoraliitto.fi/

        https://pyoraliitto.fi/

        https://pyoraliitto.fi/

        Olisi mielenkiintoista tietää, toimiiko Saksassa paikallinen pyöräliitto? Jos toimii, onko se yhtä aggressiivinen kaikkea liikenneturvallisuutta parantavia asioita kohtaan? Vai onko tällainen propagandaa tuottava hihhuliporukka vain Suomen erikoisuus?

        Pyöräliiton mielestä kaikki julkisuus on eduksi, olkoonkin että pyöräliiton ulostulojen vuoksi sen julkikuva on äärimmäisen ryvettynyt. Joonas (nam!) tietysti yrittää hieman paikata tilannetta, mutta reisille näyttäisi menevän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toiveesi on kuultu, pyöräliitto on herännyt talviunestaan ja ehdottelee aina vaan järjettömämpiä juttuja.

        https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/114626ad-23ac-4db7-a9e9-1fa457dd19ba

        Pyöräliitto näköjään ajattelee kuin poliitikko, eli kaikki julkisuus on hyödyksi, olkoon ehdotukset sitten miten järjettömiä tahansa. Perustelutkin ovat hyvin pyöräliittomaisia.

        Osuiko vastauksesi nyt aivan varmasti tarkoittamallesi kommentoijalle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisi mielenkiintoista tietää, toimiiko Saksassa paikallinen pyöräliitto? Jos toimii, onko se yhtä aggressiivinen kaikkea liikenneturvallisuutta parantavia asioita kohtaan? Vai onko tällainen propagandaa tuottava hihhuliporukka vain Suomen erikoisuus?

        Pyöräliiton mielestä kaikki julkisuus on eduksi, olkoonkin että pyöräliiton ulostulojen vuoksi sen julkikuva on äärimmäisen ryvettynyt. Joonas (nam!) tietysti yrittää hieman paikata tilannetta, mutta reisille näyttäisi menevän.

        Asia selviää ihan hetkessä, että ympäri maailman toimii paikallisia pyöräliittoja.

        World Cycling Alliance - Jäsenliittoja ja yhdistyksiä, kuten Suomen pyöräliitto.
        https://www.worldcyclingalliance.org/general-7


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osuiko vastauksesi nyt aivan varmasti tarkoittamallesi kommentoijalle?

        Jos pyöräliitto lähtisi avoimesti vastustamaan promillerajaa, silloin jokainen näkisi tämän porukan todellisen luonteen. Todennäköistä kuitenkin on, että kovaa lobbausta käydään kulisseissa, jotta tällainen laki ei menisi läpi. Eihän se nyt voi olla niin, että pikkuisen päissään ajavia pyöräilijöitä oikein puhallutetaan.

        On monia muitakin tapauksia, joissa ideologia on mennyt heittämällä turvallisuuden edelle. Mainita voidaan mm. pyörätien jatke, vastakarvaan pyöräily, seksi pyöräilyn aikana, pyöräilijän tienylityspaikat, etuajo-oikeus rakenteellisen korotuksen perusteella ja monia muita. Yhteistä näille kaikille on se, että niiden läpimenoon on suuresti vaikuttanut pyöräliiton ankara lobbaus. Syyttää voidaan yhtä hyvin myös päättäjiä, miksi ovat antaneet lobbauksen sokaista heidän harkintakyynsä.


    • Anonyymi

      Valvonta on niiden tehtävä, joille se lain mukaan kuuluu. Lisäksi maassamme on järjestöjä, joiden tehtävä on liikennevalistus, mutta nämä järjestöt ovat painuneet maan alle. Niinpä skuuttikuskit toimivat kuten omaksi parhaakseen näkevät.

      • Anonyymi

        Koulut ovat paras paikka valistaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koulut ovat paras paikka valistaa.

        Koulut olisivat hyvä paikka valistaa, mutta monet opettajatkin ovat ajokortittomia tai muuten vaan täysin pihalla liikennesäännöistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koulut olisivat hyvä paikka valistaa, mutta monet opettajatkin ovat ajokortittomia tai muuten vaan täysin pihalla liikennesäännöistä.

        Omassa nuoruudessani poliisi saapui kouluun valistamaan ja kertomaan tärkeimmistä liikennesäännöistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koulut olisivat hyvä paikka valistaa, mutta monet opettajatkin ovat ajokortittomia tai muuten vaan täysin pihalla liikennesäännöistä.

        Mitä merkitystä sillä on onko ajokortti vai ei?

        Itse olen osannut liikennesäännöt monta vuotta ennenkuin täytin 18 -v ja ajokortin sai muutaman viikon 18-vuotispäivän jälkeen. Työläisvanhempani opettivat minulle liikennesäännöt! Elämäni aikana liikennesäännöt ovat kymmeniä kertoja muuttuneet, joista viimeisin 1.6.2020. Nekin luin jo yli vuoden ennen kuin tuli voimaan!

        Lähtökohtaisesti on, että liikenteessä liikkuessa tulee osata liikennesäännöt. Huomioiden sen, että esim. pienet lapset ei niitä osaa.

        Vanhempien tehtävä on ne opettaa! Hyvää tietoa löytyy muulta kuin näiltä keskustelupalstoilta, koska monet kirjoittavat tänne "omia liikennesääntöjä".

        Liikenneturvan sivuilta löytyy eri kevyenliikenteen liikkumismuodoille jopa kuvallisia versioita.

        Liian nuoria lapsia ei tule päästä yksin pyörällä/skuutilla liikenteeseen.

        Vanhemmat, älkää antako lapsenne vuokrata skuutteja, jos vuokrauksen ikäraja ei ole täyttynyt!


    • Anonyymi

      Skuutit ovat moottori ajoneuvoja siinä missä muutkin polttomoottri käyttöiset kevyet ajoneuvot kuten mopo.

      Tuossa suhteessa on lähdetty lainsäätäjän toimesta liikkeelle liian kevein perustein ja arviokyky pettänyt pahemman kerran. Alkuun ei mm. vakuutusta edellytetty joka on perus edellytys liikenteessä moottoriajoneuvolla jolla on mahdollisuus tuottaa vahinkoa toisen omaisuudelle ,kolhin tai kolaroiden. Toinen perustuvaa laatua oleva virhe on ollut sallia tuon laitteen käyttö ilman ikärajoituksia jolloin vaaran mahdollisuus kasvaa ,koska nuorilla ei ole sitä vaadittavaa harkinta kykyä jota vaaditaan moottori ajoneuvon kuljettamisessa liikenteessä. Tuo näkyy onnettomuustilastoissa. Mopissa tuo oli aiemmin 15 vuotta kun korttia ei vaadittu ja se toimi.

      • Anonyymi

        Skuutit eivät ole moottoriajoneuvoja. Skuutit ovat kevyitä sähköajoneuvoja.

        Jotkut skuutit, joiden rakenteellinen nopeus on maksimi 15 km/h, ovat 'jalankulkua avustavat tai korvaavat sähköiset liikkumisvälineet' luokkaan kuuluvia, mutta valtaosa skuuteista ovat kuitenkin kevyitä sähköajoneuvoja, sillä niiden rakenteellinen maksiminopeus on yli tuon 15 km/h (maksimissaan saa olla 25 km/h).

        Ajoneuvolaki

        "29 §
        Kevyt sähköajoneuvo

        Kevyellä sähköajoneuvolla tarkoitetaan sellaista muuta sähkömoottorilla varustettua ajoneuvoa kuin 28 §:n 1 momentissa tarkoitettua sähköavusteista polkupyörää tai L-luokan ajoneuvojen puiteasetuksessa tarkoitettua L-luokan ajoneuvoa, jonka eteenpäin vievien moottoreiden suurin yhteenlaskettu jatkuva nimellisteho on enintään 1,00 kilowattia ja rakenteellinen nopeus enintään 25 kilometriä tunnissa."


    • Anonyymi

      Näin pääset varmimmin sairaalaan
      Ajele vain kaksi päällä
      Aja vain jalkakäytävällä
      Aja katua väärään suuntaan
      Älä opettele väistämissääntöjä
      Aja mieluummin humalassa
      Älä käytä kypärää

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

      Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      101
      7433
    2. 80
      5018
    3. Se on hyvästi

      Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      79
      4849
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

      Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      132
      4258
    5. Alavuden sairaala

      Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      10
      3048
    6. Miksi sä valitsit

      Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      52
      2679
    7. Sisäsiittosuus

      Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      40
      2576
    8. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

      Rehellinem fiilis
      Suhteet
      48
      2229
    9. Törkeää toimintaa

      Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      10
      2211
    10. Suudeltiin unessa viime yönä

      Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit
      Ikävä
      21
      1840
    Aihe