Vaparit rikkovat lakia jälleen

Anonyymi-ap

Vapaa-ajattelijain liiton liittoneuvoston kevätkokouksen 3.5.2025 kutsua ei lähetetty sääntöjen määräämässä ajassa. Liittohallitus selitti asiaa kiireillä. Selitys ei ole uskottava. Sääntöjen mukaan kokous on pidettävä toukokuun loppuun mennessä.

Kevätkokous oli laiton ja sen päätösten täytäntöönpano on mielivaltaa. Erotkaa vapareista.

9

141

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ite olen syntynyt ja asunut pienessä lappilaiskunnassa
      mulle opetettiin väkisin uskontoa, jouduin kirjoitelemaan uskonnonläksyjä satoja kertoja, silti minun vanhempani eivät pakottaneet minua...ei pakkouskontoa...miksi edes kristinusko on sallimaton. onko joku budha ainut...

• Anonyymi

Höpöpuhetta taas vaihteeksi antivaparilta: eihän vapaa-ajattelijain liitossa edes ole sellaista kuin liittoneuvosto.

• Jep. Ja kokous kutsuttiin koolle 5.11.2024.

• Anonyymi
        jori.mantysalo kirjoitti:

Jep. Ja kokous kutsuttiin koolle 5.11.2024.

Ainakin riittävän ajoissa.

• Anonyymi kirjoitti:

Ainakin riittävän ajoissa.

No samalla tavalla nytkin liittovaltuusto "toivoi" tiettyä kokouspäivää syksylle. Sääntöjen mukaan liittohallitus sen päättää, mutta tuskin iso yllätys jos päättää juuri tuon toivotun päivän.

• Jatkan vielä. Tämä nimenomainen juttu siis on höpöä. Mutta.

Aivan takuuvarmasti toiminnassa tulee myös söhellystä: yhdestä asiasta kaksi luulee sen toisen hoitavan, toisen asian tekee vahingossa kaksi ihmistä päällekkäin, meiliosoite kopioidaan listalle väärin, jne jne. Osa söhellyksestä tulee koskemaan myös hallintoa.

Jotain on pielessä jos muodollinen hallinto on tärkein asia. Se että hautausmaan haravointitalkoot pidetään, liiton lehteen tulee hyviä kirjoituksia, pidetään hyviä nimiäispuheita jne. on tärkeää, hallinnon tehtävä on olla taustalla. Jos -- tai siis kun -- jokin kokouskutsu on päivän myöhässä tai pöytäkirjassa kirjoitusvirheitä, ei ole lopultakaan niin olennaista. Hallintoa varten tämä järjestö ei ole olemassa.

Toiselta puolen muodollisesti oikea hallinto ei edes takaa kuin aivan minimaaliset vaikutusmahdollisuudet jäsenille. Siksi esimerkiksi minulle voi vaikka ihan vaan soittaa ja kertoa ideansa, ohi kaikkien sääntömääräisten liittokokousaloitteiden yms.

• Anonyymi

Ihanko oikeasti liiton puheenjohtaja on sitä mieltä, että sääntöjä ei tarvitse noudattaa ja hallinnosta ei tarvitse välittää?

Ilmankos meno on niin mielivaltaista ja sairasta liitossa. Kiusataan ja savustetaan.

Pysykää erossa Vapariliitosta - oman terveytenne takia. Erotkaa vapareista!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihanko oikeasti liiton puheenjohtaja on sitä mieltä, että sääntöjä ei tarvitse noudattaa ja hallinnosta ei tarvitse välittää?

Ilmankos meno on niin mielivaltaista ja sairasta liitossa. Kiusataan ja savustetaan.

On iso uutinen, että liiton puheenjohtaja avoimesti myöntää tällaisia asioita ja puhuu mielivallan puolesta.

Jokainen päättää osaltaan, kannattaako anarkiaa vai äänestääkö jaloillaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Haluat nostaa sisäisen hallinnon kaikkein olennaisimmaksi asiaksi. Se on väärä lähtökohta.

Yritetään hoitaa hallinto pykälien mukaan, mutta ei kuvitella että se itsessään vie asiaa eteenpäin tai edes takaa sen, mitä hallinnolla tavoitellaan.

(Ja vielä muistutuksena, tässä nimenomaisessa tapauksessa aloituksen väite on virheellinen. Se on kopioitu ateistit.fi-sivulta, jossa aiemmin on aina ollut "tosia" väitteitä sanan teknisessä merkityksessä -- mallia "Antti löi Berttaa puukolla", kun koko totuus on "kumipuukolla kesäteatterin näytelmässä". Nyttemmin on kuitenkin ollut muutama teknisestikin epätosi väite.)

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2862
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      64
      2743
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1812
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1647
    5. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1619
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1580
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      18
      1454
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1287
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1253
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1239
    Aihe