Kaksi kastetta

Anonyymi-ap

Minut on lapsena kastettu Luterilaiseksi, ja aikuisena Jehovan todistajaksi. Joissakin uskonnoissa voi kastaa vain yhden kerran. Onko JT kaste pätevä?

18

213

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Minä pääsen kastamaan ainakin kerran viikossa.

• Anonyymi

Jt:t sanovat, että luterilaisten kaste ei ole pätevä.
      Miksi sitten pitäisi uskoa, että Jt kaste olisi pätevä?
      Jos kerran luterilaisten kasteesta pääsee irtottautumaan niin miksei myös Jt kasteesta?

• Anonyymi

JT lapsikaste 10-14 vuotiaalle ei ole sekään pätevä. Eikä ole mielenterveysongelmaisen kaste sekään pätevä.

• Anonyymi

Suuret kirkkokunnat hyväksyvät toistensa tekemät kasteet. Jos vaihtaa esimerkiksi luterilaisesta katolilaiseksi, ei tarvita uutta kastetta. Pienet lahkot ovat eri asia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suuret kirkkokunnat hyväksyvät toistensa tekemät kasteet. Jos vaihtaa esimerkiksi luterilaisesta katolilaiseksi, ei tarvita uutta kastetta. Pienet lahkot ovat eri asia.

Katolilaiset hyväksyvät kirkon kasteen, mutta lisäksi pitää olla vahvistus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Katolilaiset hyväksyvät kirkon kasteen, mutta lisäksi pitää olla vahvistus.

Kirkkokunnan vaihtamiseen liittyy asioita, mitä pitää tehdä, eikä vaihtaminen ole ilmoitusluontoinen asia, mutta uutta kastetta ei kuitenkaan tarvita.

Uudelleen kastaminen, mikäli ihminen on saanut jo kasteen asianmukaisesti, luokitellaan kirkossa väärinteoksi.

• Anonyymi

Nyt ei ole asiasi reilassa, tuollaisesta voi tulla vesipöhö.

• Anonyymi

Kokemuksestako kerrot?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kokemuksestako kerrot?

Kyllä olen nähnyt monta tällaista useasti kastettua, ei hyvää siitä seuraa.
        Usein huutelevat Jeesus , Jeesus ja kaatuilevat siellä täällä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä olen nähnyt monta tällaista useasti kastettua, ei hyvää siitä seuraa.
        Usein huutelevat Jeesus , Jeesus ja kaatuilevat siellä täällä.

Missä?Kerro.

• Anonyymi

Kaste nyt on näitä huuhaa rituaaleja, Ja jt-kaste aivan erityisesti: ensin opetellaan satuja, joku löylyn lyömä kuulustelee, sitten muka vakuutetellaan, että uskotaan niihin satuihin. HOHOHOHOHOHHOH.
      Ainoa Oikea kastehan raamatun mukaan on se, kun lasketaan yhdessä leikkikoulussa Peräilmaa.

• Tai viimeistään alakoulussa. HOOOHOHOHOHOH.

• Anonyymi

Anonyymi 2025-05-14 13:25:35

"Jt:t sanovat, että luterilaisten kaste ei ole pätevä."

-Vaikka käyttävät Raamatusta väärennöstä

Esim. Heprealaisille 1:8

UM: Mutta Pojasta hän sanoo: ”Jumala on sinun valtaistuimesi aina ja ikuisesti, ja valtakuntasi valtikka on oikeudenmukaisuuden valtikka.

KR92: Mutta Pojastaan hän sanoo: – Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy ajasta aikaan, ja sinun kuninkaanvaltikkasi on oikeudenmukaisuuden valtikka.

1933/38: mutta Pojasta: ”Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.

Jeesuksen jumaluus on häivytetty muuttamalla jakeen merkitystä. Muissa käännöksissä Pojasta puhutaan Jumalana, UM puhuu Jumalasta, joka ei ole Poika.

• Anonyymi

Niin,

Matt. 28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

Näin ei vartiotorniseura salli tehtävän.

Jakeessa on Jumalan 3 keskeistä nimeä. Koska samasta Jumalasta kysymys, yksikössä nimeen. Eikä nimiin.

Jeesus opetti myös rukoilemaan. Matt. 6:9 Rukoilkaa siis te näin: Isä meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi;

JT ei ole saanut opetusta pyhittämisestä, jos häntä kuuntelee, huomaa sen.

2.Mooseksen kirja 20:7 Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.

JT tykkää nimenhokemisuskonnostaan

• Anonyymi

Jos ihminen saa kasteen luterilaisessa kirkossa ja myöhemmin kastattaa itsensä JT-uskontoon, tämä ei kirkon näkökulmasta poista aiempaa kastetta. Jos ihminen haluaa palata myöhemmin kirkkoon, uutta kastetta ei tarvita.

Sen sijaan JT-perheeseen syntynyt ja tuohon uskontoon kastettu pitää kastaa luterilaisessa kirkossa jos hän haluaa siihen liittyä. JT-uskonnossa toimitettua kastetta kirkko ei pidä pätevänä.

• Anonyymi

Jehovan todistajille kaste on kuoleman vakava asia. Nimittäin JT kaste. Muut ovat heidän mielestään huuhaata.

• Anonyymi

Poppamies pokaa, kastaa, voitelee ja sitten rullaa.

• Anonyymi

Jeesus antoi ohjeen kastamiseen:

Matt. 28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

Vartiotorniuskonto kastaa:

Ensimmäinen kysymys on:
      Oletko Jeesuksen Kristuksen uhrin perusteella katunut syntejäsi ja vihkiytynyt Jehovalle tehdäksesi hänen tahtonsa?

Toinen kysymys on:
      Ymmärrätkö, että vihkiytymisesi ja kasteesi osoittavat sinun olevan yksi Jehovan todistajista Jumalan hengen ohjaaman järjestön yhteydessä? (Vartiotorni 15. kesäkuuta 1985 sivu 30)

-Kysyin tuosta asiasta jt:ltä. Hän kertoi kuulleensa valtakunnansalilla että Jeesus ei tuota asiaa tiennyt, kuinka tulee kastaa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      222
      4266
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      69
      2745
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      393
      2421
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2353
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      42
      1629
    6. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      545
      1377
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      57
      1330
    8. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      96
      1324
    9. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      76
      1311
    10. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      125
      1196
    Aihe