Korvausteologia rehottaa kovasti

Anonyymi-ap

Korvausteologia eli supersessionismi tarkoittaa teologista ajatusta, jonka mukaan kristillinen kirkko tai seurakunta olisi ottanut Israelin eli juutalaisten paikan Jumalan valittuna kansana ja ottanut Israelille kuuluvat lupaukset. Korvausteologian mukaan juutalaisilla ei olisi pelastushistoriallista merkitystä. Korvausteologian piirissä on useita käsityksiä juutalaisten ja Israelin asemasta Jumalan suunnitelmassa. Korvausteologiaa ilmenee paikoin erityisesti reformoiduissa kirkoissa.
(Wikipedia)

32

105

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

Jeesus oli uskoltaan Juutalainen alusta loppuun asti, eikä vaihtanut sitä uskoa mihinkään muuhun.

Ilm. 14:12

Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt
      ja Jeesuksen uskon.

• Anonyymi
        UUSI

Jeesus ei kehottanut ketään kääntymään johonkin uuteen uskoon tai uskontoon.

Matt. 19:17

Niin hän sanoi hänelle: "Miksi kysyt minulta, mikä on hyvää? On ainoastaan yksi, joka on hyvä. Mutta jos tahdot päästä elämään sisälle, niin pidä käskyt."

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus ei kehottanut ketään kääntymään johonkin uuteen uskoon tai uskontoon.

Matt. 19:17

Niin hän sanoi hänelle: "Miksi kysyt minulta, mikä on hyvää? On ainoastaan yksi, joka on hyvä. Mutta jos tahdot päästä elämään sisälle, niin pidä käskyt."

Jumalan käskyjen hylkääminen on paha laittomuuden teko ja kapinaa Jumalaa vastaan, mistä ei hyvää seuraa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jumalan käskyjen hylkääminen on paha laittomuuden teko ja kapinaa Jumalaa vastaan, mistä ei hyvää seuraa.

Rakasta Herraa sinun Jumalaasi ylikaiken ja lähimäistäsi niinkuin itseäsi!

1. Joh. 5:3

Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Rakasta Herraa sinun Jumalaasi ylikaiken ja lähimäistäsi niinkuin itseäsi!

1. Joh. 5:3

Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa.

Jeesuksen veli Jaakob varoitti ns. uskonharhasta, että pelkkä usko korvaa ja kuittaa kristityn ihmisen oman vaelluksen ja tekojen merkityksen elämäntiellä.

Jaak. 2:20

Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesuksen veli Jaakob varoitti ns. uskonharhasta, että pelkkä usko korvaa ja kuittaa kristityn ihmisen oman vaelluksen ja tekojen merkityksen elämäntiellä.

Jaak. 2:20

Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

Jaak.2
        25 Juuri tekojensa ansiosta portto Rahabkin osoittautui vanhurskaaksi, kun otti sanansaattajat luokseen ja auttoi heidät pois toista tietä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jaak.2
        25 Juuri tekojensa ansiosta portto Rahabkin osoittautui vanhurskaaksi, kun otti sanansaattajat luokseen ja auttoi heidät pois toista tietä.

Ilm. 22:12

"Minä tulen pian, ja tullessani minä tuon jokaiselle palkan, maksan kullekin hänen tekojensa mukaan."

• Anonyymi
      UUSI

Juutalaiset tappoivat Jeesuksen sapattirikkomuksista.
      Se sinetöi heidän kohtalonsa.

• Anonyymi
        UUSI

sinetöi...?

• Anonyymi
        UUSI

Jeesus oli Rabbi, jota sapatinsännöt eivät edes koskeneet.

Jeesuksen murhan motiivi oli poliittinen. Syy vieritettiin uskonasioiden syyksi, kuten usein tehdään.
        Rooman valta eliminoi ihmisiä, jotka olivat uhka Rooman miehittäjävallalle, koska huhuttiin, että Jeesuksesta tulee Juutalaisten kuningas ja Juuda itsenäistyy.

INRI=Jeesus Kristus Juutalaisten kuningas.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus oli Rabbi, jota sapatinsännöt eivät edes koskeneet.

Jeesuksen murhan motiivi oli poliittinen. Syy vieritettiin uskonasioiden syyksi, kuten usein tehdään.
        Rooman valta eliminoi ihmisiä, jotka olivat uhka Rooman miehittäjävallalle, koska huhuttiin, että Jeesuksesta tulee Juutalaisten kuningas ja Juuda itsenäistyy.

INRI=Jeesus Kristus Juutalaisten kuningas.

Paavali oli eräs Rooman hirmuvallan agentti, jolla oli lupa tappaa ihmisiä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali oli eräs Rooman hirmuvallan agentti, jolla oli lupa tappaa ihmisiä.

Ap. t. 22:27

Niin päällikkö meni Paavalin luo ja sanoi hänelle: "Sano minulle: oletko sinä Rooman kansalainen?" Hän vastasi: "Olen"

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ap. t. 22:27

Niin päällikkö meni Paavalin luo ja sanoi hänelle: "Sano minulle: oletko sinä Rooman kansalainen?" Hän vastasi: "Olen"

Miksei Paavalia vangittu Stefanoksen murhasta?

• Anonyymi
        UUSI

Jeesus päätti itse omasta kuolemastaan, ei siitä voi muita syyttää.

Jeesus antoi henkensä vapaaehtoisesti.

Joh. 10:18

Kukaan ei sitä minulta riistä, itse minä sen annan pois. Minulla on valta antaa se ja valta ottaa se takaisin. Niin on Isäni käskenyt minun tehdä."

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Vallan pitäjät, satraapit, Pilatukset ja Pontiukset oli Rooman miehitysvallan palveluksessa.

Juutalaiset oli alistetussa asemassa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali vartioi muiden vaatteita. Ei kivittänyt Stefanosta.
        Myöhemmin murhautti uskovia.
        Sitten hän tuli uskoon ja sai lähetyskäskyn Jeesukselta.
        Paavalin elämä on ollut suureksi siunaukseksi kristityille kautta historian.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali oli murhakoplan johtaja.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali oli murhakoplan johtaja.

Paavali hyväksyi sen teon. Oli murhakoplan johtaja.

Ap. t. 22:20

Silloinkin, kun Stefanos, sinun todistajasi, surmattiin, minä olin paikalla, hyväksyin kaiken ja vartioin hänen murhaajiensa vaatteita.'

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali hyväksyi sen teon. Oli murhakoplan johtaja.

Ap. t. 22:20

Silloinkin, kun Stefanos, sinun todistajasi, surmattiin, minä olin paikalla, hyväksyin kaiken ja vartioin hänen murhaajiensa vaatteita.'

Paavali harrasti juoksua ja nyrkkeilyä. Kehui fyysisillä voimillaan. Kehui mikä miekka
        on paras tappoase. Lyhyt pistomiekka, gladius.

Fil. 3:4 vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,

1. Kor. 9:26

Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali harrasti juoksua ja nyrkkeilyä. Kehui fyysisillä voimillaan. Kehui mikä miekka
        on paras tappoase. Lyhyt pistomiekka, gladius.

Fil. 3:4 vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,

1. Kor. 9:26

Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.

Nyrkkeily oli siihen aikaan taistelulaji. Mitään nyrkkeilyhanskoja ei käytetty.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jätit kertomatta, että Paavali sai Saatanan enkelin, jota ei otettu hänestä pois rukouksista huolimatta.

• Anonyymi
      UUSI

Hurmahenget syyttää Juutalaisia Jeesuksen surmaamisesta ja hyväksyy holokaustin.
      Todella törkeätä antisemitismiä, mitä Jenkkilahkot edustaa.

• Anonyymi
      UUSI

Olette niin metsässä kuin kukaan voi olla. Olette kulkeneet väärää polkua ryteikköön ja kadotteet suuntatajun sekä kyvyn nähdä minnekään. Niin tapahtuu kun alkaa uskoa eikä osaa katsoa ympärilleen. Raamattu on kartoista huonoimpia. Vuorisaarnan kohta vielä näkyy jotenkin, mutta sekin epäselvästi jos on näkökyky heikentynyt. Pimeydessä kirjojen lukeminen on jo mahdotonta.

• Anonyymi
        UUSI

"Väisty tieltäni, Saatana! Sinun ajatuksesi eivät ole Jumalasta, vaan ihmisestä!"

• Anonyymi
      UUSI

Israel ja Juutalaiset ovat Jumalan silmäteräkansa. Heillä on erikoisasema Jumalan suunnitelmissa.

Sak. 2:12

Sillä näin sanoo Herra Sebaot: Kunniaksensa hän on lähettänyt minut pakanakansojen luokse, jotka ovat teitä saalistaneet. Sillä joka teihin koskee, se koskee hänen silmäteräänsä.

• Anonyymi
        UUSI

1. Sam. 15:29

Herra, Israelin kunnia, ei tyhjää puhu eikä sanojaan peruuta. Ei hän ole ihminen, ei hän sanojaan kadu."

4. Ms.23:19

Jumala ei ole ihminen: hän ei valehtele, hän ei muuta mieltään. Hänkö ei tekisi, mitä sanoo? Hänkö ei pitäisi, mitä lupaa?

• Anonyymi
      UUSI

Jumala hakee valitun kansan ja pelastaa heidät vaikka Tuonelan kuluista.

Näin tapahtui Nooan aikana veteen hukutuille valituille.

1. Piet. 3:19

Ja niin hän myös meni ja saarnasi vankeudessa oleville hengille,

[1. Piet. 4:6]
      Sitä varten niillekin, jotka ovat kuolleet, on julistettu evankeliumi, että he eläisivät hengessä, niin kuin Jumala elää, vaikka ruumiissaan ovat saaneet saman tuomion kuin kaikki ihmiset.

• Anonyymi
        UUSI

1.Piet.3
        20 jotka muinoin eivät totelleet Jumalaa, kun hän Nooan päivinä kärsivällisesti odotti sen ajan, kun arkkia rakennettiin. Vain muutama ihminen, kaikkiaan kahdeksan, pelastui arkissa veden kantamana.
        21 Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus,
        22 hänen, joka on mennyt taivaaseen ja istuu Jumalan oikealla puolella ja jolle on alistettu enkelit, vallat ja voimat.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

1.Piet.3
        20 jotka muinoin eivät totelleet Jumalaa, kun hän Nooan päivinä kärsivällisesti odotti sen ajan, kun arkkia rakennettiin. Vain muutama ihminen, kaikkiaan kahdeksan, pelastui arkissa veden kantamana.
        21 Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus,
        22 hänen, joka on mennyt taivaaseen ja istuu Jumalan oikealla puolella ja jolle on alistettu enkelit, vallat ja voimat.

Ei Jeesus hiippaile henkijeesuksena missään Syyrian ja Arabian erämaissa.

Jeesus tulee vasta ajastaan takaisin tänne maan päälle.

"Minä tulen pian, ja tullessani minä tuon jokaiselle palkan, maksan kullekin hänen tekojensa mukaan.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

"Minä tulen pian, ja tullessani minä tuon jokaiselle palkan, maksan kullekin hänen tekojensa mukaan.

1. Tim. 6:16

Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

1. Tim. 6:16

Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen

Ap. t. 1:11

Nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te siinä seisotte katselemassa taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teidän luotanne taivaaseen, tulee kerran takaisin, samalla tavoin kuin näitte hänen taivaaseen menevän."

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Saulus piiloteli ulkomailla monta vuotta oikeita apostoleita väärällä nimellä.

Gal. 1:17

enkä heti lähtenyt Jerusalemiin tapaamaan niitä, joista oli tullut apostoleja jo ennen minua. Sen sijaan menin Arabiaan ja palasin sieltä takaisin Damaskokseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5604
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      32
      4940
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      2834
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2384
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2078
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2038
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1657
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1621
    9. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      26
      1582
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      29
      1509
    Aihe