Ja jatkuvasti maksetaa, ja elätetään muita. Nyt leikataan eläkkeestäkin. Minä kun luulin että 45v riittää töitä tehneennä ettei sitä ronkita. Ja jos yleensän sen saa reilu vuoden päästä. Katelle 2000 käteen raatamisesta.
Suomen velka 180 miljardia euroa. Miettikää.
17
157
Vastaukset
- Anonyymi
Työeläkkeistähän ei ole leikattu mitään. Eikä tiedossa ole, että tulisikaan leikkauksia. Näitähän, siis palkansaajien työeläkkeitä, ei kustanneta valtion varoista.
Veromuutoksia ja indeksikorotusten muutoksia niihinkin on tosin ollut esillä
Sen sijaan sosiaalipetusteisista eli valtion kustantamista eläkkeistä ja muista tuista, joista onkin leikattu, on kyllä ollut puhe. Nämähän toisivat rahallista säästöä valtiolle. Muilta osin taitaa vahinkoa tulla enemmänkin..
Työeläkkeiden leikkaaminen on käytännössä kovasti hankalaa, koska kyse on ihmisten yksityisomaisuudesta. Ja leikkauksethan pienentävät verotuloja. - Anonyymi
Lampaita viedään teuraaksi
- Anonyymi
Kaikkien Suomalaisten tulee vihdoinkin ymmärtää, että pulmana ovat liian suuret julkiset menot jotka ovat 55% suhteessa BKT:hen !
Luku on teollisuusmaiden kärkipäässä eli huonossa päässä !?
Kun julkiset menot ovat liian suuret niin verotus on korkeata ja talouskasvu on olematonta sekä varallisuustasot ovat matalat !
Lisäksi Suomi velkaantuu kokoajan ulkomaille ! Julkinen velka on tällä hetkellä runsaat 225 miljardia Euroa !- Anonyymi
”Rahaa on” ja ”velkaa ei tarvitse maksaa takaisin”…..
Kuuluisat lauseet… - Anonyymi
sote se maksaa laiskat johtajat ja pösilöt virkamiehet usella pallilla istutaan pösilöinä eikä mitään tajuta.
- Anonyymi
Tuleville sukupolville annamme tämän perinnön !?
Eikö ole itsekästä ja inhimillistä !?
On lottovoitto syntyä Suomeen maksamaan tekemäämme ulkomaista julkista velkaa !? - Anonyymi
höpö höpö sote se maksaa idiootti ,,ne velat on saanan perintöä korkoinee sdp
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
”Rahaa on” ja ”velkaa ei tarvitse maksaa takaisin”…..
Kuuluisat lauseet…Nyt sitä toistelee Purra.
- Anonyymi
Uskokaa vain, niin jonain kauniina, tai sateisena päivänä, Irakin vankilasta vapautettu avaruusinsinööri tarttuu siivousfirma ISS:n moppiin ja ämpäriin ja alkaa maksaa eläkkeitämme! hihihihihi
- Anonyymi
Vihervasemmisto vihaa suomalaisia!
- Anonyymi
Vasemmistoa saadaan kuitenkin kiittää, että elämme hyvin hyvinvointivaltiossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vasemmistoa saadaan kuitenkin kiittää, että elämme hyvin hyvinvointivaltiossa.
Asia ei ole noin yksinkertainen !
Vasemmisto mielellään lisää julkisia menoja eduskunnassa jolloin heillä on enemmistö sitä tehdä !
Mutta, he eivät lainkaan mieti sitä, että onko menoihin rahoitusta muuten kuin velan kautta ulkomailta !?
Mallia tulisi ottaa vaikkapa Sveitsistä !
- Anonyymi
Hei me tienataan🐖
- Anonyymi
Niinpä, kun metrin pino satasia on vasta miljoona...
- Anonyymi
"Rahaa on" Marinin hallitus otti lisää lainaa 48 miljardia.
- Anonyymi
¨Nykyhallitus ottaa lainaa Marinia enemmän. Kokoomuksessahan onkin talousosaamista , ainakin omien puheidensa perusteella. Hallitus tukee rikkaita ja pääomien omistajia. Sieltä se vaalituki tulee.
- Anonyymi
Jos Suomi lopettaisi turhat maksut Ukrainaan, EU:lle ja Natolle, velkaongelma helpottaisi heti tuntuvasti. Nämä Suomen massiiviset ongelmat ovat hyvin pitkälle itse aiheutettuja, äärimmäisen epäonnistuneen politikan lopputulos. Sotahullu Häkkänen pyytää vielä lisää rahaa militarismiin eikä kukaan uskalla sanoa vastaan. On siinä meillä päättäjiä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 503874
- 1053425
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj342811Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262488- 201889
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51839- 1851766
- 291588
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3871468Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91248