Suomen velka 180 miljardia euroa. Miettikää.

Anonyymi-ap

Ja jatkuvasti maksetaa, ja elätetään muita. Nyt leikataan eläkkeestäkin. Minä kun luulin että 45v riittää töitä tehneennä ettei sitä ronkita. Ja jos yleensän sen saa reilu vuoden päästä. Katelle 2000 käteen raatamisesta.

17

157

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Työeläkkeistähän ei ole leikattu mitään. Eikä tiedossa ole, että tulisikaan leikkauksia. Näitähän, siis palkansaajien työeläkkeitä, ei kustanneta valtion varoista.
      Veromuutoksia ja indeksikorotusten muutoksia niihinkin on tosin ollut esillä

Sen sijaan sosiaalipetusteisista eli valtion kustantamista eläkkeistä ja muista tuista, joista onkin leikattu, on kyllä ollut puhe. Nämähän toisivat rahallista säästöä valtiolle. Muilta osin taitaa vahinkoa tulla enemmänkin..

Työeläkkeiden leikkaaminen on käytännössä kovasti hankalaa, koska kyse on ihmisten yksityisomaisuudesta. Ja leikkauksethan pienentävät verotuloja.

• Anonyymi

Lampaita viedään teuraaksi

• Anonyymi

Kaikkien Suomalaisten tulee vihdoinkin ymmärtää, että pulmana ovat liian suuret julkiset menot jotka ovat 55% suhteessa BKT:hen !
      Luku on teollisuusmaiden kärkipäässä eli huonossa päässä !?

Kun julkiset menot ovat liian suuret niin verotus on korkeata ja talouskasvu on olematonta sekä varallisuustasot ovat matalat !

Lisäksi Suomi velkaantuu kokoajan ulkomaille ! Julkinen velka on tällä hetkellä runsaat 225 miljardia Euroa !

• Anonyymi

”Rahaa on” ja ”velkaa ei tarvitse maksaa takaisin”…..

Kuuluisat lauseet…

• Anonyymi

sote se maksaa laiskat johtajat ja pösilöt virkamiehet usella pallilla istutaan pösilöinä eikä mitään tajuta.

• Anonyymi

Tuleville sukupolville annamme tämän perinnön !?
        Eikö ole itsekästä ja inhimillistä !?
        On lottovoitto syntyä Suomeen maksamaan tekemäämme ulkomaista julkista velkaa !?

• Anonyymi

höpö höpö sote se maksaa idiootti ,,ne velat on saanan perintöä korkoinee sdp

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

”Rahaa on” ja ”velkaa ei tarvitse maksaa takaisin”…..

Kuuluisat lauseet…

Nyt sitä toistelee Purra.

• Anonyymi

Uskokaa vain, niin jonain kauniina, tai sateisena päivänä, Irakin vankilasta vapautettu avaruusinsinööri tarttuu siivousfirma ISS:n moppiin ja ämpäriin ja alkaa maksaa eläkkeitämme! hihihihihi

• Anonyymi

Vihervasemmisto vihaa suomalaisia!

• Anonyymi

Vasemmistoa saadaan kuitenkin kiittää, että elämme hyvin hyvinvointivaltiossa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vasemmistoa saadaan kuitenkin kiittää, että elämme hyvin hyvinvointivaltiossa.

Asia ei ole noin yksinkertainen !

Vasemmisto mielellään lisää julkisia menoja eduskunnassa jolloin heillä on enemmistö sitä tehdä !
        Mutta, he eivät lainkaan mieti sitä, että onko menoihin rahoitusta muuten kuin velan kautta ulkomailta !?

Mallia tulisi ottaa vaikkapa Sveitsistä !

• Anonyymi

Hei me tienataan🐖

• Anonyymi

Niinpä, kun metrin pino satasia on vasta miljoona...

• Anonyymi

"Rahaa on" Marinin hallitus otti lisää lainaa 48 miljardia.

• Anonyymi

¨Nykyhallitus ottaa lainaa Marinia enemmän. Kokoomuksessahan onkin talousosaamista , ainakin omien puheidensa perusteella. Hallitus tukee rikkaita ja pääomien omistajia. Sieltä se vaalituki tulee.

• Anonyymi

Jos Suomi lopettaisi turhat maksut Ukrainaan, EU:lle ja Natolle, velkaongelma helpottaisi heti tuntuvasti. Nämä Suomen massiiviset ongelmat ovat hyvin pitkälle itse aiheutettuja, äärimmäisen epäonnistuneen politikan lopputulos. Sotahullu Häkkänen pyytää vielä lisää rahaa militarismiin eikä kukaan uskalla sanoa vastaan. On siinä meillä päättäjiä.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      50
      3874
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      105
      3425
    3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      34
      2811
    4. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2488
    5. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      20
      1889
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      1839
    7. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      185
      1766
    8. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      29
      1588
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      387
      1468
    10. Huomenta kulta

En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo
      Ikävä
      9
      1248
    Aihe