Tieliikennelaki ja tasapuolisuus käyttäjille

Anonyymi-ap

Milloin kuljetus on erikoiskuljetus?

Jos kuljetus on sellainen, että yleisellä tiellä sallittu ajoneuvon tai ajoneuvoyhdistelmän leveys, pituus, korkeus tai massa ylitetään, on kyseessä erikoiskuljetus. Erikoiskuljetus voi olla esimerkiksi jakamattoman kappaleen kuljetus, eli kuljetettavaa tuotetta ei voida purkaa osiin kuljetuksen ajaksi.

Ainakin täällä Ilmajoella maatalo mitä isompi niin sitä suurempi vetojuhta.
Mutta miksi saavat laistaa erikoiskuljetukselle määrättyjä, etuautoja vilkkuvaloin ei edes omassa mammuttitraktorissa keltaista majakkaa.
Tänäänkin tuli vastaan Tuomikylätiellä sellainen kulkupeli ettei ajoratamerkkien, keskiviivan ja reunaviivojen väli riittänyt...ylittyi eikä mitää varoittavaa laitetta. Jos olisin saman tehnyt kuormautolla niin vaihtoehdot olisivat joko YLILEVEÄ KULJETUS JA ETUAUTO TAI SAKOT.
Kaipaan oikeudenmukaisuutta ja tasapuolisuutta.

12

180

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kepulaisilla on ihan omat lait, ei koske heitä.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Olen ajellut Ilmajoen suurkartanoiden läheisyydessä. Ylimielisiä tuntuu olevan nämä puhtaan ruuan tuottajat jotka suhtautuu muihin ihmisiin ala- arvoisesti. Kun oma ego on taivaissa, ei voi muuta kuin ihmetellä miten olemattomia kommentteja päästävät suustaan kun keskustelevat muiden yhteiskuntaluokkien kanssa. Miettikää maataloustuottajat miten teidät nähdään muiden ihmisten silmin; kun ajatte niillä miljoonan euron traktori yhdistelmillä kuin kroisokset , ei tällainen itse aiheutettu mainos hyvää tee maaseudulla, kotimaisen ruuan ostotavoitteille eikä maatalouden positiiviselle merkitykselle yhteiskunnassa. Mtk.n ja Atrian kokouksissa olisi syytä neuvoa miten maataloustuottajat aiheuttaa monesti pelkkää pahaa oloa monelle tiellä ajaville tai kyläyhteisön ihmisille. Mitä itse tuottaja voi asialle tehdä muutakuin räyhätä.

• Anonyymi

Hevooset takaasi peltotöihin.
        Terv. Kommari

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hevooset takaasi peltotöihin.
        Terv. Kommari

Politiikka on poistettava tästä ryhmästä. Kommunismi ja sosialismi ei kuulu tähän aiheeseen koska heidän kateus on ylivertaista, heille on vain ja ainostaan tärkeintä se että saavat kaikki ja nyt heti ilmaiseksi.

• Anonyymi

Ei kaikkia ns.yrittäjiä palkita ilmaisilla tukiaisilla kaiken tuotannosta saadaan tilin lisäksi vaan heidän on etsittävä joko ostaja tuotteelle tai myytävä itsenä työpanoksella muille.
      Samalla lailla muitakin yrittäjiä sitoo yritys hyvä ettei ympäri vuorokauden, lomittajista puhumattakaan.
      Joten saisitte olla vähän nöyrempiä kun kerran olette " köyhimpiä ". Kaikkialla on oikeus ja kohtuus liikkua liikenteessä turvallisesti ja samoilla säädöksillä sekä lain pykälällä.

• Anonyymi

Tarkoittaako maataloustuottaja että heidän tuotteiden ostajat ovat köyhiä. Omalle maataloustuotannon alalle päästäkseen tulisi miettiä miten osoittaa kuluttajille oma sivistyksen taso. Useat maanjussit " humaltuu" kun pihas seisoo mieluisa määrä komeita tuotantovälineitä ja näyttävät tuotantorakennukset. Kaupassa tulisi myydä ainetta jota voi ostaa kun mieli alkaa olemaan suurempi herra mitä totuudessa on

• Anonyymi

ja kyllä minä nyt niin mieleni pahoitin

• Anonyymi

Maanviljelijän tuntipalkka on 4e/h
      lähde:MTK
      Demarina ihmettelen miksi meillä on niin tiukkaa kun saan 5x enemmän palkkaa.

• Anonyymi

Mtk:n puheet ja lausunnot ovat yhtä kuin tuuleen puhaltaisi. Noissa heidän tuntipalkoissa on huomioitu vain se osa minkä maajussi saa myynnistä, ei vieraalle tehdyistä tunneista, ei tukiaisista, ei puun myynnistä jne. Vähennyksiin voidaan pistää vaikka kaupasta ostettu leipäjauhot. Tiedän mistä puhun, oikeus ja kohtuus kaikessa.

• Anonyymi

Näistä maajussien kulkupeleistä, kun aja ylä-asteiden ja lukioiden ohi niin koulujen parkkipaikat ovat pullollaan traktoreita ja " varmaakin kaikissa on verollinen polttoaine" kun ei kerran tehdä maatalouden töitä.

• Anonyymi

Mieluinen ohje tuottajille; suhtaudu kuluttajaan samalla lailla kuin haluaisit suhtautua itseesi. Me kuluttajat emme tarvitse huonoa kohtelua keneltäkään jonka palaveluja/tuotteita ostamme. Olen kuulluut duunarina useasti miten me olemem laiskoja mutta heillä on paljon töitä. Varmasti on maatilalla töitä ,mutta miksi syyllistätte omista valinnoistaanne muut ihmiset.

Terv. Maatalouden parissa työskennellyt Duunari

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1264
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1118
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      840
    4. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      834
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      770
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      705
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      682
    8. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60