Eikös köyhillä yleinen tulonlähde ole työmarkkinatuki+asumistuki+toimeentulotuki.Laskelmissa asumismenojen jälkeen pitäisi jäädä se 600eur.Vaikka kuinka kalliisti asuu niin ihme ettei 350eur jäisi. Kaljaa tietenkin juo ja käryttää,pelaa niin oravanpyörä on valmis.Valmistas itse vaikka viiniä ja vähän sätkän käryyttämistä.
Tulot ja menot
38
387
Vastaukset
- Anonyymi
Työn vieroksumistuki, bunkkerituki ja vätystelytuki, niitähän ne on .
- Anonyymi
Niimpä monella unohtuu sellainen asia ku tukirahoilla notkuu jos vaikka töihin menis mutta asenteet on se menee tuet.Kuinka aikoinaan ihmiset lähtivät töihin Ruotsiin,amerikkaan,jotkut lähti merille.Se voi olla kyllä eri kun tehtaissa oli töitä.Kuka käskee asua jossain korvessa ni Helsingissä on töitä ja majailee komerossa.
- Anonyymi
Miksi sun piti vastata kaksi kertaa itsellesi? Nuo molemmat on sun kirjotuksia, haluut näyttää että saat tukivastauksia, vaikka itse niitä tehtailet! Heheeee....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi sun piti vastata kaksi kertaa itsellesi? Nuo molemmat on sun kirjotuksia, haluut näyttää että saat tukivastauksia, vaikka itse niitä tehtailet! Heheeee....
Niinhän sinä itsekin teet
- Anonyymi
Työmarkkinatuki+asumistuki TAI toimeentulotuki + asumistuki. Yhteensä noin 900 euroa/kk. Siitä on maksettava kaikki menot vuokra mukaanlukien. Hyvä on jos aaa 100 euroa joskus säästöön.
Aloittaja ei tiedä eikä osaa laskea. Töissä hän ei tuolla ymmärryksellä ja asenteella ole. Yhteiskunta maksaa hänen hoidostaan huomattavasti alinta sosiaaliturvaa enemmän.- Anonyymi
Sen kun lässytät mitä tukia on niin eikö töihin lähteminen ole tullut mieleen nooh taitaa psyykesairaus esteenä tuki expertillä.
- Anonyymi
Onneksi työeläkettä saavan ei tarvitse hakea tukiaisia vaan pärjää omillaan.
Voi vielä laittaa pienen summan kuukaudessa säästöönkin eli varautua
erilaisiin yllättäviin menoihin, joita voi tulla taviskulujen lisäksi. - Anonyymi
600 eurosta menee vuokraan ja laskuihin 200 euroa. Olen aina maksanut vuokran ja sitten katsotaan mitä jää. Ei sillä 400 eurolla eletä leveesti eikä ryypätä. En ole koskaan polttanut. Pyrin myös säästämään rahaa ja olen tullut vähällä toimeen. Pakko myös kalastaa ja olla joku harrastus koska muuten sekoo lopullisesti jos joutuu vaan kotona makoilee kaiket päivät.
- Anonyymi
Minun vuokra vielä nousi 50 euroa kerralla. Oli aika järkytys sekin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minun vuokra vielä nousi 50 euroa kerralla. Oli aika järkytys sekin.
Tuollainen 50 € sinne tai tänne, mitä se haittaa kokonaistaloudessa.
Kun maksaa kuukauden säännölliset kulut, niin jää vielä riittävästi
käyttörahaa kun ei ryyppää eikä polta tupakkaa tai pelaa .
Lottokin on tänä vuonna tuottanut vasta satasen tappiota.
- Anonyymi
Eilen just hain kirppis myynnistä tulevat rahat, 869,45 euroa, verottomana käteen rahat ettei mee tilille, orpo ei pääse käsiksi.
Mahtavaa, työttömänä hieno raha viikon kirppismyynistä. Mulla on aika suuret kirppismyynnit aina, tehdään paljon itse tuotteita ja menee hyvin kaupaksi.
Ollaan oltu työttömänä vuosikausia, ja hyvin prjtään. Tää on meidän elämää ja tykätään tästä. Mitään ei puutu, rahaa on, asunto ja autoja on... mökki on.. kaikkea on ja ratkin riittää.- Anonyymi
Niin varmaan...kaikki muu roskaa paitsi työttömyys. Asuntokin saattaa olla peräkammari vanhan äitisi tönössä savossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin varmaan...kaikki muu roskaa paitsi työttömyys. Asuntokin saattaa olla peräkammari vanhan äitisi tönössä savossa.
Voi lapsikulta! Sinulla on nyt paha olla, mutta anna surun tulla vaan. Me täällä autamme ja otamme kopin sinusta. Et mitenkään kestä toisten ihmisten arkea ja asioita, onpakko aina virnistellä ja ilkkua, jotta sulle tulee hyvä mieli.
Mutta meneppä nyt sinne kouluun ja ole kiltisti, ethän sinä voinut vanhempiasi valita, niin tuollanen sinusta tuli kun hekään eivät ole osanneet elää kunniallista elämää, näyttää esimerkkiä sinulle ja toisia arvostaen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi lapsikulta! Sinulla on nyt paha olla, mutta anna surun tulla vaan. Me täällä autamme ja otamme kopin sinusta. Et mitenkään kestä toisten ihmisten arkea ja asioita, onpakko aina virnistellä ja ilkkua, jotta sulle tulee hyvä mieli.
Mutta meneppä nyt sinne kouluun ja ole kiltisti, ethän sinä voinut vanhempiasi valita, niin tuollanen sinusta tuli kun hekään eivät ole osanneet elää kunniallista elämää, näyttää esimerkkiä sinulle ja toisia arvostaen.Mitä lienet vajakki taas nauttinut ei tuo kirjoittamasi mitään arkea ole. Vaan juopon akan deliriumhaaveita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä lienet vajakki taas nauttinut ei tuo kirjoittamasi mitään arkea ole. Vaan juopon akan deliriumhaaveita.
Kyllä niitä on kaikenlaisia surkuteltavia tapauksia. Kun on pitkään asunut
samalla paikkakunnalla niin tietää kerrassaan surkeita sukuja.
Tuossakin rannassa asuu eräs klaani , missä on rosvoja ja typeryksiä jo
neljässä sukupolvessa. En tosin tiedä mitä oli jo ennen sitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä lienet vajakki taas nauttinut ei tuo kirjoittamasi mitään arkea ole. Vaan juopon akan deliriumhaaveita.
Niin paha olla sulla, että miten sua voisi auttaa? Sinä selvästi kärsit nyt yksinäisyydestä ja masennuksesta, ja tuollasilla sanoilla yrität kohentaa mielialaa, jos pahat sanat auttaisi sinun itsetunnon kasvussa.
Mutta ei auta, ne vaan pahentaa. Halin sua. - Anonyymi
"Mulla on aika suuret kirppismyynnit aina, tehdään paljon itse tuotteita ja menee hyvin kaupaksi."
Niinkuin mitä? Pullonkorkkimattoja ja kaljatölkkijunia? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Mulla on aika suuret kirppismyynnit aina, tehdään paljon itse tuotteita ja menee hyvin kaupaksi."
Niinkuin mitä? Pullonkorkkimattoja ja kaljatölkkijunia?Savossa mustalaismatamin virkkaamat villasukat&myssyt myyvät helteilläkin kuin häkä, Kauppa käy kuin siimaa ympäri vuoden.
- Anonyymi
"Eilen just hain kirppis myynnistä tulevat rahat, 869,45 euroa, verottomana käteen rahat ettei mee tilille, orpo ei pääse käsiksi.
Mahtavaa, työttömänä hieno raha viikon kirppismyynistä. Mulla on aika suuret kirppismyynnit aina, tehdään paljon itse tuotteita ja menee hyvin kaupaksi."
😃😂😄😅😜🙄
- Anonyymi
ON AINA IHNAAA LUKEA NÄITÄ KATKERIA ALOITUKSIA.
Jännä miten joitakin ihmisiä kiinnostaa muiden raha asiat. Heillä itsellään kun ei ole rahaa niin miettivät miten toiset rahaa ovat onnistuneet saamaan.
Ei se pha asia ole jos on kateellinen, se ei vaikuta kenenkään elämään, on vaan niin hauskaa kun katkeruus kimpoaa monen suusta.
Varsinkin jos olet kotona, niin voi voi kun se on monelle katkeruuden paikka. Onhan se katkeraa jos itse eivät saa kun 9 e pivä, ei sillä pahemmin iloita. Kjäh kjäh... lisää vaan katkeria kannanottoja, niitä on kiva lukee ja nauraa vatsa kippurassa, miten jotkut niin katkeroituvat ja kuvittelevat itsestään suuria. Kertokaa vaan, saamme nauraa.- Anonyymi
Ei sinulla mitään rahaa tonokki ole mutta hirnu pois se on vielä ilmaista. Varo ettei orpo vie sitäkin hupia sinulta niin jäisi enää dokaaminen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sinulla mitään rahaa tonokki ole mutta hirnu pois se on vielä ilmaista. Varo ettei orpo vie sitäkin hupia sinulta niin jäisi enää dokaaminen.
Juuri tälläisiä ihmisisä ihmettelen, tai eihän heitä ole kuin sinä yksi. Ei täällä kukaan ole noin pettynyt itseensä kuin sinä.
Olemme kaikki yrittäneet auttaa, muttei näytä oppi menevän perille.
Mutta toki lumme ajatuksesi ja olemme sinulle läsnä täällä. Hienoa että reakoit avuntarjoajiin. Toivottavasti otat opiksesi, autamme kyllä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri tälläisiä ihmisisä ihmettelen, tai eihän heitä ole kuin sinä yksi. Ei täällä kukaan ole noin pettynyt itseensä kuin sinä.
Olemme kaikki yrittäneet auttaa, muttei näytä oppi menevän perille.
Mutta toki lumme ajatuksesi ja olemme sinulle läsnä täällä. Hienoa että reakoit avuntarjoajiin. Toivottavasti otat opiksesi, autamme kyllä.Ketkä me?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ketkä me?
Niimpä ketkä ihmeen me, päihdeongelmaiset käyttää tuota muotoa me kun vääristynyt yhteenkuuluvuuden tuntemus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niimpä ketkä ihmeen me, päihdeongelmaiset käyttää tuota muotoa me kun vääristynyt yhteenkuuluvuuden tuntemus.
Me, on monikon ensimmäinen persoona...kaivappa äidinkielen kirja ja opettele sijamuodot uudelleen.
t. ope/psykoloi/juristi - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Me, on monikon ensimmäinen persoona...kaivappa äidinkielen kirja ja opettele sijamuodot uudelleen.
t. ope/psykoloi/juristiNiin, ketkä me? Sinä ja...?Sika-amalia ja naapurin telluko?
- Anonyymi
Ennen sai ruokaa 140 eurolla kuukaudeksi. Nyt maksaa 300 euroa.
- Anonyymi
Juu, ennen sai mummonnökin 20.000 markalla nyt se maksaa 20.000 e eli 180.000 markkaa.
Luksusasunto maksoi 100.000 markkaa nyt se on 100.000 euroa oli 600.000 markkaa.
Euro oli kusetus, ja orpo heittää lisää vettä myllyyn eikä itse ymmärrä mitä tekee.
- Anonyymi
Valehtelet että ostat ruokaa 300eurolla jos yksin asut.10 eurolla ruokaa päivässä ni saa jo vaikka mitä.
- Anonyymi
Sinä valehtelet että ostat viinaa tonnilla!!! En ikinä usko että edes sulle myyvät. Kannattasko juella jollekin? Sulla mitään autoa ole, hui hai... valhetta pukkaa ja toisten mollaamista... se on sun elämä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä valehtelet että ostat viinaa tonnilla!!! En ikinä usko että edes sulle myyvät. Kannattasko juella jollekin? Sulla mitään autoa ole, hui hai... valhetta pukkaa ja toisten mollaamista... se on sun elämä.
Taas sekoilit hönössä😂😆. Ja valehtelija joskin huono sellainen olet itse. Et tarina-alma useinkaan totta kirjoita🐷🤡
- Anonyymi
Huomenna tulee takuu eläke tilille taas!
ostan uuden tyynyn ja ruokaa ainakin.
varhaiseläkeläinen- Anonyymi
Osta olutta varastoon ja jemmaan naapurilta.
- Anonyymi
Työeläke tuli jo eilen. Taas voi maksaa asunnon ja muut kulut ja lopuilla voi sitten
viettää sitä parjattua kulutusjuhlaa paitsi että pieni summa aina säästöön.
Kannattaa jo varautua kodinkoneiden ja huonekalujen uusintaan, kun
sohva ja astis on 10 v. ja jääkaappi peräti 16 v. Kyllä ne kohta laukee.
- Anonyymi
Jos ylipäätänsä saa toimeentulotukea niin laskenta vaiheessa on huomiotu ravintomenot 9eur elikä turha änkyttää mitään että hänellä se ja se meno.Kaljaan,sätkiin on näköjään varaa ja tuon jälkeen kitistään ettei varaa syödä kuin makaronia ai niin jotkut tunee rahansa peleihin.Se eri asia sitten jos sairautta ja isot lääkemenot mutta osan saa toimeentulotuen kautta.Vuodesta toiseen vaan prkl notkumista ja töihin lähteminen ujostuttaa.
- Anonyymi
Suurin osa tuetuista asuu liian kalliisti ja sitten vikisee rahapulasta.
On ihan oikein, että Kela on lähettänyt kehoituksen muuttaa halpaan.
Ei työttömän tarvitse asua keskustassa. Kelan tuesta voi nauttia ihan
hyvin jossakin lähiön pienessä asunnossa, mikä on halpempi sekä
asujalle että veronmaksajille.- Anonyymi
Hyvin on kokoomuksen propaganda sinuun uponnut että köyhät asuis tukien varassa keskustassa 🤣 ne tuet on todella surkeat josta eu on suomea monta kertaa jo huomauttanut
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvin on kokoomuksen propaganda sinuun uponnut että köyhät asuis tukien varassa keskustassa 🤣 ne tuet on todella surkeat josta eu on suomea monta kertaa jo huomauttanut
EU ei ole kertaakaan huomauttanut. Euroopan neuvosto on, mutta sillä ei ole mitään tekemistä Euroopan Unionin kanssa. Miksi kelaelätit aina valehtelevat?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3921956Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek121769Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2411348Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.77989Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel51950Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia402918Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä33741- 55720
Hyvää yötä mies
Nuku hyvin. Viikonloppuna on tulossa hellettä, se on mukavaa. Juhannuskin kohta. Mun tekis mieli huolehtia susta. Semmo70704- 63703