Uskonharhasta

Anonyymi-ap

Omaan uskoon luottaminen autuaaksi tekevänä asiana on pettävää laatua.

Kyseessä on ns. "uskonharha".

Jeesuksen veli Jaakob, Jerusalemin seurakunnan johtaja varoittaa uskonharhasta.

Jaak. 2:20

Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

28

180

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Uskon ihmeisiin.

• Anonyymi

Uskonnonvapaus mahdollistaa ihan minkä tahansa uskomisen.

• Anonyymi

Kaikki uskonnot ovat harhaa.

• Anonyymi

Perustelut puuttuu, kuka yllättyi...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Perustelut puuttuu, kuka yllättyi...

Senhän sanoo järkikin!

• Anonyymi

Yksi erehdys saattaa turmella paljon arvokasta.

• Anonyymi

Johannes kutsui itsensä uskoviksi julistaneita lahkolaisia kyykäärmeiten sikiöiksi.

• Anonyymi

Pitää erottaa kuulosta ja aistien kautta tuleva psykologinen päänusko, mitä yleensä tarkoitetaan uskomisella, se on ihmise mielessä tapahuva prosessi.

Hengellisen tason usko tarkoittaa sitä, kun Jumala ensin kasteessa pesee ja puhdistaa ihmisen sielun kaikesta mahdollisesta synnistä ja ihmisen omasta uskosta puhtaaksi ja tyhjäksi ja sitten vuodattaa sinne uskon Hengen lahjan, mikä Henki on yhteydessä Jumalan kanssa.

• Anonyymi

2.Kor.4
        13 Meillä on sama uskon Henki, josta on kirjoitettu: "Minä uskon, ja siksi puhun."

Room. 8:26

Myös Henki auttaa meitä, jotka olemme heikkoja. Emmehän tiedä, miten meidän tulisi rukoilla, että rukoilisimme oikein. Henki itse kuitenkin puhuu meidän puolestamme sanattomin huokauksin.

Uskon Henki pitää yhteyttä Kristukseen kastetun ihmisen ja Jumalan välillä vaikka ihmisen nukkuessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

2.Kor.4
        13 Meillä on sama uskon Henki, josta on kirjoitettu: "Minä uskon, ja siksi puhun."

Room. 8:26

Myös Henki auttaa meitä, jotka olemme heikkoja. Emmehän tiedä, miten meidän tulisi rukoilla, että rukoilisimme oikein. Henki itse kuitenkin puhuu meidän puolestamme sanattomin huokauksin.

Uskon Henki pitää yhteyttä Kristukseen kastetun ihmisen ja Jumalan välillä vaikka ihmisen nukkuessa.

Tässä viitataan Kristuksen omaksi kastetun lapsen uskoon.

Luuk. 9:48 ja sanoi heille: "Joka ottaa tykönsä tämän lapsen minun nimeeni, se ottaa tykönsä minut; ja joka ottaa tykönsä minut, ottaa tykönsä hänet, joka on minut lähettänyt. Sillä joka teistä kaikista on pienin, se on suuri."

Jaak. 2:7

Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]

Sielunvihollinen, lahkolaiset herjaa Kristuksen omaksi kastettua pieniä lapsia.

• Anonyymi

Usko on Henki meissä.

Johannes kastaja uskoi jo äitinsä kohdussa, ja ilmaisi uskoaan hypähtämällä ilosta, koska hänet oli täytetty Pyhällä Hegellä jo äitinsä kohdussa.

Luuk. 1:15

Sillä hän on oleva suuri Herran edessä; viiniä ja väkijuomaa hän ei juo, ja hän on oleva täytetty Pyhällä Hengellä hamasta äitinsä kohdusta.

Luuk. 1:44

Sillä katso, kun sinun tervehdyksesi ääni tuli minun korviini, hypähti lapsi ilosta minun kohdussani.

• Anonyymi

Gal. 5:22

Mutta Hengen hedelmä on: rakkaus, ILO, rauha, pitkämielisyys, ystävyys, hyvyys, USKO, hiljaisuus, puhtaus.

• Anonyymi

Matt.28:18-20

Jeesuksen järjestys: Ensin kaste sydämen puhdistamiseksi ja tyhjentämiseksi, vasta sitten opetus sen jälkeen.
      Kasteessa kun ihminen saa ensin puhtaaseen ja tyhjän sydämeen uskon Hengen lahjan, niin sitten ihminen ymmärtää opetuksen oikein.

• Anonyymi

Matt.28:19-20

Jeesus: " Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni KASTAMALLA heitä
        Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

JA OPETTAMALLA heitä pitämään kaikki, mitä minä olen KÄSKENYT teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

• Anonyymi

Jaakob juuri vahvistaa sen. Usko tekee vanhurskaaksi. Siis usko vaikuttaa parannusta.

• Anonyymi

Älä unta näe. Ei taivaaseen ole mitään vihreätä linjaa.

Viimeisellä tuomiolla ei kysytä ihmisen uskosta yhtään mitään. Kaikki ihmiset laitetaan tekojensa perusteella kahteen jonoon. Jatkoon, ei jatkoon.

Kaikki tuomitaan tekojensa mukaan, mitä on eläissään tehnyt tai jättänyt tekemättä.

Jaak.2: 25 "Juuri tekojensa ansiosta portto Rahabkin osoittautui vanhurskaaksi, kun otti sanansaattajat luokseen ja auttoi heidät pois toista tietä."

Ilm. 20:12

Näin myös kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä. Kirjat avattiin, avattiin myös elämän kirja, ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli merkitty, kukin tekojensa mukaan. [Dan. 7:10; Luuk. 10:20+ | Matt. 16:27+]

Ilm. 20:13

Meri antoi kuolleensa, Kuolema ja Tuonela antoivat kuolleensa, ja kaikki heidät tuomittiin tekojensa mukaan.

Ilm. 22:12

"Minä tulen pian, ja tullessani minä tuon jokaiselle palkan, maksan kullekin hänen tekojensa mukaan."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä unta näe. Ei taivaaseen ole mitään vihreätä linjaa.

Viimeisellä tuomiolla ei kysytä ihmisen uskosta yhtään mitään. Kaikki ihmiset laitetaan tekojensa perusteella kahteen jonoon. Jatkoon, ei jatkoon.

Kaikki tuomitaan tekojensa mukaan, mitä on eläissään tehnyt tai jättänyt tekemättä.

Jaak.2: 25 "Juuri tekojensa ansiosta portto Rahabkin osoittautui vanhurskaaksi, kun otti sanansaattajat luokseen ja auttoi heidät pois toista tietä."

Ilm. 20:12

Näin myös kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä. Kirjat avattiin, avattiin myös elämän kirja, ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli merkitty, kukin tekojensa mukaan. [Dan. 7:10; Luuk. 10:20 | Matt. 16:27 ]

Ilm. 20:13

Meri antoi kuolleensa, Kuolema ja Tuonela antoivat kuolleensa, ja kaikki heidät tuomittiin tekojensa mukaan.

Ilm. 22:12

"Minä tulen pian, ja tullessani minä tuon jokaiselle palkan, maksan kullekin hänen tekojensa mukaan."

Galatalaiskirje 5:5-6 FB38
        [5] Sillä me odotamme uskosta vanhurskauden toivoa Hengen kautta. [6] Sillä Kristuksessa Jeesuksessa ei auta ympärileikkaus eikä ympärileikkaamattomuus, vaan rakkauden kautta vaikuttava usko.

Roomalaiskirje 3:21-26 FB38
        [21] Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia, [22] se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta. [23] Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla [24] ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, [25] jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit [26] jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.

Menet kadotukseen jos kuvittelet teoillasi pääseväsi taivaaseen.

• Anonyymi

Ei ihminen omilla parannuksen teoilla pelastu, ei ne teot pese syntejä pois, eikä synnytä ihmistä vedesä Hengestä, eikä kumoa perisynnin kirousta.

Raamatun mukaan ikuisen elämän lahja annetaan KASTEESSA, perisynnin kadotustuomio poistetaan vain kasteessa Kristuksen ruumiin jäseneksi,
      mutta lopullinen tuomio tulee vielä tekojen perusteella.

1. Piet. 3:21

Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon LIITON. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

• Anonyymi

Galatalaiskirje 5:5-6 FB38
        [5] Sillä me odotamme uskosta vanhurskauden toivoa Hengen kautta. [6] Sillä Kristuksessa Jeesuksessa ei auta ympärileikkaus eikä ympärileikkaamattomuus, vaan rakkauden kautta vaikuttava usko.

Odotetaan uskosta vanhurskauden toivoa, ei kasteesta eikä millään muillakaan teoilla.

• Anonyymi

Pelkkään omaan uskoonsa luottavat on niitä hiekalle rakentajia.

Kaksi rakentajaa
      Matt.7
      24 "Jokainen, joka kuulee nämä sanani ja tekee niiden mukaan, on kuin järkevä mies, joka rakensi talonsa kalliolle.
      25 Alkoi sataa, tulvavesi virtasi ja myrskytuuli pieksi taloa, mutta se ei sortunut, sillä se oli rakennettu kallioperustalle.
      26 "Jokainen, joka kuulee nämä sanani mutta ei tee niiden mukaan, on kuin tyhmä mies, joka rakensi talonsa hiekalle.
      27 Alkoi sataa, tulvavesi virtasi ja myrskytuuli pieksi taloa, ja se sortui, maan tasalle saakka.

• Anonyymi

Nämä ihmiset luottavat omaan uskoonsa, ja muihin henki-ilmiöihin.

Matt.7
        21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

• Anonyymi

Luterilainen totenapitävä "usko" ei pelasta vaikka olisi kasteltu. Siinä arvellaan, että Jumala voi olla olemassa.

• Anonyymi

Kristitty Lapsi saa kasteessa Pyhän uskon Hengen lahjan, uuden liiton sinetin.

Helluntailaisten usko samanlaista kavalaa uskoa kun Parhamilla ja Olsenilla, jotka sen lahkon perusti.

Ne miehet tuli kuuluisaksi ihan muista asiosta kun Raamatun tuntemuksestaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kristitty Lapsi saa kasteessa Pyhän uskon Hengen lahjan, uuden liiton sinetin.

Helluntailaisten usko samanlaista kavalaa uskoa kun Parhamilla ja Olsenilla, jotka sen lahkon perusti.

Ne miehet tuli kuuluisaksi ihan muista asiosta kun Raamatun tuntemuksestaan.

Helluntailiikkeen perustajat olivat jumalattomia miehiä, joista ei voi lasten kuullen edes puhua.

• Anonyymi

Lahkolaisten katamattomat lapset on Ambomaan pakanalapsia, ei niillä ole mitään Pyhän Hengen lahjaa.

Room. 9:8

Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset.

Lue vertaus tyhmistä ja viisaista neitsyistä.

Kristityt on kastannu lapsensa jo 2000 vuotta Kristuksen omiksi ja tekevät niin aina Ihmisen Pojan päivään asti.

Silloin ei enää ketään ehditä kastaa karistityiksi, kun toinen korjataan talteen ja toinen jätetään.

• Anonyymi

Vauvakasteluriitti ei ketään pelasta, usko ei synny vesitipasta vaan sanasta.

• Anonyymi

Paavalin uskolla mies sai sisälleen Saatanan enkelin uudeksi henkioppaakseen, mikä teki työnsä loppuun Roomassa, paha äkkuolema.

Jeesusta meidän on seuraaminen, eikä mitään Tarsolaisia murhamiehiä.

Ilm. 14:12

Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.

• Anonyymi

Oikeat apostolit ovat Karitsan apostoleita.

Paavali ei kuulu tähän joukkoon.

Ilm. 21:14

Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      87
      1863
    2. Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu

Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia
      Apua aloittelijalle
      157
      1331
    3. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      68
      1141
    4. No ei sun asunto eikä mikään

muukaan sussa ole erikoista. 🤣 köyhä 🤣
      Ikävä
      65
      1012
    5. Hyvin. Ikävää nainen,

Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan
      Ikävä
      82
      941
    6. Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta

Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli
      Pyhäjärvi
      87
      862
    7. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      850
    8. Linnasuolla poliisi operaatio

Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/8646060
      Imatra
      29
      836
    9. Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin

Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.
      Ikävä
      47
      827
    10. Mitä mietit Honey?

Kulta nainen ❤️❤️
      Ikävä
      57
      810
    Aihe