Artek 69..

Anonyymi-ap

Katsoin juuri Artekin selkänojaa ja huoltoa vaatii. Yksi vaihto on ostaa uusi Artekki, joka kylläkin vaatii 400€ valuutta. Tai osaa maalia ja sutia sitä huonoihin kohtiin. Näin tulee siisti lundian kirjoituspöydän kanssa.

Iskulta tuli uusi keittiön pöytä, ja nämä Artekit on sellainen rusina pullassa.

Vähän joutavaisuuksia, muuta sisutus on kyllä kivaa. Pitkallä tähtäimella on jo varakkaan ihmisen kamat.

Mb_76

34

703

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Artekin tuolit huitellee jo 480€/kpl. Kylläkin on vaivan arvoinen. Eihän näitä tarvitse kaikkia huonekaluja hommata. Eli vaikka Iskulta kamat jotka laadukkaat ja muutama Artekki joukkoon.

• Anonyymi

Onneksi selviän pelkällä maalilla, kun sudin tämän selkänojan mustaksi. Näitä samanlaisia myydään Artekilla jo ihan tehdasvalmiina.

Tyttömillä on aikaa sisustaa, joten miksi ei voi alkaa sisustamaan? Perusasetus on Äidin neuvoma, että siivous on puoliruokaa. Siisti asunto on kiva ja vielä sisustukset päälle, jatkuvaa sijoittamista. Kukin tyylillään.

Mb_76

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onneksi selviän pelkällä maalilla, kun sudin tämän selkänojan mustaksi. Näitä samanlaisia myydään Artekilla jo ihan tehdasvalmiina.

Tyttömillä on aikaa sisustaa, joten miksi ei voi alkaa sisustamaan? Perusasetus on Äidin neuvoma, että siivous on puoliruokaa. Siisti asunto on kiva ja vielä sisustukset päälle, jatkuvaa sijoittamista. Kukin tyylillään.

Mb_76

Pitkän tähtäimen suunnittelulla ja sinnikkäällä rahan säästämisellä pystyy hankkimaan
        ihan kunnolliset jalusteet vuosikymmeniksi. Ei mitään halpaa lastulevymoskaa.
        Hankimme viimeiksi olohuoneeseen koivuisia vitriinikaappeja, kun ne olivat
        poistomyynnissä 1/3 hintaan . Ei 900 €:n kalusteita muuten olisi pystynyt hommaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pitkän tähtäimen suunnittelulla ja sinnikkäällä rahan säästämisellä pystyy hankkimaan
        ihan kunnolliset jalusteet vuosikymmeniksi. Ei mitään halpaa lastulevymoskaa.
        Hankimme viimeiksi olohuoneeseen koivuisia vitriinikaappeja, kun ne olivat
        poistomyynnissä 1/3 hintaan . Ei 900 €:n kalusteita muuten olisi pystynyt hommaan.

Katsoin juuri Artekin tuolin tilannetta ja selkänojan maalaus riittää. Runko on hyväkuntoinen. Minulla on kaksi Artekin tuolia, toinen työtuoli on keittiössä ja tämä toimenpiteitä vaativa nettituolina kirjoituspöydän ääressä.

Pieniä rasteja kannattaa olla, jotka hommaa asuntoon asumisviihtyisyyttä.

Minulla on kukka-amppeli, joka pitäisi kiinnittää kattoon, Royal desingiltä ostettu.
        Seuraava rasti on ostaa siihen joku ammpelikasvi, ja mullat.

Seuraava rasti tälle viikolle.

Mb_76

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Katsoin juuri Artekin tuolin tilannetta ja selkänojan maalaus riittää. Runko on hyväkuntoinen. Minulla on kaksi Artekin tuolia, toinen työtuoli on keittiössä ja tämä toimenpiteitä vaativa nettituolina kirjoituspöydän ääressä.

Pieniä rasteja kannattaa olla, jotka hommaa asuntoon asumisviihtyisyyttä.

Minulla on kukka-amppeli, joka pitäisi kiinnittää kattoon, Royal desingiltä ostettu.
        Seuraava rasti on ostaa siihen joku ammpelikasvi, ja mullat.

Seuraava rasti tälle viikolle.

Mb_76

Kirjoituspöydän tuoli löytyi Royal desingiltä, Vitran tuoli. Eli laatua on siis kotona. Seuraava etappi on Weber sähkökrillin hommaminen nyt joulurahoista. Käyttöön en kyllä laita ennen kevättä. Sisustus on kivaa!

Mb_76

• Anonyymi

Kyllähän se ukkelinkin kannattaa panostaa sisustukseen itsellä mieleen olohuoneeseen uusi matto ja verhot.

• Anonyymi

Sisustus kyllä virkistää mieltä, kun koti on nätti. Pitkä ilo. Nämähän on ikuisia kalusteita kun ostaa laatua. Ei ne kulu, ellei muoti tee rajoituksia. Parempi on laittaa rahat sisustuseen, kuin esim. päihteisiin, tai savukkeisiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sisustus kyllä virkistää mieltä, kun koti on nätti. Pitkä ilo. Nämähän on ikuisia kalusteita kun ostaa laatua. Ei ne kulu, ellei muoti tee rajoituksia. Parempi on laittaa rahat sisustuseen, kuin esim. päihteisiin, tai savukkeisiin.

Täydestä puusta valmistetut kotimaiset huonekalut kannattaa ehostaa liimaten
        ja maalaten. Joku Kaakkois-Aasian höttöpuu sen sijaan murenee käsiin.
        Vahvat koivukalusteet kestävät sukupolvelta toiselle käytettyinäkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Täydestä puusta valmistetut kotimaiset huonekalut kannattaa ehostaa liimaten
        ja maalaten. Joku Kaakkois-Aasian höttöpuu sen sijaan murenee käsiin.
        Vahvat koivukalusteet kestävät sukupolvelta toiselle käytettyinäkin.

Isku myy laatukamaa. Suosin siis Iskua. Myöskin löytyy pienissä määrin Vepsäläisen kamaa. Artekkia, joka tällainen rusina pullassa. Sitten on tietenkin Finnish design shop kamaa ja Royal design shop kamaa. Sisustukset alkaa olla sisutettu, joten on enää ylläpitoa vailla. Muutto tuli ja alkoi uudet haasetteet sisustuksen suhteen. Aikaisemmassa asunnossa kaikki oli jo hyvin, mutta muutto muutti tilanteen. Hyvä niin! Jatkuvaa muutosta.

Mb_76

• Anonyymi

On sitten mukava homoilla kun on paikat tip top
      Mb_76

• Anonyymi

En ole homo. Voisit jo jättää minut rauhaan.

Mb_76 se alkuperäinen

• Anonyymi

Onnistuuko artekilla homostelu paremmin kuin ikealla?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onnistuuko artekilla homostelu paremmin kuin ikealla?

Laatu maksaa, joten vastaisin että kyllä! Artek on aina artek.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Laatu maksaa, joten vastaisin että kyllä! Artek on aina artek.

On kylmä maailma kun homostelussakin varakkaat ökytuoleineen saavat suuremman nautinnon

tupauuno, savo. Itäsuomi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On kylmä maailma kun homostelussakin varakkaat ökytuoleineen saavat suuremman nautinnon

tupauuno, savo. Itäsuomi.

Tämä on kyllä aika homomainen ala tämä sisustus, mutta olen kuitenkin hetero. Joutuu myös tekemään näitä naisten hommia ja pidän siitä. Nyt on vaihe, että naiset, eikä varsinkaan miehet kiinnosta ollenkaan. Elän siis itselleni ja tämä on mukavaa! Mitkään suhteet ei kiinnosta ollenkaan. Kunhan saan elää nätissä kodissani.

Tiukka köyhä lapsuus on takana, joten pidän vaikeampiin aikoihin varautumista tärkeänä. Tämä vaatii varautumista. Olen siis eräänlainen preppaaja.

Mb_76

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä on kyllä aika homomainen ala tämä sisustus, mutta olen kuitenkin hetero. Joutuu myös tekemään näitä naisten hommia ja pidän siitä. Nyt on vaihe, että naiset, eikä varsinkaan miehet kiinnosta ollenkaan. Elän siis itselleni ja tämä on mukavaa! Mitkään suhteet ei kiinnosta ollenkaan. Kunhan saan elää nätissä kodissani.

Tiukka köyhä lapsuus on takana, joten pidän vaikeampiin aikoihin varautumista tärkeänä. Tämä vaatii varautumista. Olen siis eräänlainen preppaaja.

Mb_76

Kompakti sotilas asunto on tavoitteena. Nykyajan mukavuuksilla. Äiti tulee tekemään tupatarkastuksen.

Mb_76

• Anonyymi

Yritätkö näyttää vai siis et ole varakas vaan haluaisit olla, että mitä yrität huonekaluilla täällä köyhyyspalstalla esittää.
      Köyhällä voi olla kalliitakin juttuja, mutta kun on vähät varat niin loppujen lopuksi on kuitenkin köyhä.
      Itse olen aina ollut rutiköyhä ja se on opettanut, että eipä niitä kalliita huonekaluja tarvi vaan riittävät tavallisen hintaiset ja halvatkin joskus, ja näillä olen hyvin tullut toimeen tähän asti. Nämä kalliit on muuttopuuhissa herkkiä vaurioitumaan, niin mitäpä sitä sellaisia edes hankkimaan, kyllä pärjää vähemmälläkin.

• Anonyymi

Ei tuo hyyppä ole varakas. Mitätön 13 000€ oli jokunen viikko sitten "finansssipäivityksessään" ja tuohonkin summaan on kitsailtu vuosikaudet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei tuo hyyppä ole varakas. Mitätön 13 000€ oli jokunen viikko sitten "finansssipäivityksessään" ja tuohonkin summaan on kitsailtu vuosikaudet.

En ole rikas henkilö, joten en sellaista esitäkkään. Mielihaluina menee nämä sisustusrastit. Minusta on kuitenkin järkevää tehdä tavoitteita, joita varten säästää rahaa.

Todellakin siinä on vuosien työ, että on saanut säästettyä nämä summat. Olen kyllä syönyt aina osan.

Mb_76

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole rikas henkilö, joten en sellaista esitäkkään. Mielihaluina menee nämä sisustusrastit. Minusta on kuitenkin järkevää tehdä tavoitteita, joita varten säästää rahaa.

Todellakin siinä on vuosien työ, että on saanut säästettyä nämä summat. Olen kyllä syönyt aina osan.

Mb_76

Minusta on mukavaa, kun asunto näyttää varakkaan ihmisen asunnolta. Pienellä viitseliäisyydellä tämä on mahdollista pienivaraisellekkin. Tupakit ja oluet pois, niin sisustusrahat on kasassa!

Myöskin asumisviihtyisyys on hyvä! Jaksaa siivota ja muutenkaan ei laiminlyö asuntoa.

Mb_76

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minusta on mukavaa, kun asunto näyttää varakkaan ihmisen asunnolta. Pienellä viitseliäisyydellä tämä on mahdollista pienivaraisellekkin. Tupakit ja oluet pois, niin sisustusrahat on kasassa!

Myöskin asumisviihtyisyys on hyvä! Jaksaa siivota ja muutenkaan ei laiminlyö asuntoa.

Mb_76

Kermaperseelle pitää olla Artekki perseen alle, Ikea ei kelpaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ikää on siis 50v ja varallisuutta ei ole syntynyt kuin sen 15 000€ Olen siis köyhien kirjoissa. Pari lasta kyllä on, jotka kasvatettu. Nyt ei tarvitse huolehtia kuin itsestään. Lapetkin huitelee jo 30v. Asunto tosin on nätti ja se on minulle tärkeä. Löysin hyvän asunnon, joka rauhallinen. Hiljakseen olen sisustanut tätä. Tämäkin alkaa olla loppusuoralla, joten vaatteisiin pitää panostaa seuraavana.

Eli kaiken kaikkiaan hyvin menee ja tämä säästösumma kasvaa.

Mb_76

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ikää on siis 50v ja varallisuutta ei ole syntynyt kuin sen 15 000€ Olen siis köyhien kirjoissa. Pari lasta kyllä on, jotka kasvatettu. Nyt ei tarvitse huolehtia kuin itsestään. Lapetkin huitelee jo 30v. Asunto tosin on nätti ja se on minulle tärkeä. Löysin hyvän asunnon, joka rauhallinen. Hiljakseen olen sisustanut tätä. Tämäkin alkaa olla loppusuoralla, joten vaatteisiin pitää panostaa seuraavana.

Eli kaiken kaikkiaan hyvin menee ja tämä säästösumma kasvaa.

Mb_76

Aikaa siis on tuplataksesi säästöt. Varmaan 5 vuotta vaatii sen kympin säästäminen? Sitten on maltilliset summat jaettavaksi perillisille. Eli säästät siis näön vuoksi perillisille? Onko tämä järkevää?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aikaa siis on tuplataksesi säästöt. Varmaan 5 vuotta vaatii sen kympin säästäminen? Sitten on maltilliset summat jaettavaksi perillisille. Eli säästät siis näön vuoksi perillisille? Onko tämä järkevää?

Kymppi tontun säästäminen vaatii varsin maltilliset 170€/kk säästämiset. Monet ei edes huomaa, kun tämä menee tililtä. Tässä siis aika 5vuotta. Itse en arjessani huomaa mitenkään, että olen säästäjä.

Mb_76

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kymppi tontun säästäminen vaatii varsin maltilliset 170€/kk säästämiset. Monet ei edes huomaa, kun tämä menee tililtä. Tässä siis aika 5vuotta. Itse en arjessani huomaa mitenkään, että olen säästäjä.

Mb_76

Et tietenkään huomaa koska äärimmäinen saituus on niin lujasti juurtunut takaraivoosi ettet muunlaista elämäntapaa edes kuvittele kuin painajaisissasi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et tietenkään huomaa koska äärimmäinen saituus on niin lujasti juurtunut takaraivoosi ettet muunlaista elämäntapaa edes kuvittele kuin painajaisissasi.

Tarkalla budjektoinnilla en edes huomaa, että säästän. Kaikki menee tilisirtoina automaattisesti. 120€ jää käyttörahaa per viikko ja tässä on yllin ja kyllin. Eli 480€/kk menee elämiseen. Tässäkin on tarpeeksi, josta pystyisi nipistämään, mutta en ole nähnyt tarpeelliseksi.

Mb_76

• Anonyymi

Hyvä on olla tavoitteita, joita kohdi kiivetä. Eli ensin säästää ja sitten ostaa, lainalla ei kannata ostaa mitään. Jokaisella on vara irroittaa varoja näihin kohteisiin, tässä sossulandiassa. Toiset pitää sisustuksesta, toiset oluesta ja röyhyttelystä. Valinnan vapaus siis on.

Kun tulee vaikeat ajat, niin paremmin pärjää se, joka on panostanut kodin viihtyisyyteen. Parempi on itkeä Mersun penkillä, kuin Ladan.

• Anonyymi

Loppu häämötää sisustus jutuissa. Lundian kirjoituspöytä vaatii uuden kannen. Näitä valmistetaan varaosina. Myöskin krilli pitää uusia Muurikka nokkelasta Weber sähkökrilliin. Sitten pitää keksiä kohteita mitä varten säästää. Ehkä vaateita voi uusia.

Mb_76

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Loppu häämötää sisustus jutuissa. Lundian kirjoituspöytä vaatii uuden kannen. Näitä valmistetaan varaosina. Myöskin krilli pitää uusia Muurikka nokkelasta Weber sähkökrilliin. Sitten pitää keksiä kohteita mitä varten säästää. Ehkä vaateita voi uusia.

Mb_76

Elät yhtä kapitalistin unelmaa. En arvannut että eläkkellä menee noinkin hyvin. Eläkkeen pienuudesta on turha puhua, kun nämä on varakkaimasta päästä nämä mummot ja paapat.

• Anonyymi

Itse olen aina ollut sisustaja. Lapsena minulla oli siisti huone, joka höystetty kunnon stereoilla, commodore64 tietsi levyasemalla ja poliisiradiokin oli. Huone oli siis siisti. Sama jatkui avioliitossa, minä olin se henkilö joka huolehti asunnon viihtyisyydestä, ja ei ole Ex-vaimo valittanut huonoista elinolosuhteista, Nämä toimii nykypäivänäkin ja vähän siedettävämpää on eläminen.

Nyt palaan tavallaan juurilleni lapsuutteen ja laitan asuntoa kuntoon. Tämäkin kyllä alkaa olla valmis. Jotain pientä ostettavaa kyllä on.

Homo en ole. Arkkitehti enemmänkin.

Mb_76

• Anonyymi

Artekin käytetyt puutarahakalusteet voi korvata muovisilla puutarhakalusteilla. Ne sopivat köyhälle paremmin ja ovat muuttaessa helpompia.

• Anonyymi

Joku älykääpiö kysyi minulta, että pitäisikö nuo Artekit myydä, että saa rahaa? En ole rahan tarpeessa. Millä minä sitten istun jos Artekit myydään. Perse ei taivu muovituoleiille, Selvä reitti köyhtymiseen jos alkaa realisoimaan omaisuutta.

Mb_76

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joku älykääpiö kysyi minulta, että pitäisikö nuo Artekit myydä, että saa rahaa? En ole rahan tarpeessa. Millä minä sitten istun jos Artekit myydään. Perse ei taivu muovituoleiille, Selvä reitti köyhtymiseen jos alkaa realisoimaan omaisuutta.

Mb_76

Sinulla on näitä mielihaluja ja olet pystynyt toteuttamaankin näitä edunvalvonnan rajojen puitteissa, mutta olet ostoholisti? Kaikki kiiltävä kiinnostaa. Onneksi olet edunvalvojan silmien alla, ettet mitään överi virheitä tee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinulla on näitä mielihaluja ja olet pystynyt toteuttamaankin näitä edunvalvonnan rajojen puitteissa, mutta olet ostoholisti? Kaikki kiiltävä kiinnostaa. Onneksi olet edunvalvojan silmien alla, ettet mitään överi virheitä tee.

Nuukana edunvalvojan silmien edessä saan sen 500€ kesäloma rahoja, jolla hommaan Certinan kellon. Muuten eletään nuukasti ja mihinkään reissuun ei pääse. Kesäloma rahat on siis kulutettu, mutta olen tyytyväinen.

Mb_76

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä

ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis
      Maailman menoa
      357
      7022
    2. Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia

Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai
      Maailman menoa
      76
      5997
    3. Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)

No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j
      Maailman menoa
      195
      5483
    4. Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen

Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi
      Maailman menoa
      84
      4270
    5. Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä

ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan
      Maailman menoa
      56
      3476
    6. HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi

Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok
      Maailman menoa
      69
      3427
    7. Perussuomalaiset eivät harrasta maalittamista kuten vasemmisto

Huomaa tässä keinotekoisessa "rasismi"-kohussakin kuinka vasemmistolaiset maalittavat Perussuomalaisia. Me emme vastaava
      Maailman menoa
      6
      3393
    8. Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun

ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta
      Maailman menoa
      59
      3353
    9. Töppö-persut ovat todella tyhmiä

sen kertoo tämäkin avaus: "Persujen suosio vain laskee" Töppö-persu vaan unohtaa, että ennen tätä galluppia persujen kan
      Maailman menoa
      37
      3084
    10. Maataloustuet voi poistaa, naudan tuottajahinta pompsahtanut 25 %

Enää ei tarvitse veronmaksajien tukea, koska maajussi saa lihasta nyt hyvää hintaa. https://yle.fi/a/74-20198739
      Maailman menoa
      13
      2316
    Aihe