➡️Tyydytetty esiintymishalu ja hengen pumppaus
Sananl 13:19: "Tyydytetty halu on sielulle suloinen, pahan karttaminen tyhmille kauhistus."
➡️Sielullinen usko kohottaa tunnelmaa ja tempaa helposti mukaansa esim. tanssimaan ja tunnelmoimaan
Jaak 3:15: "Tämä ei ole se viisaus, joka ylhäältä tulee, vaan se on maallista, sielullista, riivaajien viisautta."
➡️Sieullisessa uskovansa ei vaikuta Jumalan Henki
Juud 1:19: "Nämä juuri saavat aikaan hajaannusta, he ovat sielullisia, henkeä heillä ei ole."
Alkuseurakunnassa ei esiintynyt hengen pumppausta eikä sielullista uskoa.
Seurakunnat kokoontuivat kodeissa.
Jeesuksellakaan ei ollut omaa bandia.
Erilaisia uskoja: Sielullinen usko
31
153
Vastaukset
- Anonyymi
Sielulliseen uskoon voi liittyä erilaiset näkyvät ilmiöt.
Ne ovat näkyviä ja kuuluvia kun henki tarttuu.- Anonyymi
eikö sielusi usko Herraan, joka puhalsi sieraimiisi elämänhengen.
Mihinkä sinä sen kadotit.... muotomenoosiko - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
eikö sielusi usko Herraan, joka puhalsi sieraimiisi elämänhengen.
Mihinkä sinä sen kadotit.... muotomenoosikoVoit aloittaa uuden aiheen muotomenoista.
Myös helluntailaisten kokoukset menee saman kaavan mukaan minuutti aikataululla.
Kokouksen kestokin on määrätty 1,5 tunnin mittaiseksi joka kerta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voit aloittaa uuden aiheen muotomenoista.
Myös helluntailaisten kokoukset menee saman kaavan mukaan minuutti aikataululla.
Kokouksen kestokin on määrätty 1,5 tunnin mittaiseksi joka kerta.Pakkovauvakastettujen jumalanpalvelusta ei jaksa katsoa 15 min kauempaa!
- Anonyymi
Puhuja voi maanitella suloisella äänellä
Sananl 26:25:
"Jos hän muuttaa suloiseksi äänensä, älä häntä usko, sillä seitsemän kauhistusta hänellä on sydämessä." - Anonyymi
Ystävällistä näyttelevät... älä usko heitä
Jer 12:6:
"Sillä omat veljesikin ja isäsi huone ovat petolliset sinua kohtaan, hekin huutavat täyttä kurkkua selkäsi takana. Älä usko heitä, vaikka he sinua ystävällisesti puhuttelevat." - Anonyymi
Hallelujaa.
Hengelliset viihdytysjoukot ovat valmiina.
Seurakunnassa pitää olla erilaista ohjelmaa nuorille ja vanhuksille. - Anonyymi
taas joku leikkii jumalaa palstalla ja sanoo, minun pääni uskonnon mukaan toisten on kumarreltava minua.
Voi pyhä sylvi tuota ahtautta.
Jumala puhlasi ihmisen sieraimiin ---elämänhengen ja näin ihmisestä tuli elävä -sielu...
Eli ruumis- toimii sielun kautta. ts. usko on sielun ominaisuus.
Eikä rautakankea panna elävänsielun selänpuolelle puvuntakin alle, ettei se taivu mihinkään suuntaan.
Jopa perillä - kun rampa siellä hyppii ja mykän--kieli-- riemuun ratkeaa ---- siinä vasta lasimerellä on karkeloa, ja Mooseksen ja Karitsan virsi pauhaa, eikä jäykkäpäät siellä sanele ---että näin palvellaan ja kirjoitetaan pienellä kirjaimellä se heitin herra-
näin palvellaan minunlaistani herraa- on jäykkäniskaista punaniskaa penkissä, joita pitää opettaa nousemaan ja sanomaan määrämuodoin kirkossaan.
siinä sitä henken pummpajausta on. nyt ylös ja määrätty litania siitä virsikirjan sivulta siitä ja siitä... se vasta tyydyttää punaniskaisten menoa ja ollaan niin yleisuskonnon jumalisisa, että tulipa taas toimittua sen ja sen kirkkoisän pyhän mukaan..
eli sekin pyhä voi tuntua sopivalta, kun se ensin Minthra - jumalan auringonpalvontapäivänä tehdään, keitinhän ensin vaimoni hengiltä ja tapoin poikani -- avot kykkäpä ne nyt sitten tyydyttää minun kirkkoisän haluani... Terveisin Roomasta...- Anonyymi
Halleluja! Ylistäkää Jumalaa hänen pyhäkössään, ylistäkää häntä hänen väkevyytensä taivaanvahvuuksissa. Ylistäkää häntä hänen voimallisista teoistansa, ylistäkää häntä, sillä hänen herrautensa on suuri. Ylistäkää häntä pasunan pauhulla, ylistäkää häntä harpuilla ja kanteleilla. Ylistäkää häntä vaskirummuilla ja karkelolla, ylistäkää häntä kielisoittimilla ja huiluilla. Ylistäkää häntä helisevillä kymbaaleilla, ylistäkää häntä kumisevilla kymbaaleilla. Kaikki, joissa henki on, ylistäkää Herraa! Halleluja!
(Psa 150:1-6)
Ylistäkää häntä pasunan pauhulla, -------eikö pasunat pauhaakaan. --hys hys---- täällä kirkossa.
Kohta putoaa nuppineula, se pitää kuulua takapenkkiin.
Tätähän se on pakko- uskonto- juttuajien - jaepelleilijöiden jumalakuva- kultainen vasikka...
Ilmankos ihmisten usko ei syty- kun litranmittaan yritetään Jumala ahtaa- eikä tässä ole helluntalaisuudesta kyse.... vaan jäykkä- punaniskaisten pauhaamisesta -- jae pellen housuissa...
yleensä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Halleluja! Ylistäkää Jumalaa hänen pyhäkössään, ylistäkää häntä hänen väkevyytensä taivaanvahvuuksissa. Ylistäkää häntä hänen voimallisista teoistansa, ylistäkää häntä, sillä hänen herrautensa on suuri. Ylistäkää häntä pasunan pauhulla, ylistäkää häntä harpuilla ja kanteleilla. Ylistäkää häntä vaskirummuilla ja karkelolla, ylistäkää häntä kielisoittimilla ja huiluilla. Ylistäkää häntä helisevillä kymbaaleilla, ylistäkää häntä kumisevilla kymbaaleilla. Kaikki, joissa henki on, ylistäkää Herraa! Halleluja!
(Psa 150:1-6)
Ylistäkää häntä pasunan pauhulla, -------eikö pasunat pauhaakaan. --hys hys---- täällä kirkossa.
Kohta putoaa nuppineula, se pitää kuulua takapenkkiin.
Tätähän se on pakko- uskonto- juttuajien - jaepelleilijöiden jumalakuva- kultainen vasikka...
Ilmankos ihmisten usko ei syty- kun litranmittaan yritetään Jumala ahtaa- eikä tässä ole helluntalaisuudesta kyse.... vaan jäykkä- punaniskaisten pauhaamisesta -- jae pellen housuissa...
yleensäAihe on muuten sielullinen usko eikä leikkiminen.
- Anonyymi
Oikeana helluntaina ei juovuttu.
Helluntailaiset haluavat juopua helluntaihengistä.- Anonyymi
Pakkovauvakastettu eikö oma jumalanpalvelus kiinnosta?
- Anonyymi
Kiinnostaako sinua poloinen helluntailaisuudessa esiintyvät sielulliset juopumiset ?
Job 12:25:
"He haparoivat pimeässä valoa vailla, ja hän panee heidät hoipertelemaan kuin juopuneet.""
Jes 51:21:
"Sentähden kuule tätä, sinä poloinen, joka olet juopunut, vaikka et viinistä:" - Anonyymi
Täällä kylmässä pohjolassa on tullut uskontojen suhteen alue, missä on piilotettu Jumala.
Kirkossa on kylmyyden tähden nukkumisvaikeuksia. Ei edes ole kuullut sanaa juhla- hääjuhla- siihen valmistautuminen.
on uskonnollisuuden puolivallattu alue- muotouskonto.
siellä on pestyjen lapsioppilaiden horroskatse- kasvoilla. Siihenkö aamuun pitäisi herätä?
sopii kysyä, horroskatseiselta kirkkoväeltä, --miksi-- emme voineet nähdä Jumalaa?
Näkymätön? Kyllä, tauluteoloogeille, jotka rautakanki seljässä yrittävät nukkua aatteensa uskossa..
Kyllä- hieman yli tunti- niin se sunnuntain - unihetki on ohi ja joka siellä oli läsnä - hänen kasteveljensä on nukkunut kotona ja kirkonpenkki oli tyhjä.
Ei ollut ylistystä, ei sielu riemunnut Vapahtajasta. vaan tylsä aikansa elänyt virsi soi korvassa.... minää vaevaenen matkamies..
Yrittäkääs miettiä, en rienaa vaan soitan kelloa, että ette nuku, kuten opetuslapset Getsemanessa- Mestari kamppaili kärsimyksen maljan edessä ... ei minun tahtoni vaan.....- Anonyymi
Mihin lahkoon tuokin sekoilija kuuluu ?
Helppo arvata. - Anonyymi
ts. Jumala on ideoissa- tunteissa- aistittavissa - aistien maailmassa,, Hän on kaikkialla.
Miksi Hän ei ole näkökentässäsi?
Miksi ei nähdä?
henkiset rammat- eläkää sielun ilon ja riemun lähteellä, Herrassa. Henkiset maailmat- eli Luomisen maailma... sielujen valtakunta- missä yksi--- siellä MINÄ..
Niin, älä purista litranpurkkiin ja jaa- aina jakeita, yrittäen tehdä kultaista vasikkaa.
MINNÄ MINNÄ MINÄ.... ja on uskottava--- MINUUn.. ja jakeita päänmitalla... luotu leikkii hyvän pahantedonpuulla jumalaa---- luvatta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ts. Jumala on ideoissa- tunteissa- aistittavissa - aistien maailmassa,, Hän on kaikkialla.
Miksi ei nähdä?
henkiset rammat- eläkää sielun ilon ja riemun lähteellä, Herrassa. Henkiset maailmat- eli Luomisen maailma... sielujen valtakunta- missä yksi--- siellä MINÄ..
Niin, älä purista litranpurkkiin ja jaa- aina jakeita, yrittäen tehdä kultaista vasikkaa.
MINNÄ MINNÄ MINÄ.... ja on uskottava--- MINUUn.. ja jakeita päänmitalla... luotu leikkii hyvän pahantedonpuulla jumalaa---- luvatta.Unohdit päänuskosi opin pakkovauvakasteella demonisoinnin jolla leikit Jumalaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi ei nähdä?
MINNÄ MINNÄ MINÄ.... ja on uskottava--- MINUUn.. ja jakeita päänmitalla... luotu leikkii hyvän pahantedonpuulla jumalaa---- luvatta.Jumala kätkeytyy jaepelleilyjen ihmisiltä, etteivät he jatka leikkimistä jumalana.
Se on syy- miksi he eivät näe- eikä voi nähdä Jumalaa, koska HÄN ei halua sinun näkevän Häntä..
Kumarrat vain itseäsi ja kultaista vasikkaa- siksi sinulle ei näytetä Jumalaa.. Häne ei näyttydy... sielusi on ahdas. litramainen.
MINÄ OLEN, se mikä MINÄ OLEN. ts. yksikään ei voi käsittää luotuna- niin siksipä sinne hyvän ja pahantideon puun käärmeen luo on turha mennä, leikkimään.
ts. luotu ei voi käsittää Jumalan suuruuden muotoa. ja piste.
On Elämänpuu- ja sieltä kumpuava riemu ja ilo- sielussa, mikä ylistää ja riemuitsee sielussaan Elämänhengestä. ts. karkeloi, Henki jubileeraa sielussa.
- Anonyymi
Uppoaa helluntailaisvanhuksiin helluntairock vai onko se tarkoitettu pelkästään nuorille ?
- Anonyymi
Lut.hardrock uppoaa pakkovauvakastettuihin
Pappi, punkkari, anarkisti
Ohjelma YLE Areenassa.
https://areena.yle.fi/1-4460984
- Anonyymi
Pakkovauvakastettut ovat keksineet sikushuveja kirkkoonsa.
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011199623.html?utm_source=newsshowcase&utm_medium=discover&utm_campaign=CCwQk43xh4C2-7DSARiI19zJmMqlhqQBKioIMBDwib2hlPzc8McBGM_9_7LFuruBkwEqEAgAKgcICjDMxc8LMPvg5gM&utm_content=related
https://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/vantaan-korsossa-jarjestetaan-saunakirkko-samalla-paasee-kannustamaan-euroviisujen-semifinaalissa-esiintyvaa-kaj-yhtyetta/ - Anonyymi
Helluntailaiset aiheuttavat enemmän hajaannusta kuin jehovalahkolaiset.
Harvan oikean kristityn henki yhtyy helluntaihenkiin. - Anonyymi
Helluntailaiset on aina kiehtonut juopumiset hengistä ja kaatoherätykset.
Onhan ne näyttäviä ilmiöitä. - Anonyymi
Gal 5:20:
"vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot,"
Tällaiset ovat pahan hengen hedelmät. - Anonyymi
Pakkovauvakastetut keksivät uusia toimintamuotoja!
https://www.savonsanomat.fi/paikalliset/8326668
Jooga-jumalanpalvelukset.
Homojen ja lesbojen avioliittoo vihkiminen.
Homo- ja lesbopapit.
https://yle.fi/uutiset/3-12519394
Pride-tilaisuudet Helsingin Pride-viikon aikana.
https://www.helsinginseurakunnat.fi/uutiset/pride_1 - Anonyymi
Helluntailaisia riivasivat jumalattomat himot jo sata vuotta sitten.
Piensohon hengessä mennään. - Anonyymi
Kukaan järkevä ihminen ei halua tulla pumpatuksi lahkohengillä.
- Anonyymi
Rauhoittukaapas, taas lapselliset räyhähenget... Ongelma asiaan ole sinä, eli kun rauhoitut, ei ole ongelmaa.
tämä puolelle ja toiselle >>Alkuseurakunnassa ei esiintynyt hengen pumppausta eikä sielullista uskoa.
Seurakunnat kokoontuivat kodeissa.>>
Tampereen Katolisessa seurakunnassa kokoonnutaan kodeissa.
Itse asiassa, ne kodit ovat yläkerrassa. Keittiö ja ruokasali pohjakerroksessa. Seurakuntasali keskimmäisessä kerroksessa.- Anonyymi
Helluntai-eriseurassa on eri Jumalan miehet kuin kristityillä.
Helluntailaisten Jumalan miehet Parham ja Olsen.
Eriseuraisten lahkolaisten mielestä Mooses ei ollut Jumalan mies.- Anonyymi
Parham-henki riivaa pakkovauvakastettuja.
Muuta he eivät kerkiä tekemään kuin lukea parhamista ja kirjoittamaan he tänne 24/7!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.713318Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91881Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2241269- 1291078
- 1001023
- 60954
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil67946Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik6905- 84889
- 34820