Vaikka työtön kuinka haluaisi työpaikan, hän ei sitä saa. Työttömiä työnhakijoita on noin 320000 ja avoimia työpaikkoja noin 50000.
(niistä osa on silppu- ja pätkätyötä)
Hallitus suunnittelee nyt "kovennettua" rangaistusta työttömille.
Jos ensimmäinen työhaku syystä tai toisesta menisi ohi, seuraisi heti 7 päivän
karenssi, 7 päivää ilman työttömyyspäivärahaa.
Suomessa on EU:n synkin työttömyystilanne.
https://yle.fi/a/74-20051974
Miten ihmistä voidaan rangaista työttömyydestä, kun avoimia työpaikkoja ei edes ole kaikille ?
6
115
Vastaukset
- Anonyymi
Satoska näytti että puolue kirjalla töitä saa vaikka itse on sössinyt kaikki työministerinä.
- Anonyymi
Minäkään en halua kuntotua, jos täytyy mennä töihin.
En ole työmuurahaisrotua vaan tärkeämpi.
- Anonyymi
Sössö Satonen pitää laittaa Kuntouttavaan työtoimintaan vaikka väkisin niin saa sen elämänhallinan kuntoon!
- Anonyymi
Tuyöötömän ei ole pakko hakea työttömyyskorvausta, jos tunti viikossa on liian rasittavaa ja se koetaan oprjuuttamiseksi.
Sosiaaliturva pitää huolen myös niistä, joiden kyvytei riitä tuntiin viikossa. - Anonyymi
Hjallitys ei kykene vastamaan kyssäriinsäkään. Mutta sehän onkin vain tekhnistä.
- Anonyymi
Miten voi tietää, ettei saa töitä, jos niitä ei hae?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä921949Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2781781Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3081584Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1851460Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em921053- 511007
- 56987
Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤56978- 67954
Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui40941