Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole

Anonyymi-ap

”Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, joka hänessä pysyisi.”
1 Joh 3:15

34

172

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jokainen, joka veljeänsä vihaa, hän on murhaaja; ja te tiedätte, ettei yhdessäkään murhaajassa ole ijankaikkinen elämä pysyvä.

• Anonyymi

Var och en som hatar sin broder, han är en mandråpare; och I veten att ingen mandråpare har evigt liv förblivande i sig.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Var och en som hatar sin broder, han är en mandråpare; och I veten att ingen mandråpare har evigt liv förblivande i sig.

Whosoever hateth his brother is a murderer: and ye know that no murderer hath eternal life abiding in him.

• Anonyymi

Tämän päivän uskonnollisessa kentässä ei oikein tuollaiset tekstit uppoa.

Enemmän haetaan oikeutta pahuudelle, sen tekemiselle ja puolustamiselle.

• Anonyymi

Veljillä Juutalaiset apostolit tarkoittavat tuohon aikaan pelkästään toista Juutalaista.

Paavali surmasi veljensä eli Juutalaisen Stefanoksen ja vainosi veljiä.

• Anonyymi

Tätä pahimman luokan rikollista hihhulit palvoo epäjumalanaan!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tätä pahimman luokan rikollista hihhulit palvoo epäjumalanaan!

Paavali toi naisvihan ja naisten alistamisen kulttuurin ja murhan seurakuntaan, minkä monet miehet hyväksyy, koska se korosttaa heidän miehisyyttään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali toi naisvihan ja naisten alistamisen kulttuurin ja murhan seurakuntaan, minkä monet miehet hyväksyy, koska se korosttaa heidän miehisyyttään.

Kyllä kelpasi lainkohdat Paavalille kun oli kyse naisten asistamisesta.

1. Kor. 14:34

naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo

Mutta ei hiihku mitään kun kyse on murhasta, mihin mies oli syyllistynyt.

5. Moos. 19:21

Älkää tunteko sääliä: henki hengestä.

Roomassa tuo lainkohta kävi toteen Paavalin kohdalla. Saatanan enkeli hoiti tehtävänsä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olematonta miehisyyttään.

• Anonyymi

Helluntaina kastettiin 3000 syntinsä tunnustanutta Juutalaista miestä, eli veljeä.

Ap. t. 2:37

Kuullessaan tämän kaikki tunsivat piston sydämessään, ja he sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Veljet, mitä meidän pitää tehdä?

• Anonyymi

Helluntaina kastettiin yhden päivän aikana 3000 ihmistä vedestä ja Hengestä kristityiksi.

Jos 3000 ihmistä olisi kuljetettu hevosilla Jordanin virran rantaan, niin siihen touhuun olisi tarvittu ainakin viikko aikaa.

Juutalaisten pyhille lammikoille meno olisi tarkoittanut kivityskuolemaa vääräuskoisuuden takia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntaina kastettiin yhden päivän aikana 3000 ihmistä vedestä ja Hengestä kristityiksi.

Jos 3000 ihmistä olisi kuljetettu hevosilla Jordanin virran rantaan, niin siihen touhuun olisi tarvittu ainakin viikko aikaa.

Juutalaisten pyhille lammikoille meno olisi tarkoittanut kivityskuolemaa vääräuskoisuuden takia.

Ihmisiä kastettiin ryhminä vihmomalla vettä heidän päälleen. (ns. veden priiskoittaminen)

Suurin tiedetty perhekuntakaste alkuseurakunnan aikana käsitti 400 ihmisen kastamisen yhdellä kertaa perheenpään määryksestä samaan uskoon hänen kanssaan.
        Mitään sekauskoisia perhekuntia ei siihen aikaan hyväksytty.

Veden käyttö syntien pesuun oli täysin selvä asia kirjoituksia tunteville Juutalaisille.

4. Moos. 8:7

"Ja puhdistaaksesi heidät tee näin: Pirskoita heihin synnistä puhdistavaa vettä"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihmisiä kastettiin ryhminä vihmomalla vettä heidän päälleen. (ns. veden priiskoittaminen)

Suurin tiedetty perhekuntakaste alkuseurakunnan aikana käsitti 400 ihmisen kastamisen yhdellä kertaa perheenpään määryksestä samaan uskoon hänen kanssaan.
        Mitään sekauskoisia perhekuntia ei siihen aikaan hyväksytty.

Veden käyttö syntien pesuun oli täysin selvä asia kirjoituksia tunteville Juutalaisille.

4. Moos. 8:7

"Ja puhdistaaksesi heidät tee näin: Pirskoita heihin synnistä puhdistavaa vettä"

Peso tarkoittaa kastetta

2. Moos. 40:7

"Ja paneman pesoastian seurakunnan majan ja alttarin välille, ja paneman siihen vettä"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Peso tarkoittaa kastetta

2. Moos. 40:7

"Ja paneman pesoastian seurakunnan majan ja alttarin välille, ja paneman siihen vettä"

Jes. 12:3

Te saatte ilolla ammentaa vettä pelastuksen lähteistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jes. 12:3

Te saatte ilolla ammentaa vettä pelastuksen lähteistä.

Ilm. 3:11

Minä tulen pian; pidä, mitä sinulla on, ettei kukaan ottaisi sinun kruunuasi.

• Anonyymi

Herjaajissa, jotka herjaavat Jeesukseen uskovia ja apostoli Paavalia, on murhanhenki.

• Anonyymi

Paavali ei kulkenut päivääkään Jeesuksen seurasssa eikä kuullutJeesuksen opetuksia.
        Eikä tuntenut Jeesuksen ääntä. Oli helppo eksytettävä valejeesuksille, joista Jeesus varoitti omia apostoleitaan.

Matt.24:24
        Jeesus: Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali ei kulkenut päivääkään Jeesuksen seurasssa eikä kuullutJeesuksen opetuksia.
        Eikä tuntenut Jeesuksen ääntä. Oli helppo eksytettävä valejeesuksille, joista Jeesus varoitti omia apostoleitaan.

Matt.24:24
        Jeesus: Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

Mark. 13:6

Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta.

.

• Anonyymi

Paavali oli murhamies naisvihaaja ja valehtelija, päätelköön itse kukin mitä hänen palvojansa ovat?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali oli murhamies naisvihaaja ja valehtelija, päätelköön itse kukin mitä hänen palvojansa ovat?

Saatana meni Juudakseen ja Jumala lähetti Saatanan enkelin asuvaiseksi Paavaliin,
        eikä ottanut sitä pois rukouksista huolimatta.

2. Kor. 12:8

Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.

Ei se mikään mykkä henki ollut.

King James -käännöksen mukaan paholaisen viestinnän ammattilainen
        "The messenger of Satan" -demoni.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saatana meni Juudakseen ja Jumala lähetti Saatanan enkelin asuvaiseksi Paavaliin,
        eikä ottanut sitä pois rukouksista huolimatta.

2. Kor. 12:8

Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.

Ei se mikään mykkä henki ollut.

King James -käännöksen mukaan paholaisen viestinnän ammattilainen
        "The messenger of Satan" -demoni.

King James
        2. Kor. 12:7

And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, the messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pastori kun aloittaa puheensa..."Rakas Paavali....

Ole tarkkana kuin porkkana !

• Anonyymi

Moista harhaoppia ei ole ennen kuultukaan.

• Anonyymi

Suora lainaus Raamatusta ei ole mitään harhaoppia.

• Anonyymi

Ikävät totuudet Raamatusta yleensä ohitetaan mitätöidään kuittaamalla vaikka, että ne ovat niitä pelkkiä vertauskuvia ja symbooleja, joita ei pidä ottaa vakavasti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suora lainaus Raamatusta ei ole mitään harhaoppia.

Lainaukset jostain ikivanhasta hiekkakansan tarinakokoelmasta, voi huoleti jättää omaan arvoonsa (arvottomuuteensa).

• Anonyymi

Paavali kehui ja pelotteli ihmisiä fyysisillä voimillaan ja nyrkkeilijän lahjoillaan.

Fil. 3:4 "vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,"

1. Kor. 9:26 "Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan."

• Anonyymi

Paavali ei kuullut Jeesuksen opetuksia. Koska tuli kuvioihin mukaan vasta Jeesuksen kuoleman jälkeen.

Paavali teki Korintossa Mormoonikasteita, ns. sijaiskasteita. Jossa joku sijainen kastettiin aikaisemmin kuolleen vainajan puolesta, jotta tämä heräisi kuolleista.

1. Kor. 15:29

Mitä muutoin ne, jotka kastattavat itsensä kuolleitten puolesta, sillä saavat aikaan? Jos kuolleet eivät heräjä, miksi nämä sitten kastattavat itsensä heidän puolestaan?

Paavali antoi eväät monenlaisille eksytyksille.

Ap. t. 19:15 mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali ei kuullut Jeesuksen opetuksia. Koska tuli kuvioihin mukaan vasta Jeesuksen kuoleman jälkeen.

Paavali teki Korintossa Mormoonikasteita, ns. sijaiskasteita. Jossa joku sijainen kastettiin aikaisemmin kuolleen vainajan puolesta, jotta tämä heräisi kuolleista.

1. Kor. 15:29

Mitä muutoin ne, jotka kastattavat itsensä kuolleitten puolesta, sillä saavat aikaan? Jos kuolleet eivät heräjä, miksi nämä sitten kastattavat itsensä heidän puolestaan?

Paavali antoi eväät monenlaisille eksytyksille.

Ap. t. 19:15 mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?"

Eksyttäjät seurasivat tiukasti Paavalia.

Ap. t. 16:17

Tyttö lähti Paavalin ja meidän muiden perään ja huusi: "Nämä miehet ovat Korkeimman Jumalan palvelijoita ja osoittavat teille pelastuksen tien!"

Lumoojat käyttivät hypnoosia, kaatoivat ihmisiä selälleen.

Ap. t. 19:13

Niin muutamat Juudalaiset, jotka olivat lumoojat, vaelsivat ympäri, ja kiusasivat mainita Herran Jesuksen nimeä niiden päälle, joilla pahat henget olivat, ja sanoivat: me vannotamme teitä Jesuksen puolesta, jota Paavali saarnaa.

• Anonyymi

Paavali oli ensimmäinen Jesuiitta.

Tarkoitus pyhittää keinot.

Room. 3:7

Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä.

• Anonyymi

1. Kor. 14:9

Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

1. Kor. 14:9

Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.

Kreikan Korintossa Paavali kokeili jopa hurmoskielillä puhumista, kun houkutteli itselleen seuraajia.

1. Kor. 14:19

Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.

1. Kor. 1:12

Tarkoitan sitä, että toiset teistä sanovat: "Minä olen Paavalin puolella", toiset taas: "Minä Apolloksen", "Minä Keefaksen*", "Minä Kristuksen". [Keefas on Pietarin arameankielinen nimi.]

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kreikan Korintossa Paavali kokeili jopa hurmoskielillä puhumista, kun houkutteli itselleen seuraajia.

1. Kor. 14:19

Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.

1. Kor. 1:12

Tarkoitan sitä, että toiset teistä sanovat: "Minä olen Paavalin puolella", toiset taas: "Minä Apolloksen", "Minä Keefaksen*", "Minä Kristuksen". [Keefas on Pietarin arameankielinen nimi.]

Paavalin opit tutkittiin tarkasti jo silloin.

Ap. t. 17:11

Juutalaiset olivat täällä avarakatseisempia kuin Tessalonikassa. He ottivat sanan halukkaasti vastaan ja tutkivat päivittäin kirjoituksista, pitikö kaikki paikkansa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavalin opit tutkittiin tarkasti jo silloin.

Ap. t. 17:11

Juutalaiset olivat täällä avarakatseisempia kuin Tessalonikassa. He ottivat sanan halukkaasti vastaan ja tutkivat päivittäin kirjoituksista, pitikö kaikki paikkansa.

KR 33/38
        Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.

Viisaat ihmiset vertasivat Paavalin puheita kirjoituksiin, eli Vanhan Testamentin kirjoituksiin.

Jos eivät täsmää, niin Paavalin opit laitettiin hyllylle.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      323
      8479
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      105
      6702
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      178
      3850
    4. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      86
      3679
    5. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      170
      3077
    6. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      43
      2979
    7. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      48
      2972
    8. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      41
      2889
    9. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      22
      2496
    10. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      196
      2094
    Aihe