Adventtiseurakunnissa ei tunnusteta kristittyjen yhteistä uskoa.
Raamattu puhuu suun tunnustuksesta ja yhteisestä uskosta.
Kristinuskon yhteinen tunnustaminen
3
50
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Kannattaisi miettiä sitä, että uskoa voi tunnustaa monella tavalla. Ei adventisteilla yleensä ole mitään ongelmaa hyväksyä Apostolista, Nikean tai Athanasioksen uskontunnustuksia, ja minäkin olen adventistina uskontunnustukseen yhtynyt, kun olen luterilaiseen jumalanpalvelukseen sattunut menemään. Raamattu kehottaa uskon tunnustamaan, se on selvä, mutta Raamatun ajan tunnustukset olivat lyhyitä, eivätkä ne välttämättä olleet osa Jumalanpalvelusta. Mitään väärää en uskontunnustuksessa näe, mutta mainitut yleisimmin käytetyt tunnustukset ovat kuitenkin sellaista hengellistä perintöä, joka on luotu satoja vuosia alkuseurakunnan jälkeen.
- AnonyymiUUSI
Minä taas näen montakin ongelmaa noissa tunnustuksissa, kun ovat uusplatonismin silmälapuin kirjoitettu.
- AnonyymiUUSI
Raamatussa ei ole yhtä ainoaa "uskontunnustus" LIIRUM LAARUMIA sitten missään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881537
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla101410- 851344
- 691230
- 1151119
- 751001
- 69941
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n255930Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o18885- 34856