Näin sanoo Helsingin Uutiset. https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/8531430
Ennen sakkorysä oli paikka, jossa ihmiset kokivat saaneensa rapsut syyttä. Miksei se enää käy uutisaiheeksi? Nyt siitä on tullut yleisnimi paikalle, jossa ei välitetä noudattaa yksinkertaisia sääntöjä. Sitten kun poliisi tulee paikalle, sakotusmäärät ovat ihan julkaisemisen arvoisia.
Hyvä niinkin. Säännöt, joiden noudattamista ei valvota, eivät ole voimassa.
Todellinen sakkorysä
4
129
Vastaukset
- Anonyymi
Liikennesäännöt, joiden noudattamista ei valvota, ovat silti voimassa. Ihmisen asenteesta ja moraalista on kiinni, että noudattaako hän sääntöjä.
- Anonyymi
Tuo on aivan oikein, sääntöjen joiden noudattamista ei valvota, noudattamatta jättämisestä syntyy "maan tapa", johon on enää vaikea puuttua. Poliisin on oikeastaan mahdotonta alkaa puuttua rikkeisiin, joihin ei ole puutuuttu ehkä vuosikymmeniin.. Jalkakäytävillä on aina pysäköity, kiellettyyn ajosuuntaan on aina ajettu, suojatien eteen ja jopa suojatielle pysäköidään toripäivinä, kaiken tuon on virkavalta hyväksynyt.
Näin ainakin Pohjois-Satakunnan pääkaupungissa.
- Anonyymi
Ja mistähän toi tuli, että "Ennen sakkorysä oli paikka, jossa ihmiset kokivat saaneensa rapsut syyttä". Ei se niin ole, vaan että ihmiset eivät huomanneet rajoitusmerkkejä tai kieltomerkkejä.
- Anonyymi
Et sitten lukenut aloituksen sisältämää lehtijuttua. Ei ole mitään huomattavaa kieltoa. Liikennevirhemaksuja jaettiin pääasiassa jalkakäytävällä pyöräilystä tai holtittomasta skuutin käytöstä. Molemmat ovat rikkomuksia, joiden taustat pitää tietää lähtiessään ajoneuvolla liikenteeseen. Vuokraskuutin tapauksessa joka startilla vakuutat vielä erikseen ymmärtäväsi ehdot ja oikeat tavat toimia.
Oikea vanhanaikainen sakkorysä syntyy esim. laittamalla keväällä pysäköintikieltomerkki kadun varteen oksien sekaan. Kun lehdet tulevat puihin, merkki peittyy. Silti se on voimassa ja rapsun saanut voi vain valittaa. "Olisi pitänyt ottaa selville." sanoo pysäköinninvalvonnan ystävällinen asiakaspalvelija.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 672801
- 462554
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4312217- 792128
- 951956
- 321692
- 121526
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171477Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?261283Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil181165