https://yle.fi/a/74-20154942 Maahanmuutto
Tulkkeihin uppoaa miljoonia euroja veronmaksajien rahaa – valtio maksaa, vaikka Suomessa olisi asuttu vuosikausia
Tanskassa terveyspalvelujen asiakas maksaa tulkkauksen asuttuaan maassa kolme vuotta. Suomessa vastaavaa sääntöä ei ole ja kustannukset kasvavatkin nopeasti.
EI ne Ruottaalaiset sit vaan OPI Suomea..
11
136
Vastaukset
- Anonyymi
Kielilaki 423/2003
1 §
Kansalliskielet
Suomen kansalliskielet ovat suomi ja ruotsi.
Ruotsi on yhtä paljon kansalliskieli, kuin suomi on. Muut kielet ovat sitten eri asia. - Anonyymi
Niin mutta Kelahan sen loppupeleissä maksaa lähes aina muutenkin.
- Anonyymi
Ei hätää. Eihän opi palstapierukaan, se Moktariksi itseään kutsuva.
- Anonyymi
Juuti näin asia on.
Äijä änkyttää ja peuraa ahmii haaveissaan.
- Anonyymi
Ei opi jos ei itse halua.
Kaikki kielten oppimisessa on pääosin itsesetä kiinni.
Jos koulussakaan ei lue läksyjään, vaan kaikki muu on tärkeämpää niin nollia sieltä tulokseksi kokeissa tulee.
Vaikka kymmenen vuotta väkisin tuputat tuloksena on ettei osaa puhua maan kieltä.
Kyllä tulkkeihin menee rahaa, jos vain hyysätään kaikki valmiiksi. Kyllä pitäisi alkaa vaatimaan jotain vastineeksi ja lopetta ilmainen rahan jako. - Anonyymi
uli uli persu uli
- Anonyymi
suojatyöpaikkalaiset katoavat ja käätäjät kuuluvat myös heihin 🙂
- Anonyymi
Vieraskielisten asiakkaiden tulkkaus- ja käännöspalveluihin kuluu nopeasti kasvava määrä julkista rahaa, mutta ruotsi ei ole vieraskieli, vaan on tämän maan toinen kansalliskieli.
- Anonyymi
LUE Ironiaa. jos mainitsee afrikan-neek.niin silloin välitön DELETE.
- Anonyymi
päätökset tehdään sähköisesti ja sähköisten hakemusten teksi kääntyy vaikka hevon vituksi 🤣 eli jokainen osaa kaikkia maailman kieliä !!!
- Anonyymi
Ei oppinut moktarin tytärkään. Veronmaksajien olisi pitänyt varmaan kustantaa sillekin tulkki ja Moktarille oikeinkirjoitusopettaja!
Huutonaurua vartti! Selkäkekkanaurua toinen vartti!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi2432171Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos151430Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei141386Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko3711245Kysymys Kuhmolaisille
Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t21948Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin
”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist162838Ensi viikolla tulen takaisin
Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin19806- 75742
Olen valtavan ihastunut
Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.57736Oon varma siitä
Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä101675