Rauhaa!
Messiaanisia adventtia odottavia seurakuntia ja uskontoja ovat kaikki joissa jokin ruoka on kielletty.
Tämä sai alkunsa Kaikkivaltiaan Hengen saaneesta Samsonista.
Islam, Hare Krishna, Juutalaisuus, Mormonit, Adventistit nyt ainakin. Yllättävää on että Jehovan todistajat eivät kiellä ruokia ja siten eivät ole Messiaanisia vaikka tahtovat ulospäin sellaiselta vaikuttaa
Jokainen Jesajan kirjan luku on osoitettu yhdelle Messiaaniselle kirkolle. En ole vielä asiaan paljoa perehtynyt.
Esim. Jesaja 1 mahdollisesti USA, Jesaja 2 mahdollisesti Kiina, Jesaja 3 mahdollisesti EU, Jesaja 56 mahdollisesti SBTHOI, Jesaja 66 mahdollisesti Hare Krishna jne.
Osa näistä kirkoista on juutalaisten itsensä alkuun laittamia.
Tässä on muuten kaksi Paavalin seurakuntaa eli Galatia ja Kolossa joissa kieltäymykset ovat jopa kiellettyjä.
Tulee Messiaaninen miekka kaksi vastaan kolme jokaiseen perheeseen.
Vanhemmat ovat Galatia ja Kolossa. Ei messiaaniset. Sen sijaan lapset ovat Rooma, Efeso ja Korintti. Messiaaniset.
Puhun messiaanisuudesta koska Jesajan kirjan perusta on siinä. Messiaanisilla on kieltäymyksiä esim. Sianliha kun taas Galatia+Kolossa eli Goog ja Maagoog , taivas ja maa eivät voi omata kieltäymyksiä.
Kun Mahdi saapuu tulee viiden hengen perheiden sisällä jako kolme vastaan kaksi. Tulee Messiaaninen miekka.
Ne joilla on kieltäymyksiä vastaan ne joilla ei ole.
Jesajan kirjan joka luku Messiaaninen
42
167
Vastaukset
- Anonyymi
Messiaanisuus on omalla tapaa hyvin konservatiivista. Taantumuksellista.
Samson - Messias - Mahdi - Paavi - Trump
Nämä esimerkiksi ovat valinneet kaiketi melko taantumuksellisen uskon tien.
Islam odottaa Pieniä mustia lippuja. Itse uskon näiden Bannereiden tehostavan kaiken Haraamin kieltämistä. Näitä on 20 eri virkaa mm. Mufti, Marja, Hujjat jne. kussakin noin 50 maailmanlaajuisesti merkittävintä edustajaa.
Nämä kieltävät pahasta ja ovat siis Messiaanisia.
Pienet mustat liput ehkä joutuu ahtaalle kun Mahdi saapuu KHRSN kautta. Saamme nähdä ikuista kädenvääntöä vapauden ja messiaanisen odotuksen (orjat) välillä. - Anonyymi
Itse asiassa Messiaanisuus alkoi jo Eedenin puutarhassa jossa Jumala lupasi lähettää Aadamille avuksi NAISEN SIEMENEN taistelussa saatanaa vastaan.
Saatanan rooli on hyvin suuri valtakuntiin ja niiden loistoon nähden. Hän on pukeutunut valkeuden enkelin asuun. Hän tulee olemaan Ikiaikainen eli Jumalan Poikiin verrattava. Apostoli Johannes sanoo: ISÄT te olette oppineet tuntemaan hänet joka on ollut alusta asti. Ja Jeesus sanoi Saatanasta Murhaaja ja valehtelija alusta asti.
Messiaanisilla on vastassa saatanan luoma järjestys jonka Jumala on hyväksynyt. Kurjaa on tuo miekka joka perheellä. Ja kolme kahta vastaan.
Siihen ei löydy muuta ratkaisua kuin että Goog ja Maagoog menee 1000 vuodeksi saatanan kera vankeuteen ja tulee ruumiin ylösnousemus. Messiaaniset nousee ylös tuhannen vuoden ajaksi. Heidän toivonsa on ylösnousemus.
Joka tapahtuu 3333 jkr tienoilla. Itse uskon että 1000 vuotinen valtakunta on noin 3333-4444 jkr tienoilla. 4444 jkr on viimeinen tuomio ja Herra tulee kirkkaudessa Voiman oikealla puolella.
Kumpi kannattaa enemmän odottaa rauhassa orjana ylösnousemusta vai tarttua miekkaan vapautuakseen. Tätä ratkaisua on puitu monissa yhteyksissä.
Konservatiivisina monet messiaaniset uskoo ylösnousuun mutta esim. Islam ja osa juutalaisista valitsi miekan. Juutalaisilla oli puolueet fariseukset ja saddukeukset jotka kiisteli asiasta. - Anonyymi
Wikipedia kertoo Saddukeuksista mm. Seuraavaa:
Saddukeukset olivat kehittyneet vanhasta pappisylimystöstä. He ottivat nimensä luultavasti kuningas Salomon ylipapilta Zadokilta, joka oli Jerusalemin temppelin esimies. Saddukeukset tähdensivät Tooraa ainoana sitovana lakina ja vastustivat farisealaisia, toista tuon ajan merkittävää ryhmää. Saddukeukset kiistivät farisealaisten uskon enkelien ja henkien olemassaoloon sekä sielun elämään kuoleman jälkeen. Saddukeukset eivät myöskään uskoneet siihen, että Jumala olisi puuttunut ihmeiden kautta ihmisten elämään. Saddukeukset torjuivat suullisesti välitetyt perinnäissäännöt, ja he alistivat ihmisen valinnanvapauden Jumalan kaitselmukselle. He eivät hyväksyneet myöskään ylösnousemusta.[1]
Tämä kiista on ikuinen vastakkain asettelu. Jumala ainoastaan tietää mikä on millekin ajalle parasta. Selvää on että tänä hetkenä asian saaman suunnan tulee ratkaisemaan IMAAMI MAHDI. Hänen tulostaan on Jumala antanut jo kymmeniä varmoja merkkejä 2011 alkaen.
Mutta häntä seuraa Jumalan valtakunta 2028, Karitsa ja 144000 apostolia ehkä 2035.
Humanismia ja demokratiaa seuraa siis Teokratia, Monarkia ja Posthumanismi. Yms. Nyt on odotuksen kohteita täysi kirjo. Jokaiselle jotakin. Mutta myös pahiksia on kymmeniä samaan aikaan maailmassa.- Anonyymi
Tuollaiset jaarittelut eivät kuulu Raamattu-palstalle ollenkaan.
Mene uskonnot ja uskomukset palstalle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mene uskonnot ja uskomukset palstalle.Jesajan kirja kuuluu raamattuun. Ja on mielestäni Messiaaninen. Sen jokaisen luvun varaan on perustettu yksi Messiaaninen lahko. Tätä te ette voi tietää tai ymmärtää. Se on minun näkemykseni joka perustuu kokemuksiini. Asiasta voi silti keskustella.
Jesajan kirjan käsittely ei kuulu uskot ja uskomukset palstalle. Jos te ette usko sen olevan Messiaaninen niin voitte ihan rauhassa esittää oman kantanne siihen mistä Jesajan kirjassa on kysymys.
Spekulointi tällaisilla asioilla ei tietenkään vastaa seurakunnan kokouksia joissa Kristus itse on läsnä ja joissa Herran Pyhä Ehtoollinen jaetaan. Tämä onkin vähän eksegeettistä ja dogmaattista. Eli tieteellistä.
Onko teillä mitään sanottavaa Jesajan kirjasta. Olen itse vasta aloittelemassa sen tutkimista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mene uskonnot ja uskomukset palstalle.Höpö höpö!
- Anonyymi
Ylivainio kopioi Hindujen vanhan tekniikan kaataa ihminen selälleen tönäisemällä nopeasti keskelle otsaa. Kyseesssä on ns. shaktipat-tekniikka.
Ylivainion lapsuudenystävä taikurimestari Olavi Hakasalo oli vielä paljon taitavampi ihmisten kaataja. Hän pystyi pelkää katseella ja käsien suggestiivisilla liikkeillä kaataman ihmisiä nurin maahan.
From Wikipedia, the free encyclopedia
Shaktipata (Sanskrit: शक्तिपात, romanized: śaktipāta)[1] or Shaktipat refers in Hinduism to the transmission (or conferring) of spiritual energy upon one person by another or directly from the deity. Shaktipata can be transmitted with a sacred word or mantra, or by a look, thought or touch – the last usually to the ajna chakra or agya chakra or third eye of the recipient. - Anonyymi
Hurmoslahkot pyytää henkiä henkimaailmasta käskysanoilla eli mantroilla: tule henki, tule henki, tule henki ja tee jokin merkki voimastasi.
- Anonyymi
henkiin voidaa pitää yhteyttä myös salakielillä.....with a sacred word or mantra...
- Anonyymi
Shamaanit hoiti erilaisia tauteja loitsuilla ja mantroilla ja käskysanoilla.
Ne saivat esim. verenvuodon tyrehtymään pelkällä käskemisellä: "veri seis !
Uskonnon avulla käytetään samoja tekniikoita, kun he käskevät "Jeesusta" tekemään milloin mitäkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Shamaanit hoiti erilaisia tauteja loitsuilla ja mantroilla ja käskysanoilla.
Ne saivat esim. verenvuodon tyrehtymään pelkällä käskemisellä: "veri seis !
Uskonnon avulla käytetään samoja tekniikoita, kun he käskevät "Jeesusta" tekemään milloin mitäkin.Jesajan kolmannessa luvussa on luettelo joka kertoo järjestyksen jossa Juudalta otetaan pois tuki ja turva.
1500 jkr 50 pään miehet
1800 jkr Neuvonantajat
2100 jkr Tietäjät
2400 jkr Loitsujen taitajat
Tästä nähdään että soturit ja sotilaat olivat pääasiallinen tuki ja ne otettiin ensin pois. Mutta lopussa on tukena jäljellä eräänlaiset pakanalliset papit joten niitä tulee esiintymään suurin joukoin 2100-2700 jkr. Kuljetaan kohden parapsykologiaa, metafysiikkaa, noituutta, velhoutta ja pakanuutta. Mutta mitä tekemistä tällä asialla on TAIVASTEN VALTAKUNTIEN kanssa on hyvin vähän.
Lopettaisitte jo tuon asian jankkaamisen ja keskustelisitte Raamatusta kun kerran näytätte tuntevan sitä melko hyvin.
Mitä voitte kertoa Jesajan kirjan teemoista?
- Anonyymi
Raamatun mukaan villitsevät henget ja synnit voivat siirtyä ihmisestä toiseen pelkästään käsien ojentelun kautta tai menemällä jonkun lahkopastorin, kaatajan käsien alle.
1. Tim. 5:22
Älä ole liian kerkeä panemaan käsiäsi kenenkään päälle, äläkä antaudu osalliseksi muiden synteihin. Pidä itsesi puhtaana.- Anonyymi
”Jokaisesta turhasta sanasta…”
- Anonyymi
Saarn. 4:17
Varo jalkasi, kun menet Jumalan huoneeseen. Tulo kuulemaan on parempi kuin tyhmäin teurasuhrin-anto, sillä he ovat tietämättömiä, ja niin he tekevät pahaa.
2. Moos. 20:26
Äläkä nouse portaita myöten minun alttarilleni, ettei häpysi sen päällä paljastuisi." - Anonyymi
Olisi hienoa jos Qumranista löydetty Suuri Jesajan käärö olisi julkaistu erillisenä kirjana. Voisi verrata muihin Jesajan teksteihin.
Kaiketi kuitenkin Jesajan kirja ja Qumranin versio muistuttavat toisiaan paljon koska asiasta ei ole pidetty meteliä.
Väitetään että NIV olisi ottanut käännöksessään huomioon Qumranin Jesajan version. Mutta en tiedä pitääkö paikkaansa.
The scroll contains scribal errors, corrections, and more than 2600 textual variants when compared with the Masoretic codex.[2] This level of variation in 1QIsaa is much greater than other Isaiah scrolls found at Qumran, with most, such as 1QIsab, being closer to the Masoretic Text.[3] Some variants are significant and include differences in one or more verses or in several words. Most variants are more minor and include differences of a single word, alternative spellings, plural versus single usage, and changes in the order of words.[11]
Wikipedia lainaus.....
Eräs toinen esimerkki on apokryfikirjojen erot heprean ja Kreikan kielisissä versioissa joissakin kirjoissa. Onko niin että myös Matteuksen evankeliumi oli aluksi kirjoitettu hepreaksi.
Onko olemassa varmuudella alkuperäistä Raamattua enää lainkaan. Vai onko meidän luotettava Pyhään Henkeen ja kirkolliskokouksiin ja kääntäjiin.
Raamattu on elävää ja sen jakeista ammennetaan paljon neuvoja. Etenkin Danielin kirja, joka oli jopa eniten salattu ja salaiseksi tehty sisältää arvokkaita jakeita ja lukuja joiden perusteella on helppo hahmottaa historian kulkua.
Luulisin raamatun siksi olevan luotettava teos.- Anonyymi
Löysin Jesajan Qumran käärön englanniksi.
Erilaiset kohdat ovat että Qumran viittaa Kristuksen Pietari kalliolle perustamaan kirkkoon selkeästi. Masoreettisesta Jesajasta on viittaukset kirkkoon otettu pois.
Siion = Rooman kirkko
Banners joita pystytetään tasaisin väliajoin ovat oppineet, opettajat ja korkeat uskontojen auktoriteetit. He ovat liian kovia kuin kivet eivätkä säästä laumaa tai edes pyhiä. Kehotetaan heidän asemastaan luottamaan Jehovaan, lakiin ja todistukseen.
Burdens sana viittaa noiden auktoriteettien oppeihin, sääntöihin ja käskyihin. Ne ovat liian kovia ja tuhoa tuottavia.
Jesajan Qumran käärö itkee hellien, ymmärtäväisten , hyvien paimenten perään. Paimen ja hänen sääntönsä eivät saa olla kovia kuin kivet , tuhoa tuottavia kuin tuli. Vaan Jumalan Hengen lempeys, pitkämielisyys , rakkaus ja viisaus pitäisi vallita.
Mutta kun kaikki tuolloin olivat sotapäälliköitä, sankareita ja tuomareita oli Jesajan vaatimus mahdoton. Jehovan pitää saada aikaan muutos ja ottaa pois sotapäälliköt, sankarit, tuomarit ja muut kovikset.
- Anonyymi
Meillä täällä Suomessa tavataan sanoa Simson ja Galata eikä Samson ja Galatia, niin kuin jossain muualla. Ennen kuin alat tarjoilla BAHAI-uskontoasi... opettele Suomen kieltä.
- Anonyymi
kieliopin mukaan kirjoitetaan pienellä suomen kieli....
- Anonyymi
En tunne lainkaan vielä BAHAI - uskontoa. Ehkä olisi mukava tutustua myös siihen. Olen tarjoamassa Messianisuutta kuitenkin enkä tuota toista. Kieltämättä Suomen kielen taitoni ovat luokattoman kehnot. Sanavarasto vain 8000 sanaa ( normaali 15000-24000 ). Ja yo kirjoituksissa arvosana vain B.
En voi asialle mitään. Olisi mukava kuulla mietteitänne Jesajasta. Mietteet minusta eivät kiinnosta ketään. Ette taatusti minuun tahdo tutustua. Mutta Jesaja on toinen juttu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tunne lainkaan vielä BAHAI - uskontoa. Ehkä olisi mukava tutustua myös siihen. Olen tarjoamassa Messianisuutta kuitenkin enkä tuota toista. Kieltämättä Suomen kielen taitoni ovat luokattoman kehnot. Sanavarasto vain 8000 sanaa ( normaali 15000-24000 ). Ja yo kirjoituksissa arvosana vain B.
En voi asialle mitään. Olisi mukava kuulla mietteitänne Jesajasta. Mietteet minusta eivät kiinnosta ketään. Ette taatusti minuun tahdo tutustua. Mutta Jesaja on toinen juttu.No jonkunlaisen Messias-hahmon kaipuu on yleistä monissa suurissa uskonnoissa. Sen täytyy olla osa ihmiskunnan kollektiivista muistia paratiisin ajoilta, jolloin ihmiset saastuivat synnistä ja Jumala lupasi heille, että Hän tulee lähettämään miehen, joka voittaa pahuuden vallan. Tällainen hahmo on juutalaisuudessa Messias, kristinuskossa Jeesus joka täytti juutalaisuuden odotuksen, hindulaisuudessa Kalki, islamissa tuleva Mahdi, buddhalaisuudessa seuraava Buddha... Toiset odottavat yhä - kristityt tietävät, että Messias tuli jo, ja tulee vielä toisen kerran.
- Anonyymi
Ei Pietarin uskon varaan mitään seurakuntia perustettu.
Mark. 8:33
Mutta hän kääntyi, katsoi opetuslapsiin ja sanoi ankarasti Pietarille: "Väisty tieltäni, Saatana! Sinun ajatuksesi eivät ole Jumalasta, vaan ihmisestä!"
Tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani, Jeesus tarkoitti itseään.
Kristillisessä kasteessa ihminen liitetän Kristuksen ruumiin jäseneksi.
1.Kor.10
1 Sillä minä en tahdo, veljet, pitää teitä tietämättöminä siitä, että isämme olivat kaikki pilven alla ja kulkivat kaikki meren läpi
2 ja saivat kaikki kasteen Moosekseen pilvessä ja meressä
3 ja söivät kaikki samaa hengellistä ruokaa
4 ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus. - Anonyymi
Mooses löi Kristuskalliota kaksi kertaa vettä saadakseen ja menetti pääsyn luvattuun maantieteelliseen luvattuun mahaan.
Olisi riittänyt, kun vaan pyytää Jeesukselta sitä vettä.- Anonyymi
4.Ms.
6 Mutta Mooses ja Aaron menivät seurakunnan luota ilmestysmajan ovelle ja lankesivat kasvoilleen. Silloin näkyi Herran kirkkaus heille.
7 Ja Herra puhui Moosekselle sanoen:
8 "Ota sauva ja kokoa seurakunta, sinä ja veljesi Aaron, ja puhukaa heidän silmiensä edessä kalliolle, niin se antaa vettä, ja sinä saat vettä tulemaan heille kalliosta ja juotat joukon ja sen karjan".
9 Niin Mooses otti sauvan Herran kasvojen edestä, niinkuin hän oli häntä käskenyt.
10 Ja Mooses ja Aaron kokosivat seurakunnan kallion eteen, ja hän sanoi heille: "Kuulkaa nyt, te niskurit! Onko meidän saatava teille vettä tästä kalliosta?"
Se on samalla varoitus anabaptismista, mitä Jenkkilahkot harrastaa.
Jumalan ei tarvi uusia tekojaan eikä Jeesuksen tarvi mennä ristinpuuhun toista kertaa. - Anonyymi
11 Niin Mooses nosti kätensä ja iski kalliota KAHDESTI sauvallansa, ja siitä lähti runsaasti vettä, niin että kansa ja sen karja saivat juoda.
- Anonyymi
Jesaja ei puhu mitään Messiaasta.
Jumala yksin loi taivaan ja maan kenenkään auttamatta.
Jes. 44:24
Näin sanoo Herra, sinun lunastajasi, hän, joka jo kohdussa muovasi sinut: -- Minä olen Herra, olen tehnyt kaiken! Yksinäni minä leväytin auki taivaan, muovasin maan kenenkään auttamatta.- Anonyymi
Uuteen Testamentiin on tehty lisäyksiä, että Jeesus olisi ollut mukana jo luomistyössä.
Mooseksen mukaan luomistyöhän osallistui vain Isä Jumala ja Pyhä Henki, mutta Jeesuksesta ei puhuta mitään.
1. Moos. 1:1
Alussa loi Jumala taivaan ja maan. - Anonyymi
Asian voi tulkita niinkin. Jesaja nimenomaan varoittaa Bannereista, Burdeneista, Terrorista eli kaikista opettajista ja uskonnollisista auktoriteeteistä. Tulee luottaa yksin Jehovaan, lakiin ja todistukseen. En tosin vielä ole asiaa paljoa tutkinut.
- Anonyymi
Isä Jumala ilmoitti synnyttäneensä Jeesuksen omaksi pojakseen vasta kasteessa Jordanilla.
Hepr. 1:5
Ei Jumala ole yhdellekään enkelille milloinkaan sanonut: -- Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin. Ei myöskään näin: -- Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani.- Anonyymi
2. Sam.7:14
Minä olen oleva hänelle isä, ja hän on oleva minulle poika, ja jos hän tekee väärin, kuritan häntä niin kuin ihmiset lapsiaan.
Mark. 10:18
Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ainoastaan Jumala on hyvä, ei kukaan muu.
- Anonyymi
VT:ssä ei ole ollenkaan sanaa Messias.
- Anonyymi
Olen nyt lukenut 30 lukua englanniksi Qumran kääröä.
Jes. 18 = Pohjois-Amerikan ja Amazonasin intiaanit
Jes. 19 = Hujjatt viisaus ja rauhan tarjous Gazan sotaan
Jes. 20 = Syyrian kristittyjen kohtelu. Pannaan käveleen alastomina.
Jes. 22 = Syyskuun 11. Pvån isku WTC ja mormonien suhtautuminen. Heidän tilalleen Eljakim eli Jehovan todistajat
Jes. 23 = Tyyros eli Britannia , Sidon eli Espanja
Jes. 24 = Maa muutetaan palloksi, Tasa-arvovaade syntyy. Rutto. 980-1470 jkr tapahtui.
Pit eli vankeus 1500-1750, Snare eli ryöstö 1750-2000. Maanjäristykset ja mannerlaatat seurauksena maan muuttamisesta palloksi.- Anonyymi
Jesaja. 25 = Eräs suurimpia muutoksia maailmanhistoriassa. Euroopan kaupungit puretaan. Niitä ei rakenneta lainkaan. Kuolema niellään eikä sitä ole. Suuret juhlat asian tiimoilta.
Jesaja. 28 = Oikeus palautuu. Joh. 16:25 käydään läpi rivi riviltä. Siioniin eli Roomaan kulmakivi.
Jesaja 29 = Ariel. Intian Ramayanan kanssa yhtenävää kuvaa.
Jesaja 30 = Intiaa koskevaa.
Nää on vain suuntaa antavia mielikuvia tuon englanninnoksen pohjalta. En kovin tarkkaan pyri selittämään, vaan huitaisen pari maalipisaraa sinne tänne. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jesaja. 25 = Eräs suurimpia muutoksia maailmanhistoriassa. Euroopan kaupungit puretaan. Niitä ei rakenneta lainkaan. Kuolema niellään eikä sitä ole. Suuret juhlat asian tiimoilta.
Jesaja. 28 = Oikeus palautuu. Joh. 16:25 käydään läpi rivi riviltä. Siioniin eli Roomaan kulmakivi.
Jesaja 29 = Ariel. Intian Ramayanan kanssa yhtenävää kuvaa.
Jesaja 30 = Intiaa koskevaa.
Nää on vain suuntaa antavia mielikuvia tuon englanninnoksen pohjalta. En kovin tarkkaan pyri selittämään, vaan huitaisen pari maalipisaraa sinne tänne.Raamatun tekstit kuuluvat siihen kulttuuriin, niihin ihmisiin ja heidän silloiseen maailmankuvaan, ei niitä pidä laajentaa, eikä irrottaa kontekstistaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatun tekstit kuuluvat siihen kulttuuriin, niihin ihmisiin ja heidän silloiseen maailmankuvaan, ei niitä pidä laajentaa, eikä irrottaa kontekstistaan.
Paavalikin ajatteli, että maa on pannukakun muotoinen ja siellä pilvenreunalla "yläpilvissä" vietetän niitä Jeesuksen häitä.
Ei käsitetty, että siellä on kylmä ja happi lopussa, pitäisi olla happilaitteet ja pilkkihaalarit jalassa.
Raamatussa illuusiot ja factat on sekaisin, pitää käyttää myös järkeä niitä asioita lukiessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavalikin ajatteli, että maa on pannukakun muotoinen ja siellä pilvenreunalla "yläpilvissä" vietetän niitä Jeesuksen häitä.
Ei käsitetty, että siellä on kylmä ja happi lopussa, pitäisi olla happilaitteet ja pilkkihaalarit jalassa.
Raamatussa illuusiot ja factat on sekaisin, pitää käyttää myös järkeä niitä asioita lukiessa.Jeesuksesta käytetty sana Logos tarkoittaa järkeä, tietoa, viisautta, logiikkaa, järjestystä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesuksesta käytetty sana Logos tarkoittaa järkeä, tietoa, viisautta, logiikkaa, järjestystä
Jer. 31:36 ja hän sanoo näin: -- Yhtä varmasti kuin minä pidän voimassa tämän järjestyksen, yhtä varmasti pidän huolen siitä, että Israelin jälkeläiset ovat aina minun kansani.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jer. 31:36 ja hän sanoo näin: -- Yhtä varmasti kuin minä pidän voimassa tämän järjestyksen, yhtä varmasti pidän huolen siitä, että Israelin jälkeläiset ovat aina minun kansani.
Israelin syyttäminen sotarikoksista tarkoittaa Jumalan syyttämistä.
- Anonyymi
Moni on soveltanut Raamatussa olevia profetioita nykyaikaan ja löytänyt sieltä vuosilukuja, valtioita, tapahtumia ja sotia. Kaikki ovat olleet väärässä. Ei kannata tulkita asioita, jotka eivät ole vielä tapahtuneet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Moni on soveltanut Raamatussa olevia profetioita nykyaikaan ja löytänyt sieltä vuosilukuja, valtioita, tapahtumia ja sotia. Kaikki ovat olleet väärässä. Ei kannata tulkita asioita, jotka eivät ole vielä tapahtuneet.
Jesaja kertookin Uudesta maasta ja uudesta taivaasta jotka ovat vasta sen jälkeen kun Karitsan illallinen ja maailman sotajoukkojen tuhoutuminen ovat tapahtuneet.
Se autiomaa ja vedetön maa jota kuvataan on tuleva vasta Ilmestys 20 jälkeen. Se on uusi maa jossa mikään entinen ei nouse enää mieleen.
Lamaannuttava paikka ilman sotavoimaa, kaupunkeja, vettä ja metallitehtaita. Se on taantumusta vailla määrää. Toki Jesaja kuvaa yritystä muuttaa tuo autiomaa myös paratiisiksi mutta en tiedä onnistuuko se.
Tuhansia vuosia tulevaisuuteen asti kantaa nämä Jesajan profetiat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jesaja kertookin Uudesta maasta ja uudesta taivaasta jotka ovat vasta sen jälkeen kun Karitsan illallinen ja maailman sotajoukkojen tuhoutuminen ovat tapahtuneet.
Se autiomaa ja vedetön maa jota kuvataan on tuleva vasta Ilmestys 20 jälkeen. Se on uusi maa jossa mikään entinen ei nouse enää mieleen.
Lamaannuttava paikka ilman sotavoimaa, kaupunkeja, vettä ja metallitehtaita. Se on taantumusta vailla määrää. Toki Jesaja kuvaa yritystä muuttaa tuo autiomaa myös paratiisiksi mutta en tiedä onnistuuko se.
Tuhansia vuosia tulevaisuuteen asti kantaa nämä Jesajan profetiat.Siinä puhutaan vanhuuden muistisairauksista, Dementiasta jne. mitkä ovat yleistymään päin.
"mikään entinen ei nouse enää mieleen."
- Anonyymi
Raamattu on vasta kokonansa totuus. Sitä pitää lukea koko kirjaa kannesta kanteen.
Ei ihmiset mene mihinkään taivaaseen. Raamattu on täynnä erilaisia illuusioita ja upotioita, matkalauluja, joilla ihmisiä on rohkaistu puhurmalla paremmasta tulevaisuudesta.
Ps. 115:16
Taivas on Herran, maan hän on antanut ihmisille.
Joh.3: 13 Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.
1. Moos. 8:22
Niin kauan kuin maa pysyy, ei lakkaa kylväminen eikä leikkaaminen, ei vilu eikä helle, ei kesä eikä talvi, ei päivä eikä yö." - Anonyymi
Jeesuskin tulee takaisin maan päälle. Ei ihmisiä täältä mihinkään temmata.
Ap. t. 1:11
ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3238439Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1036642Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1783830- 853548
- 1653010
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee432929- 472897
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista402762Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san222476Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1962084