Pukataan lapsia maailmaan vaikka ollaan täysin persaukisia? Juu on Purran syy :)
29-vuotias ”Oona” arvioi, että hänen tulonsa ovat laskeneet noin 200 eurolla kuukaudessa hallituksen leikkausten takia.
Oona on viimeisillään raskaana. Hän sanoo raskausajan diabeteksen lisänneen ruokakuluja, sillä ruuan kanssa on oltava tarkkana.
Oona kertoo saavansa Pasin tavoin työttömyyskorvausta, asumistukea ja toimeentulotukea. Pian on tulossa äitiysavustus 170 euroa. Oona valitsi sen äitiyspakkauksen sijaan, sillä hän löysi vauvanvaatteet kirpputorilta.
Oonan 30-vuotias puoliso uudelleen kouluttautuu parhaillaan metalliartesaaniksi. Hän saa opintotukea ja nostaa opintolainaa.
Pariskunta elää Oonan sanoin ”hilkulla koko ajan”. Ylimääräiset menot on karsittu minimiin, muun muassa suoratoistopalveluista on pitänyt luopua. Siksi mies ei enää pysty katsomaan rallilähetyksiä, vaan joutuu Oonan mukaan seuraamaan kilpailuja tekstimuotoisista tulospalveluista.
Molempien työhistoria on ollut rikkonainen. Syyt siihen ovat henkilökohtaisia.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011236348.html
Näinkö se köyhyys loppuu?
22
127
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Eli vassari vaikenee, köyhyytenne on ihan omaa syytänne sillä ei lapsi ole mikään rahasampo vaan menoerä, kallis investointi.
- AnonyymiUUSI
Tänään lapsi, tulevaisuudessa sinun perseesipyyhkijä.
- AnonyymiUUSI
Näin harratuksessa paljon minua huonommassa kunnossa olevia nuoria ihmisiä. Sairaita ihmisiä miehiä ja naisia. Miettikää että mulla 60+ ukolla on bmi 25 siis paras mahdollinen. 60%%% kansasta on ylipainoisia ja sairaan lihavia.
- AnonyymiUUSI
Vassari, veikö kissa kielen?
- AnonyymiUUSI
Suomi nousuun näiden uusavuttomien avulla 😭😭😭😭
- AnonyymiUUSI
"Mies ei pysty enää katsomaan rallia suoratoistopalvelusta"
Voi Riikka minkä teit!!- AnonyymiUUSI
Nyt on miehen elämä pilalla 😱😱
- AnonyymiUUSI
Minä olen työelämässä ja hyvätuloinen eikä ole koskaan käynyt edes mielessä pistää rahoja johonkin suoratoistopalveluun.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Minä olen työelämässä ja hyvätuloinen eikä ole koskaan käynyt edes mielessä pistää rahoja johonkin suoratoistopalveluun.
Todennäköisesti molemmat on myös yltä päältä tatuoituja. " miksiköhän nuo rahat ei riitä "
- AnonyymiUUSI
Vassarit ei itse näe kuinka tyhmiä he ovat.
- AnonyymiUUSI
Onko hankala aihe, vassari?
- AnonyymiUUSI
Kyllä noille neroille pitäis lappaa enempi rahaa et niil ois kivempaa muaha buaha
- AnonyymiUUSI
Kyllä nuokin köyhät katsoisivat enempi maksukanavien tarjontaa, jos vaan joku maksais ne laskut 😭😭😭😭
Onko heillä Li Anderssonin ja Minja Koskelan täysi tuki, että rallia pitäis nähdä enempi?- AnonyymiUUSI
Ainakin Sannan. Eikö Sanna ja Bile-Ilmari ajelleetkin sitä p-rallia ilmastovouhotuksen lomassa?
- AnonyymiUUSI
Kauheen kiusallinen aihe, tää romuttaa opposition itkuvirret täysin, että rahattoman työttömän pitäis nähdä rallia telkkarista muttei näe koska paska hallitus?
Selvästi liikaa rahaa saavat, lisää leikkauksia vaan!- AnonyymiUUSI
Just näin!
- AnonyymiUUSI
Jaa, ettäkö yksi lausuma romuttaa koko opposition puheet?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jaa, ettäkö yksi lausuma romuttaa koko opposition puheet?
Näitä samoja ne muutkin tapaukset on.
- AnonyymiUUSI
Nykyinen yhteiskunta säästää aivan väärissä asioissa, tai paremminkin hallitus säästää.
Ei pidä leikata lasten hyvinvoinnista, koulutuksesta tai työllisyyspalveluista.
Syntyvyys on niin vähäistä, että väestö vähenee tätä menoa.
Pitää saada syntyvyys nousuun, vaikka sekin taitaa olla myöhäistä. Tosin turvaa se kuitenkin työvoiman saatavuutta ja parantaa huoltosuhdetta vuosikymmenten päästä.- AnonyymiUUSI
Että lisää lapsia köyhille, hurraa, paljonko sulla oli matikka, varmaan olet nero mutta nyt menee pieleen.
Köyhille lastentekokielto! Kylmästi vaan abortteja rahattomille tai lasten huostaanotto.
- AnonyymiUUSI
Oppisition mielestä ralli kuuluu perustuslaillisiin oikeuksiin.
- AnonyymiUUSI
Kuten Netflix, Spotify, Elisa Viihde,, Viasat, jne.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1725263Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä432595- 1562202
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161749- 821374
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241291Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1471239Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https321213Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.106972Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi
Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannanhoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.119913