Siimes ihmettelee, miksi valtio kustantaa palvelun myös vuosia maassa asuneelle. Siimes on vähän erilainen vasuri.
Hän on jakanut Ylen uutisen, jonka mukaan Suomessa lakisääteisiin tulkkaus- ja käännöspalveluihin käytetään kymmeniä miljoonia euroja veronmaksajien rahoja. Esimerkiksi hyvinvointialueilla kustannukset olivat viime vuonna noin 35,3 miljoonaa euroa.
Tanskassa kuitenkin terveyspalvelujen asiakas maksaa Ylen mukaan tulkkauspalvelusta itse, jos hän on asunut maassa yli kolme vuotta eikä vieläkään pysty asioimaan tanskan kielellä.
– Ei ole harvinaista että potilas joka on asunut Suomessa vuosikymmeniä, ei osaa sanaakaan suomea. Hoitotyössä käytämme Google-kääntäjää, mutta lääkärinkierroilla tarvitaan tulkkia, kertoo sairaanhoitaja.
Suvi-Anne Siimes:Veronmaksajien rahaa virtaa miljoonia maahanmuuttajien tulkkeihin
24
143
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Minja Koskela ei takuulla ihmettelisi tätä asiaa.
- AnonyymiUUSI
Suvi Anne Siimes on aina ollut erikoisen oikeudenmukainen vasemmistolaiseksi, jopa silloin kun oli puolueen puheenjohtaja. Ei sitä olisi vasemmistolaiseksi uskonutkaan.
- AnonyymiUUSI
Matukaani haluaa tuhota jokaisen euroopan maan.
- AnonyymiUUSI
Hassuu kun tuo ruotsin kielen tulkkaus kasvaa kovin . Tehostettava ruotsin kielen opetusta .
- AnonyymiUUSI
Ota lääkkees....
- AnonyymiUUSI
EI heillä kellään ole tarvetta sopeutua ,kun on tulkit!!!!
missä maassa suomalaisille on ilmainen tulkki.- AnonyymiUUSI
Mun täti asui Ruotsissa melkein kymmenen vuotta ja ei oppinut ruotsia .
- AnonyymiUUSI
Olet valitetaatavasti oikeassa.
Monikulttuurisuuden unelma, on pelkkää sanahelinää ja maksajaksi joutuu Suomalainen! - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Saiko ilmasen kämpän, ylläpidon ja tulkit Ruotsin valtiolta?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Asuin siellä alle kouluikäisenä 1970-luvulla reilu kolme vuotta ja ruotsinkieli tarttui aika hyvin.
Unohtui myös ruotsinkieli aika nopeasti kun palasimme Suomeen. Ei sitä tarvinnut kuin vasta yläasteella pakkoruotsin tunneilla eikä sen jälkeen enää kertaakaan. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Olet valitetaatavasti oikeassa.
Monikulttuurisuuden unelma, on pelkkää sanahelinää ja maksajaksi joutuu Suomalainen!Ja kärsiin.
- AnonyymiUUSI
Ei täällä Suomessa kannata opetella kieltä eikä kotoutua, sitä enemmän saa apua, mitä vähemmän kotoutuu.
Tämä on tunnettu tosiasia. - AnonyymiUUSI
Silloin kun Siimes oli vasliiton puheenjohtaja niin en minä ainakaan pitänyt häntä vasemmisto liittolaisensa . Hän teki vain työtä oman uransa takia .
- AnonyymiUUSI
– Osaako joku asiaa paremmin tunteva kertoa, miksi emme ole tässä asiassa kuin Tanska? Ja etenkin sen, miksi emme haluaisi olla kuin Tanska, Suvi-Anne Siimes kysyy.
- AnonyymiUUSI
Järkyttävää!!!!!
Kalliit kielikoulutukset, kotputukset, ja kiemivaatimukset eivät ole tuottaneet tulosta. Joten Suomalaiset maksaa tuostakin, loputtomasti..
Eikö hallitus voisi tehdä muutoksen?
Tulkkeja ei valtion maksamina enää!
Työhön tulleilla on kyllä varaa maksaa kielikurssit, ja tulkit itse!
Tulkkien maksattaminen verovaroista, on hyväksikäyttöä!!! - AnonyymiUUSI
Nuo rahat olis hyvä suunnata Suomalaisille!
- AnonyymiUUSI
Pekka Haavisto sanoi, että se on heidän ihmisoikeutensa.
- AnonyymiUUSI
Puhumisvelvollisuus voi olla ihmisoikeuksien vastaista. Puhumisallergiakin voi tulla.
- AnonyymiUUSI
Sairaaloissa joutuvat nykyään käyttämään tulkkauohjelmaa jatkuvasti. Se tarkoittaa että hoidamme mamuja jatkuvasti.
- AnonyymiUUSI
Somaleita varsinkin.
- AnonyymiUUSI
Siimes puhuu asiaa , tulkit pois jo vuosia Suomessa olleilta. Se miljardimäärä mikä uppoaa näihin maahanmuuttajiin on järjetön, silti eivät halua sopeutua ikinä. Yhteiskunnan,veronmaksajien hyväksikäyttö on pohjaton kaivo, syyniin kaikki turhat sosavustukset näiltä tulijoilta. Kantaväestöltä kyllä viedään ihan surutta siitä vaan,häpeällistä.
- AnonyymiUUSI
Puhelin osaa tekoälyllä kääntää puheet, mitään tulkkeja ei enää tarvita.
Taas varma ammatti jolla ei tulevaisuutta- AnonyymiUUSI
Kyllä. Tekoäly hoitakoon asian.
- AnonyymiUUSI
Suvi on erikoinen vassu.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1625355Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä432615- 1562212
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161749- 821374
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241291Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1551264Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https321223Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.106972Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne21917