Olen 23 vuotias nainen ja eronnut muun kuin huoruuden tähden, ex-mieheni oli väkivaltainen. Naimisiin en voi enää mennä, loppuelämä siis yksin? Parisuhdetta en Raamstun mukaan saa muodostaa, enkä perustaa siis perhettä, vaikka lapsia toivoisinkin. Onko luostari minun loppuelämän kotini?
Loppuelämä yksin?
19
226
Vastaukset
- Anonyymi
Moi haluasitko lähteä mun kanssa treffeille olen 28v ensikuussa harrastan salilla käymistä,ulkoilua ja tutkin maailman uskontoja. Olen työkyvyttömyys eläkkeellä skitsofrenia takia jos ei haittaa. Olet varmasti tosi kaunis. Olen puolisuomalainen mies
- Anonyymi
Jos tuollainen paska on uskontoa että sinun pitäisi lakata elämästä ja mennä luostariin kannattaa luopua uskosta ja alkaa elää, tavata miehiä monia ja seksiä kaikkien kanssa, voi olla että tärppää se lapsikin,,,
Onhan se perseestä se Raamatun sana, jos on tuota. - Anonyymi
Uskon, että Jeesus ei tarkoittanut että vaimo joutuu miehensä syntien takia elämään naimattomana koko loppuelämäänsä. Sinutkin on luotu miehen rinnalle, hänen korvaamattomaksi avukseen, saamaan lapsia ja hoitamaan niitä. Sehän on ihan luonnollista ja kaunista.
Palstan trollit ovat ajavinaan kovasydämistä tulkintaa, että Jeesus olisi tarkoittanut että haureuden syntiin viaton osapuoli ei saisi edes erota, saati mennä naimisiin uudestaan.
Mutta he ovat tulkinneet Jeesusta väärin. He eivät välitä ihmisistä, niin kuin Jeesus välittää. He vain arvostelevat heteroliittoja, eroja ja uusia avioliittoja koska kannattavat homoliittoja eivätkä keksi niille mitään Raamatullista perustetta.
Heidän logiikkansa on kestämätön. Kuvittelevat, että homoliittojen hyväksymisen jälkeen Mari Leppäsen ja Tapio Luoman johtama kansankirkkomme tiukentaisi linjaansa avioeroista ja lopettaisi vihkimimästä uusiin naimisiin.
Toivottavasti löydät uuden miehen. Siunausta sinulle!- Anonyymi
Minä voisin hänen kanssa lähteä vaikka käymään syömässä lähetin jo treffi pyynnön mutta se on näin netin välityksellä hieman haasteellista
Näistä asioista voi keskustella Jeesuksen kanssa.
Uskovalle Hänen omalleen vastataan kyllä.
Jumala kyllä tietää mitä kenellekin on tapahtunut.
Jumala myös armahtaa, kuten raamatussa on käynyt.
Asiat on esitetty selvästi meille, mutta kuten sanottua Jumala voi.- Anonyymi
Sellaista on ihmisen elämä. Olen jo vanhahko mies. Olin naimisissa ja tuli ero. En mene enää uudestaan naimisiin enkä harrasta seksiä. Nuorempana ennen avioliittoa kuitenkin parhaat sydänystäväni olivat aina uskovia tyttöjä ja naisia. Heitä oli useita. Kun muutin paikkakunnalta toiselle, aina löytyi joku. Kaipaan niitä aikoja. Keskustelimme yöt läpi, teimme kävelyretkiä, tutkimme Raamattua, rukoilimme, kävimme kahvilla, lainasimme ja annoimme toisillemme tavaroita... Meitä yhdisti usko, herkkyys ja tunteellisuus. Sellaiseen ei enää ole mahdollisuutta. Olen liian vanha ja yksin. Luonani ei käy kukaan, enkä minä kenenkään luona.
- Anonyymi
Provo mikä provo, mutta näinhän se menee, jos pidetään kiinni siitä mitä Raamattu asiasta sanoo.
Rakkaus tekee sokeaksi sanotaan ja sitten yksi nuoruuden virhe tekee ihmisestä avioon kelpaamattoman. Täysin kohtuuton vaatimus, joten eipä siis ihme, että uskovatkin tulkitsevat tätä omavaltaisesti ja liberaalisti.
Raamattu onkin ykskaks aikasidonnainen tässä asiassa monen konservatiivinkin mielestä… 😅
Tai uudelleen avioitumisen hyväksymistä voidaan sitten perustella esimeriksi puhtaasti inhimillisyyteen vedoten, joka onkin aivan pätevä peruste, mutta voisi olka käytössä lautakristillisyydessä laajemminkin, usein kun jaellaan niitä tuomioita vailla inhimillisyyden häivääkään.
Raamattuhan ei monessa asiassa ole mitenkään yksiselitteinen tai johdonmukainen, mutta uudelleen avioitumisen suhteen se on.
-a-teisti-- Anonyymi
Noin se on ja taas tarvittiin paikalle a-teisti sanomaan kuinka asia on 🧐
- Anonyymi
Onko se joku naiivi lause että sitä ei voi ihminen rikkoa minkä jumala on liittänyt, mutta kun minun ja ensimmäisen ja kolmmannen vaimoni vihkimisen suoritti joku Virtanen ei siinä jumalaa näkyny ennen eikä jälkeen , onko joku vielä niin idiootti että uskoo 2025 vuonna tuollaisiin sekaviin aavikko tarinoihin,,,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noin se on ja taas tarvittiin paikalle a-teisti sanomaan kuinka asia on 🧐
Misinfoa a-teistin kirjoitus, sekä tyypillistä diipa daapaa...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko se joku naiivi lause että sitä ei voi ihminen rikkoa minkä jumala on liittänyt, mutta kun minun ja ensimmäisen ja kolmmannen vaimoni vihkimisen suoritti joku Virtanen ei siinä jumalaa näkyny ennen eikä jälkeen , onko joku vielä niin idiootti että uskoo 2025 vuonna tuollaisiin sekaviin aavikko tarinoihin,,,
Uskon sinua sillä eihän uusintaliittojen kohdalla Jumala olekaan läsnä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ON.
- Anonyymi
Ei tänä päivänä ei paljon kannata katsoa mitä Raamattu sanoo asiasta. Niin hirveitä asioita uskovat kannattaa ja pitävät hyvänä, että siinä kaikenlainen raamatullisuus ja ihmisen hyvyys karisee siihen malliin ettei ole Raamatun teksteillä siinä sijaa.
- Anonyymi
Tässä yksi hyvistä esimerkeistä:
"Jaakobin lapsilla oli neljä biologista äitiä. Jaakobin vaimon Lean poikia olivat Ruuben, Simeon, Leevi, Juuda, Isaskar ja Sebulon. Lea oli myös Jaakobin tyttären Dinan äiti. Lean orjattaren Silpan poikia olivat Gad ja Asser. Jaakobin Raakel-vaimon poikia olivat Joosef ja Benjamin, ja Raakelin Bilha-orjattaren poikia Dan ja Naftali"
https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/raamatun-oudot-aidit-testin-oikeat-vastaukset
Jos täällä joku on sitä mieltä että raamattu:
"on totta" - Anonyymi
Jumala johtakoon sinun teitäsi.
- Anonyymi
Silloin kun on pakko erota, kuten sinun tapauksessa, on enemmän erotettu kuin eronnut. Ei kenenkään tarvitse olla pieksettävänä. Ihan hyvä että asian pohdit mutta kun kohdalle sattuu sopiva niin siitä vaan perhettä pykäämään. Onnea matkaan hyvään suhteeseen!
Aikanaan poikaystävä sanoi että hän tekee itsemurhan jos en mene hänen kanssaan naimisiin. Alle 20-vuotiaana rakastuneena menin ja kahden kuukauden päästä alkoi hulina. Ei sitä voinut jatkaa. Taisi sen sitten toteuttaa pari kymmentä vuotta myöhemmin ihan muissa suhteissa. Minä menin uusiin naimisiin pikapuolin ja saimme kaksi lasta, joista usein kiitän Jumalaa ja elämästä muutenkin. En koe itseäni tippaakaan syntiseksi. - Anonyymi
Jos tarkkoja ollaan, niin Raamatun mukaanhan vaimo ei voi erota. Mies on se, joka antaa erokirjan - ei nainen.
Raamattu ei myöskään tietääkseni kiellä naista menemästä uudelleen naimisiin. Aviorikoksen tekee vain se mies, joka ottaa eronneen vaimon puolisokseen.
»On myös opetettu, että jos mies tahtoo erota vaimostaan, hänen on annettava tälle erokirja. Mutta minä sanon teille: jokainen, joka hylkää vaimonsa muun syyn kuin haureuden tähden, ajaa hänet aviorikokseen. Ja aviorikoksen tekee myös se, joka nai miehensä hylkäämän naisen.
https://www.raamattu.fi/raamattu/KR92/MAT.5.31-MAT.5.32 - Anonyymi
Voi elää yksin ilman, että menee luostariin. Miksi pitäisi mennä luostariin?
- Anonyymi
Sellainen ajatus antaa pontta tarinalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä751430Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2481332Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1531113Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava2551088- 51795
- 65774
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em62757Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui39738Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤44711- 30647