Adventtikirkon naispastori Ansku Jaakkola kysyy mahdottoman kysymyksen Nykyaika Online pääkirjoituksessa 9/24 "Etupihtipoimu-ystävällinen seurakunta":
-"Voiko adventtiseurakunta olla terveellisen hengellisyyden tavaramerkki, jossa toteutuu vakaumuksellinen ystävällisyys ja oikeudenmukaisuus?"-
”Ainoa tärkeä on rakkautena vaikuttava usko.”
Adventtikirkossa kyseiset ihanteet eivät koskaan ole toteutuneet, eivätkä koskaan toteudu adventtikirkossa Suomessa, koska sen yhteisön johdon ja palkkaa nauttivan eliitin ihanteet ovat aivan jossain muualla, koska heidät on koulutettu tehtävään, jossa tärkeintä on vastakohta kaikelle sille mitä Ansku esittää kysymyksissään.
Ei voi olla, eikä ole.
13
587
Vastaukset
- Anonyymi
Mitä tarkoittaa lahkoadventistinen termi "etupihtipoimu" ?
- Anonyymi
Sitä pitää kysyä Pekka Reinikaiselta. Hän tietää kaikesta kaiken.
Missä muuten Pekka on? Miehestä ei ole kuulunut mitään.
Hän näki Trumpissa temppeliherran. Vieläkö on samaa mieltä itsensä kanssa?- Anonyymi
Pekka Reinikainen ei pääse enää puhumaan edes rippikoululeirille. Sen sijaan hänet kutsuttiin Radio Rockiin, jossa todettiin että tämähän on rock, tervetuloa uudestaan!
- Anonyymi
Pekka Reinikaista kiinnostaa yksinomaan raha. Kun maksetaan, niin hän puhuu aiheesta kuin aiheesta, vaikka hänellä ei olisi käsiteltävään aiheeseen minkäänlaista kosketuspintaa tai todellista tietoa itse asiasta. Leukoja on helppoa louskuttaa rahan vuoksi ja keksiä tarinoita omasta päästä.
- Anonyymi
No no rauhoituhan nyt !
- Anonyymi
Aloitus on taas kerran typerää suunsoittoa.
- Anonyymi
Adventtikirkkoa kiinnostaa jäseniltään saatava raha tosi paljon. Kiinnostaisipa evankeliointi...
- Anonyymi
Ainoa tärkeä on rakkautensa vaikuttava usko Ellen G. Whituun!!!
- Anonyymi
Ellen White on johtanut ihmisiä omahyväisyyden ja ylpeyden henkeen. Hän teki ja tekee ihmisistä samanlaisia kuin hän itse oli, omahyväinen, 'minulle näytettiin, minulle näytettiin, minulle näytettiin' hengessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ellen White on johtanut ihmisiä omahyväisyyden ja ylpeyden henkeen. Hän teki ja tekee ihmisistä samanlaisia kuin hän itse oli, omahyväinen, 'minulle näytettiin, minulle näytettiin, minulle näytettiin' hengessä.
Ellen White on tarkoituksellisesti nostettu adventtikirkossa pyhimyksen asemaan. Häntä ei kuitenkaan rohjeta kutsua profeetaksi ilmeisistä syistä, minkä vuoksi adventtikirkko on luonut kiertoilmauksen – "profetian henki" – viittaamaan häneen. Mitä tuo ilmaus tarkalleen ottaen tarkoittaa, sitä eivät edes adventistit itse tiedä.
Nykyään Ellen Whiteen hartaasti uskovia on enää hyvin vähän, ja ne, jotka edelleen palvovat häntä, edustavat adventtikirkon kaikkein fundamentalistisinta siipeä.
Adventtikirkon johto pyrkii luomaan kuvan yhtenäisestä jäännöksestä ja raamatullisimmasta kristillisestä ryhmästä. Todellisuudessa adventtikirkko on kuitenkin kaikkea muuta kuin yhtenäinen.
- Anonyymi
"Jos Herra ei huonetta rakenna, niin sen rakentajat turhaa vaivaa näkevät."
Tämä on toteutunut tarkalleen adventtikirkon osalta.
Adventtikirkko on syntynyt ihmiskäden voimin, omassa syntisessä lihassa ja voimassa ja siksi Jumalalla ei ole mitään sijaa koskaan adventtikirkossa. - Anonyymi
"Mitä tarkoittaa lahkoadventistinen termi "etupihtipoimu" ?"
Sitä, kun lahkon jäsenestä otetaan lahkon valtaapitävien toimesta tiukka pihtiote ja rutistetaan se aivo-orja kuivaksi kaikesta maallisesta omaisuudesta. Kyllä siinä kuivaksi tulee ja poimut ilmaantuvat naamaan. - Anonyymi
Syntinsä tunteva ihminen ei tarvitse mitään etupihtipoimuja, vaan vaan julistusta veren evankeliumista. Seurakunta elää ja voi hyvin kun julistuksen keskipisteenä on Jumalan Karitsa joka pois ottaa maailman synnin. Paimenen täytyy tuntea itse tarvitsevansa syntien anteeksi annon tarvetta, vain silloin hän pystyy johtamaan muita Kristuksen luokse. Kaikki muu filosofinen, psykologinen hömppänei kuulu pastorin työhön. Pastori vastaa Juman edestä kaikesta julistuksestaan ankarammin ja siksi Raamattu varoittaa kovin heppoisin perustein ryhtymistä paimenen tehtävään. Jos saa elantonsa paimenena eikä oikein julistaa Jumalan Sanaa varastaa ei vain ihmisiltä vaan Jumalalta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen VigeIius noIasi taas itsensä
Kun uhriutui vuonna 2024 (siis persujen "vahtivuorolla") Tampereella aloittaneen perheryhmäkodin toiminnasta. ”Leviää k1012834Persut ei kestä heidän johtajistaan tehtyä huumoria
Laajalti tiedostettu tosiasia on, että autoritaariset johtajat ja erinäiset diktaattorit eivät kestä heidän kustannuksel532105Kuka omistaa entisen Veljeskodin?
Kenellä on varaa pitää hiljattain remontoitua rakennusta tyhjillään? Tehdäänkö siitä Suomen kallein kirpputori vai mikä102067Vasemmistoliitto peruisi sosiaaliturvan heikennykset
He palauttaisivat työttömyysturvan ja asumstuen suojaosat, eli saisi jälleen tienata 300 euroa kuukaudessa ilman tukien591785Jos voisit kysyä
Kaivatultasi vielä yhden kysymyksen, mikä se olisi? Aloitan: Mitä sinä halusit minusta?1551632Oli kiva nähdä sut
vaikkakin kaukaa ja nopeasti. Tiedän kyllä tasan tarkkaan missä mennään, joten anteeksi jos pilasin päiväsi, ei ollut mi241316- 80991
Lamppu syttyi
Tiedätkö mitä mies, olen aivan yhtä rakastunut suhun. Kyllä. Koita jaksaa eiköhän me kohta nähdä ❤️72984Välillä kyllä naurattaakin tämä kahden aikuisen meininki
Se nyt on aivan selvä asia että kumpikin on päälakeensa myöten rakastunut, ja sinä se olet koko ajan ollutkin. 😘67978Talk Show isäntä Jimmy Kimmel sai kenkää
Vasurina heitti sopimatonta läppää murhatusta Charlie Kirkistä tai oikeammin murhaajan poliittisesta taustasta ja kuinka130964