Ei voi olla, eikä ole.

Anonyymi-ap

Adventtikirkon naispastori Ansku Jaakkola kysyy mahdottoman kysymyksen Nykyaika Online pääkirjoituksessa 9/24 "Etupihtipoimu-ystävällinen seurakunta":

-"Voiko adventtiseurakunta olla terveellisen hengellisyyden tavaramerkki, jossa toteutuu vakaumuksellinen ystävällisyys ja oikeudenmukaisuus?"-
”Ainoa tärkeä on rakkautena vaikuttava usko.”

Adventtikirkossa kyseiset ihanteet eivät koskaan ole toteutuneet, eivätkä koskaan toteudu adventtikirkossa Suomessa, koska sen yhteisön johdon ja palkkaa nauttivan eliitin ihanteet ovat aivan jossain muualla, koska heidät on koulutettu tehtävään, jossa tärkeintä on vastakohta kaikelle sille mitä Ansku esittää kysymyksissään.

13

541

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mitä tarkoittaa lahkoadventistinen termi "etupihtipoimu" ?

• Anonyymi

Sitä pitää kysyä Pekka Reinikaiselta. Hän tietää kaikesta kaiken.
      Missä muuten Pekka on? Miehestä ei ole kuulunut mitään.
      Hän näki Trumpissa temppeliherran. Vieläkö on samaa mieltä itsensä kanssa?

• Anonyymi

Pekka Reinikainen ei pääse enää puhumaan edes rippikoululeirille. Sen sijaan hänet kutsuttiin Radio Rockiin, jossa todettiin että tämähän on rock, tervetuloa uudestaan!

• Anonyymi

Pekka Reinikaista kiinnostaa yksinomaan raha. Kun maksetaan, niin hän puhuu aiheesta kuin aiheesta, vaikka hänellä ei olisi käsiteltävään aiheeseen minkäänlaista kosketuspintaa tai todellista tietoa itse asiasta. Leukoja on helppoa louskuttaa rahan vuoksi ja keksiä tarinoita omasta päästä.

• Anonyymi

No no rauhoituhan nyt !

• Anonyymi

Aloitus on taas kerran typerää suunsoittoa.

• Anonyymi

Adventtikirkkoa kiinnostaa jäseniltään saatava raha tosi paljon. Kiinnostaisipa evankeliointi...

• Anonyymi

Ainoa tärkeä on rakkautensa vaikuttava usko Ellen G. Whituun!!!

• Anonyymi

Ellen White on johtanut ihmisiä omahyväisyyden ja ylpeyden henkeen. Hän teki ja tekee ihmisistä samanlaisia kuin hän itse oli, omahyväinen, 'minulle näytettiin, minulle näytettiin, minulle näytettiin' hengessä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ellen White on johtanut ihmisiä omahyväisyyden ja ylpeyden henkeen. Hän teki ja tekee ihmisistä samanlaisia kuin hän itse oli, omahyväinen, 'minulle näytettiin, minulle näytettiin, minulle näytettiin' hengessä.

Ellen White on tarkoituksellisesti nostettu adventtikirkossa pyhimyksen asemaan. Häntä ei kuitenkaan rohjeta kutsua profeetaksi ilmeisistä syistä, minkä vuoksi adventtikirkko on luonut kiertoilmauksen – "profetian henki" – viittaamaan häneen. Mitä tuo ilmaus tarkalleen ottaen tarkoittaa, sitä eivät edes adventistit itse tiedä.

Nykyään Ellen Whiteen hartaasti uskovia on enää hyvin vähän, ja ne, jotka edelleen palvovat häntä, edustavat adventtikirkon kaikkein fundamentalistisinta siipeä.

Adventtikirkon johto pyrkii luomaan kuvan yhtenäisestä jäännöksestä ja raamatullisimmasta kristillisestä ryhmästä. Todellisuudessa adventtikirkko on kuitenkin kaikkea muuta kuin yhtenäinen.

• Anonyymi

"Jos Herra ei huonetta rakenna, niin sen rakentajat turhaa vaivaa näkevät."

Tämä on toteutunut tarkalleen adventtikirkon osalta.
      Adventtikirkko on syntynyt ihmiskäden voimin, omassa syntisessä lihassa ja voimassa ja siksi Jumalalla ei ole mitään sijaa koskaan adventtikirkossa.

• Anonyymi

"Mitä tarkoittaa lahkoadventistinen termi "etupihtipoimu" ?"

Sitä, kun lahkon jäsenestä otetaan lahkon valtaapitävien toimesta tiukka pihtiote ja rutistetaan se aivo-orja kuivaksi kaikesta maallisesta omaisuudesta. Kyllä siinä kuivaksi tulee ja poimut ilmaantuvat naamaan.

• Anonyymi

Syntinsä tunteva ihminen ei tarvitse mitään etupihtipoimuja, vaan vaan julistusta veren evankeliumista. Seurakunta elää ja voi hyvin kun julistuksen keskipisteenä on Jumalan Karitsa joka pois ottaa maailman synnin. Paimenen täytyy tuntea itse tarvitsevansa syntien anteeksi annon tarvetta, vain silloin hän pystyy johtamaan muita Kristuksen luokse. Kaikki muu filosofinen, psykologinen hömppänei kuulu pastorin työhön. Pastori vastaa Juman edestä kaikesta julistuksestaan ankarammin ja siksi Raamattu varoittaa kovin heppoisin perustein ryhtymistä paimenen tehtävään. Jos saa elantonsa paimenena eikä oikein julistaa Jumalan Sanaa varastaa ei vain ihmisiltä vaan Jumalalta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      65
      1423
    2. Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu

Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia
      Apua aloittelijalle
      109
      855
    3. Mitä mietit Honey?

Kulta nainen ❤️❤️
      Ikävä
      57
      690
    4. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      46
      689
    5. No ei sun asunto eikä mikään

muukaan sussa ole erikoista. 🤣 köyhä 🤣
      Ikävä
      53
      683
    6. Missä kaikessa olet erilainen

Kuin kaivattusi? Voin itse aloittaa: en ole vegaani kuten hän. Enkä harrasta tietokonepelejä lainkaan.
      Ikävä
      39
      677
    7. Linnasuolla poliisi operaatio

Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/8646060
      Imatra
      25
      645
    8. Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta

Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli
      Pyhäjärvi
      66
      633
    9. Hyvin. Ikävää nainen,

Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan
      Ikävä
      69
      621
    10. Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin

Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.
      Ikävä
      40
      616
    Aihe