Petos suomalaiset kyntää

Anonyymi-ap

Etusivulle

Jaa
Politiikka
HS:n kysely: Perusuomalaiset kyntää yhä syvemmällä, SDP:lle ennätystulos
Myös keskusta on petrannut kannatuslukemiaan ja ohittanut perussuomalaiset.

Antti Lindtman.

Avaa kuvien katselu
Antti Lindtmanin luotsaama SDP on Helsingin Sanomien mielipidetutkimuksen mukaan vahvistanut kannatustaan. Kuva: Silja Viitala / YleIn
SDP:n kannatus on noussut ennätykselliseen 25,3 prosenttiin, käy ilmi Helsingin Sanomien mielipidetutkimuksesta. Kannatus on vahvistunut 1,1 prosenttiyksikköä maaliskuusta. Viimeksi puolueen kannatus oli tätä korkeammalla helmi–maaliskuussa 2006, jolloin se oli 25,8 prosenttia.

Sen sijaan perusuomalaisten kannatus on romahtanut maaliskuussa julkaistusta gallupista 3,7 prosenttiyksikköä. Nyt 10,5 prosenttia suomalaisista antaisi äänensä perussuomalaisille.

Kokoomus on toiseksi suosituin puolue 19,9 prosentin kannatuksella. Sen kannatus on noussut 0,6 prosenttiyksikköä maaliskuusta.

Niin ikään keskusta on petrannut kannatuslukemiaan ja on nyt perussuomalaisia suositumpi. Keskustaa kannattaa nyt 15,3 prosenttia kansasta.

Tutkimusyhtiö Verian haastatteli kyselyä varten reilua 3700 ihmistä 16.4.–18.5.2025 välisenä aikana. Tutkimuksen virhemarginaali on noin 1,7 prosenttiyksikköä suuntaansa suurimpien puolueiden kohdalla.

1

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Persut löivät ison vaihteen päälle ja ohittavat pian Harkimon liikkeen ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1682
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1508
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      37
      963
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      889
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      38
      841
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      806
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      43
      758
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      750
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      748
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      720
    Aihe