VT19 Lapualta Kauhavalle

Anonyymi-ap

Koverosta Ritamäelle neilikaistainen ja ohituskaista sen jälkeen. Pyörätietä 14 km, Voitilaan asti länsipuolta, jossa vaihtuisi tasoristeyksenä itäpuolelle. Piti oikein miettiä että luinko oikein, että puolen vaihto tulisi tasoristeyksenä? Siis mitä helv... ?? Eihän vilkkaan valtatien yli voi tulla kevyen liikenteen väylää? Kuka siitä uskaltaisi puikkelehtia sataa ajavien autojen välistä?

15

349

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      • Anonyymi

"Lapualta kevyenliikenteenväylä lähtisi Puusepäntieltä kulkien valtatien länsipuolta Voitilaan saakka, jossa se vaihtaisi puolta suunnitelmien mukaan tasoliittymänä valtatien yli. Siitä väylä jatkaisi kohti Kauhavaa, jossa se liittyisi jo valmiiseen kevyenliikenteenverkostoon."

Tasoliittymä ei menne tien ali?

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voitilanjärven levähdyspaikasta n. 50m pohjoiseen kulkee oikealla pienempi yhdyskuja liittyen siihen missä Lapuanpuoleinen asfaltoitu pyörätie kaartaa silmukkana alittaen tunnelilla valtatien itäpuolelle.
        Ks. paalutusväli 6000-6500 https://vayla.fi/documents/25230764/237326884/2_Suunnitelmakartta Vt19_plv 3700-6500_LUONNOS_2025-05-08.pdf

Asfaltoidun pyörätien (joka siis tunnelilla alittaa valtatien) lisäksi on piirretty ns. Virkistysreitti (kapea, sorapintainen).

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Asfaltoidun pyörätien (joka siis tunnelilla alittaa valtatien) lisäksi on piirretty ns. Virkistysreitti (kapea, sorapintainen).

Koska hankkeeseen suunnitellaan jo nyt vaihtoehtoista säästömallia, tuo tasoristeys liittynee siihen?

• Anonyymi

Nostaisin tuon tienpätkän ensimmäiseksi parantamiskohteeksi risteyksen Kauhavan suuntaan ja sieltä etelään. Usein pitka jono vt 19:lle, ei siihen pyörätiet auta. Eritasolittymään ei kuulemma automäärä riiyä, vain 6000 / vrk. Montakohan kulkijaa on Suokon eritason kohdalla samalla tiellä/ pv, ehkä 50. Itse ajan molempiin suuntiin sjk- kva välin joka pv.

• Anonyymi

Ihan turha tie! Kunnon rata Tampereelle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan turha tie! Kunnon rata Tampereelle.

ja toiseen suuntaan jäämerelle

• Anonyymi

Tuohon ei ole rahaa, turha pidättää henkeä

• Anonyymi

Konepajaa pohjoisemmaksi ei kannata mennä...

• Anonyymi

Ei ihme että persujen kannatus tippuu kun keskelle ei mitään on rahaa rakentaa pyöräteitä.

Järkevämpi paikkoja kevyen liikenteen väylälle löytyisi taatusti pienten lasten koulumatkojen varrelta.

• Anonyymi

Ei mitään järkeä koko touhussa. Lapuan kohdalla nyt hyvät liittymät mutta Kauhava on varsinainen persläpi risteys...

• Anonyymi

Hyvä että pannaan tie kuntoon, kohta meidän terveysasemakin on Kauhavalla. Luojan kiitos.

• Anonyymi

ennemmin meen vintille kun kauhavalle lääkäriin

• Anonyymi

Vanha sotatie on turvallinen kevyen liikenteen väylä L-K

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      102
      2196
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      104
      1634
    3. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      82
      1318
    4. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      121
      1283
    5. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      117
      1236
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      59
      1059
    7. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      60
      1034
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      1007
    9. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      942
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      814
    Aihe