Ensimmäisellä kerralla kun maat pelasivat vastakkain, Kanada voitti 47-0. Ajat muuttuvat ja viikingit ovat nyt top lätkässäkin. Vaude mikä veto! 🤩
Hienoa sekin, että tanet olivat alkuaan eräs suomenkielinen heimo. Taneja on täällä Suomessakin. Pukki esim. on eräs tanai klaani.
Tanska pudotti Kanadan!
2
73
Vastaukset
- Anonyymi
Lajille ja mielenkiinnon vuoksi hyvä, että pienempiä maita nousee myös kiekkohuipulle. Kun taitoa on laajemmin, esiin nousevat henkiset viritykset, historia ja yhteiskunnallinen meno.
Nyt siellä oli Danault, tanenimi, Weretski, myös muinaissuomalainen nimi Weret jne. On sellaista juurta varressa, mitä nykyisillä pseudosuomalaisilla lainaidentiteettisillä ei ole. Kykitään toisen kansan identiteetillä ja houritaan mitä sattuu, Museoviraston siperialaisista vähämielisiin poliitikkoihin. Sit itketään, kun homma ei vedä. Miten voisikaan?
https://www.is.fi/mmkiekko/art-2000011252820.html - Anonyymi
Tanskan voitto oli yllätys. Varmaan antoi hyvät kertoimet jos joku oli lyönyt vetoa tanskan puolesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723063
- 552725
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792188
- 952006
- 571939
- 121586
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301351