Turku: Promootioon tunnustukseton tilaisuus

12

174

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Höpöhöpö. Turussa on aina ollut tunnustukseton ja myös tunnustuksellinen rinnakkaistilaisuus. Osa on kirkon sijaan mennyt kahville ja puhunut tunnustuksellisia tai tunnustuksettomia. On toki totta, että näitä rinnakjaistilaisuuksia ei ole määrätty tunnustuksettomiksi. Vaparien ihastukseksi on nyt luoto pakkotunnustukseton tilaisuus. Pakkohan on teille mieluista.

• Koko promootio on vapaaehtoinen, eli sikäli joo. Pidän tätä silti aika merkittävänä askeleena.

Aalto-yliopiston yksikössä jätetään jumalanpalvelus kokonaan pitämättä.

• Anonyymi

en ole käynyt promootiossa ihan naurettavaa menneen ajan puhaa

jotain persitenttejä promovoidaan ja Erkki tuomioja pääsi hamasin
        yliopiston kunniatohtoriksi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

vielä
        Vaparien ihastukseksi on nyt luoto pakkotunnustukseton tilaisuus. Pakkohan on teille mieluista.

joo, impotenttisuus vapareissa näkyy juuri tällaisten aikansa eläneiden maneereiden
        kyttäämisessä. Tohtoreillahan on ongelmana saada töitä, kun assariksi ei enää päästetä
        ja työpaikkoja ei ole

• Anonyymi kirjoitti:

Onhan tuo melkoinen rituaali... Mutta se ei tähän liity mitenkään. Jos promootio on, tulisiko siinä mielestäsi olla myös jumalanpalvelus?

• Anonyymi
        jori.mantysalo kirjoitti:

Onhan tuo melkoinen rituaali... Mutta se ei tähän liity mitenkään. Jos promootio on, tulisiko siinä mielestäsi olla myös jumalanpalvelus?

Kyllä se siihen sopii oikein hyvin.

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä se siihen sopii oikein hyvin.

Puuttuuko mielestäsi jostain jumalanpalvelus tai vastaava?

Sanotaan nyt vaikka harjannostajaiset tai 50-vuotispäivät, joissa tyypillisesti ei pappia ole. Pitäisikö olla?

• Anonyymi
        jori.mantysalo kirjoitti:

Puuttuuko mielestäsi jostain jumalanpalvelus tai vastaava?

Sanotaan nyt vaikka harjannostajaiset tai 50-vuotispäivät, joissa tyypillisesti ei pappia ole. Pitäisikö olla?

Isä Miteo sanoi vihkivänsä vaikka avannon.

• Anonyymi kirjoitti:

Isä Miteo sanoi vihkivänsä vaikka avannon.

Joo, ortodokseilla on ollut tapana siunailla enemmänkin. Mutta kyllä evlut kirkkokäsikirjassakin kodin siunaus on, se vain ei koskaan ole yleistynyt.

• Anonyymi

Aalto-yliopistossa niin tekniikan puolen kuin taideyliopiston puolen promootioissa ei jumalanpalvelusta. Tuskin kauppakorkeallakaan?

• Anonyymi

Eikä Itä- Suomen yliopistolla.

• Anonyymi kirjoitti:

Eikä Itä- Suomen yliopistolla.

Tässä olisi koosteen paikka. Yliopistoja on kymmenkunta, missä tahdissa ovat luopuneet jumalanpalveluksista. Ja ehkä vielä kiinnostavampana, missä tahdissa seuraavat loput.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      165
      3080
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      373
      2091
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      41
      1881
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      43
      1856
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1431
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1221
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1183
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      329
      993
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      114
      973
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      802
    Aihe